Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 06.08.2011 klo 14:28

Purkautumisosasto 9

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 07:17  
+
0
Otan osaa Pepper, voimia ja jaksamista surun keskelle!
_

En ole vieläkään päässyt irti kiukusta eilen tapahtuneesta, joten purkaudutaan siitä vähän. Ylipäätään mikä ihmisillä on niin vaikeaa pitää niitä koiria hihnassa mikäli ne ei tottele ja ovat vielä rahtusen aggressiivisiakin siihen päälle. Oltiin metsälenkillä, mutta ihan hyvin paljon kuljettuja polkuja siellä risteilee. Mooses oli irti kuten tavallista, ja nuuhkutteli siinä jotain ihania juttuja kunnes yhtäkkiä jostain ryntäsi musta vilahdus suoraan sen luo niskavillat pystyssä ja muristen. En edes tiedä mitä siinä tapahtui, mutta yhtäkkiä Mooses on mun jalkojen välissä ja istuu siinä, kun tuo koiramaailman uljain kiertelee ympärillä räyhäten ja muristen ja hyökkien (rotua en tiedä, taisi olla sekarotuinen, ja Moosesta suurempi). Huusin sitä pois ja huitelin fleksillä ja yritin pyöriä sen mukaan mistä suunnasta se nyt yrittää tulla. Sen omistajalla ei ollut siihen mitään kontrollia (saati kiirettä yrittää) ja koira jatkoi piiritystään omistajan yrittäessä saada se kiinni. Vihdoin kun sai, se rimpoi täysillä hihnassa meitä kohti rähisten ja näykkien ja mitä sanoo omistaja? No sen normaalin "ei tämä ole aggressiivinen, se tahtoo vain leikkiä" :roll: Olin ihan hoo moilasena ja totesin vain, että kannattaa antaa sen yrittää leikkiä vain hihnassa. Noi tilanteet on niin ahterista. Mutta siitä oon tyytyväinen, että siinä Mooses vaan päjötti mun jalkojen välissä rauhassa istuen eikä edes murahtanut tai haukahtanut takaisin. Nuo tilanteet on huomattavasti paljon hankalampia silloin kun oma koira lähtee tempomaan joko karkuun tai toisen luo. Viimeksihän meille kävi näin viime viikolla, alkaa siis pikkuhiljaa otsasuoni pullottaa.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 07:44  
+
0
Pepperille syvimmät osanotot ja paljon voimia surun keskellä elämiseen.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 08:55  
+
0
Minäkin otan osaa Pepperin suruun. Oma äitini kuoli yllättäen viisi vuotta sitten eli voin jotenkin kuvitella miltä tuntuu.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 09:22  
+
0
Pepperille voimia!

Pikipaimenia: Huhhuh. Muillakin siis ihanaisia hevoskokomuksia takana. Rankkaa hommaahan se tosiaan on. Vanhoja "sotavammoja" sitten mummona muistellessa... ;D

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 09:47  
+
0
mmaija tiesitkö muuten, että jos nukkuu liikaa, niin sekin väsyttää? Mä olin myös joku aika sitten kokoajan todella väsynyt, nukuin monen tunnin päikkäreitä ja pitkät yöunet, silti vain väsytti ihan kokoajan.
Mutta sitten kun jätin päikkärit pois, hävisi se väsymyksin sitten. Eli ehdotan, että heivaat päikkärit hiiteen ja nukut vain pelkät yöt! :peukku:

Mutta toisaalta - kyllähän kokoaikainen väsymys saattaa olla merkki esim. jostain sairaudesta tms.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 17.08.2011 klo 09:49)

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 10:09  
+
0
Osanotot Pepperille.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

vevve

vevve
Viestimäärä: 658

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 10:23  
+
0
Minäkin olen pohtinut tuota päiväuni juttua,itse en nuku päiväunia ja yö unien kesto vaihtelee joskus se voi olla 6 h mut normisti se 8h mut mun molemmat ystävät nukkuvat päikkärit joka päivä ovat aikuisia 30 v. lapsettomia ihmisiä.Päikkäreistä voi tulla vaan tapa.

Jostain luvin et semmoset 15 min päikkärit voi piristää.

Väsymys voi johtua ruokavaliostakin tai siitä et kuilottaa pitkään ja sit syö paljon...sokeritauti?

Niin ja joitain ihmisiä masentaa nämä ihanat hämärät syysillat.

Itse olen sellanen etten jaksa olla toimettomana kauaa,sitten rupee väsyttää jos jää paikalleen.

Oma purkautuminen...harmittaa ihan yli paljon kun koira rakas ystäväni on vihdoin löytänyt mielenkiintosen ihmisen elämäänsä niin tää tyyppi onkin allerginen koirille :(

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 10:29  
+
0
Mielettömästi voimia Pepperille suureen suruun.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

oonuliinu

oonuliinu
Viestimäärä: 1011

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 11:33  
+
0
Pepper :paijata:

Rahat.... aina.
------Oona ajokoirasekotus 7.2006-------
------Suomenajokoira Viki 4.2012---------
----Suomenpystykorva Voitto 3.2014----

Jello

Jello
Viestimäärä: 600

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 13:02  
+
0
Paljon paljon voimia Pepperille täältäkin! :paijata:
Englanninspringerspanielit Milo 5/2008 & Pihla 5/2015 ♥

Muistoissa keskikokoinen villakoira Tatu 1993-2007 ♥

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 13:46  
+
0

Joh kirjoitti:

mmaija tiesitkö muuten, että jos nukkuu liikaa, niin sekin väsyttää? Mä olin myös joku aika sitten kokoajan todella väsynyt, nukuin monen tunnin päikkäreitä ja pitkät yöunet, silti vain väsytti ihan kokoajan.
Mutta sitten kun jätin päikkärit pois, hävisi se väsymyksin sitten. Eli ehdotan, että heivaat päikkärit hiiteen ja nukut vain pelkät yöt! :peukku:



Hei kiitti vinkistä, pitääkin pistää kokeiluun! :hymy: Vaikka mieluusti painuisin nytkin ottamaan iiihanat tunnin tirsat niin taidanpa jättää välistä ja kävellä ostamaan maitoa, että saan edes kahvia. :shifty:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 13:51  
+
0

vevve kirjoitti:


Jostain luvin et semmoset 15 min päikkärit voi piristää.



Mä oon huomannnu tämän ihan selvästi. Jos päiväunet kestää yli 30min ni sit on koko loppuillan ihan pöhnäinen olo. Sen sijaan jos torkahdan just 15-20min, niin sitten on taas paljon virkeämpi olo ja jaksaa hyvin. Monesti myös nukun päiväunet valoisassa huoneessa, jottei tule nukahdettua liian syvään uneen.
Ylläpitäjä

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 13:59  
+
0

mmaija kirjoitti:

Voiei Pepper! Paljon voimia suureen suruun ja jaksamisia! :paijata:

Kauan koulurytmiin tottumiseen menee? Nukun joka päivä monen tunnin päiväunet ja oon väsynyt koko ajan silti. Yöunetkin lähentelee yleensä 8 tuntia. On ihan kamalan ärsyttävää kun ei jaksa mitään eikä ketään, tahtois vaan nukkua. :eitietoo:



Koita mennä aikasemmin nukkuu et tulis ainakin 9tuntia unta. ja ei päikkäreitä...niijoo ja jos nyt kuitenkin haluat päikkärit niin ei sais todellakaan olla pitkät päikkärit. mä ite jos joskus menen päikkäreille niin sitten en pysty nousemaan kun vasta joskus tyyliin kahden tunnin päästä =D...ja sitten en saa yöllä unta.

Osanotot pepperille =(:paijata:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 17.08.2011 klo 14:08)

miikkis

miikkis
Viestimäärä: 24

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 14:07  
+
0
Pepper on ajatuksissa täälläkin, voimia!

catteri

catteri
Viestimäärä: 903

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 14:38  
+
0
Omaa ärsytystä: Ottaa niin päähän ihmiset, jotka muista mitään piittaamatta hakee saikkua ihan täysin ilman syytä!:pyssyt::pyssyt:

Ja tämä ärsytyshän vain lisääntyy, kun sattuu olemaan itse yrittäjä, ja kyseisen ihmisen saikun haku vie (taaaaas) mahdollisuuden siihen ainokaiseen vapaapäivään koko v***n kuukautena. Vois aina pikkusen ihmiset tykönänsä pohdiskella, onko ne omat menot (esim. koulun bileet) tosiaan sen väärti, että pitää sitä saikkua hakea ja pilata vapaa kaikilta muila. Aina se joku joutuu sen ihmisen poissaolon paikkaamaan.:mad:
Kotia karvoittamassa kissat Demi (-08) & Latte (-10)
Mittelspitz Saaga (-12)


innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 14:54  
+
0

mmaija kirjoitti:

Hei kiitti vinkistä, pitääkin pistää kokeiluun! :hymy: Vaikka mieluusti painuisin nytkin ottamaan iiihanat tunnin tirsat niin taidanpa jättää välistä ja kävellä ostamaan maitoa, että saan edes kahvia. :shifty:


Tässäkään asiassa ei tarpeeksi voi korostaa D-vitamiinin merkitystä, etenkin nyt kun syksy tulee ja aurinko ei paista ihan joka päivä (tai ei ole aikaa olla päivällä ulkona esim. koulun takia). Ite syön 125-250 mikrogrammaa purkista päivässä (1-2 5000 IU:n kapselia). Oon kärsinyt todella paljon väsymyksestä suunnilleen yläasteesta lähtien ja syksyt on aina olleet pahimpia. Ei oo lainkaan niin voimaton ja väsynyt olo enää. Esim. [url=http://www.iherb.comiHerbistä[/url] saa tilattua noita D-vitamiinikapseleita, monet Suomessa myytävistä on pitoisuuksiltaan aika onnettomia. Ja totta kai terveellisesti syöminen auttaa myös.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 15:07  
+
0
^Juu D-vitamiinia voi kyllä ihan surutta "vetää" sen virallisen 70 mikrogrammaa/päivässä(aikuinen) yli. Itse yleensä syön kaksi tablettia. Lisäksi jos väsyttää, kannattaa tarkistaa hemoglobiini. Joskus siihen väsymykseen saattaa tottuakin, mutta ei sekään ole hyvä asia. Minulla hemppa ollut jo varmaan yli vuoden sadan pinnassa(ylimmillään 103), joten eipä tarvitse miettiä miksi vähän väsyttää.. :p Punasolut olivat kooltaan jo niin pieniä, että tilanne on ollut päällä jo pidempään. Enkä syö siis rautatabletteja, koska ne ovat niin ällöttävän makuisia, mutta ajattelin ostaa jotain juotavaa rautaseosta.
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 17.08.2011 klo 15:10)

Birdie

Birdie
Viestimäärä: 1184

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 15:45  
+
0
Mä oon niin epätoivoinen että meen kokeilemaan auttaisiko kävely menkkakipuihin. Jos ei niin kävelen sitten apteekkiin.

Pepperille voimia jaksamaan!
Follies Neville
09.03.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 17:36  
+
0
^Auttaahan se, tosin yleensä etukäteen suoritettuna... Mullekin paukahti naistenvaivat n. 3pv etukäteen ja ihan ilman ennakkokipuja, onneks on vararätit ja doupingit aina laukussa mukana. Kiva vaan, ku tosiaan mennään vkl viettämään romanttinen yö hotellissa avokin kanssa kahestaan... :neutral: No, onneks ei mulla vaikuta mielialaan.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 19:13  
+
0
Ärh... Mie olen tehny ruuan ukolle valmiiksi viideksi ja ootellu ukkoa kotiin. Ei sitte viittiny ilmottaa että työpv on venyny... Puhelin on turha kapistus.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 14:15)