Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 21:42

Uutisia meiltä ja maailmalta 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 11:56  
+
0
^Tiibetinspanieli-pentutehdas ja siitä on tullut tuomio.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 12:05  
+
0
Ok, kiitos maddy.
Otsikon mä iltalehdestä luinkin, mut en halunnut lukea koko juttua. :neutral:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 12:21  
+
0
Olen työni vuoksi joutunut hoitamaan kyseisen kaltaisia juttuja, niistä selityksineen voisi kirjoittaa kirjan. Yhdessäkin huushollissa 46 aikuista koiraa (irlanninsusikoirista sakemannien kautta kääpiökoiriin) + parikymmentä pentua. Koko lauma eli paskan keskellä. Lisäksi pieniä lapsia 5 tai 6, nekin ihan koiranpaskassa. Polviaan myöten koiranpaskassa ollut emäntä totesi: "kyllä mä tiedän, että naapurit meistä on kannellu, ne tekee sen ihan kateuttaan". :mietiskel: Ah kultaista kotia!
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.04.2011 klo 12:58)

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 12:42  
+
0

Sonik kirjoitti:

Kehtaisko pyytää, et sais linkin lisäksi kaunistellun version siitä mitä linkki sisältää.

Mä kun en ainakaan haluais mitään karmaisevia eläimiä tai lapsia koskevia juttuja lukea ja jos koko uutinen kuvineen plämähtää naamalle linkkiä klikatessa, niin vaikea sitä on enää siinä vaiheessa perua. :suru:



Tarkoittanet tota mun viestiä. Anteeksi, en ajatellut asiaa tuolta kantilta, yritän jatkossa muistaa:nolo:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 12:58  
+
0
En tarkoittanut kellekkään suoranaisesti, mut tuli tuon sun viestin jälkeen mieleen et en taas sitäkään linkkiä uskaltanut klikata. :nolo:
Ehkä mä oon vaan liian herkkis.. :/
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 13:03  
+
0
Olet kuitenkin aivan oikeass ko. asiassa :hymy: Ei sitä aivot enää toimi tässä "iässä" :viheltel:
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 13:10  
+
0
Joo ja ajattelin, et jos sais kauniisti pyytämällä joskus jotain. :)

Tokihan mä voin ne linkit jossa on just tälläsiä "Ei j*malauta :pyssyt:" otsikoita jättää lukematta, mutta perus uteliaana haluaisin kuitenkin tietää mitä ko. linkin takana on ja kelle mikäkin uutinen on sellanen "saunan taakse tuollaiset pitäis viedä" uutinen. :shifty:
muoks. sana puuttui
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 15.04.2011 klo 13:11)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 13:54  
+
0
Sonik, mä olen kanssa niin herkkis, että en pysty lukemaan mitään eläinrääkkäysjuttuja saati katsomaan kuvia. Eli minäkin toivon varoituksia linkkien yhteyteen.

En pysty katsomaan edes Hauskat kotivideot -ohjelmaa, kun en kestä niitä "kissan pää ja purkkiin kiinni hahhahhah onpa hauskaa" -juttuja
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 13:59  
+
0
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011041513555021_uu.shtml
Liikaa satavuotiaita? No, lämmittäähän se pääjohtajan omalla mustekynällään kirjoittama adressikin.. :roll:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Perjantaina, 15.04.2011 klo 14:22  
+
0

Sonik kirjoitti:

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011041513555021_uu.shtml
Liikaa satavuotiaita? No, lämmittäähän se pääjohtajan omalla mustekynällään kirjoittama adressikin.. :roll:



Iso-Britanniassa 100 vuotta täyttävä saa, ainakin on ennen saanut, kuningattarelta onnittelusähkeen. Kaiketi tämä Hyssälä on sitten Suomen kuningatar! :ttou:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 17:12  
+
0
Hui kamala! :eek: Tosi uskaliaita (tai nälkäisiä) susia, kun hyökkäävät emäntänsä kanssa kävelyllä olleen koiran kimppuun:
HS: Sudet veivät lastenvaunuja työntäneen naisen koiran
Aftonbladet: Vargar attackerade barnfamilj

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 17:49  
+
0

maddy kirjoitti:

Hui kamala! :eek: Tosi uskaliaita (tai nälkäisiä) susia, kun hyökkäävät emäntänsä kanssa kävelyllä olleen koiran kimppuun:
HS: Sudet veivät lastenvaunuja työntäneen naisen koiran
Aftonbladet: Vargar attackerade barnfamilj


Oh hoh :eek: Harvemmin kyllä sudet ihan iholle asti tulee. Joskus on käynyt niin, että karhu on kömpinyt jonkin matkan päässä metsän reunassa, kun itse on lenkkeillyt pellolla, mutta karhukin on perääntynyt ja kadonnut jäljettömiin, kun koirat ovat räjähtäneet sille.

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:28  
+
0
Pitbullit herättävät pelkoa Viikissä(kin)
Ikävä on tällaisia lukea, jos samojen ihmisten koirat riehuvat ympäriinsä kerta toisensa jälkeen.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:37  
+
0
Eikö noita piskejä saada hengiltä tai vaihtoehtoisesti omistajaa lähetettyä siperiaan. Uskomatonta, että koiran kanssa saa pelleillä niinkuin tykkää, ja pelotella ja revittää ihmisiä ihan oman huonon/hyvän päivän mukaan! Mikä haloo siitä syntyisikään, jos nuo pitbullit hyökkäisivät meikäläisten kimppuun ja saisivat tuta mitä tarkoittaa keskiaasialainen vartija. Saisi piakkoin lehdestä lukea "valtava keskiaasianpaimenkoira repi pikkukoiran kappaleiksi"... Nyt luetaan lehdestä "voi voi, ei mahda mitään, tälläistä nyt vaan sattuu ja tapahtuu".

Noita koira kun ei enää voi sijoittaa turvallisesti mihinkään, korkeintaan hallitilojen vartijoiksi - liekkö niistä on siihenkään, miksei oikeus vaan voi tehdä tuolla näytöllä, mitä jo on ihan riittävästi, päätöstä lopettaa koirat ja lähettää omistaja laskemaan tiiliä ja painamaan rekisterikilpiä. Hyvä jumala sentään mitä meininkiä :eek:
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.04.2011 klo 09:38)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:58  
+
0
^^ "Artun omistajapariskunnan pian kaksivuotias poika todisti tapahtuman ja äitinsä hädän. Siitä asti poika on nähnyt painajaisunia ja puhunut tapauksesta lakkaamatta. Perhe on varannut ajan psykologille." :suru:

Kondo

Kondo
Viestimäärä: 363

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 09:59  
+
0
^ Toi olikin koko uutisen kamalin osa. Voin vain kuvitella tilanteen, äidin ja tosiaan pikkupojan hädän.
WeCoCaN
WeCoCaU

Idefix

Idefix
Viestimäärä: 176

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 12:46  
+
0
Mä en voi ymmärtää miten tuota "koiraongelmaa" ei saada kuriin. Lehtijutussa (iltalehti) vaan komisario "kehottaa HS:ssa viikkiläisiä jatkamaan rikosilmoitusten tekoa, jotta poliisi voi puuttua tapauksiin" :eek: Siis mitä v*ttua!
Luulis jo olevan tarpeeksi siinä, mitä on jo tapahtunut.

Samaisessa jutussa oli myös puhetta koira-ajokortista..
"Helsingin eläinsuojeluyhdistys on ehdottanut , että yli 15-kiloisten koirien omistajien täytyisi suorittaa pakollinen koiranpitokoe tai -kurssi, "koira-ajokortti". Ehdotus on saanut tukea muun muassa väistyvältä maa- ja metsätalousministeriltä Sirkka-Liisa Anttilalta (kesk)."

Mimmonen koe/kurssi olisi, että se saavuttaisi sen mihin sillä pyritään? Ei sillä idiootteja koiranomistajia kuriin saada. Mä enemmänki pelkään, että toi leimais yli 15kg koirat yleisestikin jotenki "vaikeasti hallittaviksi".
Lisäks, kuka siitä sitten olisi vastuussa valvomaan, että ko. henkilöllä on kortti? Ja siis kuuluisko sen olla vaan koiran omistajalla vai koko perheellä?
Pitäskö handlereillä olla esim. näyttelyissä kortti jotta saa sen koiran viijä kehään? Mihin vedettäs raja kellä sen pitää olla kellä ei? Eläinlääkärit, poliisit, eläinsuojeluhenkilökunta, olisko joku ikäraja mitä ennen kurssia ei voisi edes käydä..?
Lbu Taavi 10/04
Lbu Tino 12/07

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 13:02  
+
0
Minustakin tuo koirakortti on sinänsä ihan hyvä asia, mutta eihän sillä tosiaan saada kuriin niitä idiootteja, jotka munanjatkeeksi pitbulleja hankkivat. Kurssille menevät ne, jotka jo muutenkin suhtautuvan koiranomistamiseen vastuullisemmin.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 13:13  
+
0
Idefix
Itse olen täällä spekuloinut tuota ajokorttia ja todennut, ettei sitä voida toteuttaa. Ja jos se toteutuu, kukaan ei voi valvoa käytännössä korttia/kortittomuutta, eikä sitä käydäänkö kursseja yleensäkään.
Jos tahtoisin itselleni koiran, joka tappaa kaiken mikä liikkuu - saan sen vaikkei minulla olisikaan korttia tai olisi kortti, ja jos suomesta koiraa ei minulle myytäisi, voisin hankkia sen rajan tai meren takaa. Koulutus on kaiken avain. Avain on myös jalostus - ei pidä jalostaa heikkopäisiä koiria, ja miten se käytännössä tapahtuu? Jalostuksesta kuuluu karsia pois kaikki hermoheikot ja rakennevikaiset koirat, vaikka pennuilla olisi kuinka kysyntää. Mutta kun raha ratkaisee, ei kaikkia jaksa liikuttaa mitä helkuttia siitä pennusta tulee, kunhan siitä vaan maksetaan ja hyvin maksetaankin. Jos koira on jo muutenkin päänsä puolesta surkea ja se tulee nipinnapin tyydyttävät olot täyttävästä paikasta, ei koulutuksella ole enää mitään väliä - koira on hourimo ja sillä siisti.
Ja jos ihminen haluaa itselleen vaarallisen koiran, sen saa aikaiseksi hyvästäkin pennusta. Muistaa vaan hakata tasaisin väliajoin halolla päähän, antaa riittävästi sähköshokkeja, eristää se kokonaan ulkomaailmasta ja opettaa vihaamaan väkivalloin vierasta hajua, esimerkiksi ihmistä, koiraa jne. Samalla tavalla laumanvartijat opetetaan vihaamaan sutta ja karhua - koira totutetaan hajuun ja viedään häkkisuden luokse ja annetaan äristä ja mennä vaikka häkistä läpi, annetaan sen vihata ja kokea hajun lähde totaalisen uhkaavaksi - koira oppii vihaamaan hajua ja oppii miltä haju näyttää. Tai sitten annetaan koiran itse saada turpaansa tositilanteessa - susi lähestyy ja koira ei tajua sitä vaaraksi, koira saa turpaan ja pahasti - muistaa loppuelämänsä miltä uhka näyttää ja haisee. Ajokortti ei siis tätäkään sulje pois. Jos tietää miten koirasta saa vihaisen, omaa ihminen hyvät koirankoulutustaidot ja pääsee varmasti kokeesta läpi.
Ja näitä taulapäitä ei sitten pysäytä mikään - koiran koulutukseen on miljardi tapaa ja jos suurin osa kokeessa hyväksytään, ei hyvä. Tietämättömyys on avain, kun hankitaan koira, jonka kanssa voi olla lirissä, jos ei sitä osaa kouluttaa.

Mitenkä sitä tietämystä sitten lisätään? Ilmeisesti yhdellä kahdella kurssilla, jossa sitten mussutetaan popcornia ja jauhetaan shittibullshittiä vierustoverin kanssa. Kurssilla on siis käyty ja kokeessa kun kysytään "mitä koiran omistaminen vaatii", vastaus on selvä "se pitää kouluttaa ja sille pitää antaa ruokaa, vettä, oma paikka, lepoa jne ja sen kanssa olisi syytä harrastaa". Näin siis kriteerit täytetty.
Jos kriteerejä tiukennetaan, jokatoinen nykyinen koiranomistaja ei saisi "korttia" suoritettua.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Tiistaina, 19.04.2011 klo 13:16  
+
0

volkodav kirjoitti:


Jos kriteerejä tiukennetaan, jokatoinen nykyinen koiranomistaja ei saisi "korttia" suoritettua.


Ottamatta kantaa koirakortin mahdollisuuteen tai mahdottomuuteen; olisiko toi nyt sitten niin paha? Tässä maassa kun niitäkin koiria riittää, jotka kirjaimellisesti rakastetaan kuoliaaksi.

Ihmiset tekevät hyvää hyvyyttään ratkaisuja, jotka eivät missään määrin ole koiran edun mukaisia. Eivät tahallaan, eivätkä tarkoitusperäisesti vahingoittaakseen, mutta tietämättömyyttään.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28205
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545723
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 05:30)