Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Tiistaina, 20.04.2010 klo 00:13

Rodut, jotka kiinnostavat, mutta jota sinulla ei vielä ole

Siirry sivulle: 1 ... 33 34 35

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 08.11.2013 klo 10:46  
+
0
Rodut, jotka tuntuvat tällä hetkellä sopivilta itselleni:

- Belgianpaimenkoira groenendael (tällä hetkellä ykkösvaihtoehto seuraavaksi koiraksi)
- Saksanpaimenkoira (terveystilanne huolettaa ja luonnepuolella turhan suurta hajontaa, mutta siltikin tämä rotu herättää minussa tosi suurta ihastusta)
- Australianpaimenkoira (turhan haukkuherkkä, mutta muuten <3)
- Shetlanninlammaskoira (mahdollinen arkuus, varautuneisuus ja liiallinen herkkyys arveluttaa, mutta pienemmistä roduista ehdottomasti yksi itseäni viehättävistä)

Rodut, joita ihailen, mutta eivät ole sopivia elämäntilanteen, asuinpaikan tai muiden seikkojen takia:
- Siperianhusky (en pystyisi tarjoamaan rodunmukaista aktiviteettia tarpeeksi)
- Alaskanmalamuutti (sama kuin yllä)
- Weimarinseisoja (en tunne sen suurempaa kiinnostusta metsästämiseen...muutoin olisi niin luonteeltaan, rakenteeltaan kuin ulkonäöltään itseäni miellyttävä)
- Tanskandoggi (tulisi ahtaanpaikankammo itselle, jos ei olisi tarpeeksi lääniä ympärillä)
- Rhodesiankoira (liian suuri kooltaan, enkä halua koiraa, joka pitää pukea talvella)
- Villakoira (se turkinhoito ei ole oikein minun juttu, mutta leikkisä ja iloinen luonne jaksaa viehättää)
- Kelpie (tästä haaveilin ihan tosissaan, mutta onneksi tajusin ajoissa sen olevan ihan liian nopeareaktioinen minulle)

Ehkä mie sitte eläkeikäisenä asun jossain kaukana kaikesta vain huskeja ja malamuutteja seurana :nauru:
Vpn 06/13
(Viestiä on muokattu perjantaina, 08.11.2013 klo 10:49)

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 08.11.2013 klo 15:05  
+
0
^Kyllä niitä toimiviakin sakuja onneksi löytyy :hymy:

Mua on aina viehättänyt australiankarjakoira ulkonäkönsä puolesta, mutta sen enempää rotuun perehtymättä mielikuvien perusteella luulen, ettei ole meikäläiselle sopiva.
spn -13
broholminkoira, uros -16

Susiyö

Susiyö
Viestimäärä: 23

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 24.11.2013 klo 21:52  
+
0
Mulla on ajoittain hirveä pentukuume, vaikka tuo kakara onkin vasta 5kk. Kolmatta ei tosin olla hankkimassa ennen kuin ipana on parivuotias ja tarpeeksi kypsä. Tietysti pitää miettiä myös miten "mummo" koiruus kakaran jaksaa, mutta ainahan sitä haaveilla sopii.

Silkkivinttikoira on viime aikoina kolahtanut ja kovaa. Paimeniin ja paimenseropeihin tottuneena haluaisi koittaa jotain erilaista ja silkkeni nappaa kaikin puoli (joskin tuo irtipidettävyys ei ole mun toiveisiin se ihanteellisin). Rotua tutkiskellut vaan netin kautta, mutta onhan tässä ainakin se pari vuotta aikaa tutustella ihan livenäkin.

Toinen ihastus on cirneco dell'etna, jolla on tuo sama irtipito probleema, mutta muuten ah niin ihanan oloinen rotu. Tällaiseen on tullu törmättyä vaan kerran metriksellä ja kiireisenä jäi sitten se omistajan kiusaaminen rodusta utelemalla.

Pienempää rotua pohtiessa taas on himottanut schipperke. Tässä pienessä paketissa on aikalailla kaikki kohdallaan.

Muita lemppareita on sitten borzoi, irlanninsusikoira, groenendael, mudi, lk collie, husky, shiba, kooikerhondje, portugalinvesikoira ja isovillakoira. Syystä tai toisesta ovat (vähintäänkin väliaikaisesti) ei-pysty-ei-kykene listalla.

janssyy

janssyy
Viestimäärä: 54

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 24.11.2013 klo 22:10  
+
0
Mistähän sitä alottais.. Mulla on tosi paljo eri rotuja, jotka jollain tavalla kolahtaa, vaikka täysin erilaisia olisivatkin.

- Afgaaninvinttikoira: En ikinä ottaisi itselle, mutta kaukaa ihailen. :)
- Saksanpaimenkoira: Ihan varmasti joskus tulee olemaan, upeita koiria!
- Belgianpaimenkoira tervueren: Ikuinen haave! Kyllä vielä joskus saa belgi astua meidän laumaan. Pikku tytöstä asti oon pitäny erityisen kauniina ja upeana koirana.
- Chow chow: Sitte ku haluan leppoisan kotikoiran... :wink: Siskolla oli chow, lähellä sydäntä kyllä tämäkin rotu!
- Tanskandoggi: Tää on taas yks ikuisuus haave. Olin jo itseasias etsimäs pentua, mutta päädyin kumminki aktiivisempaa harrastuskoiraan. Joskus ku meillä on isompi talo! :nauru:
- Husky / alaskanmalamuutti: Jos olis tarjota rodunomaisempaa touhua, niin... Nyt vaan tyydyn ihailemaan..
- Bordercollie: :love:

Varmasti on joku vielä unohtunutkin, mutta kyllähän näitä ihailun/haaveilun kohteita riittää. ;)

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 25.11.2013 klo 08:39  
+
0
Dogo sardo vois olla koira mun makuun :)
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 25.11.2013 klo 14:25  
+
0
Jotenkin tossa viestissä osuu kuva ensimmäisinä silmiin ja vasta myöhemmin älyää lukaista tekstin siitä päältä, niin luulin tota jotenkin automaattisesti sao miguelinfilaksi. :nolo:
Haaveissa kl u

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 25.11.2013 klo 17:14  
+
0
Azawakh. Mutta se onkin sitten täysi mysteeri että koska (jos koskaan) minusta on semmoisen omistajaksi.

Hiukkasen realistisemmin haaveilen lurcherista, whippetistä ja greyhoundista.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

tytyclaudia

tytyclaudia
Viestimäärä: 16

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Perjantaina, 06.12.2013 klo 22:41  
+
0
saksanmetsästysterrieri
bullterrieri
staffordshirenbullterrieri
bokseri
amerikanstaffordsihenterrieri
saksanpaimenkoira
whippet
bostoninterrieri
belgianpaimenkoira

Onhan niitä. Melkein kaikki on lyhytkarvaisia, näin ollen liian allergisoivia..
Irlanninterrieriuros Nemo
PitaPata Dog tickers

gesture

gesture
Viestimäärä: 23

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 19.01.2014 klo 01:10  
+
0
Keskiaasiankoira on jäljellä oleva haaveeni (ei sovi tämän hetkiseen elämäntilanteeseeni), mutta landseereissa aion pitäytyä. Landseer on "se oikea" rotu meille, emmekä osaisi enää olla ilman... :kumarrus:
Landseer Fluke 1/13
Kultainennoutaja Bentley 8/12
Norjalainen metsäkissa Snö 7/12
Kotikissa Harmonie 5/09
Kotikissa Mugen ~00

koiraihminen

koiraihminen
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 13:46  
+
0
Schapendoes on jo muutaman vuoden ajan ollut se suosikkirotuni. Aikaisemmin en juuri ollut kiinnostunut tuontyyppisistä roduista, mutta tavattuani erään schapen, yllätyin positiivisesti sen luonteesta ja aloin etsiä lisätietoja. Mitä enemmän luin ja katselin videoita, sitä enemmän rotu alkoi tuntua juuri sellaiselta, minkä edustajan voisin joskus kuvitella omistavani. Sääli, että nuorempana koirakirjoja selaillessani olin aina ohittanut schapendoesin tylsänä karvapallona...
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.07.2014 klo 13:50)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 15:43  
+
0
^Varmasti oikein mukavia koiria,mutta taitaapi olla aikast sairas rotu =( Kannattaa siis ainakin TARKKAAN katsoa mistä ostat sen..
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.07.2014 klo 15:43)

koiraihminen

koiraihminen
Viestimäärä: 4

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 20:42  
+
0
^ Jos tarkkoja ollaan, niin en ole koiraa hankkimassa moneen vuoteen, enkä välttämättä koskaan. Schapendoes olisi kuitenkin ykkösvaihtoehto, jos jonkinlainen koira tulisi hankittua. Käsitykseni mukaan se on suhteellisen terve rotu. :shifty:

En muuten edes omista koiraa, toisin kuin suurin osa muista täällä. Syy miksi tänne tulin, oli se että muistin tehneeni joskus vuosia sitten tunnuksen Koirat.comiin, ja päätin testata onko se vielä toiminnassa. :viheltel:

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 21:03  
+
0

magik kirjoitti:

^Varmasti oikein mukavia koiria,mutta taitaapi olla aikast sairas rotu =( Kannattaa siis ainakin TARKKAAN katsoa mistä ostat sen..



Mihin tämä perustuu? En ite oo moiseen tietoon törmänny :mietiskel:
Bolognesenarttu 7/2012

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 21:44  
+
0

koiraihminen kirjoitti:

Sääli, että nuorempana koirakirjoja selaillessani olin aina ohittanut schapendoesin tylsänä karvapallona...


Mulla oli tää sama ja aikalailla vasta parin vuoden sisään on tullut otettua selvää myös näistä ns rumista karvapalleroista ja tulipa mullekkin semmonen rotu jota en ikinä ois voinut kuvitellakkaan ottavani eli siis toi isovillakoira:hymy: Aivan mahtava koira. Myös ne valkoiset vanupallot on alkanut aiheuttamaan mulle semmosen awww fiiliksen:shifty: Eilenkin näin yhden ellällä ja se oli niiiiin söpö.

Vois itekkin listata. Löysin toisenkin mielenkiintoisen rodun sattumalta, oisko jonkun rotutestin myötä löytynyt nimittäin kerrynterrieri. Kuulostaa ainakin sopivalta mulle ja ulkonäkökin on mielestäni ihan hauska vaikka alkuun epäilyttikin:nauru: Vois jopa mahdollisesti olla seuraava rotu. Edelleen cirneco dell'etna kiinnostaa sekä cockerspanieli joka on ihan lapsesta asti ollut haaveissa. Niin ja amerikanbulldoggia ei pidä unohtaa. Siinäpä ne tärkeimmät.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Torstaina, 03.07.2014 klo 22:04  
+
0
Mä haaveilen saarloos wolfhoundista, vaikka tuskin tulen moista koskaan hankkimaan. Mutta eipä se haaveilua estä.

Harkitsin jossain vaiheessa utonagan/tamaskankoiraa, mutta ne piirit on kyllä sen verran omituiset (tai ainakin oli silloin joskus 2006-2008) joten hautasin moiset haaveet kokonaan.
Mikähän noiden "rotujen" tilanne on tällähetkellä, vois vaikka vähän googletella ihan aikansa kuluksi. :hymy:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


(Viestiä on muokattu torstaina, 03.07.2014 klo 22:05)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Sunnuntaina, 06.07.2014 klo 23:15  
+
0

magik kirjoitti:

^Varmasti oikein mukavia koiria,mutta taitaapi olla aikast sairas rotu =( Kannattaa siis ainakin TARKKAAN katsoa mistä ostat sen..



Ettei sulla nyt sekottuisi kuitenkin schapendoes vaikkapa shar peihin tai muuhun vastaavaan sairaaseen rotuun? Schapendoes on paimenrotu, jonka terveystilaa kuvaillaan yleisesti hyväksi, ja jotka rotujärjestön sivujen mukaan voivat helposti elää 15-vuotiaiksikin. Toki kasvattajan valinnassa kannattaa olla tarkka, oli rotu mikä hyvänsä, mutta schapendoes ei ole sieltä riskialtteimmasta päästä ainakaan terveydellisten ominaisuuksien osalta.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 07.07.2014 klo 10:54  
+
0
Näitähän löytyy. Tämänen hetken ykkösuosikit ovat welsh corgi pembroke, joka tulee seuraavaksi koiraksi ihan 100% varmuudella ja lyhytkarvainen pyreneittenpaimenkoira, jonka otan aika varmasti sitten kun löytyy aikaa harrastuskoiralle.

Muita kiinnostavia rotuja rotuja ovat esim. länsigöötanmaanpystykorva, islanninlammaskoira, australiankelpie, silkkivinttikoira ja eurasier.
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.07.2014 klo 23:15)

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 07.07.2014 klo 18:37  
+
0
Bordercollie on ollut haaveeni lapsesta asti. Kaverilla oli sellainen ja ihastuin siihen. Onneksi vanhempani eivät minulle bordercollieta hankkineet, en minä tiennyt niistä mitään. Edelleen ihailen niitä, mutta tiedän, mihin rahkeeni riittävät ja mihin eivät. Jätän siis bordercollien vain haaveeksi.

Tähän mennessä villakoira on ollut se ykkösrotu, parempaa ja itselleni sopivampaa rotua en ole löytänyt.

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 07.07.2014 klo 19:35  
+
0
Vinttikoirat:

whippet
englanninvinttikoira
espanjanvinttikoira
Cirneco dell’etna
Faaraokoira
Calgo

Ovat jotenkin äärettömän jalon näköisiä. Joskus vielä hommaan kauniin vinttarin, kunhan talossa seurakoiralle avautuu paikka =) Jossain vaiheessa vakavasti harkitsin vinttikoiraa ja aatoksissa että ihan harrastaisi sillä vinttikoiralajeja, mitä noita rata-maastojuoksujuttuja onkaan.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RODUT, JOTKA KIINNOSTAVAT, MUTTA JOTA SINULLA... - Maanantaina, 07.07.2014 klo 19:54  
+
0
Mulla on kanssa haaveena lajitelma vinttikoiria. Ainakin silken, saluki, galgo, borzoi ja skotlanninhirvikoira. Ja miehen kanssa haaveillaan että laitetaan valjakollinen huskeja sitten eläkkeellä :nauru:.
Huskyt kiinnostaa paljon ja niistä sekä malamuuteista olen haaveillut pikkutytöstä lähtien, mutta tiedä häntä olisiko mulla koskaan oikeasti rykäisemään puitteita huskyille. Saatika sitten riittävästi innostusta valjakkohommeleihin.
Kamalasti kiinnostaisi lähitulevaisuutta ajatellen omien rotujen lisäksi mudi, sekä ooan pikku ystävien myötä myös nuo jaappanialaisetkin jollain tapaa. Sitten tietty perus aussie, bordercollie, ja kelpietäkin olen mietiskellyt. Pyreneittenpaimenkoira on myös vilahdellut kiinnostuksen kohteena, ja olenkin tässä mietiskellyt keinoja päästä tutustumaan rotuun lähemmin :cool:.
Kuitenkin kun pääasiassa kotikoiraa etsitään, eikä niinkään kovin tavoitteellista harrastustykkiä, niin nuo bortsut ja kelpiet voi varmaankin ihan suosiolla unohtaa :nauru:.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.07.2014 klo 20:02)

  Siirry sivulle: 1 ... 33 34 35
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6339
Viestejä yhteensä545729
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265869
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 20:15)