Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Torstaina, 06.05.2010 klo 13:05

Työ

Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 13

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TYö - Keskiviikkona, 09.11.2011 klo 16:58  
+
0
^Näinhän se pitäisi olla.
Kun tuli harkkarit, jotka tarvitsee valvojan=tarvitaan valvojia töihin yksi per harkkari töihin, tarvitaan meitä "ei valvojien oikeuksien omaavia" töihin vain 2-4 henkilöä ja meitä on yhteensä n.10 henkeä. Joten ihan niin se ei tosiaan taia olla. Liittoon on oltu yhteydessä useamman tahonkin osalta ja asia on käsittelyssä.
Siitä huolimattakaan kun liitto on puuttunut asioihin, ei huvita kyseisessä työpaikassa työskennellä johtoportaan vuoksi.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: TYö - Keskiviikkona, 09.11.2011 klo 17:15  
+
0

petuunia kirjoitti:

Kysymykseni kuuluukin mitä te ootte ammatiltanne tai mitä teette työksenne?
Miten ootte siihen työhön kouluttautunut tai mitä muuta reittiä sinne päässy?



Peruskoulun jälkeen opiskelin ammattikoulussa hevostenhoitajaksi ja samaan aikaan kävin lukion. Neljässä vuodessa olikin sitten hevostenhoitajan paperit taskussa, lukion päättötodistus kourassa ja lakki päässä. Paperit lukiosta ok (CMMMEL) Kesät tein hevostenhoitajan hommia, lukion jälkeen hain suoraan AMK:hon agrologiopintoihin, jotka eivät sitten napanneet ollenkaan. Ala tuntui mitä omimmalta, mutta opiskelu ko. laitoksessa oli tuskaa, joten ensimmäisenä keväänä päätin jättää sen uran sitten siihen. Olen hakenut nyt kaksi kertaa eläinlääkikseen onnistumatta. Välivuodet olen tehnyt maatalouslomittajan töitä (kotona oli maatila, joten oppi alaan on sieltä lähtöisin) ja nyt Helsinkiin muuton jälkeen oon jakamassa postia.

Lomitushommat tuntuivat luonnolliselta vaihtoehdolta väliaikaistöiksi, koska maatalousala tuntuu mitä omimmalta. Lomittajan työ on kuitenkin aliarvostettua sekä erittäin raskasta niin henkisesti kuin fyysisestikin. En koskaan ajatellutkaan tekeväni sitä eläkeikään asti. Hevoshommat tökkäävät kaikenkaikkiaan huonoon työtilanteeseen. Töitä kyllä on, mutta ala on varsin alipalkattu, työ on erittäin sitovaa ja raskasta.

Postinjakajaksi päädyin sattuman kautta. Muutimme avon kanssa maaseudulta Helsinkiin tämän opiskelujen takia ja olin pari kuukautta työttömänä. Netistä huomasin postin ilmoituksen, jossa hakivat keikkatyöläisiä ja hain paikkaa. Postinjakajista on kuitenkin pulaa, joten sain loppuvuodeksi työsopparin ja keikkaakin on varmasti ensi vuonna tarjolla. Tosin aion keskittyä keväällä täysin pääsykokeisiin valmistautumiseen, joten jätän työt niin minimiin kuin suinkin pystyn (jossain vaiheessa kokonaan pois). Postille hain siksi, että työhön ei vaadittu aikaisempaa kokemusta tai mitään koulutusta. Lisäksi kun sai jalkaa oven väliin tuollaiseen isompaan laitokseen, niin töitä voisi löytyä myös opiskelujen oheen tulevaisuudessa.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: TYö - Keskiviikkona, 09.11.2011 klo 17:56  
+
0
Niin näistä töistä ja opinnoista.

Peruskoulun jälkeen ollut jonkun verran töissä hevostalleilla (mä olin melekonen jahkailija nuorena, enkä oikein löytänut/uskaltanut hakeutua omalle alalla heti). Vuoden verran kokeiltu puuartesaanin hommia, köökkipuolta puolisen vuotta...

Onneksi omin koulutus löytyi opiskellessani vihdoin Audiovisuaalista viestintää (media-assari), ja 10 viikon työharjoittelukaudella sain paikan mainostoimistosta. Koulutus oli kyllä kuvaus-/äänipainotteista, mutta onneksi omatkin intressit otettiin näissä suuntautumisissa huomioon (ja on noistakin ollut hyötyä nykyisessäkin hommassa). Työ itse ja upeat lahjakkaat työkaverit ovat kannustaneet/opettaneet siltikin enemmän tähän, ei tätä koulun penkillä opi...

Opintojen jälkeen jatkanut nyt kuusi vuotta putkeen graafikkona, ekat kolme vuotta samaisessa paikassa mihin tutustuin opiskellessa ja kolme vuotta toisenlaisessa prokkiksessa Ruotsissa.

Kai tää jollain sadistisella tavalla on silti sitä ominta alaa ;). Ja joskus toivottavasti enemmän myös kuvittaja/muu häröilijä.

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Torstaina, 10.11.2011 klo 20:19  
+
0
Mulla alkaa työelämävalmennus mitä todennäköisimmin joulukuun alussa!! :jjei:
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

SilverBride

SilverBride
Viestimäärä: 1700

VS: TYö - Maanantaina, 14.11.2011 klo 17:58  
+
0
Noni. Olis pitänyt arvata. Työkkäristä olikin ilmoitettu ettei tuohon firmaan saa ottaa TEViläistä, ku niillä ilmesesti on sellanen siellä jo. Eli se siitä paikasta taas. Jipii. -.-
We brought our own bombs! 19.6.2011
Photobucket

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: TYö - Perjantaina, 18.11.2011 klo 13:25  
+
0
Sain VIHDOINKIN uusia töitä!! Oon kauan halunnut postiin töihin, kaveri on ollut siellä ja kehu hirveesti. Viime viikolla soitin sinne, tällä viikolla olin haastattelussa, tänään sieltä soitettiin että töitä olis tarjolla ja maanantaina alkaa! :jjei:

Oon niiiiiiiiiiiiiiiin ilonen ettei mitään järkee, saan elämäni takas kun töitä on aamulla/päivällä niinku normaaleilla ihmisillä. Voin käydä salilla ryhmätunneilla, voin nähdä kavereita ja käydä niiden kanssa lenkillä illalla ilman hirveetä paniikkia ja kiirettä, näen taas Salkkarit tv:stä (tää on tärkee!), ei tarvi stressata lauantaitöitä (kaukosuhde + lauantaityöt = ei hyvä) ja perjantaisin pääsen lähtemään miehen luo jo päivällä :love:

Voi kuinka monta kertaa oon yksikseni tuolla tän hetkisessä työpaikassa itkenyt vitutusta ja nyt voin soittaa että TERVE!!! Päivät ei mee enää hukkaan eikä tarvi enää hinkata mitään lihakoneita eikä tarvi kuunnella ärsyttäviä valituksia. Tai pitää niitä helvetin rumia työvaatteita!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

jenicai

jenicai
Viestimäärä: 59

VS: TYö - Perjantaina, 18.11.2011 klo 13:56  
+
0
^ Onnea työpaikasta :peukku:

Parempi sitä on olla mieluisassa työpaikassa kuin semmoisessa missä ei viihdy laisinkaan. Tietysti sitä on tehtävä mitä on tarjolla, mutta kyllä se työn mieluisuus ja työilmapiiri vaikuttavat suuresti omaan viihtyvyyteen ja motivaatioon :kieli:
Rottweiler 12/2010

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: TYö - Perjantaina, 18.11.2011 klo 15:50  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Voi kuinka monta kertaa oon yksikseni tuolla tän hetkisessä työpaikassa itkenyt vitutusta ja nyt voin soittaa että TERVE!!! Päivät ei mee enää hukkaan eikä tarvi enää hinkata mitään lihakoneita eikä tarvi kuunnella ärsyttäviä valituksia. Tai pitää niitä helvetin rumia työvaatteita!



Samaistus. Olin yhteen väliin marketissa hinkkaamassa lihakoneita aina iltayhdeksän jälkeen :))))))))) Hyi helvetti..
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: TYö - Perjantaina, 18.11.2011 klo 17:06  
+
0
^^^Onnea uudesta työpaikasta! :)

Tuli laitettua hakemus muutamaan vakkaripaikkaa tarjoavalle. Jospa sitä pääsisi jonnekkin töihin ihan ympäri vuotisesti, extrana voisin sitten tehä nitä turvarihommia. Mutta toivotaan vain sormet ja varpaat ristissä että onnistaa! :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: TYö - Tiistaina, 29.11.2011 klo 14:50  
+
0
Oon vähän jäljessä mutta kiitos onnitteluista! :D

Oon nyt ollut postilla päälle viikon ja tykkään ihan hirveesti! Ei tosta mitään uraa oo mulle tulossa, mutta ihan supermahtava työ välivuodeksi. Törkeen hyvä palkka tämmöselle, joka on ollu aiemmin töis 8 euron tuntipalkalla, ei kirpase ylityötkään yhtään ku saa kuitenki tuplapalkan. Tykkään ajella autolla niin toi on senkin puolesta ihan täydellinen työ mulle, saan vaan kruisailla ympäriinsä ja kuunnella musiikkia :jjei:

Päivät veny viime viikolla superpitkiksi ku piti opetella kaikki, pisimmillään olin töissä 12h mut tuolla päivät ei tunnu yhtään pitkiltä, eikä oo ikinä semmosta oloa että voi pääsis jo kotia ja voi mitähän se kello nyt on ja voi vielä niin ja niin monta tuntia.

Aamuherätys (työt alkaa 5:15) on kyllä pikkusen inhottava, mut sekin kirpasee vaan ekan 10 minuuttia :nauru: Oon niiiiiin onnellinen että pääsin tonne töihin!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 17:45  
+
0
Löytyihän tämä!

Mulle on tänään tarjottu kahdesta paikasta töitä. Sama pesti, lastentarhanope = työ, joka ei niin kovin kiinnosta. Ja kumpikin yhtä pitkiä, eli lukuvuoden.

Paikka1. Tuttu talo ja työkaverit. Ryhmä johon menisin, on alle 5-vuotiaiden sisarusryhmä, työkaverit ei-niin-mukavia... Paikka kävelymatkan päässä. Toisaalta hyvä, toisaalta ei, koska siellä on kotitien lapsia joita sitten näkee kokoajan ja kaikkialla.

Paikka2. Ihan uus paikka. Ryhmä 3-5-vuotiaat, eli ihan jees, ei pieniä nosteltavia. Työmatka autolla noin 10-20min ruuhkasta riippuen. Näppärä matka, mutta tulis bensakulut.

Paikasta 1 soitettiin ensin ja pyysin tämän viikon miettimisaikaa, koska mielessäni mietin tuota tiimin toimivuutta.
Paikkaan 2 menen huomenna haastatteluun ja käsittääkseni siis saan paikan jos vaan haluan.

Kumman siis otan? Huomenna ratkasen ihan fiiliksen pohjalta, mutta jos yhtään tuolla uudessa paikassa tulee kiva, jees tunnelma, niin sinne taidan mennä. Mulle työyhteisön toimivuus on kaikki kaikessa, varsinkin työssä, josta ei muuten niin välitä.
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Stu

Stu
Viestimäärä: 2198

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 17:58  
+
0
^ ehdottomasti ei paikalle, jossa huono työyhteisö! Syö niiiiiin äkkiä vähänkin motivaation hommasta. Mutta toisaalta eihän sitä uudestakaan paikasta voi tietää varmaksi... eli kuten sanoit, fiilispohjalta. :) Erot noissa on niin mitättömät (työmatka) et ne ei ratkase suuntaan tai toiseen.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

griffon

griffon
Viestimäärä: 5797

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 18:10  
+
0
^^ Jos paikka2 edes yhtään vaikuttaa ok:lta ja saat sen, niin tarraa kiinni. Ei ole kiva olla töissä paikassa missä työkaverit on ei-niin-kivoja. Tsemppiä huomiseen haastatteluun :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 18:19  
+
0
Jep, näin olin itekki ajatellu. Eipä sitä tosiaan voi ihan oikeasti tietää mimmosia tyyppejä siellä uudessa paikassa työkaverit olis, mutta tuolla toisessa olis se ryhmä just se, jossa on ihan älyttömästi ongelmia ja nyt olikin tosiaan lto lähteny ihan yllättäen sieltä kävelemään. Jos ois ollu sama ryhmä jossa olin nytkin, niin oisin iloiten menny, siinä meillä toimi juttu tosi hienosti. Mutta koska vaihtuis, niin... No, huomenna näkee!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 18:59  
+
0
Toi Paikan 1 läheisyys vois kyllä kääntyä myös negatiiviseksi asiaksi. Koska jos siellä tosiaan olis moni asia huonommin niin sit sä näkisit niitä ärsyttäviä asioita (töihin kulkevat ärsyttävät työkaverit ym) myös vapaa-ajallas. Ja sit ärsyttäis lisää.
Ylläpitäjä

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 19:27  
+
0
Paikka 2! Työporukka vaikuttaa ihan hirveästi. Itse lasken päiviä että työ loppuu, koska työkaverit on kuivia ja nuivia. Töihin ei ole kiva mennä kun ei ole kiva porukka. Mulla on vielä tunnin työmatka...

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Tiistaina, 05.06.2012 klo 21:41  
+
0
^^ Paikka 1 on siitä huono, tai siis meidän alalla tuo työpaikan läheisyys, kun asiakasperheet/hoidettavat lapset on samoilta seuduilta. Harva se päivä sai kuulla joltai, että hei me nähtiin sut illalla ku olit koirien kanssa lenkillä! Minäpä näin Karvakamun kaupassa eilen! Jep. Sais myös hiukan yksityisyyttä.

Harmi kun ei voi kilpailuttaa palkkaa :wink:

Mut toivottavasti työyhteisö vaikuttaa yhtä kivalta miltä johtajakin puhelimessa, olispa niin mahtava viettää kesää kun tietää, että työt alkaa elokuussa ja palkka ois taattu vuodeksi eteenpäin!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: TYö - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 15:27  
+
0
Mie tulin valittavaan töistä, tai oikeastaan niitten puutteesta. En saanut vakkaripaikkaa kesäksi mistään oman alan yrityksestä vaikka hain kaikki lähiseudun maalausliikkeet, rautakaupat yms. läpi. Lomailu tuntuu niin tylsältä kun miellään tekisi sitä mistä tykkää ja missä on hyvä.

Hain myös sellaisiin tehtäviin mitkä eivät ole edes oman alan juttuja, mutta ei yhdestäkään paikasta ole vaivauduttu edes vastaamaan. :ylpea: Ärsyttävää.

Onneksi sain yllätysprojektin ensi viikolle mikä kestää noin kaksi viikkoa ja palkkakin on hurjasti parempi kun mitä normi maalausliikkeessä. Saa ainakin kuukauden taas elellä ilman huolia.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

maria91

maria91
Viestimäärä: 19

VS: TYö - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 16:03  
+
0
Pakko tulla tänne myös purkamaan omia työ(tön)kuvioita kun tässä nyt junnataan kirjaimellisesti paikoillaan. Kaks vuotta sitten valmistuin (ja tarvii kyllä mainita et vaikka alasta tykkäänkin hirveesti niin harvinaisen huono valinta täälläpäin) sen jälkeen vuoden työttömänä, vuosi sitten keväällä pääsin työkkärin työelämävalmennukseen ja löytyi vahingossa aivan mieletön harjoittelupaikka, jossa sitten sainkin olla vielä ihan loppuvuoteen asti.
Tyhjän päälle en sen jälkeen jäänyt vaan aloitin uudessa työpaikassa tammikuussa jossa luvattiin ihan vakituista duunipaikkaa, ruvettiin siinä vaiheessa miehen kanssa miettimää yhteenmuuttoa kun molemmilla töitä jne. Noh kämppä löytyi ja kuukauden kerkesin töissä olemaan kun kerrottiin että mulle ei riitä töitä enään että katotaa jos sitten keväämmällä (vieläkään mitään kuulunut) :ttou:. Toisaalta ei se niin hirveesti haittaakkaan jos en sinne mene enään, koska työilmapiiri aivan sieltä jostain syvältä :roll: ..
Tässä nyt sitten osa-aika pätkiä välillä tehnyt, kouluun taas haettu ja onneks heinäkuuks pääsen tonne töihin jossa olin viime vuonnakin. Pääsis nyt edes tonne kouluun niin olis jotain tekemistäkin seuraavat kaks vuotta kun tää kotona nyhjääminen alkaa pikkuhiljaa nyppimään (oppis koirakin joskus olemaa yksin :mietiskel: ).
Tulipas pitkä ja toivottavast joku jotain selvää saa tästä :shifty:..
welsh corgi pembroke Vili 03/2012

Karvakamu

Karvakamu
Viestimäärä: 6534

VS: TYö - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 17:10  
+
0
Blääh. Oon nyt ihan sekasin, pitänee ottaa ihan paperia esille ja rustata ajatuksia ylös!

Tuosta paikasta missä kävin, niin ei se ollutkaan niin varma juttu ku luulin. Maanantaina ilmottelee siitä. Mutta vois olla aika rankka paikka, että en tiedä kuinka mun pää kestäis. No, kävi siinä jutustellessa sitten ilmi että johtajan toisessakin paikassa olisi yksi paikka auki. Mutta! Se olis täyspäivänen vaan 2kk ja sen jälkeen muuttuis 2,5pvä/viikko soppariksi toukokuuhun asti. Sen kuulemma vois mulle luvata vaikka heti. Onhan tässä nimittäin pyöriny yks juttu ja nyt pitäis tän viikon kuluessa päättää:

a) Jos saan tuon paikan 2, niin uskallanko ottaa vastaan.

b) Jos en saa paikkaa 2, otanko vastaan paikan 1.

c) En ota kumpaakaan, vaan yritän löytää jonku muun sijaisuuden, tai ainakin lyhyitä löytyy.

d) Otan sen puoliviikkoisen homman ja pistän toiminimen oheen ja alkaisin myymään korujani ihan kunnolla. Riski, että teet töitä, mutta tienestit pysyis päivärahan pinnassa.

APUVA!
Lotta 09/11
Villa 02/13
Enkelikoira Peppi

Koirailua & käsitöitä

  Siirry sivulle: 1 ... 10 11 12 13
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28216
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 23:15)