Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:08

Telkkarin koirakouluttajat

Siirry sivulle: 1 ... 39 40 41

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 12:59  
+
0
^Mä näin myös ton jakson ja kyllä teki pahaa katsoa. :suru: Varsinkin tapaukset 3 ja 4 ihan järkyttäviä, sakemanni yritti paniikissa ryömiä sohvan alle piiloon. Samassa jaksossa oli sit vielä se ruskea pystykorva, vähän shiban näköinen. Omistaja kertoo, että koira käyttäytyy ulkona kauniisti, koska se on siihen opetettu ja siellä sen saa selälleen köllimään, mutta ongelma on se, että koira ei alistu hänelle sisälle. Ei kun koira vaan täyskuristavaan hihnaan ja väännetään se väkisin maahan, niin kauan, että se on niin loppu, ettei enää jaksa pyristellä vastaan. :roll:

Näkikö ketään loppuun sitä jaksoa, jossa naisella oli rescue-koira, joka poti eroahdistusta? Miten sitä eroahdistusta hoidettiin? Mä näin vaan siihen saakka, kun ulkoilua lisättiin. Siinähän selvis, että koira saa ulkoilua päivässä 10-15 min ja sen lisäksi ei mitään muuta tekemistä. :eek: Mä en oikeesti lakkaa ihmettelemästä sitä, miten vähän ton ohjelman ihmiset tekee koiriensa kanssa. Otetaan koira ja sit oletetaan, et se oppii käyttäytymään itekseen nätisti ja pärjää minimaalisella liikunnalla ja ilman muutakaan aktivointia. Onko siis mikään ihme, et koirat pursuu energiaa, joka purkautuu kaikenlaisena häiriökäyttäytymisenä? Mun tekee tosi pahaa kattoa tota ohjelmaa, koska ne koirat on niin stressaantuneita ja käy ylikierroksilla.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 13:11  
+
0
Toi on kyllä jotain mitä mä en koskaan opi ymmärtämään, että noissa ohjelmissa tosi usein sen tuhoamisen ja riekkumisen taustalla on, et niitä ei vaan ulkoiluteta kun "ei se osaa kulkea nätisti hihnassa". :eek:
Sit ollaan ihan huuli pyöreenä, et "ai sitä pitää opettaa kulkemaan hihnassa?" :roll:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 14:23  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

Cesar laittoi koiran täyskuristavaan taluttimeen ja koiran alkaessa räyhätä selätti ja kuristi koiraa kunnes se oli puoliksi tajuton. Tämän jälkeen koira oli Cesarin mielestä kivasti alistunut. Noh, kuka tahansa alistuu siinä vaiheessa kun aivoista loppuu happi...Eikä toiminnalle löydy kyllä mitää perusteita koirien keskinäisestä käyttäytymisestä.


Tätä nyt muutamat ovat toitottaneet, että koirat kuristetaan tajuttomiksi. Mistä sen nyt sitten näkee tv-ruudulta, että se koira ei oikeasti saa happea ja se on tajuton? Hyvin samanlaisia merkkejä antavat riehuneet eläimet, vaikka eivät olisikaan kuristuneet.

Eivätkö koirat tosiaan ikinä pidä toisiaan aloillaan maassa juuri kurkun kohdalta, vaikka lopputulos ei olekaan kuristaminen?
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 04.04.2012 klo 15:03  
+
0
^Koirasta näytettiin lähikuvaa ja koiran ruumiin asennon, ilmeen, silmien, kielen jne. perusteella koira vaikutti siltä kuin se olisi tajunnan rajamailla ja kärsisi hetkellisestä hapenpuutteesta. Tätä ennen Millan painoi toisella kädellään koiraa ja toisella kädellä veti täyskuristavasta hihnasta, siten, että hihna oli kaulan kapeimmassa kohdassa ja niin kireällä kuin mahdollista -> hengityksen ja/tai aivojen verenkierron salpautuminen. Ei jättänyt hirveästi arvailun varaa.

Kyllä koirat saattavat pitää toisiaan aloillaan maassa juuri kurkun kohdalta, olen minäkin tämän nähnyt niin leikki kuin tosimielessä, mutta:
a) Tällöin koirat eivät kurista toisiaan (vaikka toki tappelussa saattaa muuten tulla reikiä nahkaan)
b) En ole nähnyt enkä tiedä koirien tekevän tätä oman lauman koiralle tilanteessa, jossa oman lauman jäsen haluaa hyökätä vieraan lauman koiran kimppuun. Sitä vastoin olen kyllä nähnyt, että kaksi saman lauman koiraa saattavat yhteistuumissa hyökätä vieraan koiran kimppuun. Tai että yksi koira saattaa estää muiden koirien välienselvittelyn asettumalla itse ko. koirien väliin, rauhallisena.

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Torstaina, 05.04.2012 klo 09:10  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

^Koirasta näytettiin lähikuvaa ja koiran ruumiin asennon, ilmeen, silmien, kielen jne. perusteella koira vaikutti siltä kuin se olisi tajunnan rajamailla ja kärsisi hetkellisestä hapenpuutteesta. Tätä ennen Millan painoi toisella kädellään koiraa ja toisella kädellä veti täyskuristavasta hihnasta, siten, että hihna oli kaulan kapeimmassa kohdassa ja niin kireällä kuin mahdollista -> hengityksen ja/tai aivojen verenkierron salpautuminen. Ei jättänyt hirveästi arvailun varaa.


Olisin kaivannut konkreettisempaa kuvausta siitä, miten koira elehtii ja miltä se näyttää. Mun mielestä syytös kuristamisesta tajuttomaksi on vain niin rankka, että olisi kiva kuulla muukin peruste kuin "siltä se näytti", varsinkin kun puhutaan TV:n välityksellä tulkituista tilanteista.

Painotetaan, että mä en väitä, etteikö tilanteessa olisi juuri näin käynyt. Kyseistä jaksoa en ole edes nähnyt tietääkseni.

Vuorisumu kirjoitti:

Kyllä koirat saattavat pitää toisiaan aloillaan maassa juuri kurkun kohdalta, olen minäkin tämän nähnyt niin leikki kuin tosimielessä, mutta:
a) Tällöin koirat eivät kurista toisiaan (vaikka toki tappelussa saattaa muuten tulla reikiä nahkaan)


Koiratko eivät koskaan sitten purista siitä kaula alueelta niin voimakkaasti, että hapen kulkeminen vaikeutuisi?
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Torstaina, 05.04.2012 klo 11:12  
+
0
^Koiran kieli oli ulkona ja se vaikutti jopa hieman sinertävältä, koira oli velton näköinen ja sen silmissä oli lähes lasittunut katse. Koira jäi maahan makaamaan vielä senkin jälkeen kun Millan lopetti kuristamisen. Enää tämän tarkemmin en valitettavasti osaa näkemääni kuvata.
Olen itse harrastanut kamppailulajeja ja siten myös itse kuristanut ja tullut kuristetuksi. Ihmisenkin saa tajuttomaksi melko pienellä voimalla kohdistamalla painetta joko henkitorveen tai verisuoniin juuri pään ja kaulan liittymäkohdassa eli siitä kohdasta, missä Millan piti koirallakin täyskuristavaa hihnaa, jota se myös kiristi ilman että koiralla oli mitään mahdollisuutta vapautua tuosta hirttosilmukasta.

Ja mitä jälkimmäiseen kohtaan tulee, niin kaikki kyllä tietää, että koirat voivat halutessaan vaikka tappaa pienemmän lajitoverinsa. Se tosin tuskin tapahtuu saman lauman jäsenille tilanteessa, jossa koira puolustaa itseään ja mahdolisesti myös muuta perhettään/laumaansa vieraalta koiralta, kuten ohjelman tilanteessa oli.Tosin, kun Millan tapaa ko. koiraa kenties ensimmästä kertaa, niin eipäs silloin oikein voida puhua, että Millan missään määrin edes kuuluisi ko. koiran laumaan.
Kaikki myös tietävät, että koirat eivät myöskään käytä toisillan kuristuspantoja tai hihnoja.

Jos Millanin ja muiden vastaavien metodit perustuvat siihen, että "näin koiratkin toimivat", niin eikö silloin olisi helpointa vaan pitää vaikka muutama päivä Millanin omaa koiraa ongelmakoiran seurassa niin että näistä tulisi "lauma" ja sitten vaikka päästää ohitusongelmainen koira kadulle Millanin koiran kanssa ja katsoa kuinka koirat hoitavat homman in dog style :kieli:
Hieman epäilen, että toisen koiran tullessa vastaan Millanin koira tuskin kävisi sen ohitusongelmaisen koiran kimppuun siinä tilanteessa kun se hyökkää vastaantulijan kimppuun.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Lauantaina, 07.04.2012 klo 16:08  
+
0
Tuohon koreanjindo-Jonbeen tapaukseen, itse olisin varmasti toiminut ihan samalla tavalla kuin Cesar - koira tappeli siinä hihnaa ja miestä vastaan, ja niin rajulta kuin homma näyttikin, koira riehui siinä lähinnä itse satuttamassa itseään ja kuluttamassa energiaansa kuin Cesar olisi koiraa tarkoituksellisesti hapettamassa. Varmasti joku toinen olisi toiminut eri tavalla ja saisi hyviä tuloksia aikaan.

Oma hoitouroskääkkä on ihan samanlainen, jos yritän laittaa koiran kyljelleen. Rääkymistä, tempoilua, silmät pyörii kuopissaan, koira menee jäykäksi ja tappelee kaikin keinoin vastaan. Sama kuin kynsiä yritetään leikata, kääkkä kiljuu kuin sikaa oltaisiin tappamassa, tekee valehyökkäyksiä naamaan, raapii, yrittää hyppää sylistä, puskee ja on kuin mikäkin kalkkarokäärme. Ennen kynsienleikkuuta on edeltänyt aina pitkä, väsyttävä lenkki, homma aloitetaan tutustumalla kynsileikkureihin namien kera, koputellaan kynsiä leikkureiden kanssa, pidän tassuista kiinni ilman leikkureista, hieron ja olen rauhallinen. Jossain vaiheessa napsaisen kynnestä palan ja sama kirkuminen ja venkoilu alkaa uudestaan. Kun kynnet ollaan saatu joskus tunnin päästä leikattua, koira huohottaa kieli pitkänä ja menee makaamaan väsyneenä koriinsa. Kokeiltu on yksi kynsi päivässä -taktiikkaa, ei edistystä eikä halua monta päivää viikossa rasittaa stressata koiraa noin, joten yksi sessio kuukaudessa mennään varmaan jatkossa. Kaiken kahakan jälkeen koira on seuraavana päivänä normaali, energinen itsensä, ehkä hieman nöyrempi ja ystävällisempi, hyvittelee pusuilla.

Oliko täällä muita Cesarin seminaaria katsomaan lähteviä? Itse sain lipun synttärilahjaksi. :aurinko: Saako tommoisiin paikkoihin viedä kameroita, ovatko kiellettyjä?
Nauratti, kun lipussa luki, ettei omaa koiraa saa tuoda paikalle. :nauru:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

susan_

susan_
Viestimäärä: 64

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Perjantaina, 20.04.2012 klo 13:32  
+
0

Vuorisumu kirjoitti:

Tosin, kun Millan tapaa ko. koiraa kenties ensimmästä kertaa, niin eipäs silloin oikein voida puhua, että Millan missään määrin edes kuuluisi ko. koiran laumaan.
Kaikki myös tietävät, että koirat eivät myöskään käytä toisillan kuristuspantoja tai hihnoja.

Jos Millanin ja muiden vastaavien metodit perustuvat siihen, että "näin koiratkin toimivat", niin eikö silloin olisi helpointa vaan pitää vaikka muutama päivä Millanin omaa koiraa ongelmakoiran seurassa niin että näistä tulisi "lauma" ja sitten vaikka päästää ohitusongelmainen koira kadulle Millanin koiran kanssa ja katsoa kuinka koirat hoitavat homman in dog style :kieli:
Hieman epäilen, että toisen koiran tullessa vastaan Millanin koira tuskin kävisi sen ohitusongelmaisen koiran kimppuun siinä tilanteessa kun se hyökkää vastaantulijan kimppuun.



Mutta mistä tiedät että Millan tapaa koiran ensimmäistä kertaa ohjelmaa kuvatessa? Luulen, että kuitenkin tutustuvat tapauksiin ennen kameroiden saapumista :roll:
Ja pakkohan ihmisten on käyttää tiettyjä "apuja" koirien kanssa, mä en ainakaan menis hampaillani tai suullani ottamaan ainoastakaan koiran kaulasta kiinni rauhoittelumielessä :mietiskel: Tai edes välttämättä kädellä koskisin aggressiiviseen koiraan.

Ja jos puhutaan "näin koiratkin toimivat", niin eihän kukaan fiksu ihminen anna koirien selvitellä välejään keskenään! Ja jokaisessa Millanin jaksossahan, myös ihmistä koulutetaan olemaan se laumanjohtaja jota koira/koirat tarvitsevat. Hänen koirien kuntoutuskeskushan toimii samalla periaatteella, hän - Millan, on se laumanjohtaja, jota koirat tottelevat.
Hiukan mustavalkoisesti katsot ohjelmaa, jos noin edellä mainitusti perustelet näkökulmasi.

Sitä paitsi, Amerikoissa suurimmat ongelmat koirien kanssa on se, että niitä ei lenkkeilytetä ja anneta koiran tarvitsemaa liikuntaa päivittäin. Vähän eri ongelmat mielestäni, kuin esimerkiksi täällä Suomessa. Täällä homma kusee siihen, että koiraa inhimillistetään ja ei juuri olla laumanjohtaja, jota koira tarvitsee.

Ja myönnän, etten lukenut kuin viimeisen sivun viestit mitä oli tullut. Ja en tiedä huvittaako edes lukea aikaisempia keskusteluja asiaan liittyen, ainakaan tämän viimeisen sivun perusteella..

Kettuprinssi, ois hienoa mennä katsomaan Millania livenä. Saa nähdä miten vapaat osuvat siihen päivään :)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Perjantaina, 20.04.2012 klo 13:53  
+
0
Mä sain kanssa synttärilahjaksi liput :lallati:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Perjantaina, 20.04.2012 klo 15:01  
+
0
Mä oon myös menossa katsomaan. Varasin liput heti kun tuli myyntiin. :hymy:

Kettuprinssi, mun mielestä tuolla luki että järkkäriä ei saa ottaa mukaan mutta sellasen pikkukameran saa. Mielestäni.

Maiza

Maiza
Viestimäärä: 734

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Lauantaina, 21.04.2012 klo 16:56  
+
0
Olen menossa! :D Innolla odotan ja sain kihaltunki mukaan!
Japaninpystykorva narttu, "Elli" s.12.06.2011
Saksanpaimenkoira uros, "Hiisi" s.16.05.2012

Puolipitkäkarvainen maatiaiskolli, "Kasper" s.25.05.2011

Neiti Kiia Marianna, s.21.07.2013

Enkeleinä taivaalla japsirouva Ronja & Sakumaanikko-uros Milo <3

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 09:20  
+
0
Iän ikuinen Millan vs. Stillwell jatkuu myös täällä koirat.comissa :wink:

Itse olen tehnyt paljon vertailuja noiden ohjelmien välillä, törmäsin tälläiseen Stillwellin jaksoon ja päätin etten enää katso ohjelmaa, lievästi sanottuna tunsin suurta myötähäpeää tämän jakson jälkeen. Stillwellin ohjelma on täyttää viihdehömppää, Millanin ohjelmasta jää jotain jopa käteenkin.

Pakotteiden käyttö voi joillekkin olla sellainen punainen vaate, mutta esimerkiksi oman koiran kohdalla namittaminen ei olisi tilannetta auttanut, pakotteilla mennään ja ollaan paremmassa tilanteessa kuin koskaan, koira ei ole särkyvä esine eikä syöttöporsas. Tilanteissa joissa koiraa koulututetaan ja sille opetetaan uutta ymmärrän herkkujen merkityksen, ihan samaa teen myös minä itse, mutta aggressiivisen koiran kanssa ei välttämättä nakkien kanssa pelleilyt auta. Normaalia koiraa pystyy kouluttamaan pelkästää positiivisin keinoin. Pakotteet eivät tarkoita koiran pahoinpitelemistä, vaan fyysistä muistutusta.
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 11:29  
+
0
Hah, jossain määrin huvittuneena lukee reilun vuoden vanhoja vouhotuksiaan. :nauru: Kun on tässä nyt aika paljon joutunut tekemään töitä tuon urosagressiivisen ääliön hanskaansaamisen kanssa, niin on joutunut uudelleenarvioimaan aika tavalla kaikkea, mitä koiran kouluttamisesta ylipäätään on mieltä ja ajattelee. Positiivinen vahvistaminen toimi tiettyyn pisteeseen asti ihan hyvin, mutta kun koiralle se paras mahdollinen vahviste oli tappelun tuoma adrevyöry niin siinäpä oltiin. Se meni kaiken ohi, pallon, patukan, nakin, sisäfileen, juoksunartun pissan... ...you name it. Siinä kohtaa kun sai koiralle muutaman kerran tehtyä selväksi että perseilyllä on muitakin seurauksia kuin pallon meneminen takaisin taskuun (meillä toimi kolinapurkki ja remmipakote) niin elämä on muuttunut todella, todella paljon helpommaksi. Riehulenkit tosin tapahtuu sysimettässä koppa päässä ihan varmuuden vuoksi.

Isoin juttu on kuitenkin ollut se että on oppinut reagoimaan ja lukemaan koiran mielentilaan ja tarvittaessa vahvistamaan tai huomauttamaan siitä sen sijaan että keskittyy vain siihen mitä koira tekee tai että missä asennossa se milloinkin on. Sen tien jälkeen mitä oman eläimen kanssa on tähän mennessä kulkenut, niin jos pitäisi valita kummalle oman koirani ongelmatapauksessa veisin, niin tänä päivänä kallistuisin Cesarin suuntaan. Se ei tarkoita sitä että kaikkia niitä juttuja hyväksyisin, mitä hän on varsinkin alkuaikoinaan tehnyt, mutta hän osaa lukea ja säädellä koirien mielialaa paremmin kuin mitä Victoria ikinä.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Lydia

Lydia
Viestimäärä: 85

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 11:58  
+
0
Kyllä ne jenkit vaan osaa! En tiedä onko tästä ollut jo puhetta, mutta tässä koirakuiskaajaa katsellessa ei voi kyllä kun ihmetellä noita ihmisiä. Tässä jaksossa on kolme pikkukoiraa (yks oli ainakin maltankoira), ja omistaja ei lenkitä niitä. Joskus ne pääsee postilaatikolle :eek:. Ja tän omistajan mielestä se oli ihan ok, koirathan liikkuu sisällä ja eihän hän nyt jaksa niitä lenkittää kun tekee pitkiä työpäiviä :ttou:. Luulen että tässä(kin) ongelmiin, joita näiden koirien kanssa oli, ratkaisuna olisi se että koirat pääsisi tunniks pihalle joka päivä. Ja tämä ei tosiaan ole ainoa jakso näissä koiraohjelmissa, ilmeisesti se on jenkeissä ihan normaalia että koiria ei lenkitetä..

Jotenkin vähän naurattaa kun täällä oot hirveä koiranrääkkääjä ja huono omistaja kun koira pääsee "vaan" kolme kertaa puolen tunnin lenkeille. Vaikka siis tottakai olen sitä mieltä että mitä enemmän koiria liikutetaan ja aktivoidaan, sen parempi.
Senna - jackrussell - 3/12

Niii

Niii
Viestimäärä: 4297

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 15:11  
+
0
^Ihan samaa oon miettinyt ja havainnut. Voisivat ihmiset ite kokeilla miten se päässä rupeaa heittämään jos olisivat 24/7 sisätiloissa ja pääsis pari kertaa päivässä takapihalle hengailemaan. Ei telkkaria, ei nettiä eikä yhtään mitään virikkeitä. Kyllähän mulle oli ihan itsestään selvyys ennen koiran ottoa, että sitä lenkitetään JOKA päivä oli sitten miten väsynyt tahansa. Voisivat varmaan harkita luopumista jos ei ole aikaa koiralle.
Rottweiler -08
Isovillakoira-13
Maatiaiskissat -07 -08

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Perjantaina, 04.05.2012 klo 12:51  
+
0
Aika monessa maassa koirakulttuuriin ei kuulu käsite koiran ulkoilutus kaksi kertaa päivässä. Jos on piha(pienikin), niin porukka kuvittelee että siellä hengaileminen on jo luksusta koiralle, lenkkeily on vain ylimääräinen extraherkku kerran pari viikossa.

Espanjassa asustellessani lenkitin koiria päivittäin jopa parin tunnin välein, monet ihmettelivät, että "Ei kai niitä nyt tarvitse ulkoiluttaa kun ne saa olla narussa kiinni tallin pihassa". Samaa ihmetystä aiheutti, että: "Miksi te pidätte hevosia joka päivä tarhassa? EIhän niitä tarvii" Tai toinen: "Miksi ihmeessä siivoatte joka päivä hevosten karsinat?? Kyllähän ne pärjää viikonkin samoilla" :roll: Samat ihmiset jättivät hevosensa hoitamatta useiksi päiviksi, siis myös ruokkimatta ja juottamatta. Minä ystäväni kassa sitten tungin kaltereiden välistä heinää ja vettä, karsinathan oli LUKOSSA suurimmalla osalla. Osa hevosista oli jopa lukkojen takana kokonaan erillisessä "osastossa".
Kyseessä oli kuitenkin hieno uusi ja iso talli, valencian kaupungin välittömässä läheisyydessä.

OT.

Meitä on moneksi. Kulttuurikin vaikuttaa siihen eläimenpitoon.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Eldarwen

Eldarwen
Viestimäärä: 2007

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 18:15  
+
0
Noniin, ketäs kaikkia täältä on huomenna siis tulossa Cesar Millania katsomaan niin vois koittaa bongailla? :nauru:

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Maanantaina, 28.05.2012 klo 23:20  
+
0
o/ Me tullaan BaeLianan kanssa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Tiistaina, 29.05.2012 klo 07:34  
+
0
Tulossa ollaan! :aurinko:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: TELKKARIN KOIRAKOULUTTAJAT - Tiistaina, 29.05.2012 klo 09:00  
+
0
Kuin myös :heiluti:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

  Siirry sivulle: 1 ... 39 40 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28240
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6353
Viestejä yhteensä545785
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265917
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 19:45)