Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 00:13

Rodut, jotka kiinnostavat, mutta jota sinulla ei vielä ole

Siirry sivulle: 1 ... 32 33 34 35

HMD

HMD
Viestimäärä: 79

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 01.07.2013 klo 10:26  
+
0
Isovillakoira on salainen haaveeni. Ja hankin sellaisen heti, kun sillä on pk oikeudet.
(nyt vaan isovillis omistajat alatte tekemään BH tuloksia, niin mä saan itselleni koiran ;) )
Jos vetää herneen nenään, niin tulee poski kipeäksi: Tytär 4 vuotiaana

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 01.07.2013 klo 10:36  
+
0
*kultainen noutaja
*paimensukuinen lapinkoira
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 01.07.2013 klo 13:34  
+
0
Saksanpaimenkoira!

Ja onhan näitä muitakin.. dalmatialainen, sk collie, labradorinnoutaja, amstaffi..
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



Leijona

Leijona
Viestimäärä: 155

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 01.07.2013 klo 16:51  
+
0
Bordercollie! Ja monta muuta sellaista ehkä-sitten-joskus-rotua; nöffi, vanhaenglanninlammaskoira, dalmis, tolleri...
Coton de tulear narttu Tesla 06/02/13

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 01.07.2013 klo 18:13  
+
0
Mulla rotuhaaveet vaihtelee päivästä toiseen. En ole hankkimassa kolmatta koiraa, mutta usein on kiva mietiskellä, mikä voisi olla seuraava rotu. Oon aina tykännyt voimakasluontoisista koirista -terriereistä ja tietyistä palveluskoiraroduista, mutta nyt on taas Melvinin kanssa hankalampi kausi ja tuntuu, että pölykoirakin olisi seuraavaksi koiraksi liian haastava tai työläs. Välillä joutuu hakkaamaan päätä seinään ja epäilyttää, saanko siitä koskaan oikeesti helppoa kaupunkikoiraa vai onko Melvin vaan mun kokemukseen nähden liian vietikäs ja terävä. Tiiviit ohitukset ja julkisilla kulkeminen aiheuttaa stressiä!

Tällä hetkellä haaveilen siis jotain helppoa rotua, jolla ei ole terävyyttä tai taipumusta aggressioon. Se ei kuitenkaan sais olla liian herkkä tai pehmeä, koska ne ominaisuudet ei ole ihan mua. Lisäksi mulla on jo yksi koira, jolla on hermorakenteessa puutteita. Ei kovin suuria, mutta toi vehnä on vähän säpsy, se ei osaa aina rauhoittua autossa tai junassa, se pelkää ukkosta sekä ilotulitteita, ja vahtii joskus vähän herkällä liipaisimella (ei onneksi kotona). Arjessa nämä ongelmat on todella pieniä, koska melko harvoin tulee reissattua ja ilotulitteitakaan ei ammuta kuin pari kertaa vuodessa, mutta silti ne harmittaa. Itse asiassa ne ärsyttää mua melkein herkemmin kuin Melvinin aggressio ja mua harmittaa koiran puolesta, koska se ei saa aina elää rentoa, huoletonta koiranelämää.

Eli ei mulle rotua, jossa on keskimääräistä enemmän arkuutta, epävarmuutta tai muuta hermostovikaa, mikä karsii varsinkin joitakin kääpiörotuja pois. En myöskään halua rotua, jolla on äärimmilleen jalostettuja ulkomuoto-ominaisuuksia. Helppo, hyvähermoinen koira, joka ei kuitenkaan ole tylsä?

Tällä hetkellä mielessä on esim. cockeri, käyttölinjainen labradorinnoutaja ja villakoira.. Huomenna ehkä kolme muuta?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Aurinkokarhu

Aurinkokarhu
Viestimäärä: 31

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 16:50  
+
0

Aurinkokarhu kirjoitti:

Ihana keskustelu! Bedlingtonit ovat ehdottomasti se oikea rotu minulle. Jos kumminkin olisi hienot isot tilat maaseudulla/ loputtomasti aikaa trimmata/ treenata, niin..

Borzoi: Niin kaunis..
Afgaani: Mitkä liikkeet, mikä turkki!
Vanhaenglanninlammaskoira: Sympaattisen oloinen koira, kaunis väritys ja turkki, kiinnostava luonne.
Skotlanninhirvikoira: Ylväännäköinen, ja kiinnostava luonne. Ison koiran paikkaa täyttämään.
Villa: Jos panostaisin kunnolla agilityn harrastamiseen, niin haluaisin toveriksi kyllä ehdottomasti villiksen. Vaikka se on todella kaunis trimmissä, niin minua kiinnostaisi pitää se melko lyhyessä ja kiharassa lookissa. Kiinnostaisi kokeilla mihin villiksestä todella on.



Hih hii, että minua naurattaa nyt, kun luen kolmen vuoden takaista viestiä ü
Borzoikuumeen ratkaisi puolestani siskoni. Kuitenkin se olisi luonteenpuolesta ollut minulle varmaan turhan verkkainen olento. Mutta ihanaa, että sellainen on lähipiirissä.
Afgaani saapui talouteen vajaa vuosi sitten, ja OLEN HYVIN RAKASTUNUT! Se saa minut asettamaan toisen lauseen kyseenalaiseen valoon.

Mutta niistä haaveista: voi onhan niitä.. Mutta nyt ne on eroteltuna sellaisiin, jotka aion toteuttaa, ja jotka ovat ehkä listalla. Tässä ei kuitenkaan elämä ole edes puolessa välissä. Tai mistä minä tiedän. Ehdottomasti turkkihypistelijä sisälläni vaatii valkoista isoa villaa ja shih tzua.
Niitä "olisi kivaa": azawakh, skotti, miksei vanhiskin,

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 16:57  
+
0
^ No nyt sitten tulit palstalle takaisin, kun just sanoin yhdessä ketjussa ettet käy täällä. :D

Teistä on bongaus tuolla bongattuko KooCee-lainen-ketjussa.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.07.2013 klo 16:58)

Aurinkokarhu

Aurinkokarhu
Viestimäärä: 31

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 18:03  
+
0
^ No en kyllä ole juuri täällä pyörinyt, en edes tiedä miksi aamulla tänne eksyin. Sitten aloin lueskella ja löytyi kaikkea hauskaa, niin ajattelinpa ihan kirjautua sisään ja kommentoida :P

Kuitenkin tykkään tk:ssa pyöriä, niin mikseipä täälläkin. Pitääpä mennä katsomaan kuka on pongannut Ü

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 20:49  
+
0
Mudi, sakemanni, kelpie, gronttu, eurasier.... Heeeeh :shifty:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 22:31  
+
0
Tällä hetkellä hurja kiinnostus kelpieitä kohtaan. Luonne, koko, olemus, kaikki miellyttää ainakin niiden yksilöiden kohdalla joita itse olen tavannut.
Toisaalta taas pienempi koira olisi nykyisen kaverina kiva. Mm. Schipperkeä pyöritellyt paljon mielessä.

Hämmentävää kyllä, tällä hetkellä ei tule mieleen yhtäkään varsinaista ikuisuushaaverotua. Edes sellaista, joiden kohdalla tietäisin etten koskaan tule syystä tai toisesta moista ottamaan. Kai tämä on jokin itsesuojelureaktio sille, ettei näitä alkaisi tällä hetkellä pohtia yhtään sen vakavammin! :nauru:
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.07.2013 klo 22:37)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 23:07  
+
0
^ jahas! No jos olet pk seudulla elokuussa niin kääpiökoirien erikoisnäyttely Kaivopuistossa jossa useampi schipperke näkysällä/kuultavissa :nauru::viheltel:

Ainakin kävellen tullessa pääsymaksuton avoin tapahtuma ollut ainakin tähän asti, kun siitä kulkee kaikki turistitkin läpi ja ällistelevät että mitä täällä oikein tapahtuu.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu tiistaina, 30.07.2013 klo 23:09)

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 30.07.2013 klo 23:17  
+
0
^^ Minua on alkanut myös kiinnostamaan kelpie! Olen yrittänyt vähän ohittaa paimenkoirat, koska niiden luonteet eivät ole vain herättäneet mielenkiintoa ja useimmat ovat aika haukkuisaa porukkaa mitä tunnen... nyt mudi ja kelpie kiinnostavat hieman, melko täpäköitä koiria. Mutta ehkä ei, en tiedä...
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 15.09.2013 klo 20:56  
+
0
Tähän ketjuun on varmaan helpompi vastata kuin siihen "Mitä rotuja et ottaisi"-topikkiin :kieli: Mutta tosiaan, itseä miellyttävät rodut ovat kaikki aikalailla peruskoirian näköisiä ja oloisia. Suhteellisen helppohoitoinen turkki, jota ei tarvitse pahemmin puunata tai pukea koiraa pakkasella.

Oma rotuni on siis suomenlapinkoira, jonka kanssa kävi niin upea tuuri että jo ensimmäisestä omasta yksilöstä löysin Sen Rakkaan Rodun. Suomenlapinkoira, oli se paimensukuinen tai ei, tulee minulla aina olemaan. Olen aivan ihastunut niin rodun luonteeseen kuin ulkonäköönkin. Vaikka kuitenkin omaa silmää miellyttävät enemmän vaatimattomamman näköiset ja vähän niukkaturkkisemmat koirat.

Muita rotuja ovat sitten lapinporokoira, samojedinkoira, siperianhusky ja lancashire heeler. Nuo rodut ovat sellaisia, joita voisin hyvinkin kuvitella itselleni joskus ottavani. Siperianhusky ehkä siinä vaiheessa, jos sille olisi tarpeeksi tilaa ja minulla olisi tarjota sille tarpeeksi rodunomaista toimintaa.

Tämänhetkiselle listalle voisin laittaa myös australianpaimenkoiran, novascotiannoutajan, suomenpystykorvan, stabyhounin ja käyttölinjaisen kultaisennoutajan. Nuo ovat sellaisia rotuja jotka kovasti kiinnostavat, mutta joita minulla tuskin tulee koskaan olemaan. Mutta ainahan niistä voi haaveilla...

Toista koiraa olen tosiaan kovasti ollut hankkimassa, tällä hetkellä suomenlapinkoiran rinnalle on tullut vahvana vaihtoehtona samojedi. Se varmaankin tulee siinä vaiheessa, mikäli nyt tehdyt suunnitelmat eivät toteudu :hymy:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.09.2013 klo 20:56)

Haukka

Haukka
Viestimäärä: 7

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Tiistaina, 24.09.2013 klo 15:34  
+
0
Boerboel!! Jonain päivänä toteutan vielä haaveeni sellasesta.
Kaukkari ja anatolian pk kiinnostaa myös...
Nyt kuitenkin keskityn kahden cane corson hoitoon ja kouluttamiseen... :)

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 25.10.2013 klo 17:25  
+
0
En muista olenko tahan jotain jo kirjottanut. Mutta aika vahan noita on loppujen lopuksi, kun se terveys menee nykyisin kaiken muun edelle ja varsinkin suositummat rodut on yleensa (ja eipa silla, sama koskee maailman mittakaavassakin erittain pienen populaation omaavia harvinaisia rotuja, jotka pahimmassa tapauksessa erittain sisasiitettyja).

* Broholminkoira, muuten olisi taysin passeli mutta lyhyt elinika arveluttaa
* Sininen tai merle tanskandoggi, jos ei elaisi niin pirun lyhyen aikaa ja jos ei vaatisi tilavaa autoa
* Isosveitsinpaimenkoira (hyvin todennakoinen vaihtoehto)
* Eurasier (toinen hyvin todennakoinen vaihtoehto)
* Kaanaankoira (kenties todennakoisin vaihtoehto, mutta ei niin kauan kuin asumismuoto tulee olemaan kerrostalo)
* Thai ridgeback, ehka vahan pienikokoinen loppujen lopuksi :nauru:
* Wetterhoun, oikeastaan ainoa 8-ryhman rotu jota koskaan voisi ajatella, kunnes sain tietaa miten sukurutsattu ja sita myota sairas tapaus tamakin on... Positiivista sentaan se, etta noille on aloitettu viimevuonna roturisteytysohjelma niin ehka tuon rodun voi viela jotenkin pelastaa
* Rhodesiankoira noin muutoin, mutten hae kuitenkaan loppujen lopuksi ihan niin aktiivista koiraa, aika sama homma dogo argentinon ja mallorcandoggin kohdalla
* Iso tai keskikokoinen sk portugalinpodengo, mutta tahan patee kenties vielakin enemman rhodesiankoiran kohdalla mainitsemani liian iso energiantarve

Loput joita ihailen eivat sitten tule koskaan sopimaan elamantyylin yms. takia (mm. jamtlanninpystykorva, itasiperianlaika, husky, malamuutti, gronlanninkoira, sao miguelinfila, espanjanmastiffi, anatolianpaimenkoira, aidi seka pari muuta laumanvartijaa).
Haaveissa kl u
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.10.2013 klo 17:27)

Rise

Rise
Viestimäärä: 18

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 25.10.2013 klo 20:41  
+
0
Käyttölinjainen cockeri.

Käyttönoutajiakin välillä mietin, mutta vielä ei ole oikein iskenyt. Voi tietty olla, että joskus sellaiseenkin taivun.
"Knowing is not enough: we must apply. Willing is not enough: we must do."
slkn 2/04, lpkn 7/06, bcn 5/11

Helmipallo

Helmipallo
Viestimäärä: 62

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 25.10.2013 klo 22:41  
+
0
Chodsky pes, ehdottomasti.

Isälläni oli joskus sellainen, ja ihastuin rotuun niin paljon, että haluaisin itsellenikin sellaisen vielä joku päivä.. mutta sitten tulevaisuudessa. Täydellinen rotu olisi. <3
Hippu- Coton de tulèar
Vili- Coton de tulèar
Helmi- Bolognese

Matukka93

Matukka93
Viestimäärä: 5

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 07.11.2013 klo 13:58  
+
0
-Tolleri(tulossa)
-Amstaffi
-Rotweiler
-Pitbull
ja tusina erillaista bulldogia :)

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 07.11.2013 klo 23:34  
+
0
-Tolleri
-Australianpaimenkoira
-Bordercollie
-Valkoinenpaimenkoira
-Hollanninpaimenkoira
-Corgi pembroke
-Belgianpaimenkoira (groenendael, tervueren)
-Rottweiler
-Samojedi
-Husky
-Alaskanmalamuutti
-Suomenlapinkoira
-Lapinporokoira
-Japaninpystykorva
-Amerikaneskimokoira
-Kooikerhondje

...Koita nyt näistä valita sit! :shifty:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Piksi

Piksi
Viestimäärä: 685

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 08.11.2013 klo 08:48  
+
0
^Hollanninpaimenkoira tietysti :paapatus:

Oma lista on hyvin lyhyt, pohjanpystykorva, shiba ja lisää hollantilaisia. Seuraava on pohjanpystykorva, mutta mies ei piru vie suostu nykyiseen asuntoon toista ottamaan. Mutta sehän on niin pieni, ettei sitä edes huomaa.. :shifty:

  Siirry sivulle: 1 ... 32 33 34 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265868
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 17:45)