Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Sunnuntaina, 27.03.2011 klo 21:42

Uutisia meiltä ja maailmalta 2

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50

Tita

Tita
Viestimäärä: 434

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 01:19  
+
0
Hienoa otsikointia taas.. :roll: Susikoira raateli pikkupoikaa

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 06:46  
+
0
Jos koira uhkaa, toimi näin
Tassua pystyyn, kuinka moni ei menisi väliin, jos vieras koira hyökkäisi oman koiran kimppuun.. :roll:

8. Voit yrittää heittää hyökänneen koiran päälle ämpärillisen vettä tai suihkuttaa sitä vesiletkulla.
Jep, ainakin lenkillä vesiletku ja ämpäri kuuluu vakkarivarustukseen.. :viheltel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Rorschack

Rorschack
Viestimäärä: 154

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 07:06  
+
0
^ Ai, eiks kaikkien koiranlenkittäjien vakiovarustukseen kuulu sellai pieni kärry missä on vesisäiliö ja letku joilla voi puolustaa itteensä? :mietiskel: Sissussamperi taas että ärsyttää tuo uutisointi. Iltalehdeltä pitäis kieltää raateli- sanan käyttö. Ja mikähän he*vetin susikoira? Olisiko himppasen vanha nimitys saksanpaimentimille. Lyön vetoa että jos kyseessä olisi ollut joku toinen rotu, vaikkapa joku spanieli, noutaja tms. niin uutisessa mainittaisiin ainoastaan "Koira puri pikkupoikaa." Ikävä tapaus jälleen.
When God created a Man, she was only kidding.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 07:28  
+
0
"4. Jos koira hyökkää kimppuusi, seiso rauhallisesti paikoillasi kädet sivuillasi."
Ei nyt ihan ensimmäisenä tullut tuollainen mieleen... :roll:

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 09:31  
+
0
^Mä naureskelin tuolle myös. Ei olisi ihan ykkösvaihtoehto siinä vaiheessa, kun koira jo hyökkää. Tietty jos sattuu olemaan niin hysteerinen, että kuvittelee hyökkäykseksi jo sen, kun irtokoira tulee kohti, neuvo voi olla ihan päteväkin...

Aberkios

Aberkios
Viestimäärä: 778

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 11:23  
+
0

Tita kirjoitti:

Hienoa otsikointia taas.. :roll: Susikoira raateli pikkupoikaa



Aamulehdessä olleen jutun mukaan koirien molemmat omistajat olisivat varoitelleet äitiä ja poikaa koiran vihaisuudesta, pojan äiti kiistää tämän.

Kyseisessä jutussa ei puhuta "susikoirasta", eikä käytetä sanaa "raatelu"
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.04.2011 klo 11:30)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 16:24  
+
0
Tossa jutussa on jotain hämärää. Luultavasti johanna äiti on mennyt silittelemään ilman lupaa Joona poikansa kanssa vierasta koiraa toisten pihalle. ja sen takia tää koira on vissiin vähän ärähtänyt? Tyhmää tehdä tollasesta rikosilmoitus..tsiisus. Ymmärän tota koiraa täysin <3
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 16:47  
+
0
^Ai sun mielestä koira saa purra ilman varoitusta, mikäli sitä mennään silittämään?
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Tattistavaan

Tattistavaan
Viestimäärä: 740

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 17:59  
+
0
^Ei koira saisi varoittamati purra ihmistä tietenkään, mutta jollain tasolla voin koiraa kyllä ymmärtää jos pitää paikkansa kun luin että omistajat olisi varoittanut äkäisyydestä + että koirat olisivat olleet kytkettyinä omalla pihalla... ihan kuinka vaan en voi tietää mitä oikeasti on tapahtunut eli voi olla miten vaan mutta on kyllä harvinaista typeryyttä jos menet toisen pihalle rapsuttelemaan kytkettyä koiraa kyllä siinä voi myös itseään syyttää ei pelkästään sitä sakemannia
Owczarek Podhalanski Runo Visenna tuttavallisemmin Nalle
Pyreneittenmastiffi Mini
Keskiaasiankoira Little Freak's Dzhamal tuttavallisemmin Jallu
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.04.2011 klo 18:04)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 18:27  
+
0
Mun mielestä aikuisen ihmisen on aika kornia kirjoittaa "Ymmärän tota koiraa täysin <3" tapauksessa, jossa lapsi on joutunut hyökkäyksen uhriksi. Toki koiran reaktio voi olla ymmärrettävä, mutta toi oli mun mielestä tosi kökösti muotoiltu toteamus.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 18:57  
+
0
No siis mun mielestä on kornia se että ,joku aikuinen ihminen menee vieraan koiran lähelle saati silittää.Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää että vieras koira voi olla vihainen eikä kaikki ole kilttejä ja vielä tekee rikosilmoituksen tollaisesta ni osoittaa mun mielestä aika pahasti tyhmyyttä.
Siis tollaisen käsityksen mä ainakin sain tosta jutusta!!

Ainiin ja muokkaan vielä että joitakin koiria jalostetaan suojelemaan niin miksei ne sitten sais puolustaa edes sitä omaa pihaansa. Mitäs päästi penskansa toisten pihalle vaikka oli kuinka vahinko ja eihän tuo koira nyt edes niin pahaa jälkeä tehnyt. Pikku naarmuja näytti olevan mitä tuo sakemannin omistajakin sanoi.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.04.2011 klo 19:12)

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 19:56  
+
0
Onko jollain heittää se aamulehden uutinen? Lukiko siinä, että koirat oli omalla pihalla, vai siis yleisellä parkkipaikalla? :mietiskel:

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 20:12  
+
0
^ AL:n jutun mukaan olivat kiinni rivitalon autokatoksessa. Lapsi oli mennyt ensin narttukoiran luo ja antanut sen nuolla itseään. Ikävä ja kamala tapaus, mutta mielestäni kyllä vanhemmallekin kuuluu joku vastuu tässä tapauksessa, kun itselläni ei tulisi mieleenkään mennä koskemaan vierasta koiraa saati sitten antaa lapsen koskea sitä. Koirat kun voivat olla joskus arvaamattomia ja heittäytyä puolustuskannalle pienestäkin, eläimiä kun ovat. Kiinnostaisi kovasti kuulla omistajien vastine asiaan.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.04.2011 klo 20:13)

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 20:17  
+
0
No siis tuossa iltalehden jutussa ainakin luki, et ne oli autokatoksessa kytkettynä. Mut joissain rivareissa oon nähnyt autokatokset asuntojen edessä, ikäänkuin pihassa ja joissain ne on ihan asunnoissa erillään.

Oliko se toinen koira päässyt irti? Mä kun olin tuosta ymmärtävinään, et ne äiti ja poika jatkoi matkaansa sen jälkeen, kun poika oli käynyt sitä toista silittämässä. Ja sit kuitenkin se uros oli yhtäkkiä pojassa kiinni.

Ainahan noissa uutisissa on puutteita ja jättää liikaa veikkailun varaan. Antoiko koiran omistaja lupaa silittää koiraa? Miksi äiti antoi 1,5v lapsen mennä yksin silittämään vierasta koiraa? jne.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 20:31  
+
0
Jutussa luki, että pannan solki oli pettänyt koiran tempoessa. "Johanna Laitinen teki koiran hyökkäyksestä rikosilmoituksen poliisille. Hän vaatii omistajille sakkoja. Hänen mielestään koirat olisi myös otettava pois omistajiltaan". Onkohan tuossa nyt tapahtunut edes rikosta, kun koirat ovat kuitenkin olleet kiinni ja niitä on jollain tavalla ilmeisestikin provosoitu (tietämättömyyttään)?

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 20:39  
+
0
Ok, kinkkisempi juttu. Lapsia pitäisi melkein kanssa pitää taluttimessa, kun kerkeevät sitten joka paikkaan kun hetkeksi silmä välttää... Ei sitä turhaan lapsillekkaan toitoteta, että vieraisiin koiriin ei mennä koskemaan, ja varsinkin noin nuorta päästää yhtään lähelle. Onneksi ei tapahtunut pahemmin.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 23:03  
+
0
Lupaava yksilö eduskunnassa...

Niin, eli mistähän ne muut maat on saaneetkaan päähänsä yhdistää sen N- ja R-sanat Suomeen?
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 27.04.2011 klo 23:07)

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 15:22  
+
0
Lemmikiksi kutsuminen loukkaa eläintä.

No jo nyt on. Aika outoa... Ei sillä, etteikö ihmisten asenteissa ois korjaamisen varaa, johan tää juttukin osoittaa sen.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 15:32  
+
0

magik kirjoitti:

No siis mun mielestä on kornia se että ,joku aikuinen ihminen menee vieraan koiran lähelle saati silittää.Aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää että vieras koira voi olla vihainen eikä kaikki ole kilttejä ja vielä tekee rikosilmoituksen tollaisesta ni osoittaa mun mielestä aika pahasti tyhmyyttä.
Siis tollaisen käsityksen mä ainakin sain tosta jutusta!!

Ainiin ja muokkaan vielä että joitakin koiria jalostetaan suojelemaan niin miksei ne sitten sais puolustaa edes sitä omaa pihaansa. Mitäs päästi penskansa toisten pihalle vaikka oli kuinka vahinko ja eihän tuo koira nyt edes niin pahaa jälkeä tehnyt. Pikku naarmuja näytti olevan mitä tuo sakemannin omistajakin sanoi.


Komppaan kyllä Magikia tässä täysin. Ei minulla ainakaan tulisi mieleenkään lähteä silittämään vierasta kytkettynä olevaa koiraa, saati päästää sen lähellä lasta silmistäni, koska lähes poikkeuksetta voisi olettaa että pieni lapsi tahtoo koiraa silittää. Varsinkin jos kerta kotonaan on koira ja on oppinut, että koirat ovat kivoja ja ainakin kotona oleva on kiltti.
Varjo 12/2010 ♥

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: UUTISIA MEILTä JA MAAILMALTA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 15:58  
+
0
Onhan se toki tyhmää mennä vierasta koiraa silittämään. Vieraat koirat voi olla vihaisia, ja ne voi purra. Uhkaava tilanne ei ole koiran vika. Kuitenkin kun kyseessä olisi voinut olla pahimmassa tapauksessa lapsen henki, minkä takia mulla särähti korvaan magikin tapa ilmaista mielipiteensä. Tai lähinnä tuo <3 -merkki. Mun mielestä tossa tapauksessa tarvittaisiin kuitenkin ymmärrystä sekä puolelta että toiselta. Tollaiset tapaukset kun on omiaan luomaan skismaa koiraihmisten ja muiden välille. :suru:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28210
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6338
Viestejä yhteensä545724
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265867
(Tilastot päivitetty viimeksi 03.05.2024 klo 13:00)