Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 06.08.2011 klo 14:28

Purkautumisosasto 9

Siirry sivulle: 1 ... 25 26 27 ... 50

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 06:24  
+
0
Ääähh, mulla olikin tällä vklla iltavuoro, mutta en pe töistä lähtiessä asiaa tarkastanut vaan menin kiltisti 6 töihin. Oishan tuonne voinu jäähä, mutta päätimpä tulla takas kotiin.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Jello

Jello
Viestimäärä: 600

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 13:52  
+
0
Kitisin eilen siitä avon virkistyspäivästä... Noh, se tuli sitten yöllä jo himaan, koska tämä. :eek::eek::eek: Avolla on puhelin, takki ja huppari hukassa, mutta eiköhän ne löydy, ja jalassa jotain kipua...
Englanninspringerspanielit Milo 5/2008 & Pihla 5/2015 ♥

Muistoissa keskikokoinen villakoira Tatu 1993-2007 ♥
(Viestiä on muokattu maanantaina, 05.09.2011 klo 13:55)

Henniet

Henniet
Viestimäärä: 854

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 14:18  
+
0

monna83 kirjoitti:

Itse kun olin kaupassa töissä, niin ehkä ärsyttävin asiakas oli sellainen joka tuli napisemaan myöhemmin kuitti kädessä että nyt hältä on velotettu 20 senttiä liikaa makkarapaketista. :ttou:


Jos mä huomaisin, että multa on velotettu liikaa esim. niin ettei hyllyhinta ja vaakahinta täsmää (ja kyse olisi joistain kymmenistä senteistä), niin kävisin kyllä huomauttamassa siitä, mutta sanoisin, etten itse tarvitse hyvityksiä. Kyllähän tommoiset täytyy korjata kuitenkin. Itsekin kyllä inhoan hyvityksiä vaativia sentinlaskijoita, vaikka olisivatkin oikeassa. Ymmärrän myös, miksi monet varmasti ovat sitä mieltä, että tämä asenne on niiiin väärä asiakaspalvelijalle...
slkn Isla (s.17.4.2010)
Kuvia!

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 14:35  
+
0
Ai että kun ärsyttää tää meidän kone. Avokin siskon mies teki tähän jotain säätöjä ja nyt ei toimi enää Bluetooth, en saa puhelinta piuhalla kiinni koneeseen ja en oikein saa tehtyä mitään muutakaan. Kuvat pysyy kiltisti puhelimessa ja kamerassa.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 15:26  
+
0
Aivan hirvee flunssa, ja yllättäen TAAS lisäksi korvatulehdus. Huomenna työterveyteen korvalääkärille, edellisellä kerralla ko. lääkäri sanoi, että suoraavasta korvatulehduksesta minut laitetaan nielurisaleikkaukseen. Saapa nähä, lähteekö nyt sitten lähete sinne. Tulehduksia mulla on ollu parin vuoden sisään reilu kymmenen, ja aina korvatulehduksen kaverina on kuume ja jonkunsortin nielutulehdus, pari kertaa myös nielupaise. Yyh.

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 15:27  
+
0
Voi että ottaa päähän. Kävin ensin monella eurolla kopioimassa todistuksia kirjastossa työkkäriin ja kelalle ja kun vien todistukset työkkäriin, ottaa setä siellä kopiot mun todistuksista ! Pikkujuttu, mutta silti ärsyttä, kun meni kamalasti aikaa kopioida ne todistukset :roll: Lisäksi pitää etsimällä etsiä joka paikka, kun ei tunne seutua yhtään, ja siihen menee aikaa. Nytkin on mennyt koko päivä siihen, kun oon käyny työkkärissä, kirjastossa ja palauttamassa muuttolaatikot. Tuntuu, että selvisin paljon helpommalla silloin, kun olin töissä ja asuin pikkupaikkakunnalla, jossa välimatkat olivat pitkiä ja julkisia kulkuyhteyksiä ei juurikaan ollut. Kai sitä pitää vielä totutella tähän Helsingin menoon..

Loppuun päivän kruunu. Viisikuisesta lähtien sisäsiisti pentu päätti kusta sänkyyn. Mikä lie teiniangsti iskenyt. Onneksi selvittiin vain lakanoiden ja peiton pesulla, ettei tarvinnut patjaa ruveta putsaamaan. Nyt tempaus jo naurattaa, kun sai pentu niin monta uutta lempinimeä tuon seurauksena.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 15:28  
+
0
Tänä aamuna sain tietää että on iskeytynyt karenssi mulle 1.8 alkaen, 2kk. Joudun maksamaan liitolle myös tältä ajalta maksamat päivärahat, 800€. En saa mitään rahaa ennen kuin 30.9, 300€ töistä. Seuraavan kerran 15.10. Laskuja on 700€ edestä+tuo 800€. Tilillä 50€.
Hakemusta sossuun, mutta epäilen suuresti, että tulee normaali "noh, myy auto"-vastauksia..

Joutuko sitä elämään avon rahapussilla........
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 15:32  
+
0
^Tunnen suurta myötätuntoa sua kohtaan nyt. Joudun ekaa kertaa ite näitten työttömyysjuttujen kanssa taistelemaan ja oon jo nyt korvia myöten täynnä hakemusten täyttämistä ja pähkäilyä. Tsemppiä sinne ! :paijata:
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 17:16  
+
0
Iteki olen joutunu tota työkkärijuttua vekslaamaan ja sossun luukullaki käyty (saamatta mitään) ja loppujenlopuks puoleks vuodeks valintataloon työttömyystuilla töihin. Perseestä on kyl :/ Mutta kyllä se elämä siitä alkaa suttaantua jossain välissä :) Koittakaa kestää vaan!

Itse kävin tiistaina töissä ilmottamassa että voisin keskiviikkona tulla tekemään täyden päivä. Noh, pomo sanoi ettei oo oikein mitään hommia että tulisin käymään perjantaina. Perjantaina kun menin alko tulee litaniaa että "se ja se ja se ja se ja se homma pitäis tehdä ja ainiin deadline tänään". Enpä jäänyt tekemään kun olin varautunut vaan lyhyeen visiittiin. Nyt on sitten mentävä melkein joka päivä tällä viikolla samalla kun käy koulussa ja pitäis opinnäytetyötäkin tehdä. Voi jeesus...
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 18:03  
+
0
Tänään oli pakko käydä lääkärissä, ja lääkäri epäili sappikoliikkia, eli sappikivitautia. Kylläpä taas hymyilyttää.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Maanantaina, 05.09.2011 klo 23:07  
+
0
Miehet, miehet, miehet. Ei muuta tällä kertaa. :pyssyt:

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 08:03  
+
0
Nuo työttömyys hommat on kyllä niin syvältä.
Aikanaan kun toisesta työpaikassa loppui työ, meni hommat kyseisessä paikassa kieroksi, ehkä luulivat, että koska olin nuori, minua voi höynäyttää tai etten tiedä mihin olen oikeutettu.
Jouduin taistelemaan minulle kuuluvista rahoista 3kk, jonka aikana olin täysin rahaton ja mieskin juuri jäänyt työttömäksi, kun oli kausityö kyseessä hänellä, siinä sitä oli sulateltavaa ja samaan syssyyn esikoinenkin ilmoitti itsestään ja laskuja ihan liikaa.
Todella stressaava kokemus oli kyllä, mutta selvittiin, minä sain lopulta rahani korkoineen ja muutenkin raha-asiat saatiin reilaan.
Tästä viisastuneena olenkin siskoilleni paasannut, että töihin mennessä liittoon ja muutenkin selvittää jo itse, mitkä ne omat oikeudet mihinkin seikkaan on, jotta ei nuorena joudu höynäytetyksi.
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Mardie

Mardie
Viestimäärä: 112

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 09:17  
+
0

saije kirjoitti:

Tänä aamuna sain tietää että on iskeytynyt karenssi mulle 1.8 alkaen, 2kk. Joudun maksamaan liitolle myös tältä ajalta maksamat päivärahat, 800€. En saa mitään rahaa ennen kuin 30.9, 300€ töistä. Seuraavan kerran 15.10. Laskuja on 700€ edestä+tuo 800€. Tilillä 50€.
Hakemusta sossuun, mutta epäilen suuresti, että tulee normaali "noh, myy auto"-vastauksia..
Joutuko sitä elämään avon rahapussilla........


Kurja tilanne =( Ite oon joskus ollut töissä sossussa, ja luultavastikin homma menis sun kohdalla niin, että et tosiaan vältisti sais sieltä mitään. Asut ilmeisesti sun miehen kanssa, joten hän on sit velvollinen sua elättämään, jos hänen tulot menee jonkun tietyn rajan yli. Periaatteessa siis sulle pitäis lain mukaan jäädä asumiskulujen jälkeen käteen elämistä varten apaut 400€, ja jos sen alle jää tulot, nii sossusta pitäs saada tästä puuttuva osa, MUTTA sulla on se mies, jonka tulot mutkistaa asiaa! Toki sossussa ei oteta huomioon mitään erillisiä velkoja, vaan katotaan vain ne sun tulot ja asumismenot, eli JOS saisit sieltä rahaa, niin sun pitäs siitä sulle jäävästä 400€:stä velat maksaa. Mut kannattaa silti käydä selostaa sossuun tilanne, jos sattuis sellainen virkailija, joka olis ymmärtäväinen, koska ne voi kyllä harkinnanvaraisesti tehdä myös muunlaisia päätöksiä!
Mut sun kannattais kuitenkin liiton kanssa sopia tosta takaisin maksettavasta summasta, että saisit sen osissa maksaa takaisin, luulisi onnistuvan. Sit se ei ois sun murheenas ja tilanne olis paljon helpompi. Ite maksoin joskus Kelaan opintotukia takas osissa varmaan pari vuotta =)
Voimia sun tilanteeseen kuitenkin, kyl se siitä järjestyy :peukku:

ps.sori sekava teksti :shifty:

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 12:18  
+
0
Työpaikka meni alta...
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 12:25  
+
0
saijelle tsempit. Rahansaanti on oikeesti vaikeempaa, kun mitä uskoisi. Tai toisille on, toisille ei. Olin itse valmistumisen jälkeen neljä kuukautta työttömänä (vaikkka hainkin töitä, mutta joo, pikkukaupungin työt...) ja ekat tuet tuli viikkoa ennen, kun aloitin uuden työn. Kesä-heinä-elokuulta mun pitäisi saada osittaista työttömyyskorvausta, koska mulla oli töitä noin 10-15 tuntia viikossa, mutta eipä ole näkynyt eikä kuulunut ja tuskin koskaan ne rahat ilmestyy tilille.

Jotenkin pistää vaan mietityttämään, kun tiedän ihmisiä, jotka asuu Helsingin keskustan laitamilla (yksiön vuokra noin 600-700€/kk), ei oo koulussa eikä töissä (koska ei huvita) ja hakevat sossulta jatkuvasti rahaa mm. shoppailuun, ryyppämiseen ja siihen, että pääsee "kohtalotovereiden" kanssa ryyppymatkoille toiselle puolelle Suomea. Tää on mulle ihan täysi mysteeri. En voi ymmärtää. Sitten kun joku, joka on painanut koko elämänsä töitä, jää työttömäksi, niin sossusta ja KELAsta ei meinaa tippua rahaa kirveelläkään. Tuntuu, ettei itse hyödy mitään maksetuista veroista, kun niillä elätetään ihmisiä, jotka ei vaan halua muuttaa elämäänsä, koska hei, valtio korvaa.

Okei joo, pakko vielä lisätä, että toisilla on kyllä ihan täyttä paskaa muutenkin. Mm. mun exällä on joku mielenterveysongelma, mitä on tutkittu reilu 10 vuotta, mutta mitään ei ole saatu selville vaan ollaan samassa lähtökohdassa kuin alussakin. Joutui jäämään sairaseläkkeelle nyt 21-vuotiaana ja rahaa tippuu pari hassua satasta tilille. Ei vissiin kauheesti naurata.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Miana

Miana
Viestimäärä: 2905

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 12:43  
+
0
Aika vähäpätöinen valitus, mutta puhelinmyyjät.. eikö ne myyntipuheiden laatija tatjua, miten typerälle se kuulostaa, kun joku lukee suoraan papreista jotain diipaa daapaa tyylillä, jolla ei kukaan normaalisti puhuisi? :mietiskel: Puhuisivat edes normaalisti niin niitä viittis kuunnellakin..

Toinen valituksen aihe ois flunssa tai sen pitkittyminen, ilmeisesti viruksen aiheuttama keuhkoputken tulehdus. No opinpahan taas arvostamaan normaalisti hengittämistä..
Miimi ja Tilli

Blogi (, jossa ei elämää tälläkään hetkellä)

Mirinda

Mirinda
Viestimäärä: 165

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 12:44  
+
0

smiushki kirjoitti:

Miehet, miehet, miehet. Ei muuta tällä kertaa. :pyssyt:



Vähän samaa vikaa. Mä en voi käsittää, et jos erotaan, niin se silloin sitä tarkoittaa eikä kaadeta kaikkea p*skaa toisen niskaan ja pyydetä selittämään samaa asiaan noin miljoonatta kertaa. Mut miks? Kääntäis sen naamansa sinne peiliin ja miettis omaa käyttäytymistä eikä vaan syyllistä muita. PRKL.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 06.09.2011 klo 12:45)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 17:00  
+
0
Niin turhaa kitinää, mutta menköön..
Meillä on aivan sairaan sotkuista, eikä tämä kaaos ihan heti helpota tuon remontin takia. Tosi turhauttava vaihe, kun kodinhoitohuone on melkein valmis, mutta kaikki romut edelleen pitkin taloa.. Pesukone on keittiössä ja likapyykit vuorena lattialla. Alakerran vessakin on putkitöitä vaille valmis, mutta sinnekin kuuluvat tavarat ovat pitkin taloa.
Sitten kun nuo ovat valmiit, niin aletaan purkaa alakerran lattiaa ja keittiö siirretään väliakaisesti johonkin :roll:
Pesin petauspatjan, mutta laitoin sen liian nopeasti takaisin. Yksi kulma olikin vielä märkä, ja nyt sänky haisee tosi ummehtuneelle. Sama homma siis alusta, mutta nyt saan pestä vielä peitot ja tyynyt, ja jynssätä patjankin höyrypesurilla että tuo döfis lähtee :mad:

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 18:32  
+
0

Miana kirjoitti:

Aika vähäpätöinen valitus, mutta puhelinmyyjät.. eikö ne myyntipuheiden laatija tatjua, miten typerälle se kuulostaa, kun joku lukee suoraan papreista jotain diipaa daapaa tyylillä, jolla ei kukaan normaalisti puhuisi? :mietiskel: Puhuisivat edes normaalisti niin niitä viittis kuunnellakin...



Mä vihaan puhelinmyyjiä. Ironista sinänsä, että kun aloitin vuosia sitten kaupan kassana, niin mun käsitys kaupankassoista muuttui täysin ja oon siitä asti aina jutellut kassojen kanssa ja ollut ystävällinen. Nyt kun oon ollut hetken aikaa puhelinmyyjänä, niin vihaan puhelinmyyjiä entistä enemmän. Vihaan jopa itseäni, kun kiusaan asiakkaita soittamalla niille :pyssyt:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Tiistaina, 06.09.2011 klo 19:56  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

[quote=Miana]Aika vähäpätöinen valitus, mutta puhelinmyyjät.. eikö ne myyntipuheiden laatija tatjua, miten typerälle se kuulostaa, kun joku lukee suoraan papreista jotain diipaa daapaa tyylillä, jolla ei kukaan normaalisti puhuisi? :mietiskel: Puhuisivat edes normaalisti niin niitä viittis kuunnellakin...



Mä vihaan puhelinmyyjiä. Ironista sinänsä, että kun aloitin vuosia sitten kaupan kassana, niin mun käsitys kaupankassoista muuttui täysin ja oon siitä asti aina jutellut kassojen kanssa ja ollut ystävällinen. Nyt kun oon ollut hetken aikaa puhelinmyyjänä, niin vihaan puhelinmyyjiä entistä enemmän. Vihaan jopa itseäni, kun kiusaan asiakkaita soittamalla niille :pyssyt:[/quote]


Mä kävin koklaamassa puhelinmyynti-hommaa kuukauden ajan yritysmyynnin muodossa ja oli muuten vihoviimestä hommaa mulle. Vaikka sainkin suht hyvin myytyä, inhosin soittaa kiireisille ihmisille vaikkakin jotkut asiakkaathan porisi tosi mielellään. Se ala ei tosiaan sovi kaikille ja jotkut on taas ihan huippuja siinä hommassa. Ite soitin kerran yhteen koirahoitolaan ja unohin myyä mitään :nolo: Juttelin vaan mukavia koirista 15 minuutin ajan, ja lopetin puhelun. Puhelun jälkeen esimies kysyi että kuulumisiako minä oon tullu kyselemään palkan vastineeksi, kun unohin puhelussa itsetarkotuksen kokonaan :viheltel:

  Siirry sivulle: 1 ... 25 26 27 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6352
Viestejä yhteensä545782
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 11:45)