Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:09

Vaalit

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 37

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 17:28  
+
0
Mulla ei ole vaaliasiassa mitään miettimistä. Kokoomukselle lähtee ääni tälläkin kertaa ja äänestämässä käydään, jos henki suinkin pihisee. :) Puolue siis varma, ehdokas vielä kysymysmerkki. Helsingissä onneksi tarjontaa riittää.
kääpin uros -09
shelam uros -16
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.02.2011 klo 17:29)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 18:04  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Toivoisin löytäväni ehdokkaan, joka ei mm. kannata turkistarhausta, ei kannata palvelualojen palkkojen alentamista, kannattaisi huippu-urheilun tukemisen sijaan ennemmin rahojen kohdentamista lasten ja nuorten liikkumaan kannustamiseen ja kansanterveyteen, kannattaisi kirkon erottamista valtiosta ja olisi valmis tekemään paljon taustatyötä asioiden hoitamiseksi populististen mielipiteiden sijaan. Kokisi tärkeäksi ennaltaehkäisevän päihde- ja mielenterveystyön sen sijaan, että ihmisiä nyt autetaan usein vasta kun tilanne on jo katastrofaalinen. Toivoisin myös, ettei ehdokas ole suurten ikäluokkien edustaja.


Mikäli löydät sopivan ehdokkaan, kerro mullekin! :kieli: Samoilla linjoilla nimittäin ollaan.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 19:15  
+
0
Kadaver, vinkkaa säkin, jos löydät hyvän ehdokkaan!

Mä en muuten ole sitä mieltä, että nykytilanne olisi ihan p*rseestä. Usein sitä vain ei jaksa muistaa mitä kaikkea hyvääkin on Arkadianmäellä päätetty. Karu tosiasia vain on, ettei sitä rahaa ole kaikkeen kivaan loputtomasti. On tehty hyviä päätöksiä ja huonoja päätöksiä, Suomen historiaan mahtuu myös monia pahoja tilanteita, missä päätökset voivat tuntua ikäviltä, mutta välttämättä parempiakaan vaihtoehtoja ei ole ollut tarjolla. Osa poliittisista päätöksistä on niin vaikeita, ettei itse todellakaan osaa sanoa, mikä olisi paras ratkaisu. Musta on pelottavaa miten moni ihminen on valmis vaatimaan mitä moninaisimpia etuja ja tukia itselleen antamatta itse kuitenkaan mitään yhteiskunnan hyväksi. Jos kaikki haluavat olla saamapuolella, keneltä otetaan pois?
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

mirkku

mirkku
Viestimäärä: 71

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 20:17  
+
0

April kirjoitti:



Luulen että Perussuomalaisten suosion salaisuus liittyy nykyisen maahanmuuttopolitiikan arvosteluun, missä on kylläkin niin paljon epäkohtia ja porsaanreikiä. He (=Soini) osaavat puhua "kansan kielellä" ja yhä suurempi osa on ihan oikeasti kyllästynyt tähän nykymenoon siltä osin.



Juurikin näin. Toinen asia,joka itseäni miellyttää,on EU-kriittisyys.

Se, millä rahayksiköllä laskuni maksan,on ihan se ja sama. Joka tapauksessa kaikki rahat mitä tulevat,onnistun myös hyvin sujuvasti kuluttamaan . :wink: Euro taitaa kuitenkin olla vakaampi valuutta ( ihan mutu-tuntumalta viimeinen lause ).
Kääpiösnautseripapparaiset
Ami 4.8.1999 pääsi sateenkaarisillalle 5.12.2011,nuku rauhassa rakas <3
Illi 28.7.1998 liittyi Amin seuraksi 04/2014
Eppu 12.7.2014
Maatiaiskisut Tiitu ja Nelli 03/10

Kirkkaina tähtinä taivaalla maatiaiskisut Pimu ja Paksu 1994-2010

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 20:23  
+
0
Persujen on hyvä huudella niin kauan kun ovat oppositiossa. Mikä lie tulee olemaan tilanne, jos hallituspaikka irtoaakin?

Mitä tulee vanhustenhoitoon, niin se on kyllä poliittisen kysymyksen lisäksi myös kulttuuri- ja asennekysymys. Vanhukset kyllä kelpaavat auttamaan arjessa ja lasten ja koiran hoidossa, mutta sitten kun vanhusta itseään pitäisi hoitaa niin "ei ole aikaa". Miksi yhteiskunnan pitäisi hoitaa vanhukset nykyään kun ei se niitä ennenkään ole hoitanut? Vai ajaako tässä edelle vallalla oleva käsitys työikäisen väestön oikeudesta elää itsekkäästi mieluisaa elämää harrastuksineen ja muine aikarosvoineen?
Ylläpitäjä

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 20:29  
+
0
Mä en voi mitenkään ymmärtää persujen äänestäjiä. Itse en ikinä äänestäisi puoluetta, jonka keulakuva "vastustaa aborttia (paitsi että raiskaus ja insesti ovat hänelle vaikeita kysymyksiä), kuolemantuomiota, sukupuolineutraalia avioliittoa, esiaviollista seksiä, avioeroa ja naispappeutta. Soinin mukaan seksuaalisuus ei kuulu avoliitossa oleville pareille eikä homoseksuaaleille." (Wikipediasta lainattua tekstiä).

En ole aiemmin äänestäny eduskuntavaaleissa, kun jostain syystä oon molemmilla kerroilla estynyt (sen jälkeen kun 18 vuotta tuli täyteen). Nyt olenkin kovasti pähkäillyt sopivaa puoluetta ja johonkin tuonne vasemmalle se kyllä kallistuu. Suuri osa lähipiiristäni on kokoomuslaisia, mutta itse en kyllä Kokoomusta ikuna äänestäisi, koska koen puolueen arvot vähän turhan koviksi. Oikeastaan pidän Kokoomusta lähinnä hyvin toimeentulevien puolueena.

Paikkakunnalla, josta olen kotoisin, on Keskusta suurin puolue, mutta sen ajattelen ajavan eniten maaseudulla asuvien asioita eikä niinkään muita asioita, jotka ehkä itselleni enemmän merkitsevät. Vihreitä en äänestä, koska jos vihreät saisivat päättää, niin esimerkiksi Lapissa ei kyllä asuisi kukaan (polttoaineverot yms.). Vihreillä on teoriassa ihan kivoja ideoita, mutta todellisuudessa aika mahdottomia ja kalliita toteuttaa.

Poissulkutaktiikalla siis yritän itselleni valita jäljelle jäävistä puolueista sen sopivan ja sieltä sopivan ehdokkaan :) SDP ja Vasemmistoliitto varteenotettavina ehdokkaina. Tosin Urpilaisen persoona minuakin hieman ärsyttää, mutta ajatukset on ainakin välillä olleet vähän omieni suuntaisia.

Niin juu ja mä veikkaan myös persujen suosion johtuvan vain ja ainoastaan siitä, että ovat maahanmuuttokriittisin (tai no pitäisikö jopa sanoa, että rasistisin) puolue. En ole itsekään mikään maahanmuuttomyönteisin ihminen, mutta mielestäni esimerkiksi SDP:llä on ollut ihan hyviä ja asiallisia ajatuksia maahanmuuttoa koskien.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.02.2011 klo 20:35)

Alerte

Alerte
Viestimäärä: 3393

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 22:12  
+
0
Mä haluaisin äänestää, jos en olisi niin onnettoman epätietoinen nykypolitiikasta. Mulle tärkeimpänä ovat ympäristöasiat. Vihreäthän olisi sitten varmaan se oletettavin vaihtoehto, mutta viime aikoina olen kovasti alkanut epäilemään, kulkeeko koko puolue eteenpäin vain nimellään. Mikä puolue teidän mielestänne ajaa tällä hetkellä parhaiten ympäristöasioita ja kestävää kehitystä ?
uudelleenbrittiläistynyt mudisti/corgisti

Suden Sade

maaku

maaku
Viestimäärä: 104

VS: VAALIT - Tiistaina, 22.02.2011 klo 22:26  
+
0
Kokoomukselle lähtee ääni miulta. Ehdokkaisiin pitäisi kyllä perehtyä vielä tarkemmin. Persuja en ikinä äänestäisi, enkä Kristillisdemokraatteja. En ole uskonnollinen ihminen ja saan päänsärkyä Päivi Räsäsen jutuista. Timo Soinia ei kukaan omilla aivoillaan ajatteleva ihminen voi oikeasti ottaa tosissaan, eihän? SDP:tä äänestin viime kunnallisvaaleissa, koska veli oli ehdokkaana :nauru:
Vihreitä voisin harkita äänestäväni jos puolue vaan osaisi päättää onko lintu vai kala vai kenties nisäkäs. Tuntuu että vihreät yrittävät miellyttää vähän kaikkia. Keskusta taas on maalaispuolue enkä koe sitä houkuttelevana äänestysvaihtoehtona. Vasemmisto taas on... Liian vasemmalla makuuni.

Tonterian viestiä komppailen minäkin.
Sloughi Elmo 6/2013

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 00:38  
+
0
Notte, esim. Vasemmistoliitolla on aika hyvin linjattuna kestävän kehityksen periaatteita, ja tukevat mm. ydinvoiman ja fossiilisten energianlähteiden korvaamista uusiutuvilla ja ympäristöystävällisemmillä energianlähteillä.

Vasemmistoliiton periaateohjelma kirjoitti:

Kuluttajina teemme arjen politiikkaa joka päivä. Vasemmistoliitto haluaa edistää vastuullista kuluttamista, reilua kauppaa, vahvistaa kuluttajien oikeuksia ja kuluttajaliikettä. Vasemmistoliitto tukee lähiruokaperiaatetta ja luomutuotantoa. Eläinten suojelua on edistettävä. Erityisesti tuotantoeläinten kohtelua on parannettava.



Koko puolueohjelma löytyy täältä, suosittelen lämpimästi muillekin, ketkä pohtivat omaa kantaansa.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

April

April
Viestimäärä: 201

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 07:53  
+
0
Persuille taitaa moni antaa ns. protestiäänensä, eli siinä vaiheessa kun tietty asia tarpeeksi ärsyttää (tässä tapauksessa maahanmuutto) on aivan sama mitä Soini ajattelee abortista tai esiaviollisesta seksistä, se tietty asia mitä he ovat kovaäänisesti lähteneet ajamaan ajaa äänestäjän silmissä kaiken muun ohi. Ja vain äänestämällä voi vaikuttaa. Kyllähän persujen kannatus saattaa kertoa siitä että kaikki ei ole kunnossa. Se että maahanmuuttoa kritisoi ei ole mielestäni rasismia, mikä on mielestäni lähtökohtaisesti kovin kummallinen väite. Onko se maahanmuuttajien vika että esim. Suomen valtion tukijärjestelmissä olisi paljon parannettavaa? Ei ole.

Lisäksi kun on ihmetelty Soinin kantaa moniin asioihin, esim. EU:hun ja markkaan, niin eikai kukaan oikeasti luule että joku noista toiveista joskus toteutuu? Soini on itsekin sanonut että hän on mitä mieltä on, mutta yksin ei tätä laivaa käännetä.

Mutta, kuten todettu itse en tule äänestämään persuja. Luulen että jos nyt kävisi niin että persut pääsisivät hallitukseen, se lento jäisi neljän vuoden mittaiseksi, ja mitä he saisivat aikaan, en tiedä. Mutta persujen kova suosio on jo väkisinkin herättänyt muitakin puolueita, ja se jo sinällään on saavutus.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 09:25  
+
0
^Just toi, että ihmiset on oman hyvinvointinsa takia valmiita uhraamaan muiden hyvinvoinnin, elämän, rakkauden, turvallisuuden jne on tosi pelottavaa ja surullista. Ihan sama mitä naapurilla, kuhan se naapuri ei oo mutiainen ja itellä on hyvä olla. :suru:

Soini ajaa Suomea turhan homogeeniseksi yhteiskunnaksi, mikä ei missään määrin tue esim. YK:n ihmisoikeusten julistusta. Ei kaikki vaan ole samanlaisia, vaikka lähtökohtaisesti erilaisuus pitääkin hyväksyä. Ei voi pistää nelitä ympyrän reikään, vaan täytyy tehdä sille oma reikä... (jos kisattaisiin huonoista esimerkeistä, voittaisin saletisti.)
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 09:32  
+
0

jannie kirjoitti:

^Just toi, että ihmiset on oman hyvinvointinsa takia valmiita uhraamaan muiden hyvinvoinnin, elämän, rakkauden, turvallisuuden jne on tosi pelottavaa ja surullista. Ihan sama mitä naapurilla, kuhan se naapuri ei oo mutiainen ja itellä on hyvä olla. :suru


Eräs tuttu äänestää kuulemma ehdottomasti persuja, ja hän ei kyllä ajattele noin. Ei hänellä ihmisten uhonväri haittaa. Ihan sama, vaikka koko naapurusto vilisisi tummaihoisia, kunhan käyttäytyisivät kuten muutkin. Mun mielestä on hassua leimata rasistiksi tuon perusteella.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 09:35  
+
0
Kai nyt Kadaver ymmärsit yleistyksen?

Mä väitän kyllä, että aika suuri osa ihmisistä hakee persujen perässä Muutosta. Millainen se Muutos sitten tulee olemaan, ja kenen kustannuksella? Vai onko persut kehitelleet jonkun sammon mikä pyöräyttää sitä mitä kuka milloinkin tahtoo?
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 09:46  
+
0
Kyllä huomasin. Siksi otinkin tuon tuttuni kannan esille, koska kaikki persujen äänestäjät ei ole verenhimoisesti ajamassa mutiaisia takaisin Somaliaan talikon ja palavan soihdun kanssa. :wink:

Ja en itse usko persujen tuovan mitään maatajäristyttävää muutosta. Itsellä onkin takki täysin auki. Ei nimittäin hajuakaan ketä äänestäisi ja mistä puolueesta, mikään ei tunnu täysin omalta. :eitietoo:
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 09:52  
+
0
^Se siinä just niin "vaarallista" (tai surullista, ehkä pikemminkin) onkin, että tuskin heilläkään on mitään sellaista takataskussa, mitä muilla puolueilla ei olisi myös. Innokkuutta ja yritystä kyllä varmasti, sitä en kiellä, enkä mä varsinaisesti oo sitäkään mieltä etteikö sais yrittää, mutta Soini varsinkin ajaa myös montaa sellaista asiaa, joiden en soisi toteutuvan. Eikä se tää mahdollisesti rasismia lähentelevä maahanmuuttokriittisyys ole edes suurin huolista, vaan nimenomaan se kaikenkaikkinen yhteisön ajaminen homogenisempaan suuntaan. Se ei palvele ketään.

*muoks* kirjotusvirheitä
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.02.2011 klo 09:52)

Kadaver

Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 10:43  
+
0
^Kiitoksia selvennyksestä! Ilmeisesti sitä tuli luettua puusilmällä ja takerruttua tuohon yhteen kohtaan. :nauru: Mitkä muut puolueet sitten ovat kriittisempiä maahanmuuton suhteen? Mä itse inhoan Soinia, joten olisi hyvä jos voisi ehdottaa noille tutuille jotain muutakin puoluetta, mikäli maahanmuuton kritisointi on se ainut asia minkä takia persuja äänestäisivät.

Ai miten niin pihalla politiikasta. :shifty: Olen oikeasti vasta nyt parikymppisenä herännyt äänestämään ja tutkimaan eri vaihtoehtoja.
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.02.2011 klo 10:44)

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 11:03  
+
0
Vitsit, tein mtv3:n vaalikoneen testin sillon kun se pari viikkoa sitten tuli ja top10:ssä oli pääasiassa persuja ja sit oliks yks keskusta ja sit joku vapauspuolueen edustaja :O
vähän hätkähdin mutta tajusin nyt myöhemmin miksi kävi niin. Ensinnäkin mulla ei ole kauhean vahvoja mielipiteitä mistään vaalikoneen esittämistä asioista paitsi maahanmuuttopolitiikasta (ja jostain muista irrallisista kysymyksistä). Noh, ei ne keskivertovastaukset hetkauta vaakaa mihinkään päin, mutta esim. kerjäämisen vastustaminen nosti heti perussuomalaiset kärkeen. En kyllä ole heistä ketään äänestämässä, sanoi vaalikone mitä tahansa :D
Kyllä keskusta tai sdp taitaa minun ääneni saada, ehdokkaasta tosin ei ole vielä mitään käryä.
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

volkodav

volkodav
Viestimäärä: 974

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 11:03  
+
0
Minä en äänestä, koska tarjolla ei ole ensimmäistäkään ehdokasta, joka puoltaisi sellaisia periaatteita ja toimintamalleja, joita itse henkilökohtaisesti pidän pääasiallisina jo yksistäänkin suuren organisaation pyörittämisessä, että sen kokonaisvaltaisen toimivuuden kannalta, jossa huomioidaan lähtökohtaisesti valtion kansa, ei pelkkä valtio, joka tuntuu nykykäsitysten mukaan tarkoittavan valtiontaloutta, jonka suloja ei oikeudenmukaisesti jaeta tai niillä tueta apua tarvitsevia, tai puolustusvoimia, hallitusta ja kansanedustajia, ulkopolitiikkaa ja ulkomaankauppaa, josta tavallinen tallaaja ei ymmärrä hölkäsen pölähtämää käyttämättä sivistyssanakirjaa tulkkaamaan mitä mystisempiä termejä asioille, joita puhekielessä nimitetään kaikessa yksinkertaisuudessaan muun muassa sortamiseksi, kaaokseksi, maailmansodaksi. (Itse ajattelen asiasta muun muassa tällä tavoin.)

Äänestän ehdokasta, joka ei lupaa kuuta taivaalta ja lupaillessaan asioita lipsahda realistisista tavoitteista ufotuktintojen utopiaan (tai dystopiaan...). Ehdokas, joka puoltaa kansanterveyttä, eikä vain rokotteiden muodossa vaan tiedostaa suomalaisten tämänhetkiset ja mahdolliset tulevat ongelmat ja haluaa työntää jalkaansa oveen rakoon silloin, kun se on vielä auki. Rahapoliitiikka ja markkinatalous termeinä tuskin liikuttaa moniakaan, joten ehdokas saisi tuoda julki hallituksen ehdotuksia ja tavoitteita selkokielellä, ettei vaan pääse käymään niinkuin euron kanssa, ja täten puhuisi kansalle asioista niin, ettei kukaan jää sivistyssanojen liaaniviidakon vuoksi meitä suomalaisia veronmaksajia koskevien asioiden ulkopuolelle.
Ehdokkaani myös tietenkin lupautuu tekemään kaikkensa ja vaikuttamaan mm. maahanmuuttopolitiikkaan siten, ettei enää lehdistä tarvitse lukea miten liki vuosisadan mittaisen elämäntaipaleensa tallustellut mummo käännytetään kapinallisten tai miksei sissien joukkomarssin jalkoihin ja täten oikeasti harmittomien ja viattomien avunhuudot hukkuvat loputtomien sotahuutojen soittokuntaan, kun samaan aikaan lehden seuraavalta aukeamalta saa lukea kuinka ulkomaalaissyntyinen mies raiskasi naisen ostoskeskuksen vessassa - sivulliset katsoivat silmät pyöreinä vierestä, tai kuinka sosiaalihuollon kukkahattu tädit (anteeksi mahdolliset sosiaalityöntekijät) käännyttävät työttömäksi jääneitä yksinhuoltaja äitejä, oman maan kansalaisia sossunluukulta ja leipäjonosta, seuraavalle romaninaiselle (anteeksi heillekin) tarjoten tuhatta euroa uusiin lastenvaunuihin, kun kulttuuri määrittelee mm. lastenrattaidenkin käyttöiän.

Entäs se koira joka käännytettiin? Samaan aikaan itäblokinmaista tuodaan sairas ja sekasikiö koiran/kissanpentu rajan yli per minuutti, joka kelvottomuutensa vuoksi hylätään ja täten annetaan tartuttaa raivotautiin metsurinkourallisen verran suomenluontoon kuuluvia villieläimiä. Entä susipolitiikka? Jos kaatoluvat järjestyykin, mitä tekee hallitus aloitteelle suden ja koiran välisten hybridien estämiseksi pääsemästä luontoon ja saastuttamaan koko susipopulaatio (en tarkoita kenellekään henkilökohtaisesti) tai kenties poistamaan suomenluontoon kuuluttomat lajit, sen sijaan, että rajoitetaan "ammattitaitoisten" tuhoeläinmetsästäjien toimintaa valtion mailla, vaikka yhtäaikaa kuulutetaan kappelissa suruvalitteluja uhanalaisten eläinten puolesta.

Entä maatalous? Suuret karja- ja sikatilat ovat mahdotonta pitää puhtaina ja huolehtia kaikkien eläinten hyvinvoinnista niiden lyhyen elämänsä ajan, kun vastuu kaikesta on muutaman hassun kumpparikaverin käsissä. Ja vielä pitäisi saada aikaan suurempaa ja suurempaa tuotantoa. Eihän viljapellolla kasva edes piharatamoa, vaikka pellon antimia väitetäänkin luomuviljelyn aikaansaannokseksi. Siis mitä?

Ehdokkaalta pitäisi löytyä myös sen verran kuvitteellisesti perussuomalaista riskiä selkärantaa heittää kansanedustajien torkkupeitot katulapsien roskakoriyksiöihin yli puolivuotta kestävän talven työrupeamaa odottamaan ja kataa konjamiinit vessan kullatusta viemäristä alas antaen työpaikkajuopottelijoille uutta ajattelemista huostaanotettujen nuorten tilastokasvuja selailemalla.
Supistetaan menoja, supistetaan vielä vähän lisää menoja, laukkautetaan pari kyläkoulua ja muutama sairaala, miksei pari vanhainkotia ja siinä samassahan ne menee nuorisotilat ja työttömien päiväkahvilat. Ja näistä supistetaan miksi, siksikö, jotta voidaan uudet vaaliehdokkaat vielä vinkkuillalliselle tietenkin maan tasokkaimpaan (=kalleimpaan) ravintolaan tai kenties kuuntelemaan sibeluistalolle aaria oopperasta hevosmieskusella. Ehdokkaani varmasti pyrkisi hieman oikaisemaan tätä politiikkaa edes jokseenkin oikeaan suuntaan. Tuontia ja vientiä, suuria ulkomaankauppoja... entäs me suomalaiset yrittäjät?

Mites on Afganistanin ja rauhanturvaajien laita?

Ehdokkaani siis ajaisi ensisijaisesti suomalaisten perusasioiden ja -tarpeiden ja palvelujen, että niiden ylläpitämisen, kunnostuksen, ja näiden kaikkien toimielinten työntekijöiden tähdellisyyttä. Työpaikkoja on löydyttävä ja kuntouttavaa työtoimintaa on järjestettävä. Eihän muuten millään ole mitään väliä. Ihmisille on löydyttävä tukea ja apua silloin kun he sitä tarvitsevat ja nimenomaan niissä asioissa, joissa apua tarvitaan. Tämä on jotenkin päässyt tässä tuhansien metsien ja järvien maassa unohtumaan - kaikki pärjäävät omillaan, vauvasta vaariin.

Joo. Olisikohan hieman avautumisen makua, mutta itse ajattelen näin ja äänestän ilomielen ehdokasta, joka tukisi tätä kantaa, eikä ainoastaan vaalilupauksissaan vaan myös kautensa teoissaan. (Ja tämähän oli vain oma mielipiteeni, ei yleinen käsitys.)

Muokkasin kappalejaon.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.02.2011 klo 18:45)

BaeLiana

BaeLiana
Viestimäärä: 1860

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 12:17  
+
0
Uh, volkodavin tekstiä meinasin ruveta lukemaan, mutta silmät menivät ristiin heti. Toivottavasti en missannut mitään perin tärkeää luettavaa.
pystykorvasekoitus Ronja 2010 ->
löytökatti Sulho 2013 ->
porokoira Heili 2014 ->

http://baeliana.kuvat.fi/#/

Elba83

Elba83
Viestimäärä: 662

VS: VAALIT - Keskiviikkona, 23.02.2011 klo 12:20  
+
0
Viittasin persujen yhteydessä rasismiin siksi, koska aika monet tuntemani persujen kannattajat ovat juuri näitä "isäm maan puollustajia", jotka äänestävät ko. puoluetta vain ja ainoastaan siksi, että "Suomeen ei tulisi lisää mutiaisia". On varmasti muunlaisiakin persuja olemassa, mutta aika suuri osa kyllä näitä protestoijia.

Tosin haukuttiinhan Urpilaistakin rasistiksi, kun arvosteli hallituksen maahanmuuttopolitiikkaa :) SDP:n tuorein kannanotto maahanmuuttoon löytyy täältä: http://www.sdp.fi/node/2083

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 37
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 11:45)