Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 21.05.2010 klo 20:31

Turhat julkimot

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 33

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: TURHAT JULKIMOT - Perjantaina, 18.02.2011 klo 18:01  
+
0
Pahoitteluni, että jatkan ja jatkan tätä vänkäämistä.

Mutta siis, se mitä olen entisten koulukiusattujen kanssa puhunut, niin kyllä heitä on satuttanut yhtälailla se naureskelu kuin muukin kiusaaminen. Ja kyllä ne naureskelijat yleensä tuntuvat nostavan itsensä pilkan kohteen yläpuolelle. Ollaan parempia kuin tuo, kun ei olla yhtä lihavia, meillä ei ole rillejä, vanhemmilla on hienompi auto ja ei pukeuduta yhtä rumasti jne. Ehkä muhun on turhan hyvin tarttunut sitten kiusaamisen vastaisten kampanjoiden lässytys ja jeesustelu, kun uskon että kiusaamisen hyväksyminen ja sivusta naureskelukin on väärin.

Älä lyö lyötyä äläkä potki maassa makaavaa on ihan kiva elämänohje, vaikka sillä jeesustelijan ja muiden yläpuolelle itseään nostavan nirppanokan maineen saakin. Ei siinä tarvitse mitään toisen perhetaustoja jne. ottaa huomioon, kun ei nauti eikä osallistu pohjamudissa pyörivälle naureskeluun. Ja joo, joskus todella asetan itseni joidenkin yläpuolelle. Kun narkomaani tulee haistattelemaan ja haukkumaan rumaksi idiootiksi, en lähde juttuun mukaan, vaikka kuinka tekisi mieli sanoa rumasti takaisin. Tai jos täysin hukassa elämänsä kanssa oleva käyttäytyy itselleen epäedullisesti en koe asiaa huvittavaksi vaan mietin mikähän ihmisen on moiseen tilaan ajanut. En silti koe olevani lähtökohtaisesti heitä parempi, koska tiedostan sen, että elämänhallinta voi kenellä vain pettää. Ja jos niin käy itselleen tai läheiselle, ei toivoisi ympärille kerääntyvän naureskelijoiden rinkiä. Kyllä mäkin ilkeästi naureskelen joskus ystävän kanssa, kun muistellaan millaisia urpoja on kohdalle osunutkaan elämässä, mutta ne urpot ovat todella olleet urpoja. Aikuinen menestyvä ja tasapainoisen oloisesti käyttäytyvä mies yrittämässä ostaa teinitytöltä seksiä jne. Heidänkään pilkkaamista en harrastaisi julkisesti tai linkittäisi facebookiin juttuja "katsokaa tätä rumaa urpoa, joka luuli saavansa teiniltä rahalla seksiä!" Jos sama tyyppi tuntuisi hajoavan psyykkisesti, uskoisin hänen tarvitsevan hoitoa julkisen naureskelun sijaan, vaikka urpo onkin.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: TURHAT JULKIMOT - Perjantaina, 18.02.2011 klo 18:13  
+
0
^ no aika moni homma on ihan omasta asenteesta kiinni ;) On eri asia kiusata ja naureskella, edelleen. Ja on eri asia olla haluttomana naurun kohde, kuin itse nimenomaan hakeutua kaikin keinoin siihen, koska haluaa sen omaksi duunikseen. Koulukiusaamisen mukaan vetäminen on vähän tyhjä homma, kyllä siinä on niin iso ero. Olen nähnyt mäkin kiusaajia ja kiusattuja ja yhtä lailla puhunut kummankin osapuolen kanssa ja siitäkin mulla on vaikka mitä ajatuksia. Mutta se nyt vaan on eri asia mun mielestä, suurimmalti osin juuri siksi että kiusattu ei halua olla siinä roolissa.
Ja musta myös tuntuu että sulla on aika rankka kuva siitä millä tasolla mua joku Tukiainen huvittaa, siis kaikki tollanen maalailu että nauretaan pohjamudissa pyörivälle, pilkataan heikkoa syrjittyä sun muuta.. Mua vaan huvittaa, naurattaa, ihan positiivisella tavalla. Se kirjottaa elämästään blogiinsa ja mä nauran sen jutuille, no harm done. En mä huutele kaduilla että "hyi **ttu se tukiasen lehmä sais vetää hirteen ittensä ku on niin LÄSKI, mennään hakkaamaan se portto, mikä se luulee olevansa!!!" tai jotain muuta överiä. Eikä mua kiinnosta edustaa sellasten ihmisten mielipidettä jotka niin tekee, niillä on ihan omat aggressionsa joista mä en tiedä sen enempää. muoks. eipä oo mullakaan tapana sen kummemmin julkisesti kellekkään naureskella, kuten toi facebook linkittäminen. Ihan samalla tavalla mäkin sille seksiä ostavalle voisin nauraa ku sinäkin.
Mulla on ihan hyvä fiilis koko Tukiaisesta, oikeastaan tän keskustelun kautta vielä enemmän. Siitä nää nettikeskustelut onkin hyviä, kun tulee oikein pohdittua omaa kantaa ja syitä käytökselle. Esim nyt mulla on kovin kevyt olo, sellanen että maailma on aika kiva paikka ja on ihan ok jos naurattaa.
Netin välityksellä ei tosiaan tule nuo sävyt esiin, niin terotetaan vielä tota aiemmin sanomaani, että en mä ole ilkeä, mä en kiusaa, mä en halua kellekkään pahaa. Mun maailmaan vaan mahtuu urpoja, ja urpoillakin on oikeus olla urpo, ei mua haittaa. Mutta mua saattaa naurattaa. Tosin oikeesti en edes kuvais Tuksua urpoksi, se nyt vaan oli vastaveto sille että se ois masentunut ja vammanen juoppo ;D
Ja jos se joskus alkaa mun mielestä hajoilla henkisesti ja haluaa pois mediasta, niin sitten munkin mielipide muuttuu. Tai jos se haluaa ehdottomasti pysyä mediassa, mutta hajoilee siellä kovasti henkisesti, niin se ei enää naurata. Varmaan silti ehkä(ehkä en, riippuu oisko kuinka mielenkiintoista) seuraisin tilannetta, kun siitä on tullut tietyllä tavalla mua kiinnostava hahmo.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 18.02.2011 klo 18:16)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: TURHAT JULKIMOT - Perjantaina, 18.02.2011 klo 18:45  
+
0
Rivien välistä tän voi jo lukea, mutta selvennetään kuitenkin:
Se on mun mielestä ihan se ja sama naurattaako Tuksu jotakuta. Jos se on jonkun muun mielestä vaikka yhdentekevä, tai säälittävä, tai tylsä, pelottava, hullu, what ever niin sitten on. Kenenkään ei TARVITSE nauraa, en mä sen perusteella ihmisiä lähde arvottamaan.
Mutta se mua ärsyttää, jos aletaan heristämään sormea niille jotka nauraa. Lähdetään olettamaan että mä olen jotain mieltä ja pilkkaan jollain asenteella. Huoh, mulla oli vaan ihan kivaa ja jonkun ökymeikit nauratti mua. Sooo-riiii..
Eli ei se oma mielipide, vaan se että heristää sormea.

(Ja nyt en löydä sitä kohtaa, missä joku sano että vammasten seksuaalinen hyväksikäyttö jotain.. Niin juuuu, mun mielestä on niin okei raiskata vammasia ja nauran vielä siinä vieressä, koska mua naurattaa Tuksun blogi, jjjep :roll:)
Tosin tässä on taas se, että kun on jotain mieltä, niin joutuukin "puolustamaan" ei vaan omaa kantaa, vaan kaikkea vähän sieltä päin.. Oikeesti kyllä varmasti kaikki ymmärtää, ettei tässä kukaan ole huono ihminen, vammasten hakkaaja ja koulukiusaaja.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: TURHAT JULKIMOT - Lauantaina, 19.02.2011 klo 01:03  
+
0
^ Amen. Mua todella ärsyttää se, että syyllistetään mediaa ja katsojaa ja poistetaan täysin se yksilön vastuu tai tässä tapauksessa Tukiaisen vastuu siitä, mitä se tekee.

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: TURHAT JULKIMOT - Lauantaina, 19.02.2011 klo 19:43  
+
0
^Eipä sitä vastuuta silti tarvitse vain yhden ihmisen harteille sysätä. Vastuunsa kantaisivat ideaalimaailmassa kaikki, julkkis, media ja katsojat.

Kaikkea kritiikkiä on helppo kutsua sormenheristelyksi ja moralisoinniksi. Toki se ärsyttää kovastikin, varsinkin jos ei ole pohjimmiltaan ihan varma oman toimintansa humaaniudesta, eikä haluaisi asiasta kenenkään ainakaan huomauttavan.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: TURHAT JULKIMOT - Lauantaina, 19.02.2011 klo 22:00  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Kaikkea kritiikkiä on helppo kutsua sormenheristelyksi ja moralisoinniksi. Toki se ärsyttää kovastikin, varsinkin jos ei ole pohjimmiltaan ihan varma oman toimintansa humaaniudesta, eikä haluaisi asiasta kenenkään ainakaan huomauttavan.



En kärsi siitä ongelmasta sentäs :) Antaa kaikkien kukkien kukkia.

cayla

cayla
Viestimäärä: 506

VS: TURHAT JULKIMOT - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 13:21  
+
0

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TURHAT JULKIMOT - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 16:36  
+
0
^ Muijat ehkä hiukan huppelissa....
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TURHAT JULKIMOT - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 19:57  
+
0
^^Myötähäpeä...
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TURHAT JULKIMOT - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 22:29  
+
0
^^^ :eek:
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TURHAT JULKIMOT - Sunnuntaina, 20.02.2011 klo 22:44  
+
0
Pitäisin bileet jos Tuksu ja leuaton Henna vaikka heitettäis laiturilta paino nilkassa.

Yksi sana: myötähäpeä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

eetla

eetla
Viestimäärä: 3461

VS: TURHAT JULKIMOT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 12:17  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

^Eipä sitä vastuuta silti tarvitse vain yhden ihmisen harteille sysätä. Vastuunsa kantaisivat ideaalimaailmassa kaikki, julkkis, media ja katsojat.

Kaikkea kritiikkiä on helppo kutsua sormenheristelyksi ja moralisoinniksi. Toki se ärsyttää kovastikin, varsinkin jos ei ole pohjimmiltaan ihan varma oman toimintansa humaaniudesta, eikä haluaisi asiasta kenenkään ainakaan huomauttavan.



Mutta siis kuitenkin pitäisi sen julkkiksenkin kantaa vastuunsa siitä millaisen kuvan itsestään antaa? :wink:

Mutta joo, en tunne pistoa sydämessä tämän asian tiimoilta.
Osku 2001 v syntynyt seropi rouva k.16.9.2012
p&s käppänä "Nasu" s. 19.10.2008
p&s käppänä "Sulo" s. 28.6.2011

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: TURHAT JULKIMOT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 12:52  
+
0
Ootteko lukeneet tästä?
Jotenki aika paradoksaalista, ihmiset joita ei Tuksu kiinnosta, ovat perustaneet Tuksu-aiheisen yhteisön.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: TURHAT JULKIMOT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 15:32  
+
0
^Niinpä, eiköhän tuo luo lisää kohua vaikka tarkoitus olisikin laittaa Tuksu boikottiin.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TURHAT JULKIMOT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 16:49  
+
0
^^ Hieno ajatus mut aika kökkö toteutus, tuo ryhmä pomppii oman fb:n etusivulla koko ajan kun joku kaveri liittyy siihen joten tuksu tulee kyllä huomattua ainakin koko ajan. :nauru:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: TURHAT JULKIMOT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 04:59  
+
0

eetla kirjoitti:


Mutta siis kuitenkin pitäisi sen julkkiksenkin kantaa vastuunsa siitä millaisen kuvan itsestään antaa? :wink:


Ensinnäkin pahoittelut siitä, etten näköjään osannut kirjoittaa tota tarpeeksi yksinkertaiseen muotoon, enkä kai saanut pointtiani vieläkään selvitettyä aiemmissa viesteissä. Siinä oli se ideaalimaailma mainittu sen takia, että parhaassa tapauksessahan myös julkkis itse olisi kriittinen sen suhteen, millaisia juttuja tarjoaa julkaistavaksi. Niin kuin varmasti moni julkkis onkin, vaikka saa elantonsa julkisuudesta. Tämä ei silti poista median ja kuluttajienkin vastuuta siitä, millaisia juttuja julkaistaan ja luetaan. Jos julkkis ei itse syystä tai toisesta osaa/pysty vastuuta itsestään kantamaan, korostuu luonnollisestikin muiden vastuu.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: TURHAT JULKIMOT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 11:19  
+
0
Jaaha, oli tullu facessa kutsu tohon Tuksun boikotointi yhteisöön. Boikotoin niin etten osallistunu. :ylpea:

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TURHAT JULKIMOT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 12:31  
+
0
^Sama täällä! Jätin osallistumatta..
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: TURHAT JULKIMOT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 21:39  
+
0
Törmäsin netissä tähän kuvaan, ja mun on todettava, että Tuksu näyttää tossa kuvassa hyvältä! Hiukset ja meikit voisi olla vähän maltillisemmat, mutta kaikin puolin muuten onnistunut tyyli. Vitsi, kun Tuksu tajuaisi vetää päällensä enemmänkin tuollaisia asiallisia vaatekappaleita.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: TURHAT JULKIMOT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 21:50  
+
0
^ Oon muuten samaa mieltä :) Kulmakarvojaan se ei osaa laittaa, ja huulet on aina liian pinkit, muuten tosi nätti tossa.
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28215
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 17:30)