Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 06.08.2011 klo 14:28

Purkautumisosasto 9

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 14:28  
+
0
^Niinpä konstit on monet ja piru on ovela... pitää vain koittaa jatkossa olla entistä enemmän silmät, korvat ja nenä auki. Meillä aikanaan oli muuten niin, ettei läheskään aina kulkenut tällaiset viestit koulusta kotiin. Itse olin kiltti, eikä mitään isompia rikkeitä ole tullut tehtyä, eli opettajilla ei ollut valittamista, mutta mm. veljieni tiedän väärentäneen aika pinoon papereita vanhempien nimmareita. Tuo Wilma ja sähköpostit ovat kyllä hyvä väline saada sana perille sille, jolle se kuuluukin puolin ja toisin.

Tiukkana pysytään vaikka hieman jo hymyilyttääkin... se nuoruus... ja tyhmyys.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 14:32  
+
0
Niitä nimmareita oli helppo väärentää aikana, jolloin kaikissa luokissa oli piirtoheittimet :shifty:

Nykyään taitaa olla aika katoava luonnonvara nuokin, kun piirtoheitinten sijaan opettajat käyttää powerpoint-esityksiä suoraan tietokoneelta.
Ylläpitäjä

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 14:40  
+
0
Näin äsken jotain maailman ällöintä! Koira vähän mutusteli hiekkaa koirapuistossa, mutta taisi syödä sitä enemmän mitä maha kesti ja kun olimme päässeet takaisin kotiin, alkoi yökätä ja oksensi niiiiin ison kasan hiekkaa, paskaa ja (kura)vettä, että sitä oli oikeasti jokin litra! :suru: Kiitos vaan hauveli kun pidättelit sisälle asti! :mad:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 15:10  
+
0
Ransa, mun mielestä tuo sun ajatus tupakan haitoista esseen kirjoittamisesta on ihan loistava! Vielä kun laajennat sen niin, että pelkät terveyshaitat ei riitä vaan ihan ympäristölliset kysymykset (jotka toki ei ehkä teini-ikäistä poikaa hirveästi kiinnosta, myönnetään) sekä ennen kaikkea taloudelliset vaikutukset! Pistät pojan laskemaan, millainen summa siitä syntyy, jos polttaa esim. puolikkaan askin päivässä/askin päivässä ja selvittämään vaikka tyyliin kymmenen mieluisempaa tapaa käyttää se raha. (ja jos mahdollista, niin sitoudutte kustantamaan yhden näistä jutuista pojalle, jos tupakointi loppuu)

Vielä lisäpotkuna tekisin niin, että jokaisesta kärähdyksestää poika joutuisi maksamaan teille esim. yhden tupakka-askin hinnan verran. Jos pojalla ei ole omia tuloja niin vähentää tuon askin hinnan verran sitten esim. viikko/kuukausirahasta tai jos poika saa rahaa esim. viikonloppurientoihin niin ilmottaa kylmästi, että oisit saanu 20e mutta polttamasi tupakan takia siitä summasta vähennettiin tupakka-askin hinta tms. Jos oikeen dramaattiseksi viitsii ryhtyä niin tehokas herättäjä vois myös olla lätkästä pojalle sytkäri ja vitosen setelin käteen ja pistää poika polttamaan sen setelin...

Mä saisin itse ihan hillittömät raivarit tupakoinnista, jos mulla omia lapsia olisi ja se on mulle sellanen asia, että koko parisuhde kaatuisi jos mies päättäisi alkaa tupakoimaan.

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 15:27  
+
0
Minäpä en varmaan antaisi lonttiakaan rahaa kärähdyksen jälkeen, tai jos antaisin, niin laittaisin aina tilille juuri sellaisen summan, ettei sitä saa ulos nostettua tai sitten jos käteistä antaisin, pitäisi tuoda ostosten jälkeen kuitti ja ostetut jutut pitäisi näyttää ja niiden löydyttävä kuitista ja jos rahaa jäisi, loput minulle talteen.
Olen aika tiukka ja varmaan joidenkin mielestä vähän yliampuvakin, mutta tuossa asiassa on kyse luottamuksesta ja lapsen omasta terveydestä, joten...
On monia muitakin konsteja eri tilanteisiin, joita käytän takuulla, eivät mitään ruumiillisia kurituksia vaan sellaisia, että nuori joutuu todella miettimään, kun menettää tietyksi ajaksi jonkin asian, oli se sitten jokin etuoikeus tai tavara tai jokin yleensä arkipäiväinen juttu, mutta hänen arkeaan helpottava.
Tosin vannomatta paras, mistä sen tietää miten sitten asiat hoitaa kymmenisen vuoden kuluttua. :)
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 15:27  
+
0
^^Tuo vanhemmille maksaminen särähtää kyllä pahasti. Ei vanhemmilla ole oikeutta vaatia "vahingonkorvauksia" teinin tupakoinnista, eikä mielestäni ole hyvä käyttää kyseenalaisia keinoja lasten kasvatuksessa. Viikkorahojen pidättäminen on tietysti asia erikseen, mutta teinin omia rahoja vanhemmilla ei ole oikeutta vaatia itselleen.
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.09.2011 klo 15:28)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 15:38  
+
0
Myönnetään sen olevan hieman kyseenalainen keino, mutta jos niitä omia tuloja on (tuon ikäisellä nyt harvemmin kuitenkaan) niin niiden käyttöä kun ei voi muuten valvoa niin tuo on ainut tapa "näpäyttää". Teoilla on seuraukset ja sen puolesta se ei musta ole väärin, etenkään jos sitten vastavuoroisesti lupaa maksaa jonkun vähän isomman kustannuksen, jonka lapsi muuten olisi omista rahoistaan maksanut. Eli lapsella on vaihtoehto valita: teen oikein ja saan hyvää tai rikon sääntöjä ja se kostaantuu. Kyse ei kuitenkaan yksittäisenä kertana ole suuresta summasta (4-5e?) ja eipä tuota ole mitään järkeä toteuttaakaan jos se ei erityisemmin vaikuta nuoren käytökseen ja jatkuvasti nuori olisi velkaa.

Kyllähän monissa perheissä on erilaisia sopimuksia kirosanapurkeista (euro purkkiin aina kun kiroilee) yms. enkä koe sen hirveästi poikkeavan tuosta.

MUOKS. Myönnetään, että mulla on tosiaan nimenomaisessa asiassa hyvin äärimmäinen mielipide, itse en elämässäni ole kertaakaan tupakkaa maistanut enkä maista. Aika kovaa kohtelua saisi lapsi myös alkoholista kärähtäessään.

Musta tulee kyllä varsinaine natsi-mutsi :paapatus:
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.09.2011 klo 15:42)

Shane

Shane
Viestimäärä: 946

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 20:12  
+
0
Eilen koirapuistoon tuli nainen sekarotusen snautseri/terrierin kanssa ja heti kun pääsivät portista kiinni, pisti se snautseriterrierimix rähinän päälle ja kävi Natun kimppuun. Onneks tossa tilanteessa ei käynyt mitään, kun kerkesin mennä siihen väliin. Lähettiin siitä sitten aika pian kaverini kanssa veks, kun huomattiin että se koira on todella aggressiivinen, jos toiset koirat koittavat sitä lähestyä.. Ollaan just päästy portista ulos niin se vihanen mix käy nuoren jackrusselin kimppuun hullulla rähinällä. Huikkasin sieltä sitten sille mixin omistajalle, että koirapuistoon ei sais tuoda vihasia koiria. Haistatti **tut.

Ärsyttää niin paljon vieläkin! Ja se omistaja alisti sitä koiraansa tosi pahoin ottein (otti niskasta kunnolla kiinni, viskas sen jalkoihinsa selälleen ja huus) ettei kyl ihme jos koira on tollanen..
Menossa mukana saku Riki, corgi Natu sekä huskyvauva Nova!

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 20:27  
+
0
Mulla oma äiti uhkasi joskus että pistää mut polttamaan koko askillisen punasta norttia putkeen, mutta eipä sitä koskaan sitten tehnyt, en tiedä miten olisi vaikuttanut :nauru:

Hah, olen viime aikoina myös haaveillut tuosta sähkötupakasta, mutta en vain ole aikaiseksi saanut perehtyä asiaan/tilaamiseen tarkemmin. Tuon meinaan voisin uskoa toimivankin omalle kohdalle.
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 20:31  
+
0
^Jos tässä puhutaan siitä Greensmoke "tupakasta", niin äitini aikoo tilata, jos perinteiset metodit (nicoretet ym.) ei tehoa. Äitini on polttanut lähes 40v, joten jos tuo häntä auttaa, niin ylistän keksijän/keksijät taivaaseen saakka :)
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

Swi

Swi
Viestimäärä: 1932

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 21:08  
+
0

SiVe kirjoitti:



Hah, olen viime aikoina myös haaveillut tuosta sähkötupakasta, mutta en vain ole aikaiseksi saanut perehtyä asiaan/tilaamiseen tarkemmin. Tuon meinaan voisin uskoa toimivankin omalle kohdalle.

Mä tilasin tuollaisen n. kuukausi sitten. Tupakointi vähentynyt huomattavasti, illalla on niin kivaa kun saa vaan sohvalla sähkötupakoida eikä tarvitse lähteä pimeään ja kylmään :D

Omaa natinaa: Rasittaa syksyn tulo. Henkinen puoli tuntuu romahtavan vaikka kuinka rimpuilis vastaan. Miksei voisi vaan olla päästänsä terve? :suru:
Tassunjälkiä sydämessä
Laku 2013
Tytti 26.03.1999-20.04.2011

SiVe

SiVe
Viestimäärä: 1170

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 21:11  
+
0
^Mitä nuo suurin piirtein maksaa? Ei hitto, pakko mennä tutustumaan nyt tarkemmin noihin, ja pistää tilaukseen. :nauru:
- -08 Karjalankarhukoira x samojedi/labradori-mix n. Rape

Swi

Swi
Viestimäärä: 1932

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 21:16  
+
0
Mä tilasin tämmöisen ja sitten siihen päälle niitä litkuja :D
/Muoks/ Suosittelen tosiaan tilaamaan tommosen alotuspaketin eikä mitään yksittäisiä juttuja. Tollasella pääsee hyvin alkuun.
Tassunjälkiä sydämessä
Laku 2013
Tytti 26.03.1999-20.04.2011
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.09.2011 klo 21:17)

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 21:26  
+
0
Meilläkin on tollanen "sähkötupakka", mutta se on ihan oikean tupakan näköinen, siinä hehkuu tulipääkin, kun sillä "polttaa". :nauru:

Napinaa : mulla on nipistellyt vatsaa jo monta päivää, what the hell is this?! :mad:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


JenC

JenC
Viestimäärä: 645

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Torstaina, 29.09.2011 klo 22:05  
+
0
^Lapseutuneena tulee tottakai heti ensimmäisenä mieleen raskaus, mutta koska ei ole muuta kerrottu tai tiedossa, niin en sen enmpää spekuloi.

Itselläni yleensä kyllä nipistelee ja tulee karmeita elohiiri maratoneja viikon ajan ennen kierron loppua. Elohiiret on NIIN rasittavia, saan niitä jo pelkästään siitä, jos en ole juonut tarpeeksi ja jos sitten vieläkin korvaan veden litkimällä viisaana kahvia, saan sitten kärsiä suonenvedoista:viheltel:
Lapset: Poika -08- ja Tyttö -09-

Tulilisko Buster 6v.
Samojedi pentu toiveissa.

Muistoissa: Kääpiöluppakorva vaarimme Sulo 9v
Onni löytyy saippuakuplista :)
http://candyflosscake.blogspot.fi/

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 30.09.2011 klo 07:30  
+
0
^^ Lisääntymispuolelle menee minunkin arvailuni, ovulaatiokipuja? Yleensä ne kyllä menevät ohi nopeasti, mutta minulla on kyllä joskus nippaillut useamman päivän.

nenssi

nenssi
Viestimäärä: 2161

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 30.09.2011 klo 08:30  
+
0
Seuraava kuukausi eletäänkin niin kädestä suuhun kun vaan olla voi. Argh.
ppu Hukka 6/2011
bou Bentley 4/2011, meillä 7/2013 lähtien

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 30.09.2011 klo 09:32  
+
0
Voi herran jee...
Anoppi on taas alkanu mököttämään ku hänen pitää tehdä kotiaskareita! Ei puhu kellekkään mitään, vain mököttää. Ja ikää oli..?
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 30.09.2011 klo 10:02  
+
0
Olo on kuin joku olisi ajanut rekalla yli ja vielä jarruttanut kohdalla, sitten vaan sutinut palaset ojaan. Ei vaan jaksais, haluais, viihtis tehdä mitään muuta ku vollottaa ääneen. Mutta joo josko tämä tästä tämän elämä aikana, tai sitten ei, itsepä olen tämänkin kuopan kaivanut ei auta ku omin pikku kätösin keksiä miten täältä ylös päästään. Samaa paskaa kaikki tyyni.

"kärsi, kärsi, kirkkaimman kruunun saat".
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: PURKAUTUMISOSASTO 9 - Perjantaina, 30.09.2011 klo 10:23  
+
0
^ :paijata: Toivottavasti ajan myötä helpottaa!

Luulen tietäväni edes osittain miltä tuntuu, itsekin tässä muutamat viimeiset päivät ole saanut mitään muuta aikaiseksi kuin vollottaa niin helvetisti. Jospa tämä tästä pikkuhiljaa, onneksi on ollut pari parempaa päivää jo. Onneksi on ihanat ystävät, perhe ja mies.

  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6352
Viestejä yhteensä545782
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 12:30)