Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:08

Telkkarin koirakouluttajat

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 41

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:41  
+
0
Jotkut ihmiset ei vaan tunnu käsittävän ettei se koira ihan pienestäkään rikki mene.

Kyllä kismittää kattella pieniä koiria, jotka riekkuu ja vikisee siä remmin päässä.
Isoilla koirilla tätä ei niin usein ole koska niiden kasvattamiseen vähän edes perehdytään paremmin ja vaikkei tarvisi niin perehtyä niin niillä on parempi itseluottamus, eikä niiden tarvitse ilmaista itseään pyörimällä kuin viritetty jojo.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:45  
+
0
Nyt alkaa telkusta toi hännänheiluttajat, jos joku ei sitä viel oo nähnyt.. :)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:47  
+
0
Tiedä sitten olenko jotenkin tavallista huomiokykyisempi tai vain katsonut tarpeeksi monta jaksoa koirakuiskaajaa, mutta ei mulla yleensä ole jäänyt epäselväksi miten Millan on ongelman ratkaissut. Ja oikeastaan joka jaksossa on myös ainakin yritetty selittää omistajalle koirakoulutuksen periaatteita tms. ja pistetty omistaja itse kokeilemaan samoja juttuja. TV-ohjelman ongelma onkin varmaan siinä, kun ihan kaikkea ei vaan voi/ehdi näyttää.

Bradin ohjelma onkin sitten asia erikseen enkä ole sitä katsonut tarpeeksi montaa jaksoa tietääkseni jääkö siinä omistajilla/katsojilla jotain epäselväksi vai ei.

Samaa mieltä Ompin kanssa. Tuskin kukaan ehdoin tahdoin siihen pyrkii, että koiraan tarvii koulutusmielessä koskea fyysisesti, mutta jos sillä on mahdollista saada tuloksia niin en ymmärrä miksi pitäis hakata päätään seinään niiden nakinpalojen ja naksuttimien kanssa. Kuitenkin tarkoitus on että molemmat nauttivat elämästä, ensisijaisesti omistaja, enkä minä ainakaan halua kärsiä ja odottaa tuloksia sitten joskus vuosien päästä (jos ongelma on siis erityisen häiritsevä).

Ja muokkaillaan taas..
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:49)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:56  
+
0
Oi kamala mikä ohjelma. Tuossa nyt on vähiten selkoa yhtään mistään kuin missään näkemässäni koirankoulutus-ohjelmassa! :eek: Ainoa kenellä on järkeä on se nainen, hänen mies on totaali idiootti joka haluaa kovan koiran ja tuo kouluttaja (oliko tuo nyt se Brad), tekee->mitä? Ei selitä missään vaiheessa kunnolla miksi näin tehdään ja mitä ja miten. Huhhuh. Näin taas ihmiset ryhtyvät sitten parhaimmillaan kouluttamaan ongelmakoiriaan. :roll:

//nyt se laittoi naisen punnertamaan ja huusi kun piti hihnasta kiiinni. Mitäää.:eek:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 14:59)

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:13  
+
0
^ Muistelinkin, että se on ihan älytön.. Mutta siinä kai keskitytäänkin hoitamaan pariskunnan parisuhdetta ja koira tulee sit ikään kuin siinä sivussa tai jotain. Kuulostaa tosi toimivalta.. :roll:

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:16  
+
0
Juu tuota punnertamista hieman ihmettelin kanssa.
Ilmeisesti hän ilmaisee sillä omaa auktoriteettiaan ja sitä, miten tärkeää henkinen voimakkuus on.

Kyllä mä silti sen kouluttajan puolella olin. Sen naisen piti ymmärtää, että sen juurikin pitää panostaa siihen koiraan.
Mua lähinnä otti päähän kattella kun se anto ison koiran hyppiä ja riekkua ja kaiken päälle viä näykkiä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:18)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 15:38  
+
0
^sitä auktoriteettia ainakin minä kunnioitan paljon enemmän muunlaisilla keinoilla. En varmasti olisi esim kunnioittanut yläasteella opettajaa jos olisi laittanut punnertamaan, kuin jos opettaja olisi neuvonut ja käsitellyt asiaa yhdessä tiiminä.

Jos tuo nyt toimi heille niin :peukku: itse en pitänyt ohjelmaa ollenkaan hyvänä enkä kouluttajaa, löysimpäs vielä itselleni pahemman kuin Millan. Bradin ajatuksetkin olivat ihan kuin tuulesta temmattuja ja ei jollain tapaa ollenkaan vakuuttavia.

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 16:21  
+
0
:eek: nyt mä en kyllä tajunnut pätkän vertaa tuosta hännänheiluttajat- heebosta. laittaa hihnan vyötärölle, haukkuu omistajat ja juoksee tolppien ympäri. sen idean ymmärsin että koiran pitää saada seuraamaan ihmistä, mutta sitten yhtäkkiä aikaisemmin niin aggressiiviisuuteen taipuvaa ja dominoivaa koiraa voikin pitää irti muiden koirien kanssa, taputellaan käsiä vaan ja jatketaan matkaa...tykkään katsoa esim. stillwellin ohjelmaa sen viihdyttävyyden ja vinkkien takia ja milanin ohjelmakin vielä menee, mutta tää nyt meni ihan ohi multa. jätkä vaan lopussa totes että nyt koira on koulutettu ja omistajat osaavat toimia sen kanssa. hyvä näin, mä olisin kaivannu vähän enemmän selostusta siihen miks se tekee asioita, esim ottaa kaulapannasta kiinni ja painaa maahan, ja pistää tytön joka painaa suurin piirtein saman verran kuin koira tekemään tätä, ei ihme jos tytön itsetunto saa kolauksen kun se kieltämättä johtaa fyysiseen painimiseen ja koira melkein varmasti voittaa sen. murrh :mad: hieman pisti vihoiks tuo.
kuitenkin kaikissa ohjelmissa on ainakin yks asia joka yhdistää, ja se on että kaikki kouluttajat aloittavat aina lisäämällä lenkkien ja virikkeiden määrää.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 16:32  
+
0
Olisi se nainen voinut olla punnertamattakin.

Ei tuossa ohjelmassa nyt mitään ihmeitä tehty. Siinä vaiheessa kun nainen saa kerättyä varmuutta itseensä ja saa koiraan otteen ollaan jo hyvin pitkällä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:45)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 16:37  
+
0
^ auktoriteetti = pelkääminen henkilöä? :mietiskel:

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 17:49  
+
0
Ei välttämättä, mutta tässä tapauksessa oli kyse "pelosta". Se nainen teki mitä Brad sanoi ei halunnut kokea epämiellyttävää tilannetta. (Olihan toi punnertaminenkin varmasti epämiellyttävää)

Tosi vaikee selittää miten näki sen tilanteen kokonaiskuvana.
Kuitenkin, joskus ja aika useinkin ihmiset suorittavat asioita paremmin jos luvassa on jotain epämiellyttävää epäonnistumisesta.
Jos vaikka kunnioittaa esim. isäänsä todella paljon ja hän on ainoa jonka suuttumista pelkää koska se isä on niin vahva persoona. On paljon varovaisempi ja yrittää enemmän. Enkä nyt tarkoita mitään hakkajaa tai muutenkaan kauheaa ihmistä vaan sitä, että tämä esimerkki isä olisi todella mukava ja miellyttävä ihminen, joka on aina tukenut kaikessa.

Ei siis ole hyvä hallita koiraa sellaisella pelolla, että saa selkäänsä joka ainoasta katseesta vaan sillä, että on tarpeeksi vahva persoona jonka seurassa koira tuntee olonsa turvalliseksi.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:50)

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:00  
+
0
Minusta auktoriteetilla ei ole mitään tekemistä pelkäämisen kanssa. Auktoriteetin saavuttaminen vaatii kunnioitusta mutta myös luottamusta, mutta ei pelkoa.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:01  
+
0
^ Vanismpa sen sanoi.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:51  
+
0
Aika heikoilla kantimilla on ymmärrys esimerkiksi henkilöstöjohtamisesta, jos kuvittelee että pelon vallassa ihminen työskentelee tehokkaimmin. Ja sama pätee kyllä siihen koiraankin. Ei se selkäsaunan pelko varmaan hirveän gutaa tee, vaikka suorittaisikin esim. läksynsä tunnollisemmin sen seurauksena.
Ehkä päivän järkyttävin mielipide.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44  
+
0

Ei siis ole hyvä hallita koiraa sellaisella pelolla, että saa selkäänsä joka ainoasta katseesta vaan sillä, että on tarpeeksi vahva persoona jonka seurassa koira tuntee olonsa turvalliseksi.



Lainaanpa nyt itseäni.

En missään vaiheessa sanonut, että koiraa pitää hallita pelolla tai väkivallalla. Pikkasen löysemmällä otteella se lukeminen jos saa sellaisen kuvan.

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44  
+
0
Kyllä mun mielestä joihinki auktoriteetteihin liittää joissakin tilanteissa myös pelon. Mun mielestä se pelko vaan tulee siinä vaiheessa esiin ku alkaa pelkäämään esim. toisen pettymystä tehtyään väärin. Tästä hyvänä esimerkkinä toimikoon vaikka poliisi. Ei sitä poliisia pelkää ennen ku on rikkonut lakia.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:47  
+
0
^ No niin, näin juuri.

Kun sitä pelkoa on erilaista. Täällä kaikki tuntuu yhdistävän pelon johonkin kauhun sekaiseen pelkoon.
Voi pelätä juurikin sitä epämiellyttävää tilannetta jossa joku henkilö jota kunnioitat sanoo pahasti.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:55)

SaMaJa

SaMaJa
Viestimäärä: 1231

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:56  
+
0
Aikanaan tuli katsottua Millanin ohjelmaa enemmänkin koneelta ja otettuakin vinkeistä vaaria. Vaan voinpa sanoa, että onneksi olen tutustunut positiiviseen vahvistamiseen tuon Millanin machohärkäilyn sijasta. Toimii varmaan joihinkin kovapäisempiin koiriin, mutta itse hoidan kyllä mielummin koirieni koulutuksen niin, että kaikilla on kivaa. Ja toki koiranomistaja kaipaa auktoriteettia, mutta itse ainakin haluan saavuttaa sen auktoriteetin muutoin kuin selättämällä, kuristamalla ja ties millä pakkokeinoilla. Ja sen olen tehnytkin. Tietämättömyyttäni ja tyhmyyttääni olen aiemmin käyttänyt pakkokeinoja (ei väkivaltaa kuitenkaan) tiettyjen toimien tekemiseen, mistä seurasi vain arvaamaton iso koira, joka näiden toimien edessä ei epäröinyt puolustaa itseään hampaillaan. Enkä haluakaan, että koirani pitäisivät minua huushollin pomona pelosta, vaan sen vuoksi, että ne haluavat totella ja kunnioittaa. Vaatii aikaa ja hermoja, mutta itse olen valmis tekemään vaikka vuosia hommia sen eteen, että koirat tottelevat kun pyydetään (ei käsketä) sen sijaan, että tökkisin, nyppisin remmistä, valtaisin ruokakuppia tai selättämällä ja päällä makaamalla totuttaisin koirani johonkin toiseen eläimeen (kuten Millan yhdessä jaksossa piti erästä koiraa väkisin selätettynä ja lykkäsi kanin tjsp viereen). Ja vaikka Millanin mukaan "koiralaumassakaan ei koiria palkita nameilla tjsp", niin entä sitten? Minä en ole koira enkä aio sellaisena toimiakaan.
Kukin kouluttaa koiransa omalla tyylillään, mutta itse liputan positiivisen vahvistamisen ja voiherranjumala-namien puolesta. Ja miellyttävän tiimityön koiran kanssa. Juuri noiden avulla vanhempikaan koira koe tarvitsevansa puolustautua hampailla, kulkee siivosti remmissä, lopetti remmirähjäyksen, pystyy kulkemaan vapaana ja pysähtyy kesken jahdin, kun niin sanotaan.
Rhodesiankoira Armas 10/2009

entinen *S*

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:57  
+
0
Omp, aikaisemmin kyllä nimen omaan sanoit, että rangaistuksen pelossa muka ihminen suorittaisi paremmin. Missään vaiheessa et ole puhunut vahvan auktoriteetin tuomasta turvasta. Pelkoko sitä turvaa luo?

Ja kun tässä päästiin muokkaamisen makuun, niin mainitaan vielä sekin että itsekin olen *S*:n tavoin valmis tekemään jopa vuoden tai useammankin töitä, että koirani toimii niin kuin minä haluan, jos se on ainoa keino tehdä se ilman liian kovia pakotteita. Ja onhan tässä jo puolitoista vuotta tehtykin töitä kauniisti ohittamisen eteen.

Ja muokataanpa vielä: kyllä se nyt on tuolla liike-elämän puolella todistettua, että parempaa tulosta saadaan onnistumisen toivossa kuin epäonnistumisen pelossa. Tietysti osa ihmisistä ylikompensoi sitten, kun ei halua epäonnistua, mutta varmaan kaksi kolmasosaa turvautuu johonkin toiseen suojakeinoon (välttely, ylikiltteys).
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:02)

Omp

Omp
Viestimäärä: 67

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:05  
+
0
Niin se vaan tuntuu menevän, mutten sanonut, että se olisi suotavaa. Totesin vain.

Jokainen tosiaan kouluttakoon sillä tavalla kun parhaalta tuntuu. Jos tykkää kantaa säkillistä nakkeja mukanaan niin mikäs siinä.
Menee vaan vähän liioitteluksi siinä vaiheessa kun hurtan eteen heitetään makupaloja, jotta se veisi huomion pois vastaan tulevasta koirasta.

Ei pelko luo sitä turvaa, vaan luottamus. Eikös se niin mene, että hyvän tuloksen eteen on tehtävä niitä töitä. Joillakin se käy vaan vähän simppelimmin (väkivalta ja simputtaminen ei liity tähän millään tavalla jos joku niin olettaa)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 14.04.2010 klo 22:15)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545708
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 08:45)