Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Perjantaina, 18.03.2011 klo 19:53

Ulkomaanelävät

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 12

Nutti

Nutti
Viestimäärä: 1149

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 14:00  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Melina, mulla on se hidaste kielen oppimisessa, että työnantaja on suomalainen, joten osittain työkieli on suomi. Ja hevoset kuulemma osaa suomea parhaiten.:hymy:

Nutti, vaikka raskasta työtä tulee olemaankin, niin oon ihan täpinöissäni. Onneksi oon sen verran monta vuotta aikoinaan tallilla tehnyt duunia, ettei ole mitään ruusunpunaisia kuvitelmia siitä, miten vähän vaan ratsastelisin hienoilla hevosilla ja siemailisin loput ajat cavaa terassilla...



Raskastahan se on varmasti, mutta niiiiin palkitsevaa :)
Englanninspringerspanieli "Iitu"s. 21.12.2002
Rottweiler "Tara" s.23.8.2006

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 19.04.2011 klo 22:51  
+
0
Piimäenkelille :peukku: Etelä-Ranska on niin ihanaa seutua, itse olen käynyt siellä vain lomailemassa mutta silti. Mä olen ollut täällä Keski-Euroopassa hevoshommissa nyt, ööh... 12 vuotta :mietiskel: Eikä ole järkiintymistä vielä tapahtunut. Ja taitaa olla toivo jo menetetty :nauru:

Ja jahka päättäjät alkavat Suomessa olla junttipersuja ei ole pelkoa että ainakaan Suomeen ihan äkkiä palaisin jos se järkiintyminen sattuisi tapahtumaan. Pitäisi vissiin vaihtaa kansalaisuutta ennen kuin Suomi eroaa EU:sta, paitsi että vaalien jälkeen Soini taisikin olla sitä mieltä ettei sieltä nyt ehkä kuitenkaan erota kannata :cool:

Oikeasti, en ymmärrä kuinka tyhmiä suomalaiset ovat kun uskovat tuollaisten junttien huuteluihin? Toki moni varmaan kaipaa muutoksia yhdessä jos toisessakin asiassa, mutta kannattaisiko silti ottaa selvää millaisia aatteita kannattaa, kun äänestää näitä juntteja, vaikka joku yksittäinen ehdokas kovin sympaattiselta vaikuttaisikin? No ei onneksi ole multa pois mutta en vain ymmärrä. Ja jos nyt vielä jotenkin ymmärrän yksittäisen persun äänestämisen, jos se tyyppi vaikuttaa jotenkin hirveän raikkaalta tuulahdukselta :nauru: niin EN kerta kaikkiaan parhaalla tahdollanikaan ymmärrä niitä, jotka ovat Soinia äänestäneet :roll:

edit. asiasta toiseen...

Piimäenkeli kirjoitti:

ettei ole mitään ruusunpunaisia kuvitelmia siitä, miten vähän vaan ratsastelisin hienoilla hevosilla ja siemailisin loput ajat cavaa terassilla...



Pöh, tää homma on kuule juuri sitä. Mä olen ollut (joutunut olemaan) syömässä/juomassa niin silloisen Jordanian (?) prinsessan kuin aikoinaan maailman rikkaimman lapsen athina onassiksen kanssa, viihdyttänyt formulakuljettajaa ja näyttänyt myyntihevosia tämänhetkiselle Suomen ykkösratsastajalle silloin, kun kukaan ei ollut siitä kuullutkaan, samoin kuin aika monelle ihan oikealle huipulle (ja mm. pudonnut yhdeltä hevoselta silloin kun Ludger Beerbaum tuli sitä kokeilemaan :viheltel: ). Tää homma on kuulkaa yhtä shamppanjaa ja blingblingiä :nauru:

...ja tosiasiassahan nämä on kaikki vain kuuluneet pakollisena osana työhön, eivätkä edes olleet mulle henkilökohtaisesti ihan kaikkein miellyttävimpiä tehtäviä. :roll:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.04.2011 klo 23:03)

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 05:39  
+
0

Paulchen kirjoitti:


Pöh, tää homma on kuule juuri sitä. Mä olen ollut (joutunut olemaan) syömässä/juomassa niin silloisen Jordanian (?) prinsessan kuin aikoinaan maailman rikkaimman lapsen athina onassiksen kanssa, viihdyttänyt formulakuljettajaa ja näyttänyt myyntihevosia tämänhetkiselle Suomen ykkösratsastajalle silloin, kun kukaan ei ollut siitä kuullutkaan, samoin kuin aika monelle ihan oikealle huipulle (ja mm. pudonnut yhdeltä hevoselta silloin kun Ludger Beerbaum tuli sitä kokeilemaan :viheltel: ). Tää homma on kuulkaa yhtä shamppanjaa ja blingblingiä :nauru:


Nyt hys! :shhh:
Eikös toi ole sellainen yhteisestä sopimuksesta salattu juttu, että elämä onkin oikeasti pelkkää luksusta. Ei haluta liikaa kilpailua ja tungosta työpaikkoihimme...:shifty:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 09:10  
+
0
^^iik! Voin kuvitella että hieman painetta on ollut :D Musta ainakaan mihinkään hirveen hienoihin edustustehtäviin olis, syönkin haarukka "väärässä" kädessä, small-talk ei onnistu ja näytän/kävelen kuin lahna business vaatteissa :D Messuilla edustuskin on mulle jo kauhistus, kun pitää laittaa jotain jakkuja päälle.

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ULKOMAANELäVäT - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 15:07  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:


Nyt hys! :shhh:
Eikös toi ole sellainen yhteisestä sopimuksesta salattu juttu, että elämä onkin oikeasti pelkkää luksusta. Ei haluta liikaa kilpailua ja tungosta työpaikkoihimme...:shifty:



Ai hitsi, enhän mä ajatellut kun tämä on kuitenkin koirapalsta. Toivottavasti mulla on huomenna vielä työpaikka, ensimmäinen pino hakemuksia on varmaan jo saapunut pomolle :shifty:

Ellikeksi, ei nämä onneksi ole mitään edustustilaisuuksia olleet :nauru: Mä en todellakaan ole mikään pr-henkilö, en edes omista jakkupukua ja tukan muistan harjata ehkä kerran viikossa... Nuo syömiset yms. on olleet ratsastuskilpailuissa, tosin nyt sentään vip-osiossa mutta silti, mahdollisuuksien mukaan olen yrittänyt laittaa suht puhtaat vaatteet mutta aina ei ole onnistunut. Onneksi niissä piireissä kuitenkin kaikki on tottuneet pskaisiin vaatteisiin jopa itsellään, nämä on kuitenkin (formulakuskia lukuunottamatta, ja kyseessä ei ollut Räikkönen :nauru:) kaikki olleet itse ihan oikeita käytännön elämän hevosihmisiä.

Ei mua sitten taas noiden huippuratsastajien kohtaamiset niinkään edes ahdista, riippuu vähän henkilöstä. Vaikka jotkut Beerbaumit yms. on isoja nimiä mutta kun niitä näkee melkein joka viikonloppu kisoissa niin tuntuvat tutummilta, enemmän jännittää sitten jotkut amerikkalaiset julkkismiljoonaperijättäret vaikka eivät alalla niin menestyneitä olisikaan. Ja täytyy sanoa (jos täällä nyt on enemmänkin hevosihmisiä, ettei nämä jutut ole ihan hepreaa), että kun ensimmäisen kerran olin verryttelyssä nostamassa esteitä yhdessä John Whitakerin kanssa niin se tuntui vähän hassulta :nauru: Mulla kun on kuitenkin yhä olemassa pussilakana Whitakerin ja Miltonin kuvalla, sain sen muistaakseni ekaluokkalaisena :nauru: Mutta on ainakin kestänyt!

Rosalie1

Rosalie1
Viestimäärä: 1141

VS: ULKOMAANELäVäT - Keskiviikkona, 20.04.2011 klo 20:09  
+
0
Voi Piimäenkeli, kuulostaa niin mahtavalle! Mä olen sulle ihan hirmuisen kateellinen. Ranska on mun unelma maa, se kieli ja kulttuuri kiehtoo ihan hirveästi. Ja pääset vielä tekemään töitä hevosten parissa. Pääset kyllö toteuttamaan mun unelmani ihan käytännössä :nauru: (ja varmaan myös omasi).

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ULKOMAANELäVäT - Torstaina, 21.04.2011 klo 05:26  
+
0
Rosalie, mä oon täällä pelännyt jo pitkään että mikä menee metsään, kun kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Varsinkin kun mulla on tuolla niin hyvä turvaverkko, etten ihan hirveeseen kuseen voi teoriassa joutua.

Paulchen, kai sä pyysit siinä Whitakerilta nimmarin heti ja pikkutyttöjen tyyliin hihkuit rakastaneesi Miltonia? Ja kerroitko sun lakanoista siinä tilanteessa? :nauru:

Ei muakaan erityisesti hirvitä kenenkään kuuluisan ihmisen tapaaminen, kun niitä on tän hetkisessä työssä paljon asiakkaina (tosin ihan vaan suomalaisia), mutta auta armias, jos kohdalle osuisi joku superstarahevonen. Enhän mä ikinä olis varmaan edes uskaltanut koskea eniten fanittamaani E.T.:hen.:love:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: ULKOMAANELäVäT - Torstaina, 21.04.2011 klo 08:54  
+
0
^ Mulla itellä ainakin oli alussa välillä ihan hirveitä aallonpohjia, kun saksalainen byrokratia näytti parhaintaan. Sitten vielä kun en edes osannut kieltä (ei sillä että vieläkään osaisin), niin tuli välillä todella turhautunut olo.

Mutta toisaalta eilen taas oli sellainen päivä, että muisti miksi ne aallonpohjat kannatti kärsiä. Suomalaiset kitisee räntäsateesta, itse nautiskelin +20c kesäpäivästä :aurinko:
Ylläpitäjä

Paulchen

Paulchen
Viestimäärä: 591

VS: ULKOMAANELäVäT - Torstaina, 21.04.2011 klo 15:40  
+
0
Meillä on +25 astetta lämmintä ja menen ihan justiinsa tuonne terassille ottamaan arskaa :cool: Ja pääsiäiseksi luvattiin vielä hiukan lämpimämpää. Ja mä siis rakastan lämpöä :love:

Piimäenkeli, joo en kertonut Milton-lakanasta :nauru: Miltonia en valitettavasti ikinä nähnyt, enkä ykkössuosikkiani Jappeloupiakaan, mutta olin kerran valmennuksessa Jappeloupin ratsastajan Pierre Durandin luona. Siis en minä varsinaisesti vaan sen perheen tytär jolla olin silloin töissä, mutta pääsin sitten mukaan valmennukseen. Vaikka eihän se Durand muuten mikään suurempi stara ikinä ollutkaan, mutta oli se silti aika hienoa silloin, koska Jappeloup oli mun lapsuuden idoli :nauru:

Ja uskon kyllä että se menee hienosti, kun olet oikealla asenteella lähdössäkin ja jos vielä tunnet ne ihmiset etukäteen. Usein kuulee kaikkia kauhutarinoita mitä ulkomailla on heppatöissä tullut vastaan, mutta voin kyllä itse ihan rehellisesti sanoa, että mulla ei ole ainoatakaan huonoa kokemusta. Ehkä siksi mulla nyt ei ole hirveää määrää työpaikkoja kokeiltunakaan, mutta missään ei ole ollut mitään ikävää, ei ole orjuutettu, olen saanut palkkaa (huonosti toki, mutta se nyt ei ollut ylläri) ja muutenkin olen viihtynyt, yhdenkään työnantajan kanssa ei ole ollut ongelmia. Ja joka paikassa olen päässyt huomattavasti helpommalla kuin siellä, missä Suomessa olin töissä :nauru: Eikä sillä, mahtava paikka sekin on ja sieltä olen oikeastaan oppinut perusteet ihan kaikkeen, mutta työmäärä oli kyllä ihan toista luokkaa. Tai siis työntekijöiden määrä suhteutettuna töihin...

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Torstaina, 21.04.2011 klo 20:24  
+
0
Pakko sanoa samaa mita tassa ketjussa moni on jo todennut: itsellenikin Ranska on se ykkosmaa ja suuri unelma. Ehka viela jonain paivana, taytyy katsoa mika on tilanne opiskelujen jalkeen. Aluksi ajattelin jo lahtea taman koulun Pariisin kampukselle loppuopintojen ajaksi, mutta sitten tapasin tuon nykyisen deittikumppanini.

2 kk tassa vasta mennyt eika mikaan ole tietenkaan viela vakiintunutta, ja varsinkin saa nahda miten suhde kestaa kesan kun pitaa lahtea 3 kuukaudeksi Suomeen... Mutta silti, ensi kertaa on joku tuntunut nainkin sopivan ja mukavan oloiselta niin ei jotenkin raaskisi sita elamansa tilaisuutta kerrankin oikeanlaisen ihmisen kanssa heittaa roskiin heti kun sen loytanyt.

Mutta siita huolimatta, toivottavasti tosiaan viela joskus paasen lopulta sinne Ranskaan. :)
Haaveissa kl u

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Torstaina, 28.04.2011 klo 21:19  
+
0
Tunnen itseni melkein maanpetturiksi, kun olen lomalla Suomessa juuri silloin kun 'oma prinssi' menee naimisiin. Olisin voinut vaikka mennä seuraamaan sitä kulkuetta Lontooseen. Tai jotain. William & Kate :love: Huomenna telkkarilinnoittautuminen ja skumppaa !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ULKOMAANELäVäT - Torstaina, 28.04.2011 klo 21:26  
+
0
^voi pylly te ootte ahistavia yllyttäjiä :D! Varmaan vois ihan muina miehinä herätä aikaiseen ja lähteä systembolagettiin ajoissa ja tulla jonkun skumppa pullon kanssa kotiin :D Avo tuskin haluaa mun kanssani sitä seurata, mut jos mä yllytän sen juomalla ja syömingeillä... tuskin salaa pääsen käymään kaupungilla tosin... Koiran aamupissilenkin yhteydessä se onnistuis hyvinkin, mut en halua jättää tota minkään kaupan eteen yksin :(.

btw. Notte, mä näin jotain haalariteinejä pääsiäisenä :D Näytti hieman samalta, mitä olit ostanut, mut nää kaks jotenkin näytti hassuilta, kun KUMMALLAKIn tismalleen samanlaiset :D

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Perjantaina, 29.04.2011 klo 00:37  
+
0
^ Mun 'haalarikeikat' onnistui hyvin. :nauru: Tai kun mulla oli tukka auki niin kaikki kommentoi että näytän Jenni Vartiaiselta. Ei huono ? :eitietoo: Kai.. Ainakin parempi vaihtoehto kuin ne mitkälie haalarit joihin kerätään merkkejä. Briteissä ei tunneta tätä kulttuuria, joten, mulla on kuitenkin varmaan se haalarikompleksi, pakko oli hankkia ees joku korvike. :nauru:

Mää mietin kyllä tänäänkin kun kävin Makuunissa hakemassa leffoja ja karkkia (= SALMIAKKIA !) että miten jotkut jaksaa aloittaa jo torstaina vapunvieton (mikä muukaan se voisi olla) kun porukkaa oransseissa, vihreissä ja sinisissä haalareissa vaappui eteenpäin pitkin kaupungin katuja tölkkikaljat tai -siiderit kädessä. Suomi.. Ennemmin nostan sivistyneesti sen aamuisen kuplajuomalasillisen. Cheers !
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 06.06.2011 klo 12:54  
+
0
Saksalaiset eivät kykene löytämään Ehec-epidemian lähdettä. Ensin se oli espanjalaiset kurkut, tällä hetkellä pavunidut. Suosittelisin tutkimaan ne tiskisienet ja siivousrätit!:wink::nauru:

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 06.06.2011 klo 14:55  
+
0
^ Mutta täällä saarella ollaan ihan takuulla turvassa. :ylpea: Syön vain mitä nuo lähimaatilat tuottaa.
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Lua

Lua
Viestimäärä: 127

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 06.06.2011 klo 17:46  
+
0
Voitte kuvitella miten vihaisia täällä Espanjassa ollaan tuon kurkku-jupakan takia...

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 06.06.2011 klo 18:04  
+
0
Joo, menee varmaan aika nätisti satoa hukkaan. :/
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

Beauceron

Beauceron
Viestimäärä: 940

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 06.06.2011 klo 18:25  
+
0
Koskaan ei saisi hehkuttaa etukäteen, mutta olen niin täpinöissäni että pakko... Näillä näkymin olisi muutto Ranskaan edessä tammikuussa. Tai no, mikään täysin pysyvä muutto ei olisi (kesät kun pitäisi joka tapauksessa viettää aina Suomessa töiden vuoksi) mutta uusi opiskelumaa seuraaville lukukausille nyt ainakin.

Japanilaisen kaverini kanssa ollaan jo kuukausia tätä funtsittu ja alunperin piti lähteä jo syyskuussa, mutta oli vähän erilainen elämäntilanne silloin. Josko nyt kuitenkin viimein toteutuisi enemmittä hidasteitta! Halvimmatkin asunnot Pariisissa vaikuttavat aika kalliilta kun vertaa nykyiseen opiskelumaahan, mutta kun aiotaan jakaa kämppä niin tietysti se jo vähän alentaa vuokraa per nokka.

On kyllä kätevää kun oma yliopisto on kansainvälinen ja kampusta pystyy vaihtamaan kesken opintojen maasta toiseen.

Ranskaan on muutenkin ollut hirveä ikävä, vaikka on siellä suht monta kertaa tullut käytyä. Mutta tämän myötä tulisi viimein tilaisuus kiertää helposti eri puolilla maata, kun aiemmin on nähty vain Pariisi, Cote d'Azur ja pari Provencen sisämaakaupunkia.

Ei sillä että nykyiseen maahan olisin mitenkään pettynyt, olen viihtynyt paremmin kuin hyvin, mutta Ranska se vain on se ykkönen ja jo vuosikausia kestänyt unelma.
Haaveissa kl u

Lua

Lua
Viestimäärä: 127

VS: ULKOMAANELäVäT - Maanantaina, 06.06.2011 klo 22:33  
+
0
^ Upea juttu! Tykkään Ranskasta kanssa tosi paljon ja on varmaan kaikin puolin tosi hyvä maa asua. Vaikka Espanjasta tosi paljon tykkäänkin, on täällä tosi paljon asioita vielä jotka pitäisi korjata. Mutta aika paljonhan täällä otetaankin Ranskasta mallia eli ehkä joskus vielä tästäkin maasta saadaan järkevä... Espanja on kuitenkin vielä niin nuori tasavalta, että on ihan normaalia että asiat ovat vielä jonkun verran kallellaan, mutta hiljaa hyvää tulee. Tekisi mieli mennä itsekkin tuonne keskustaan telttailemaan ja osoittamaan mieltä, jos vaikka oikeasti auttaisi asioita...

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: ULKOMAANELäVäT - Tiistaina, 07.06.2011 klo 12:11  
+
0

Lua kirjoitti:

Espanja on kuitenkin vielä niin nuori tasavalta, että on ihan normaalia että asiat ovat vielä jonkun verran kallellaan, mutta hiljaa hyvää tulee. .



Eihän se ole tasavaltana nuori eikä vanha, sehän on monarkia! :mietiskel:

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 12
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28187
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 08:00)