Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.07.2014 klo 11:47

Rodustasi kuultuja kommentteja, ennakkoluuloja, arvauksia yms.

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 16.07.2015 klo 00:09  
+
0
Tänään bussiasemalla tuntematon mies tuli kysymään, ovatko koirani japanilaisia. Hetken hämmennyksen jälkeen hoksasin hänen tarkoittavan shibaa tai muuta japsirotua, joten kerroin sitten rodun olevan schipperke ja lähtöisin Belgiasta. Tähän mies totesi: "Ai jaa. Mä luulin, että ne ois japanilaisen pentuja. Vaikka ei japanilaisissa taida ton värisiä ollakaan, ne on kaikki semmosia kauniimpia vaaleita. Nää on sitten varmaan semmosia kimeellä äänellä räksyttäviä, jotka haukkuu kaikille." Sitten mies jatkoi matkaa ja mä jäin vähän hämmentyneenä odottelemaan bussia :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 16.07.2015 klo 12:28  
+
0
No meille tuli taas karhukoiraveikkaus tässä hiljan kun oltiin kaupan edessä oottamassa jätskidiilerisiskoa. Joku mummeli sauvoi ohi ja tiedusteli. Sanoin että ei kun nää on laivakoiria eli schipperkejä. Jotkut on sitä mieltä että laivakoiranimitys pitäs upottaa ja syvälle, mun mielestä se on "romanttinen henkäys historiaa" :wink: Olen siis huomannut että jos kysyjä on arviolta jo vähän vanhempi niin tulen sanoneeksi laivakoira, jos taas nuorempia niin schipperkellä mennään.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 16.07.2015 klo 15:06  
+
0
^ Mä kanssa aika helposti puhun nahkasta jos vastapuoli on alta eläkeiän ja jossakin määrin koiraihminen, muille selitän suosiolla että lyhytkarvainen collie (kun se sileäkarvainenkään ei meinaa olla tarpeeksi informatiivinen...).
Rise to reset the world.

Tasman

Tasman
Viestimäärä: 13

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 03.08.2015 klo 13:33  
+
0
Meillä on keskikokoisen villakoiran musta pentu. Sitä on luultu mm. spanieliksi. Reilu viikko sitten olimme liikkeellä tapahtumassa, jossa keski-ikäinen pariskunta tuli silittelemään Retua ja huhuilivat sille "Fifi! Tule tänn, Fifi!" Retu on niin kaukana fifistä kuin olla voi, oikea energiapakkaus, joka ei kaihda mutaropakoita :D Mies siinä sitten kyseli, minkä kokoinen Retusta tulee. Sanoin, että keskikokoinen. Mies naurahti siihen, että heillä on kotona keskikokoinen irlanninsusikoira - kävi naurattamaan itseäni. Voihan sitä kait olla irlis semmoinenkin.
Keskikokoinen villakoira 5/2015

Siirinen

Siirinen
Viestimäärä: 29

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 03.08.2015 klo 23:27  
+
0
Meidän Havanna on musta-valkoinen, joten se saa kovasti hämmennystä ja eräs, joka tuli käymään ja näki meidän koiran, niin eka kommentti oli, että "eikö se olekaan valkoinen" :D
♥ Havannankoira Sulo s. 04/15 ♥

† Muistoissa Kultainen Linda 1998-2009 †

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 10.08.2015 klo 11:29  
+
0
Tiesittekös, että mulla on husky? :eek:

©Veera Toppari
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



(Viestiä on muokattu maanantaina, 10.08.2015 klo 11:29)

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 10.08.2015 klo 17:27  
+
0
^No ei :eek: "Hyvä että kerroit" :nauru:
Kovin on yhdennäköisyyttä... Neljä tassua ja häntä :viheltel:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

tir

tir
Viestimäärä: 245

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 10.08.2015 klo 22:33  
+
0
eräs täti kertoi, että minulla on susikoira.
onhan tuo saluki tuota... melkein pystykorvainen. väritys nyt sentään on vähän sinnepäin..

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Tiistaina, 11.08.2015 klo 17:23  
+
0
^:nauru:

^^Jep! Siinä ne suurimmat yhtäläisyydet taitaakin olla :nauru: Rollea on kyllä useinkin veikattu vaikka miksi, vaikka se mun mielestä onkin ihan sekarotuisen näköinen. Kerran yksi vanhempi pariskunta sai melkein riidan aikaiseksi kun mies väitti kivenkovaan tuon olevan sakemanni ja nainen sanoi ettei ole, vaan vaikuttaa sekarotuiselta "ole hiljaa, kyllä minä saksanpaimenkoiran tunnistan" ..olisi tehnyt mieli tokaista että et näköjään :wink::nauru:
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Tiistaina, 11.08.2015 klo 18:26  
+
0
^:nauru:
Meillekin on tullut yksien vastaantulijoiden kesken melkein riitaa, kun " Kyllä minä nyt huskyn tunnistan kun olen niitä kasvattanutkin" :shifty:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Tiistaina, 11.08.2015 klo 18:54  
+
0
Bussipysäkillä joku nainen kysyi onko Väinö kultainennoutaja ja myöntävän vastauksen kuultuaan jatkoi: "Joo mä näinkin just bussis kaks tällasta, toinen oli samanvärinen kun tää, mutta toinen oli musta!" Vai että musta kultainennoutaja...:eek::nauru:

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 24.08.2015 klo 17:41  
+
0
Ei ole nyt omasta rodusta kuultu kommentti, mutta oli niin hyvä että pakko on jakaa.

Eräs täti valisti mua eilen omasta rodustaan ja näinollen sain täysin uutta tietoa. Tiibetinspanielit ovat yöeläimiä :nauru:.
"Juu tää on kato niin väsynyt kun ei nuku öisin, nää ei nuku. Kun ne on vahtikoiria, niin valvovat yön ja vahtivat. Se on ihan rotuominaisuus näillä. Siks tulevat niin hyvin kissojen kanssa toimeen kun nekin on yöeläimiä."
Mun ilme oli varmaan näkemisen arvoinen, tyydyin vaan hyväksyvästi nyökkäilemään ja jatkoin matkaa :eek:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 24.08.2015 klo 21:14  
+
0
^^ Tosta tuliki mieleen, että pari viikkoa sitten joku pikkutyttö huokaili mulle niin ihastuneena: "Oi, kuinka ihana kultainennoutaja!"

Rodut, joiden kanssa kuljin, näkyy allekirjoituksessa.. :nauru:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 24.08.2015 klo 21:38  
+
0
Tää nyt ei varsinaisesti liity mun koirien rotuihin, mutta tuossa kerran kun olin hihnalenkillä koko poppoon kanssa vastaan tuli pari alakouluikäistä tyttöä. Toinen katsoi tosi määrätietoisesti mua kun mentiin ohi ja malttoi odottaa ehkä 3 sekuntia ohituksen jälkeen ja julisti "Toi oli koirankouluttaja" :nauru:
Rise to reset the world.

Eleanor

Eleanor
Viestimäärä: 80

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Keskiviikkona, 26.08.2015 klo 19:41  
+
0
Nyt ei ole tullut mitään hassuja veikkauksia, mutta välillä kun multa kysytään Yumin rotua ja kerron sen, tuntuu vähän kuin leikittäisiin rikkinäistä puhelinta. "Ai mikä se oli, irlanninpaimenkoira? / islanninpystykorva? / irlanninporokoira? / islanninlumikoira?" :nauru: Ymmärrän kyllä, että rotu on monelle tuntematon, mutta nuo on muunnokset on aika hauskoja. Ehkä mä puhun vaan sairaan epäselvästi. Islanninpystykorva osuu jo melko lähelle, mut Irlannissako poroja...
Islanninlammaskoiranarttu Yumi aka Jumppis 7.4.2015
Maatiaiskissa Irmeli eli Immu ~2006 (rescue)

Ibux

Ibux
Viestimäärä: 125

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Lauantaina, 29.08.2015 klo 03:22  
+
0
Minun mopsia on useampaan otteeseen luultu ranskanbuldogiksi. No okei, lyttykuono kun lyttykuono. Myöskin sekarotuiseksi epäilty, koska on musta. Kuulemma liikkua tuo ei jaksa ollenkaan ja mitään sille ei voi opettaa.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 30.08.2015 klo 19:25  
+
0
Tulipa itsellekin hymy naamalle, kun vastaantullut lapsi hihkui äidilleen innoissaan "kato äiti, hassu pieni kissa!" Tarkoitti ilmeisesti Helmiä... :nauru:

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Sunnuntaina, 30.08.2015 klo 21:08  
+
0
Ihan hiljan on kaksikin eri tahoa hämmästellyt, kuinka meidäm belgialaiset eivät olekaan verenhimoisia petoja joiden hermot pettää alta sekunnin sadasosan ja jotka ihan oikeasti osaavatkin käyttäytyä ja kuunnella ja niitä voi jopa lähestyä ja silittää eikä ne käy naamalle !
Aika mieletöntä.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Maanantaina, 31.08.2015 klo 12:25  
+
0
"Musti...mitä musti tietää?" Eilen ratsastuskilpailujen kahvijonossa :hymy: Hetken kesti mulla ennen kuin älysin mieshenkilön koettavan ottaa kontaktia Kiriin joka haisteli roska-astiaa. Kun sitten älysin niin kysyttiin että laivakoirako tuo on. Myöntävästi vastattuani oikein hihkaisi että noniin, ihan oikein tunnistin! :hymy:

Ja mukava oli nähdä että Kiri antoi rapsuttaa itseään, ei ihan aina mene varsinkaan vieraiden mieshenkilöiden kosketusetäisyydelle.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.08.2015 klo 12:26)

lambiina

lambiina
Viestimäärä: 1

VS: RODUSTASI KUULTUJA KOMMENTTEJA, ENNAKKOLUULOJ... - Torstaina, 03.09.2015 klo 11:25  
+
0
Kyllä ylivoimaisesti eniten olen kuullut Islanninlammaskoirasta kysyttävän, että "mitäs muuta rotua siinä on kuin suomenpystykorvaa? ". Kaiken lisäksi kysyjä ottaa usein nokkiinsa, kun on ollut väärässä. Jopa huijauksesta on mua epäilty. Usein myös vanhemmat miehet tulevat kertomaan, kuin kohtalotoverina, omasta edesmenneestä pystykorvastaan varmana, mullakin on hihnan päässä aito suomalainen pikinokka. Välillä en raaski pilata tunnelmaa, korjaamalla, vaan annan papan muistella. ,
islanninlammaskoira -09

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 27.04.2024 klo 01:30)