Ohjeet ja säännöt
Takaisin
AIKUISTEN PALSTA - Maanantaina, 21.02.2011 klo 19:09

Vaalit

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 37

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 07:48  
+
0
Tulee kyllä vaikeat vaalit kun se Täydellinen Puolue puuttuu :( Jokaisella puolueella on jotain hyviä asioita ja sitten taas jotain mitä en missään nimessä halua tukea. Saman ongelman varmensi vielä vaalikone, jonka tulokset oli vähintäänkin kirjavia. Parhaiden ehdokkaiden joukossa oli henkilöitä oikealta ja vasemmalta ja keskeltä. Pitänee tehdä vielä pari muuta vaalikonetta ja sitten vilkaista puolueiden nettisivuilta ajamiensa asioiden ydinkohdat.
Ylläpitäjä

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 08:01  
+
0

Piimäenkeli kirjoitti:

Toi taas on yksi syy, miksi vasemmistoliitto ei ehkä saa mun ääntä. Ei mulla tietenkään mitään perheitä vastaan ole, mutta jo nyt yksinasujat ovat ahtaalla ja pelottaa se, kenen kustannuksella halutaan perheitä tukea. Melkein kaikkien puolueiden ehdokkaat hehkuttavat pistävänsä perheet etusijalle ja tällaisesta yksinään kituuttavasta se ei aina tunnu hyvältä.



Siinä on ehkä se juju miksi perheet sitä tukea tarvitsevat että niillä se kahden ihmisen palkka (ja yhden siinä vaiheessa kun lapset on kotona) pitää riittää vähän useammalle ihmiselle, yksin asuva saa pitää koko palkkansa.. itseäni ei ainakaan naurata kotihoidon tuen määrä siinä vaiheessa kun pitäisi lapsen kanssa olla kotona ja päiväkotiin en kyllä alle 2 vuotiasta pysty laittamaan, niinkuin varmaan ei moni muukaan itse päiväkodissa työskentelevä, ei niiden paikka vaan ole siellä (opiskelen yliopistossa lastentarhanopettajaksi).. nyt vaan raha tuntuu pakottavan monet pienet entistä pienempänä päiväkotiin :/
itse äänestän vasemmistoliittoa, vaikkakin ehdokas jota aion äänestää on eri mieltä kanssani juuri siitä omaa alaa koskevasta kysymyksestä. Subjektiivinen päivähoito oikeus ei mielestäni toimi tällä hetkellä ollenkaan. On älytöntä kuinka suuri määrä äideistä on vauvan kanssa kotona kun päiväkodissa tekee täyttä päivää alle 3 vuotiaat, mitkä todellakaan eivät saa päiväkodista mitään niin arvokasta kuin kotona äidin kanssa. Eri asia sitten vanhemmat lapset, mutta mielestäni suomen päiväkodit eivät ihan sillä tasolla ole että voidaan puhua oikeudesta varhaiskasvatukseen. Varhaiskasvatus on vanhempien asia, päiväkodin kuuluu toki tukea sitä, mutta ei voida ajatella että päiväkoti kasvattaa lapset. Tottakai olen samaa mieltä että on monia tapauksia missä lasten on parempi päiväkodissa, mutta aika erikoista se on jos joka toisessa perheessä asiat on niin huonosti..

ja tämä kysymys taitaa kuitenkin olla aika vähän esillä muihin "tärkeämpiin" verrattuna.. ja itsekkin pistän muutaman muun asian edelle ja valitsen vasemmiston. enkä tiedä miä muutakaan voisin tehdä, sen verran hirvittää tuo persu-kokoomus rintama :/
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)
(Viestiä on muokattu perjantaina, 25.03.2011 klo 08:03)

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 08:05  
+
0
Tässä linkki Animalian ja SEY:n toteuttamaan vaalikyselyyn, sieltä sitten katsomaan onko oma ehdokas vastannut -ja mitä on vastannut.

Mä en vieläkään tiedä ketä sitä äänestäis ja mitä puoluetta. Oon ahkerasti tutkinut taas Vasemmistoliittoa (sinne kun ääneni olen ennen antanut), ja ainakin siellä kuitenkin ajetaan pienituloisen asiaa. Tuo minimituntipalkka 10e kuulostaa hyvältä, samaten tuo 750 euron perusturva. Lisäksi siellä panostettaisiin opetukseen, terveyspalveluihin ja vanhusten hoitoon (mikä on niin retuperällä että ihan hävettää miten Suomi vanhempaa väestöään kohtelee). Mua miellyttää myös tuo, että alle 10 000 vuosituloisia ei verotettaisi eikä arvonlisäveroa nostettaisi milloin se sattuu eniten pienituloisiin, vaan nostaisivat suurten pääomatulojen verotusta. Vastanneiden ehdokkaiden aiemmin linkittämäni kyselyrivi on melko vihreällä eikä ehdokkaista kukaan kannata mm. turkistarhausta.

Täytyy pohtia ja tutkia lisää, mutta taas kerran vasemmisto vaikuttaisi olevan lähimpänä sitä mitä haen (vaikka olenkin sitä mieltä, että se on vähän sellainen puolueiden muinaisjäänne).
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

mimmi

mimmi
Viestimäärä: 256

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 08:11  
+
0

neruda kirjoitti:

Mua miellyttää myös tuo, että alle 10 000 vuosituloisia ei verotettaisi eikä arvonlisäveroa nostettaisi milloin se sattuu eniten pienituloisiin, vaan nostaisivat suurten pääomatulojen verotusta.



tämän minäkin näen tärkeänä miksi juuri vasemmistoa.. vaikka en ymmärrä miksi pääomatuloja vain nostetaan, porrastaisivat mielummin ihan kuten asiotulotkin.. ja omaan ymmärrykseen ei vaan mahdu miten tästä puhutaan niin vähän ja samaan aikaan ollaan säästämässä peruspalveluista.. huoh..
jenkki Malla
kleinspitz Muru
(ja vierailevana tähtenä jenkki Juli)

hupellus

hupellus
Viestimäärä: 228

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 11:44  
+
0
Vasemmistoliiton ympäristötietoinen yhteisvastuullinen edustaja valittu.

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: VAALIT - Perjantaina, 25.03.2011 klo 14:10  
+
0
Ykköseltä tulee nyt hyvä vaalipaneeli. Pienten vaihtoehtosten puoleiden ehdokkaita paneelissa, tosi kiehtovaa!
Harmi että toi muutos 2011 puolueen puheenjohtaja kuulostaa niin fiksulta ja mukavalta, kun muuten oon saanut siitä puolueesta pohjattoman pällin kuvan. Olis helpompaa kun asiat olis mustavalkoisia ja pällissä puolueessa olis vain pällejä ehdokkaita ja ajatuksia :nauru:

Vapauspuolue sen sijaan, huh huh. Jäätävän huonosti osaa tuo puheenjohtaja puhua ja sen mielipiteet on kyllä aika jäykkiä. Ja tuntuu että se vähän kaunistelee sanojaan, eikä viitti sanoa suoraan että "homot on hyi, maahanmuuttajat on hyi, ulkomaat on jossain kaukana eikä liity meihin mitenkään".

Vitsit, mähän alan jopa kiinnostua näistä vaaleista nyt!

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: VAALIT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 06:49  
+
0

mimmi kirjoitti:


Siinä on ehkä se juju miksi perheet sitä tukea tarvitsevat että niillä se kahden ihmisen palkka (ja yhden siinä vaiheessa kun lapset on kotona) pitää riittää vähän useammalle ihmiselle, yksin asuva saa pitää koko palkkansa..


Mutta jos perheet saavat tukensa yksinään asuvien kustannuksella, ei sekään ole hyvä juttu. Perheillä ja pariskunnilla asumiskustannukset ovat kuitenkin huomattavasti pienemmät, kuin yksinään elelevillä. Asunto, sähkö, mahdolliset remontit, iso osa kodinkoneista jne. pitää maksaa yksin, eikä se yksin eläminen todellakaan ole halpaa varsinkaan pk-seudulla pienituloisena. Musta tuntuisi epäreilulta maksaa lisää veroja vain siksi että asun yksin, kun samaan aikaan osa perheistä pistää kaikki lapsilisät lasten säästötileille.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: VAALIT - Lauantaina, 26.03.2011 klo 14:25  
+
0
Mitä asioita tuo vapauspuolue oikein ajaa? :mietiskel: Ollaan kamujen kanssa melkein kaikki saatu vaalikoneista top-5:seen joku vapauspuolueesta, mutta en ole koko puolueelle jaksanut uhrata ajatustakaan. :nauru: Muutokseen joskus hieman perehdyin, heillä tosin listoilla on ainakin eläinrääkkäyksestä tuomittuja ehdokkaita ja muita puupäitä joten ei kiitos.
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 10:26  
+
0
Tänään sitten ratkeaa. Saa nähdä jaksaisiko pysyä hereillä siihen asti että äänistä olisi ainakin 95% laskettu. Odotan kyllä mielenkiinnolla tuloksia.
Ylläpitäjä

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 10:32  
+
0
Pelonsekaisin tuntein täälläkin ootellaan vastauksia :). En yhtään tiedä kuinka suosittu sen mun ehdokas minkään mittauksien mukaan on ollut, eli jännittää nähdä kuinka paljon ääniä hän lopulta saa :D Ja puolue.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 10:34  
+
0
Minä vielä pähkään, että viitsiskö vääntäytyä äänestämään vai ei... En ole oikein löytänyt mieleistä ehdokasta. Pari semisti varteenotettavaa ehkä olis. Täytyy varmaan vielä kattoo joku vaalikone.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 13:49  
+
0
Juuri kävin suorittamassa kansalaisvelvollisuuteni, ehdokkaan päätin eilen. Ilta jännittää tietysti tuloksensa puolesta, mutta myös jännittää se, kuinka käy avon äidin ja eksän veljen jotka ovat pyrkineet tänä vuonna.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

mmaija

mmaija
Viestimäärä: 2692

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 14:12  
+
0
Olen ihan täpinöissäni että pääsen tänään ekaa kertaa äänestämään tälläisissä "isommissa" vaaleissa!
Surullisen asiasta tekee sen että soitin kaikki kaverini läpi että lähtiskö heistä joku mukaan, mut kukaan ei jaksa kun on niin kamala darra tai koska ketään ei kiinnosta mikään politiikka, surullista.
No lähen sitten yksin jos avo ei kerkeä kotiin, voisin jopa kävellä äänestyspaikalle kun ilmakin on niin ihana. :aurinko:
Pemutyttö Muhku, 1.6.2010
Gööttityttö Mytty, 17.11.2015

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 14:30  
+
0
Mä käyn töiden jälkeen äänestämässä. Jotenki aika perinteistä jättää viime tinkaan, mutta mä en aamulla ehtinyt ennen töihin menoa kun jouduinkin menemään aikaisemmin. Onneksi vastaavasti myös pääsen aikasemmin kuin mitä aluksi piti, joten... :aurinko:

Ja tosiaan ehdokas on ollut selvillä jo pitkään, löytyi aika helpostikin.

Oon kyllä avokistakin aika ylpeä, meidän suhteen alussa sain väkisin kammeta sen äänestämään ja nyt kävi jo vapaaehtoisesti, on katsonut mm. vaaliväittelyitä ja toivoo, että katottais illalla myös tuloslähetys. No tokihan me se katsotaan :nauru:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 16:05  
+
0
Täällä on cavapullo viilenemässä iltaa varten.

Meillä äänestyspäivä on aina ollut semmoinen the juttu, aamulla käyty äänestämässä ja illalla sitten jännitetty tulosta.

Pakko kyllä sanoa, että on tulossa jännimmät vaalit mitä itse muistaa lainkaan.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 16:30  
+
0
Mä päätin ehdokkaan ja oikeastaan puolueenkin vasta tänään. Kahden puolueen vaiheilla arvoin pitkään, mutta nyt on valinta tehty ja ääni annettu. Illalla sitten pitää jännittää miten käy. Ei mua oikeastaan ihan kauheasti edes kiinnosta pääseekö juuri mun ehdokas läpi, mutta toivon puolueen menestyvän.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 17:29  
+
0
Vaaliuurnilla tuli käytyä. Perussuomalaisille meni ääni. Illalla on sitten jännät paikat, kiva kun on erilaiset ja jännät vaalit tällä kertaa. =)
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 17:36  
+
0
Mä löysin Perussuomalaisilta hyvän ehdokkaan, jota olisin voinut äänestää, mutta vastenmielisyys Soinia kohtaan ja monen muun perussuomalaisen kohkaaminen sai mielen käännettyä ja pitäydyin aiemmissa vaaleissakin kannattamassani puolueessa. Ehdokkaan tosin päätin vasta uurnilla. Jotenkin oli tosi vaikea löytää se oma ehdokas.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 17:49  
+
0
Mullakin oli jälleen vaikeuksia, mutta en voinut jättää päätöstä vaaliuurnalle asti kuten tavallisesti kun vauvan kanssa olin liikenteessä. Mutta päätöksen tein puoli tuntia ennen lähtöä, löytyi se onneksi. :hymy:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 17.04.2011 klo 17:49)

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: VAALIT - Sunnuntaina, 17.04.2011 klo 18:54  
+
0
Mä päätin että ylipäätään menen äänestämään, vasta tänään puoli viiden maissa. Ja ehdokkaan päätin lopullisesti siellä kopissa. Vihreille se ääni sitten loppuviimeksi meni, kuten ennenkin. Ja kyseinen ehdokas on paljon puhunut eläinoikeusasioista ja toimii aktiivisesti eläinten oikeuksien puolesta, turkistarhausta ja eläinrääkkäystä vastaan. Siinä ne ratkaisevat asiat sitten oli. Vihreillä on kyllä muutamia ihan hölmöjä juttuja vaaliohjelmassaan mitä en allekirjoittaisi, mutta sama juttu oli kaikkien muidenkin puolueiden kanssa. Millään en meinannut löytää sopivaa puoluetta tällä kertaa, jonka kanssa olisin täysin samaa mieltä ollut. Muutamia aivan selviä kyllä oli, mitkä eivät missään nimessä ääntäni saisi. Tuo eläintenkin asioiden huomioonottaminen oli sitten kuitenkin se ratkaiseva niitti, kun tällä hetkellä eläinoikeusasiat mulle kuitenkin merkkaa paljon enemmän kuin mitkään maahanmuuttokysymykset, arvonlisäverot, eläkeiät tai lapsilisät. Että näillä mennään nyt. Jännä nähdä kyllä millainen tulos sieltä muovautuu illan aikana.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 37
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 19:45)