Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: TYö - Keskiviikkona, 10.06.2015 klo 22:39  
+
0
Ehdottomasti olisin siivoojana, kuin istuisin kesän kotona työttömänä :hymy:

Itselle ei ole vielä kovin paljoa kertyny ikää, mutta kuitenkin yksi kesä hyllyttäjänä, kaksi kaupan kassalla, päiväkotiharjoittelijan hommaa melkein vuoden ja nyt marjanmyyntiä koko kesä. CV:tä on mukava laittaa eteenpäin töitä hakiessa, kun sieltä löytyy erilaista osaamista ja muutenkin noin työkokemusta.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: TYö - Torstaina, 11.06.2015 klo 12:41  
+
0
Kyl mäki todellaki vaikka siivoaisin, entäkö mullistelisin kotona koko kesän pers aukisena.

Mulla on sinänsä ihan hyvin aina ollu, ku oon ollu töissä kokoajan opiskelun ohella 18-vuotiaasta asti. Eli 5 vuotta. Ennen ku täytti 18, oon tehny lähinnä nuita kunnan hommia kesällä, eli siivonnu kouluja jne. Kahtena kesänä olin Stora Enson kesähommissa, toisena kesänä pihahommissa ja toisena siivosin labrassa.

Nytki siis 'kesätöissä' samassa kaupassa, jossa ollu jo yli vuoden. :hymy:

chilipippuri

chilipippuri
Viestimäärä: 57

VS: TYö - Torstaina, 11.06.2015 klo 13:22  
+
0
Mun puolesta saa "ylenkatsoa" mitä työtä tahansa, jos on itsellä siihen varaa. Mä voin ainakin rehellisesti myöntää, että en hakisi siivoustöihin, ellen tarvitsisi rahaa. Jos asuu kotona, saa vanhemmilta rahaa ja/tai on säästöjä niin monet on varmasti tyytyväisiä ihan ilman mitään töitäkin. Silloin on varaa hakea vain niitä omasta mielestä kivoja paikkoja. Ihan hyvä juttuhan se on, että ne harvat työpaikat menee niille, jotka oikeasti tarvitsee sitä rahaa. Sitä en sitten ymmärrä jos itketään, että rahat on loppu ja laskut maksamatta, mutta mitään ei asialle tehdä esim. juuri haeta niitä siivoustöitäkin.

Puhelinmyyntiin en hakisi vaikka mikä olisi, mä varmaan itkisin siellä puhelimessa, että anteeksi kauheasti kun soitan, pomo pakotti, tiedän ettette halua ostaa mitään heippa :nauru: Kassalle voisin mennä joo, mikäs siinä. Siivoustyö ei tosiaan houkuta lähinnä palkan ja netin kauhutarinoiden (surkea opastus, liian tiukat ajat, työntekijöiden oikeuksien poljenta) takia + mun kädet ei kestä hanskoja, kastumista eikä kemikaaleja. Teen nytkin fyysistä ja suht yksitoikkoista työtä, mutta palkka on työhön nähden tosi jees, työkaverit ihan mahtavia, esimiehet mukavia ja asiallisia, palkatonta saa aina kun pyytää, palkanmaksu ja kaikki muu on hoitunut aina jämptisti, säännölliset työajat, mahdollisuus tehdä iltoja ja viikonloppuja jne jne. CV:n takia olisi hyvä hakea jotain muuta työtä, josta saisi vaikka asiakaspalvelukokemusta, mutta edellä mainittujen syiden takia en ole hakenut.
F, bordercollieuros, s. 02/05-2016
R, rottweileruros, s. 05/15

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: TYö - Torstaina, 11.06.2015 klo 14:09  
+
0
Mähän asun vielä kotona, koska koulu on samassa kaupungissa ja säästän tässä samalla hyvin kun ei itse tarvitse maksaa asumisesta... Silti olen töissä, vaikka käytännössä mulla ei mee mitään kuluja, paitsi nyt koirakulut yms jos haluan itselleni jotain. Mutta kesätöitä hain sen takia -tai ok en hakenut vaan olen samassa missä viimekesänä-, ettei tule turhia aukkoja mun "työuralle", joita tulevat työnantajat voisivat ihmetellä. Ja onhan tää oman alan hommaa, mitä teen nyt. En kyllä tiiä lähtisinkö siivoamaan tai puhelinmyyntiin, mikäli en ois nyt tossa marjamyynnissä taas tänäkesänä.. ja siinäkin mielellään vähän niissä kivemmissa hommissa, eli en missään kaupan sisällä vaan nimenomaan torilla, missä on menoa. Mutta jos asuisin omillani, niin pakkohan se olisi töissä käydä että pärjäisi, sillon pitäisi kyllä hakea muitakin kuin vain kivoja töitä!

Eniten mua ärsyttää jotkut omillaan asuvat kaverit, jotka vinkuu rahanpuutteesta ja hakee vaan nimenomaan jotain "Kivoja töitä". Hakis sitten siivoomista ja vinkuis vähemmän!
skcu Pongo

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: TYö - Torstaina, 11.06.2015 klo 23:58  
+
0
Mä en oo ikinä ollut varsinaisissa kesätöissä, vaan oon 15-vuotiaasta lähtien ollut töissä ympäri vuoden. Ensin 4v erään myymälän siivoojana ja nyt 4v nykyisessä ravintola-alan työssä. Jos syksyllä pääsen kouluun, niin aion jatkaa samassa paikassa. Ihan jo sen takia, ettei pelkällä opintotuella makseta kuin vuokra ja muutenkin tuntuisi tosi oudolta olla käymättä töissä. :shifty:
Mulla on ollut tosi hyvä tuuri töiden suhteen! Tuon siivoustyön sain suhteiden kautta. Nykyinen duuni löytyi ihan vaan Molin sivuilta ja oli kyllä niin hyvä että sain sen! Täydellinen työ opiskelujen ohella; ilta- ja viikonloppupainotteinen ja työvuorotoiveet otetaan aina huomioon. Nyt sitten vaan toivon, että pääsisin syksyllä opiskelemaan. :cool:
Varmasti näyttää CV:ssäkin hyvältä, että on tämän ikäisenä jo 8v työkokemusta ja on pysynyt parissa duunipaikassa pidempään(vrt. monta lyhyttä pätkää eri töissä).

Oli mulla jotain järkevääkin sanottavaa, mutta ei ajatus juokse enää näin myöhään. :mietiskel:

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: TYö - Perjantaina, 12.06.2015 klo 13:04  
+
0
Ite olin kaks vuotta siivoojana (opiskelun ohessa ja kesät), pääsääntöisesti kyllä tykkäsin. Nyt alkuvuodesta lopetin, kun käsien iho ei enää jostain syystä kestänytkään jatkuvaa vedellä läträämistä eikä kumihanskoistakaan ollut apua, kun niissäkin kädet tietysti hautuu. Tänä kesänä ajattelin, että kokeilen jotain muuta. Hain kyllä vaikka minne, lähinnä kauppoihin ja puistohommiin, mutta eipä tärpännyt tällä kertaa. Mikä tahansa olisi oikeastaan kelvannut, paitsi puhelinmyynti... Olin nimittäin kerran tekemässä puhelingallupia ja sekin oli kyllä ihan hirveää tälläiselle herkkikselle, ihmiset kun osaa olla aika ilkeitä tuntemattomille puhelimessa. Tuokin kysely koski eräästä koulusta valmistuneiden ihmisten työllistymistilannetta, josta kerättiin ihan puhdasta tilastoa ilman mitään myyntiaikeita. Moni ei vissiin siihen uskonut.

Tämän kesän teen sitten kesäopintoja, että jollain saa vuokran maksettua. Ensi kesänä toivon mukaan pääsen jo oman alan töihin :cool:
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: TYö - Perjantaina, 12.06.2015 klo 13:51  
+
0

Kazi kirjoitti:

Tuokin kysely koski eräästä koulusta valmistuneiden ihmisten työllistymistilannetta, josta kerättiin ihan puhdasta tilastoa ilman mitään myyntiaikeita. Moni ei vissiin siihen uskonut.


Sori, nyt menee vähän ohi topicin, mutta tuli mieleen, kun kerran mulle soitettiin jostain "D-vitamiinitutkimuksesta". Ensin kyseltiin kaikkea aiheeseen liittyvää, minkä jälkeen soittaja alkoi kaupata D-vitamiinia.

Mua on jälkikäteen jäänyt harmittamaan, kun en kysynyt suoraan, että kerääkö ne oikeasti niitä vastauksia tutkimuskäyttöön vai oliko se vaan kohtuullisen hyvä myyntikikka. Veikkaan jälkimmäistä, minkä takia en kauheesti ihmettele, jos ihmiset alkaa aika nihkeästi vastata oikeisiinkin kyselyjuttuihin.
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

iisamai

iisamai
Viestimäärä: 201

VS: TYö - Sunnuntaina, 14.06.2015 klo 13:02  
+
0
Mie oon tehnyt useampana kesänä töitä siivoojana. Ihan mukavaa hommaa se on ollut, saa tehdä suurimmaksi osaksi itsekseen niitä hommia (introvertti kiittää) ja näkee sen työnsä tuloksen ihan konkreettisesti. Onhan se omalta osaltaan vähän yksitoikkoista hommaa, mutta kyllä siinä oppii arvostamaan siistijöitäkin ja heidän työtään ihan eri tavalla.
Joskus on ollut tympeää tehdä hommia tuli hännän alla, kun on ollut tiukka aikataulu. Ja kyllä siivoojat saa sympatian siitä, miten työaikoja supistetaan ja silti pitäisi saada kaikki entiset hommat tehtyä entistä nopeammalla tahdilla.

Mutta tuohon ottaisinko siivousalalta kesäksi töitä vai olisinko työttömänä, niin se riippuisi ihan työsopimuksesta. Jos työtunteja muutama hassu päivässä ja tuntipalkka on matala, niin siinä vaiheessa saattaisi saada jo tukia enemmän. Kaiken kaikkiaan yksi huono kokemus minulla on tästä useamman kesän töistä siivoojan hommista.

Nyt olen pikkuhiljaa alkanut täytellä työhakemuksia taas, kun valmistuminen on parin kuukauden päässä. Lähinnä olen pyöritellyt ajatuksia siitä, mihin päin Suomea sitä hakisi töihin. :mietiskel:
Slkn Kuura
Slkn Pihka (sij.)

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: TYö - Sunnuntaina, 14.06.2015 klo 21:48  
+
0

sändi kirjoitti:


Sori, nyt menee vähän ohi topicin, mutta tuli mieleen, kun kerran mulle soitettiin jostain "D-vitamiinitutkimuksesta". Ensin kyseltiin kaikkea aiheeseen liittyvää, minkä jälkeen soittaja alkoi kaupata D-vitamiinia.

Mua on jälkikäteen jäänyt harmittamaan, kun en kysynyt suoraan, että kerääkö ne oikeasti niitä vastauksia tutkimuskäyttöön vai oliko se vaan kohtuullisen hyvä myyntikikka. Veikkaan jälkimmäistä, minkä takia en kauheesti ihmettele, jos ihmiset alkaa aika nihkeästi vastata oikeisiinkin kyselyjuttuihin.



Joo, miulle on soitettu kans tuosta samasta "kyselystä" ainakin kolme kertaa :ttou: Ärsyttäviä tuollaset.
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.06.2015 klo 21:48)

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 22:00)