Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:09

Vaalit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 37

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:09  
+
0
Vaalit lähestyy joten eiköhän pistetä vaalipaneelit pystyyn palstallakin :)

Aivan aluksi haluaisin kiittää kaikkia meitä äänestäneitä (vaikka ei meitä kukaan äänestänytkään)- Jutta Urpolainen luotsaa demareita.

Kokoomuksella on tarjolla Kataisen Jykä, jolla menee luvut vähän pieleen.

Vihreät ovat puolestaan niin ekologisia ettei nykyteknologian käyttö ole hallussa, vaan puolueen sisälle tarkoitettu sähköposti leviää vahingossa suurien sanomalehtien toimittajille.

Unohtamatta kepun "on tärkeää, että asiat ovat avoimesti esillä"-Kiviniemeä, joka ei sentään surffaa suomi24n deitissä edeltäjänsä tavoin.

Persut on kannatuslukemien mukaan vaalien suurin voittaja, mutta kannattaako nuolaista ennenkuin tipahtaa? Ja riittääkö puolueelle yksi Soini-tähti luotsaamaan koko köörin Arkadianmäelle? Etenkin kun kolikon kääntöpuolta edustava Halmekin lähti yläkerran laulukuoroon?

Entäpä vasemmistoliitto? Allekirjoittaneelle ei tule äkkiseltään mieleen mitään heidän viimeaikaista mediakohellusta mutta kai sellainenkin löytyisi?

Mitä mieltä olette? Minkä puolueen vaalilupaukset kolahtavat? Mihin suuntaan vaaka ei ainakaan kallistu? Sana on vapaa kaikenlaiselle keskustelulle tulevista vaaleista ja muutenkin politiikasta.
Ylläpitäjä

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:27  
+
0
No, mä äänestän Vasemmistoa, ja ehdokaskin on jo selvillä.

En ikinä vois nähdä itteäni äänestämässä Kokomusta, persuja tai Vihreitä - ja nimenomaan tuossa järjestyksessä. Oikeistolainen maailmankuva on niiiiiiin eri kuin omani, persujen uskon (ja vähän toivonkin) floppaavan ja Vihreät on nykyään niin villi arpa, että oksat pois.

Mä en nää myöskään miten kukaan voi äänestää esim. Piraattipuoluetta, jonka puolueohjelma on hyyyviiin rajallinen eikä käsittele juur lainkaan sellaisia asioita, jotka ruohonjuuritasolla vaikuttavat eniten meidän kaikkien elämään.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:31  
+
0
Mä en ole nyt hirveän tarkkaan näitä seurannut, mutta omien jostain syystä muodostuneiden mielikuvien pohjalta voin julkilausua seuraavan mielipiteen:

Keskusta -ei (eiköhän tässä nyt ole sitä nähty tarpeeksi)

SDP -ei. Urpilainen on mullekin riittävä peruste (ja tulee ekana aina mieleen Lipposen lapsilisien nostot kun oma lapsimäärä kasvoi). Toki sitten exän veli ponnistelee SDP:n riveistä ja häntä henkilönä voisin äänestää kyllä, mutta vaalipiiri on eri.

Vihreät -ei. Mä en vain osaa nähdä asioita niin kuin he, tai esim. kovasti vihreä siskoni jonka kanssa me aina tapellaan. Eli niiden kinojen perusteella voin sanoa, että vihreät ei istu mun katsantokantaan todellakaan kovin monelta osin.

Kokoomus -ei. Ei koskaan, ei ikinä, ei nyt eikä tulevaisuudessa. Mulla elää edelleen tuo porvariasetelma, lapsuudesta saakka juurtunut. En osaisi äänestää kokoomusta.

Voisin äänestää kristillisdemokraatteja, mutta en äänestä, ei kuitenkaan siellä ole ketään sellaista jota voisin äänestää. Toiset on liian jyrkkiä ja toiset ehkä liian kilttejä, puolueen yleislinjaa en ole tarkistanut kun en ole ollut siitä niin kiinnostunut. Vasemmistoliittoa oon äänestänyt tähän asti, mutta nyt kyllä lähtee ääni perussuomalaisille, ei Herra Ison Soinin (melkeinpä sanoisin tähän että tämä herra on se syy miksi en haluaisi ehkä antaa ääntäni persuille) vuoksi, vaan siksi, että isommissa kysymyksissä moni ehdokas on samaa mieltä kuin minä. Tuttu täti ponnistaa näistä riveistä ja siinä on aika teräsmamma, fiksu, suora ja rehti, ja mä oon asioista melkein samaa mieltä, joten ääni lähtee hänelle. Lisäksi mä toivon muutosta, ja jos en sen puolesta äänestä, en voi valittaa nykytilasta (ja myöhemmin joko voin itkeä tai olla iloinen).
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:32  
+
0
Jesjes kivaa että vaaliketju on avattu!
Tosin nyt en rupee vielä kommentoimaan omia kantojani koska salkkarit alko, mutta ehkä myöhemmin :nauru:

Muoks.

Tosiaan persuja äänestän, tahtoo muutosta nykytilaan ja toivon että perussuomalaiset sitä mukanaan tuo. Tietenkin niinkin voi käydä että he epäonnistuvat, mutta toivotaan kuitenkin. :peukku:
Osaan puolueista en ees oo perehtyny, esim. joku tuolla vasemmistosta puhui. Miulla ei oo hajuakaan mitä asioita he ajavat, pitää varmaan ottaa selvää. :paapatus:
Kristillisdemokraatteja en äänestä, koska en kuulu kirkkoon enkä pidä uskontoa minkään arvoisena elämässäni.
SDP tahtoo viisumivapauden venäläisille, HEHE. Ei ainakaan itä-suomalaisten äänet varmaan heille mene.

Ehkä menen perehtymään vähän lisää aiheeseen. :cool:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.02.2011 klo 20:44)

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:49  
+
0
En äänestä.
Ei kiinnosta.

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 20:53  
+
0

jannie kirjoitti:

Mä en nää myöskään miten kukaan voi äänestää esim. Piraattipuoluetta, jonka puolueohjelma on hyyyviiin rajallinen eikä käsittele juur lainkaan sellaisia asioita, jotka ruohonjuuritasolla vaikuttavat eniten meidän kaikkien elämään.


Jos vaan löydän millään lailla itseäni kiinnostavan ehdokkaan omasta vaalipiiristäni Piraattipuolueelta, niin piraattia todennäköisimmin äänestän. Ja uskallan tehdä sen rajallisesta puolueohjelmasta huolimatta, koska tiedän, ettei se miksikään valtapuolueeksi nouse, ja haluan antaa heidän ajamilleen asioille (sananvapaus/yksilönvapaus/tekijänoikeuslait/tietoyhteiskunta yms.) näkyvyyttä omalla äänelläni. Kokoomuksella on ollut kunnallisvaaleissa itseäni kiinnostavia ehdokkaita, mutta eduskuntavaaleissa en uskalla äänestää, koska oma ehdokkaani tuskin pääsisi ja ääni sitten "menisi" jollekin, jonka en todellakaan soisi pääsevän päättämään asioistani.

Perussuomalaisia taas itse en äänestäisi ikinä, koskaan, ikinä. Enkä KD:n ehdokasta. Mulle tällä hetkellä ainoa konkreettinen ja erittäin todennäköisesti ajankohtaiseksi nouseva aihe on sukupuolineutraali avioliittolaki, jonka toivoisin menevän läpi mieluummin heti kuin myöhemmin. Ja noissa kahdessa puolueessa ei varmasti ole ketään joka sitä kannattaisi... Tämän asian takia Vihreät voisi noista isommista puolueista olla aikalailla ainoa mahdollisuus, mutta niillä on tosiaan muita niin friikkejä juttuja etten halua.

Jos en löydä sopivaa piraattiehdokasta niin sitten en kyllä tiedä mitä teen.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

mirkku

mirkku
Viestimäärä: 71

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 21:08  
+
0
Persuja äänestän ja ehdokaskin on jo selvillä. :peukku:
Kääpiösnautseripapparaiset
Ami 4.8.1999 pääsi sateenkaarisillalle 5.12.2011,nuku rauhassa rakas <3
Illi 28.7.1998 liittyi Amin seuraksi 04/2014
Eppu 12.7.2014
Maatiaiskisut Tiitu ja Nelli 03/10

Kirkkaina tähtinä taivaalla maatiaiskisut Pimu ja Paksu 1994-2010

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 23:27  
+
0
Täällä ei ole mitään hajua minne oman äänensä tyrkkäisi. Politiikka ei niinkään kiinnosta, mutta en silti halua jättää äänestämättä. Täytyy perehtyä vielä ehdokkaisiin, mutta pois olen sulkenut ainakin Urpilainen & Co, Jykä ja kumppanit ja Soinin pärstä on alkanut ärsyttämään lähiaikoina.. Äh, vaikeaa on :roll:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 23:31  
+
0
Joo en ole minäkään ennen äänestänyt eikä politiikka ole sillai kiinnostanut mutta kyllä mä nyt äänestän kun jotain muutoksia mun mielestä tarttis kyl tod tehdä tähän nykytilanteeseen.. eli perussuomalaisia äänestän,en ole vielä varma ehdokkaasta :)
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 23:48  
+
0
^Ihan kun meikän suusta. Inhottaa vaan ku tahtoisin äänestää tietysti oman paikkakunnan ehdokasta, mutta luultavasti joudun äänestämään naapurikaupungin tyyppiä kun ei iske nää oman kaupungin ihmiset. :nauru: Täällä on aina ollu harvinaisen typeriä päättäjiä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 23:51  
+
0
^...ööh kai tiedät, että nämä on eduskuntavaalit eikä kunnallisvaalit? Että ei sillä "sillä lailla" ole väliä mistä kunnasta ehdokas on, kunhan on omasta vaalipiiristä, sillä eduskuntaan päässeet keskustelevat asioista vähän laajemmassa mittakaavassa kuin omaa kuntaa ajatellen?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: VAALIT - Maanantaina, 21.02.2011 klo 23:55  
+
0
^Tiedän tiedän tottakai, olisihan se silti mukavaa jos sopiva ehdokas löytyisi täältä. :mietiskel: Mutta oon ihan tyytyväinen siihen ketä ajattelin äänestää, pitänee vielä tutustua ehdokkaisiin tarkemmin silti ettei mene ääni ihan harakoille. :peukku:

Muoksmuoks. Siis unohtui mainita että siis naapurikaupunki on iso kaupunki ja jostain syystä moni ehdokas joita suunnittelin äänestäväni kannattaa kuntaliitoksia, eieiei hyvä.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.02.2011 klo 00:09)

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 00:22  
+
0
Ihmettelen kyllä suuresti näitä persujen jättimäisiä kannatuslukuja. Mitä konkreettista ne on luvanneet tehdä? Helppohan se on olla änkyrä ja arvostella toisia, mutta mitä rakentavia ehdotuksia puolue (=Suuri Johtaja T.Soini) on tehnyt nykymenon parantamiseksi? Tulee vain mieleen tämä persujen ilmastopoliittinen ohjelma, joka olikin sitten hups heijaa lähes kokonaan suora kopio Metalliliiton prujuista, eikä ollenkaan Soinin 1,5 vuoden työn tulos. Koko äijässä on jotain puistattavaa, enkä oikein muutenkaan perusta henkilökulteista. Mutta ne persujen ajamat asiat, mitä ne on? Suomi pois EU:sta ja markka takaisin? Niinpä niin.

Ei sillä, etteikö muissakin puolueissa vedätetä ihmisiä ja pelata omaan pussiin. En ole mitenkään tyytyväinen nykymenoon, en todellakaan. Nykyisistä hallituspuolueista en yhtäkään äänestäisi. Lähinnä omia arvojani on vasemmistoliitto. Tai oikeastaan kaikkein lähin olisi kristillisdemokraatit, mutta ne onnettomat meni tekemään omassa vaalipiirissäni vaaliliiton Kokoomuksen kanssa, ja sille porukalle en ääntäni anna missään tapauksessa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

April

April
Viestimäärä: 201

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 07:59  
+
0
Oman ääneni annan hyvin todennäköisesti Kokoomukselle, mutta ehdokas on vielä hakusessa. Se on lähinnä sitä mitä haen.

Sdp on ehdoton ei, ja voisin sanoa että riittävä syy on jo yksistään Urpilainen, vaikka toki muutenkaan ei puoluepolitiikka nappaa, sama Keskustalla.

Kaikista viimeisimmäksi äänestäisin ehdottomasti Vasemmistoa. Heidän ajamansa asiat ovat omasta ajatusmaailmasta, tai ideaalista Suomesta niin kaukana kuin vain olla voi. Toinen inhokki on Vihreät, ennen olen jopa äänestänyt, mutta nykyään on ehdottomasti viimeisesten joukossa.

Luulen että Perussuomalaisten suosion salaisuus liittyy nykyisen maahanmuuttopolitiikan arvosteluun, missä on kylläkin niin paljon epäkohtia ja porsaanreikiä. He (=Soini) osaavat puhua "kansan kielellä" ja yhä suurempi osa on ihan oikeasti kyllästynyt tähän nykymenoon siltä osin. Maahanmuuttopolitiikasta olen osittain hyvinkin samaa mieltä ja siksi voisin puolueelle ääneni antaa. Mutta muuten Kokoomuksen linjaukset miellyttävät niin paljon enemmän, että persut eivät saa ääntäni.

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 08:29  
+
0
Täytyy sanoa, etten ihan hulluna seuraa politiikkaa, joten mun mielipiteet tulee vähän mututuntumalla. Silti olen tosi huolestunut perussuomalaisten suosiosta ja hämmästynyt, että täälläkin sen puolueen kannattajia on noin paljon.

Oma ääneni menee vihreille. Olen itsekin vihreä, ja minulla on homo- ja maahanmuuttomyönteiset asenteet.

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 09:24  
+
0
Hmm, jos vain voisi napsia kaikista puolueista ja parhaat puolet päältä, niin olisi jotenkin paljon helpompi tietää mitä äänestää. Muttamutta.

Vasemmistossa pidän sosiaalisen oikeudenmukaisuuden vaatimuksista, samoin kuin kansalaispalkan ajatuksesta. Ongelmaksi nousee tukiviidakon kasvattamisen vaade, tai ylipäätään se, että tukia pitäisi jatkuvasti kasvattaa, ja että on ihan ok hengata valtion rahoilla ja piirtää seiniin. Tukipolitiikan pitäisi olla sellaista, mihin se on alunperinkin luotu, eli oikeaksi avuksi sillä hetkellä, kun jotain sattuu, ja kun sitä tarvitaan. En myöskään osaa nähdä sitäkään oikeudenmukaisena, että varakkaimpien ansiotuloverotusta kiristettäisiin vielä lisää, kyllä mua ainakin ottaisi päähän ja rankasti, jos olisin kovalla työllä rahakkaan työpaikan saanut, ja sen jälkeen puolet palkasta livahtaisi verottajan taskuun. Pääomatulojen verotuksen progressiivisuutta puolestaan lisäisin ilomielin, samoin kuin verottaisin myös jättiosinkoja- ja bonuksia.

Vihreillä on oikeastaan sama juttu, ympäristö ja ihmisoikeusasiat on tottakai tärkeitä, mutta en ota oikein selvää puolueen muista linjoista. Pitäisi tutustua paremmin asioihin, niin osaisi sanoa jotain fiksua.

Demarit on ehdoton nounou, laman aikaiset pölhöilyt on vielä tuoreessa muistissa (varsinkin niiden vaikutukset omaan perheeseen aikanaan). Samoin Urpilaisessa on vain jotain perin juurin vastenmielistä.

Keskusta... ..no, kepu pettää aina. Pekkarointia ja kepulointia on katsottu aivan tarpeeksi tuolla Arkadianmäellä, ja pk-seudulla asuvana on vaikea ymmärtää miksi meidän rahoillamme tekohengitetään pohjoisen kuntia. Se rahamäärä mitä pumpataan erilaisiin tukiaisiin, on aivan järjetön! Tuomas Embuske kirjoitti ihan hyvän kirjoituksen aiheesta, ja hän mm. kysyi, että miksi etelän pitäisi maksaa se, että Lapissa halutaan asua elämyspuistossa.

Kokoomuksella puolestaan on paljon hyvää vaaliohjelmassa, ja veikkaan, että oma ääneni kilahtaa joko sinne, tai sitten vihreille, jos vain sopiva ehdokas löytyy. Pidän ajatuksesta, että ihminen pystyy omalla työllään saavuttamaan asioita, ja olen sitä mieltä että työllistävien yritysten toimintaa pitää ehdottomasti tukea, oli sitten kyse pk- tai kv-yrityksistä. Tahtoisin kuitenkin, että tuettavan yritykset pitäisi velvoittaa noudattamaan eettisiä pelisääntöjä niin kotimaan- kuin ulkomaanmarkkinoillakin.

RKP on taas muinaisjäänne ruotsinvallan ajalta, jossa pelätään, että jos ruotsin kielen asemaa tässä maassa heikennetään edes piirun verran niin siitä seuraa se että rapujuhlat ja akvaviitti ollaan kieltämässä vankeusrangaistuksen uhalla. Hysteerinen pelko jolla pidetään kielipolitiikasta kiinni saa aikaa sen, ettei puolueesta oikein mitään muuta saa irti.

Krisitillisdemokraateille tuli viime syksynä viimeinen niitti surullisenkuuluisassa Homoillassa, en tahdo olla missään tekemisissä puolueen kanssa, joka pyrkii rajoittamaan ihmisoikeuksia ja tahtoo pakottaa kaiken kansan pakkoheteroseksuaaliseen ydinperheschaisseen. Etovaa, ällöttävää, agressioita herättävää, yök :tähän semmoinen oksentava hymiö:.

Perussuomalaiset on puolueena taas yksisellitteisen pelottava. Puolueen johtaja on äärikonservatiivisempi kuin Räsänen, mutta peittää sen paremmin. Puolueen kannatus perustuu pääasiassa virheelliseen argumentointiin, "kansan puheeksi" käänetyllä poliittisella retoriikalla pystytään suoranaisesti harhauttamaan ihmisiä, ja kun pinnan alta rapsuttaa niin esiin tulee muukalaisvihamielinen, islamofobinen ja suoranaisen rasistinen joukko ihmisiä, jotka kisaavat siitä kuka huutaa somalin kovimmin kotimaahansa.

Ei vaan mene päähän se, että joku oikeasti uskoo ensinnäkään sitä, että poliittisiin ongelmiin olisi helppoja ja yksinkertaisia ratkaisuja, ja että persut olisivat näitä ratkaisuja toteuttamassa kun näköjään vaalivoittajana eduskuntaan rynnivät. Toiseksi, politiikka ei ole nollasummapeliä. Jos somali saa toimeentulotuikea Itä-Helsingissä, niin se ei ole Itä-Karjalaiselta mummolta suoraan mitään pois, vaikka näin annettaisiin ymmärtää. Kyseenalaistettaessa somalin oikeus toimeentulotukeen voidaan samalla kyseenalaistaa aikaisemmin mainitut maataloustuen, oopperan ja muiden taidelaitosten saaman rahan, ja monet monet muut rahanreiät mihin valtiosta rahaa kaadetaan. Tämän tajuaminen kun vaan tuppaa vaikeuttamaan sitä "kansantajuistamista" sen verran paljon, että on vaan helpompaa sanoa että siellä se somali lorvii mummoparan rahoilla. Ja kansa tanssii ja pillit soi.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 10:50  
+
0
^ Kiitos, sanoit kaiken mitä itsekin halusin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 15:54  
+
0
Tässä jotain tuosta Timo Soinista:

Tällainen olisi Soinin Suomi

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 15:59  
+
0
^ Muutama ajatus oli kyllä aivan takapuolesta kuten vanhuksien hoidon sysääminen omaisille joilla ei varmaankaan riitä aika. Mielummin paremmat olot vanhainkoteihin:)
Ja ydinvoimaa en kannata enkä abortin kieltämistä, enkä markkaamaan ehkä tahtoisi ttakaisin kun kerran vaihdettu jo pois on. Muuten kyllä ihan jees.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 16:07  
+
0
Olin valmistautunut kirjoittamaan pitkän jutun, mutta eipä tässä tarvitse juuri muuta kuin komppailla Tonteriaa!

Se pitää vielä sanoa, että RKP on senkin takia ehdottomalla EI-listalla, että tukee voimakkaimmin turkistarhausta hyväksyttynä elinkeinona.

Mulla on iso ongelma noiden vihreiden suhteen. Olen vannonut, etten äänestä, mutta sieltä löytyisi silti mun ajatusmaailmaa lähimpänä olevia ehdokkaita. Joudun töissä jatkuvasti törmäämään niihin seurauksiin, mitä tuli vihreiden ajamasta muutoksesta, jonka takia ei mm. näpistyksistä tulevia sakkorangaistuksia saa enää muuttaa vankeudeksi. Saa nähdä käännänkö kelkkani vai en.

Aika jännä, että niin moni ärsyyntyy erityisesti Urpilaisesta. Mulla ei ole hänestä juuri mitään mielipidettä, lähinnä vaikuttaa reppanalta. En vain tykkää muuten koko puolueesta. Sellaista tarkoituksetonta lässytystä ja lätinää...

Toivoisin löytäväni ehdokkaan, joka ei mm. kannata turkistarhausta, ei kannata palvelualojen palkkojen alentamista, kannattaisi huippu-urheilun tukemisen sijaan ennemmin rahojen kohdentamista lasten ja nuorten liikkumaan kannustamiseen ja kansanterveyteen, kannattaisi kirkon erottamista valtiosta ja olisi valmis tekemään paljon taustatyötä asioiden hoitamiseksi populististen mielipiteiden sijaan. Kokisi tärkeäksi ennaltaehkäisevän päihde- ja mielenterveystyön sen sijaan, että ihmisiä nyt autetaan usein vasta kun tilanne on jo katastrofaalinen. Toivoisin myös, ettei ehdokas ole suurten ikäluokkien edustaja.

Harmi että mun tilanne on vähän sellainen, ettei yksikään puolue juurikaan edes yritä kalastella mun ääntä henkilökohtaista etua lisäävillä lupauksilla. Ei mene tarpeeksi huonosti tai hyvin, ei ole perhettä, mutta työpaikka löytyy, ei ole tarpeeksi pääomaa, mutta en nosta mitään tukiakaan jne. Enkä ole edes tarpeeksi vanha tai nuori.:nauru:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 37
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 17:30)