Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:50

Agilitypulina 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:50  
+
0
Tästä alkaakin sitten uusi agipulina, kun ensimmäisessä on jo 50 sivua.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:51)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 25.04.2011 klo 02:11  
+
0
Voi pylly. Nyt vähän näyttäis siltä että tää tauti estää sinne KAS:n huomisiin epiksiin lähtemisen. Laitan kuitenki herätyskellon soimaan ja tarkistan tilanteen aamulla, mutta aika heikolta vaikuttaa ja luulenpa ettei mun juoksukunto ole oikeen hyvänä.
:( Tylsää!!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 25.04.2011 klo 22:17  
+
0
^Pääsitkö? Mä olen edelleen niin rapakunnossa etten pysty ees treenaamaan. Käsittämättömän nopeasti se kunto hajoaakin käsiin (toipuilen reilun viikon sairastuksesta).

Mutta jotain positiivistakin: sain treenipaikan Savuttimelle ja lunastin kesäksi hallikortin. Jei!

Se keinuhomma jäi vaivaamaan mua edellisestä ketjusta. En tosiaan ollut aiemmin kuullut että se voi olla vaarallinen eikä meillä ole ollut ongelmia minkään keinun kanssa (aika monella keinulla on oltu)... mutta kun moni sanoo että se voi olla vaarallinen niin uskottavahan se on. Mietin vaan nyt omalta kohdalta että jatkaako 2on2off vai pysäyttääkö kontaktipinnalle (aiemmasta tiedossa että alkavat sitten hidastella jo tosi aikaisin ja saattavat hypätä kuitenkin sen kontaktin yli) vai pitäiskö opettaa keinulle juoksukontaktit ja miten sen sit käytännössä tekis...
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 25.04.2011 klo 23:15  
+
0
Ipana oli aivan loistava tänään ratatreeneissä. Ekaa kertaa kokeilin pidempää radanpätkää ja likka veti niin loistavasti. Kepeillä oli hieno draivi päällä ja A:nki osas tehä ilman hihnaa (tehty kerran aikasemmin ilman hihnaa, meillä 2on 2off). Nyt vielä kun päästäisi kepeiltä verkoista eroon ja keinu saatas kondikseen ni sehä alkas olla jo kisa kunnossa =D (vaikka tosin ei virallisesti päästä alottamaan ennen heinäkuun puoltaväliä..) Voipi olla että jo ens kuussa tuon kanssa uskaltautuu epiksiin =P
Bellakin meni tosi nätisti, mutta huomas loppumetreillä, kun jouduttii ottamaan toistoja, että kuumuus teki tehtävänsä ja vauhti alkoi hiipumaan.

Tuosta keinuasiasta.. varmaankin nyt siis tarkoitettiin, että jos vauhdilla juoksee ilman pysäytystä tuohon 2on 2off asentoon, niin pienillä koirilla se voi lyödä mahalle (?). Tai ainakaan itse en muuta tapaa keksinyt, miten se voisi sieltä mihinkään nousta, ellei sitten ole niin kevyt koira että vaivoin saa sen edes alas painettua.. Voin olla väärässäkin, kun en koskaan tuollasta ole kuullut. Sitä olen kyllä kuullut, että isoille koirille keinu tulisi "pepulle", kun siitä kiireellä ponkasee ja lähtee liikkeelle =P
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 26.04.2011 klo 16:22  
+
0
Me käytiin tuolla Kas:in epiksissä siitäkin huolimatta, että Villen korvat on vaivannut tosi paljon nyt lähiaikoina. Tässä mölli-radalta video:

http://www.youtube.com/watch?v=xOulgPb2Qfo


Rata meni vähän miten sattuu elikkäs väärä estekin suoritettiin siinä samalla.. Tarkoitus oli ekan putken jälkeen vaihtaa puolta, mutta sekin tuli sössittyä ja koira karkasi väärälle esteelle..

Toisesta radasta ei ole videota, mutta koira toimi siinä aika kivasti! Omistaja sitten sössi jälleen kerran ja unohti mm. yhden esteen :nauru:

Treeniä, treeniä..
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 27.04.2011 klo 22:47  
+
0
Katahrin: Mukavan vauhdikkaan näköistä menoa :)

Tosta keinusta piti sanoa, että kentän alustalla ja itse keinun materiaalilla jne on varmasti merkitystä kuinka paljon se ponnahtaa laskeutuessa. Ja koira kun tulee siihen riittävän kovalla vauhdilla niin pienellä, kevyellä ja matalalla koiralla on 2-offissa tosiaan vaarana se että kopsahtaa nivusiin. Mun koiralle on niin pari kertaa käyny kun on menny pysähdys pitkäks..

Oon opettanu sen pysähtymään kontaktilla niin, että oon liiskannu keinun laskevaan päähän jonkun namin ja koira pysähtyy sitä syömään. Sen jälkeen oon opettanu sen käskyllä jäämään keinulle, kunnes tulee vapautuskäsky ja siitä saa suoraa jatkaa matkaa. Välillä tahtoo vaan olla niin kova vauhti, että ei muista pysähtyä... Joudun siis hidastamaan suhisemalla vauhtia vähän jo ennen keinua.

Juoksukontaktit ei varmaan sellaisenaan (jos tarkoitat miten koira juoksee puomin päästä päähän samalla tempolla) toimi keinulla, koska keinun laskeminen vie hetken. Jos koira ei ollenkaan pysähdy niin seurauksena helposti lentokeinuja...
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 10:08  
+
0
katahrin, videon pikaisesti katsottuna vaikuttaisi siltä, että käskytät koiraasi hieman myöhässä. Koita käskyjen ajoitukseen kiinnittää jatkossa enemmän huomiota. Käskynhän voi (pitää?) antaa siinä vaiheessa, kun koira on laskeutumasta hypystä / kurkistaa putkesta ulos jne..
Tosi kivalta teidän meno muuten näytti =]

Eikös juoksukontakti keinulla ole se, että koira juoksee suoraa keinun päähän ja pysähtyy, kolahdus olisi sitten se vapautus. Eli ei olisi aktiivista "painamista" keinua alas. Tosin ei sovellu raskasrakenteisille koirille.
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 13:55  
+
0
HennaBella: Tuolla videolla ääni tulee vähän jäljessä, mutta on meillä muutenkin sen kanssa ollut ongelmia. Pitääkin yrittää kiinnittää siihen enemmän huomiota :hymy: Kasvattajalta tuli just samasta asiasta palautetta..

Pakko muuten hehkuttaa :jjei: Me saatiin OKK:lta treenipaikka kesäkaudeksi! Ihana, ihana, minä oon niin tyytyväinen. Viime vuonna ei riittänyt talkoopisteet, mutta tällä kertaa onneksi riittivät.

Jonkun mielenhäiriön vuoksi ilmoitin myös Villen ekoihin agikisoihin ja ne on jo viikon päästä. Jaiks! Keppejä pitää vielä kovasta treenailla ja keinu on myös vähän ongelma (koira saattaa tehdä lentokeinuja). Muuten sitten meillä ei ole mitään odotuksia, koska koira on kuitenkin vasta ollut loukkaantuneena ja aika vasta ollaan palattu pitkältä tauolta. Molempien taidot on "vähän" ruosteessa :cool:
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 14:59  
+
0
Ah muistimpas eilen ilmottautua kisoihin, kun oli viimeinen ilmopäivä :nauru: 8.5 kisaillaan helsingissä peräti kolmen radan verran.
Katsotaan nyt ehditäänkö saada sm-nollia kasaan kun keväällä oli niin pitkä suunnittelematon kisatauko. Mutta yritetään vielä, koira on kyllä tosi hyvässä vireessä eli kaikki on ohjaajasta kiinni :shifty:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 17:26  
+
0
^Kuinka monta nollaa teiltä vielä puuttuu ja mihin mennessä niitten pitäs olla kerätty? Toivottavasti saatte nollat kasaan! :hymy:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Tigru

Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 18:46  
+
0
Anuapina: meillä kaikki pysähtyy keinulla jo automaattisesti odottamaan sitä että se laskeutuu eli ne hengaa pysähdyksissä siellä keinun puoli välin jälkeen. Jatkavat matkaa vasta kun keinu on laskeutunut maahan. Ja tällöin musta ne juoksukontaktit vois toimia. Luulen että jos alan pysäyttää oikeasti keinulle (ei 2on2offiin) niin keinu vie vieläkin enemmän aikaa kun koira luultavasti istuu keskelle keinua odottelemaan... (ja tosiaan kokemusta on siitä että kun opettaa koiran pysähtymään keinulle niin se pysähtyy siihen ennen kontaktipintaa ja sit loikkaa alas valtavalla loikalla kontaktin ohi... eli sekä polttaa aikaa että tekee kontaktivirheen. :ttou:
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 21:30  
+
0
Me alotetaan tuon nuorimmaisen koiran kanssa 2 viikon päästä agilityn alkeiskurssi.
Nyt kaivattas sitten vähän vinkkejä ton koiran innostamiseen!

Oon harrastanu vuoden verran toisen koiran kanssa ja sen kanssa meillä onkin palkkaamisen ja muiden juttujen suhteen ihan selvät sävelet...

Nyt on kuitenkin kyseessä ihan eriluonteinen koira ja oon hiukan hukassa miten sen kanssa pitäs alkaa toimimaan.
Koira kuuluu miniluokkaan ja on luonteeltaan arka. Se on tosi kovasti mun perääni, mutta toisaalta melko omapäinen. Koiraa ei mitä luultavimmin pysty palkkaamaan namilla, koska jos se kokee olonsa yhtään epämukavaksi sille ei ruoka kelpaa, on muutenkin tosi nirso!
Sille ei oo pahemmin mitään erityistä opetettu, kun on aina ollu niin kiltti ja arkajalka.
Seuraamista ollaan nyt harjoteltu, oikeen käskyn kanssa, se nimittäin seuraa mua joka paikkaan käskemättäkin.
Paikalla oloa ollaan kanssa opeteltu, se ei muuten tuottaisi ongelmia, muttei tuo millään haluaisi jäädä kovin kauaksi minusta.

Ei tuon kanssa mitään ongelmia perutottelevaisuuden suhteen tule, mut enemmänkin kaipaisin vinkkejä miten sitä palkkaisi ja saisi esteistä innostumaan.
Tota ei pysty mihinkään "pakottamaan", jos se päättää ettei jotain asiaa tee, niin ei se kanssa sitten tee. Jos se pelästyy niin omalla tavallaan se lamaantuu, ei oikeen pysty tekemään mitään kun jännittää.
Mulla on omat leikit sen kanssa ja niitä ajattelinkin hyödyntää kentällä jos nään että se alkaa kokeen olonsa epämukavaks. Niillä saan sen myös innostumaan.

Miten te palkkaatte pieniä koiria, mun mielestä se on vaikeempaa muutenkin kn ison koiran kanssa?

Repa

Repa
Viestimäärä: 6

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 22:01  
+
0
Heippa!

Tiedättekö minkälainen koira rotu on hyvä agi koiraksi, kun minulla on nyt Lancashire karjakoira ja häneltä puuttuu hieman vauhtia :nolo: tosin se on kyllä roteva koira. Ja minulla on nyt koira kuumekkin päällä niin ajatteli ottaa seuraavaksi semmoisen koiran mikä voisi olla vikkelä radalla?
Joten olisiko teillä mitään ehdotuksia? Koiran koolla on sen verran väliä, että se voisi ollaa vaikkakin medi tai maxi koira ja lyhyt karvainen ja koiran tulisi olla helppo koulutettava eikä mielellään metsästyskoira.

Asumme omakotitalossa, piha on aidattu, metsä aivan lähellä, metsä lenkit ainakin tunnin pituisia,

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 28.04.2011 klo 23:31  
+
0
^Sun kannattais varmaa tehä oma kysely tänne, tuolla kysellään itelle sopivaa rotua. :hymy: Monet rodut sopii agiin, vikkeliä on usein esimerkiksi paimenkoirat, kuten sheltti ja bordercollie. Se onkin sit eri asia, mikä rotu sopis just sulle.

Ja jos toi rotevuus tarkottaa lihavuutta, niin laihdutuskuurilla voisit saada heeleriisi lisää vauhtia. :wink:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006
(Viestiä on muokattu torstaina, 28.04.2011 klo 23:32)

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 29.04.2011 klo 02:37  
+
0
Tigru: oon opettanu koiran menemään keinun päähän asti täysillä ja siinä pysymään kunnes annetaan lupa liikkua (ja tämä siis siksi, että jos olen jäänyt jälkeen niin koira pysyy siinä keinulla siihen asti kunnes saa jatkaa). Eli periaatteessa samalla tavalla kun puomilla, mutta puomilla ja A:lla menee 2offiin asti. En käytä (enää) erillistä pysäytyskäskyä. Se nimittäin aiheutti juurikin sen, että koira pysähty käskyn kuultuaan oli sitten missä kohtaa puomia tahansa... Tarkoilla koirilla juoksukontakti varmasti toimii, mutta mun koiran tuntien se ei malttais odottaa, että keinu laskee.

Petuunia: Mulla on pieni koira ja palkkaan koiraani pääasiassa lelulla. Lelulla palkatessa ei mun mielestä koiran koolla oo niin väliä... Palkkaan välillä kädestä ja välillä heitän lelun.

Onko kyseessä nuori koira? Miten hyvin työskentelee kotioloissa namin/lelun eteen? Auttaisiko jos pikkuhiljaa totuttaisi työskentelemään häiriössä? Eli ensin opetellaan juttuja kotona ja siitä pikkuhiljaa siirrytään häiriöisempiin paikkoihin. Jos koira pelästyy jotain niin sitten voi vaan odottaa hetken ja olla ite kun mitään ei ois tapahtunukaan ja jatkaa kun koira on rauhallisempi. Muutenkin kannattaa mun mielestä mahdollisimman paljon liikkua sen kanssa erilaisissa paikoissa, niin pian se ei niin helposti häiriinny ja säiky ympärillä tapahtuvia juttuja ja pystyy paremmin keskittymään.

Palkkaamiseen täytyis löytää joku juttu josta koira palkautuu eli jonka eteen se tekee töitä... Jos haluaa palkata namilla, niin häiriössä treenaamiseen siirtyessä ja uusia asioita opetellessa voisi käyttää jotain herkullisempaa namia (jos se keplaa?). Jos haluaa palkata lelulla tai leikillä, niin semmonen leikki on hyvä, josta koira erityisesti tykkää (eli just tommonen jonka mainitsit, josta koiran saa innostumaan). Alkuvaiheessa kannattaa mun mielestä palkata paljon ja usein ja vähentää sitten palkkausta kun koira on oppinu asian. Arkaa koiraa kannustaisin erityisen paljon, mutta siinä mielessä varovasti ettei paineista sitä.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 29.04.2011 klo 09:39  
+
0

Anuapina kirjoitti:

Onko kyseessä nuori koira? Miten hyvin työskentelee kotioloissa namin/lelun eteen? Auttaisiko jos pikkuhiljaa totuttaisi työskentelemään häiriössä? Eli ensin opetellaan juttuja kotona ja siitä pikkuhiljaa siirrytään häiriöisempiin paikkoihin. Jos koira pelästyy jotain niin sitten voi vaan odottaa hetken ja olla ite kun mitään ei ois tapahtunukaan ja jatkaa kun koira on rauhallisempi. Muutenkin kannattaa mun mielestä mahdollisimman paljon liikkua sen kanssa erilaisissa paikoissa, niin pian se ei niin helposti häiriinny ja säiky ympärillä tapahtuvia juttuja ja pystyy paremmin keskittymään.



Koira täytti hetki sitten 2 vuotta. Viivi on tullut virosta ja sen ensimmäisistä elinkuukausista ei hirveästi ole tietoa. Koira on reipastunut silminnähden mulla ollessaan. Aikaisemmin se laamantui välittömästi vieraan ihmisen tai koiran sitä koskiessa.

Kotona se on todella reipas, jopa hiukan päälle päsmäri. Namin kanssa tekee kyllä jonkun verran asioita. Se rakastaa mun käden kanssa painimista ja jos mulla on lelu kädessä niin sen jahtaamista. Lisäksi se tykkää ajaa mua takaa kun juoksen karkuun. Näillä asioilla saan sitä innostettua, mutten sitten tiedä onko käden kanssa painiminen oikeanlainen palkka jonkun esteen suorittamisen jälkeen?
Kun se intoutuu mua ajamaan takaa ja hyppelemään innoissaan ympärilläni, niin jossain vaiheessa se haluaa ikäänkuin parhaimmaksi palkaksi päästä syliin pussailemaan. Nappaan sen syliin, halin hetken ja nakkaan alas, taas neiti lähtee innoissaan juoksemaan ja tulee hetken päästä tekemään saman uudestaan.
Toi syliin ottaminen ei taida kentällä kuitenkaan olla paras mahdollinen palkka?

Koira on kiertäny mun ja muiden koirien kanssa jos jonkinlaisia paikkoja, ollut toisten treeneissä mukana ym. muttei se siltikään nauti yhtään tälläisissä paikoissa olosta.
Hirveesti ei olla kyllä treenailtu siellä.

Tosi hyvän koiran kanssa mäki oon agilityä alottelemassa :shifty:
Mutta nimenomaan siks mä haluan viedä sen tonne, jotta koira oppis uusia asioita, ja sais sitä kautta lisää itseluottamusta. Jotta meillä olis jotain yhteistä tekemistä.
Koira on lisäksi todellinen kiipeilijä, hyppijä. Aina se on jonkun huonekalun päällä roikkumassa ja jalat on oppinu äärimmäisen vikkeliksi isojen koirien kanssa juostessa.
Vielä kun sais nää hyvät ominaisuudet esille siellä oikeilla esteilläkin :hymy:

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 29.04.2011 klo 10:00  
+
0

petuunia kirjoitti:

.. Se rakastaa mun käden kanssa painimista ja jos mulla on lelu kädessä niin sen jahtaamista. Lisäksi se tykkää ajaa mua takaa kun juoksen karkuun. Näillä asioilla saan sitä innostettua, mutten sitten tiedä onko käden kanssa painiminen oikeanlainen palkka jonkun esteen suorittamisen jälkeen? ... Toi syliin ottaminen ei taida kentällä kuitenkaan olla paras mahdollinen palkka?

Kyllä mun mielestä noi molemmat keinot on ihan hyviä palkkaukseen, kun koira kerta niistä palkkautuu. Sitten kun olette pidemmällä, ja koira on saanut muutenkin varmuutta, voitte harjoitella esm. kaukopalkalla, että koira tekee itsenäisempiä suorituksia. Ja tietty muistaa, että palkka tulee silloin, kun sinä haluat palkata, eikä niin että koira hyppää syliin kesken estesarjan. :nauru:

petuunia kirjoitti:

Tosi hyvän koiran kanssa mäki oon agilityä alottelemassa :shifty:
Mutta nimenomaan siks mä haluan viedä sen tonne, jotta koira oppis uusia asioita, ja sais sitä kautta lisää itseluottamusta. Jotta meillä olis jotain yhteistä tekemistä.

Sun koira on ihan just hyvä agilitykoira! Eikös tärkeintä ole että sulla ja koiralla on kivaa, eikä se kuinka korkealle pääsette kisoissa :wink:

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA 2 - Lauantaina, 30.04.2011 klo 09:20  
+
0
Kannatti taas eilen mennä epiksiin. Kepit oli kyllä hieman nahkeat, tiedä sitten miksi.. ja okseria ei olla paljo otettu, mutta lopputulos oli kyllä kiva rata =]

Video.

Eli hieman yliaikaa (ku jäätii säätää sinne kepeille) +0,47, 5 virhepistettä ja toinen sija =] Voittajalla oli puhasrata, mutta kyllä niilläki kynnet kopis sinne okseriin, ei vaa tipahtanu =P
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 02.05.2011 klo 14:04  
+
0
Tänään sekoilemaan tuon formulan kanssa Ojanko Cup:iin! :nauru:

Oltiin vkloppuna Kaukosen Ullan hyppytekniikkakurssilla ja varsin mielenkiintoinen kurssi olikin. Eipä Lorella hyppytekniikassa suurempaa moittimista. Painoa pitäisi saada takapäälle enemmän, tekee kovasti etupainotteisesti töitä (bc:lle varsin yleistä).

Pari viikkoa sitten käytiin epiksissä Lapualle ja sieltä Lorelle mölleistä nollavoitto! Mitäköhän nappeja poitsu oli vetänyt :mietiskel:

Laikokin on päässyt tutustumaan vähän jo agility saloihin. Putkea on menty ihan täys mittaisena suorana sekä mutkalla. Laiko 4kk on jo täys putkihullu! Myös vähän siivekkeen kiertoja sekä puomin alastulolla on nokittu :hymy:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Sanni

Sanni
Viestimäärä: 1032

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 02.05.2011 klo 14:32  
+
0
Tuolla jossain aiemman ketjun syövereissä joskus joku vinkkasi agi-opuksesta, ohjaamisesta aloittelijoille. En nyt millään jaksa lukea koko ketjua läpi sitä löytääkseni.. :nolo: Joten, jos joku muistaa, mitä kirjaa haen, niin opuksen nimi otetaan ilolla vastaan! Kiitos!
"Jotta säilyttäisi todellisen suhteudentajun omasta tärkeydestään, jokaisella pitäisi olla koira palvomassa häntä ja kissa, joka jättäisi hänet huomiotta."
http://vilmaneiti.blogspot.com/

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 06:15)