Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:50

Agilitypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 08.08.2011 klo 21:10  
+
0
Vuorisumu, mikä noista? Olin kahteen ratapiirrokseen laittanut että viikon takainen :D

Ylimmän on suunnitellut, (luultavasti) meidän kasvattipäivien kouluttaja, Anne Pullinen. Sehän voi olla että Anne on käynyt Sepon koulutuksissa ja käyttänyt tuota rataa.

Ja alimman radan olin napannut Elenan blogista.
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 09.08.2011 klo 04:48  
+
0

Sinji kirjoitti:

Oon jo pitempään miettinyt, että millaisella ohjelmalla piirrätte nuo ratakaaviot jollaisia on Jenniköpi:n viestissä? Maksaako ohjelma vai saako sen ladattua jostakin? En millään jaksanut alkaa selaamaan, josko aiheesta on jo aiemmin puhuttu, mutta ei ole ainakaan mun silmiin osunut..



On yksi ohjelma, jonka saa kokeiluversiona 30pv ja jos sen jälkeen haluaa jatkaa sen käyttöä pitää maksaa lisenssi, joka maksaa n. 50-60 €, mutta sen jälkeen ei tarvitse maksaa mitään.. Mun täytyy kotikoneelta koneelta laittaa se linkki, koska en nyt muista täällä töissä, että mistä sen hain. Itselläni on ohjelma jo, mutta lisenssi pitäisi maksaa jossain vaiheessa..
----

Me oltiin Wilman kanssa myös siellä kesäkurssilla, jossa oli sheltti mannatus mm. myös.. Koira toimi ihan mahtavasti ja kouluttajat kouluttivat hyvin.
Itselläni oli vähän treenimotivaatio kadoksissa ennen tätä kurssia, mutta nyt taas treenimotivaatiota on aika hyvin. Nyt ti illalla vielä viimeinen osa koulutusta..

Mietin, että lähdetäänkö to saloon epiksiin vai ei?

Sinänsäkin ihan hyvä, että Wilma jaksoi nämä kurssit myös, sillä viikonloppuna oltiin koiraleirillä molempina päivinä käymässä.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 20:23  
+
0
Me mennään Lunan kans näillä näkymin nolaamaan ittemme ens viikon maanantaina möllikisoihin. :shifty:

Älysin pari viikkoa sitten, että tässä 30 kilometrin päässä on treenikenttä jossa on agiesteet ja siitähän se riemu repes. Jääny hirveen vähälle nyt kesän aikana reenaaminen ja tuolla kentällä saa käydä vapaasti harjottelemassa ja ihan ilmaseksi. Nyt on viikon sisään käyty kolme kertaa jo hubailemassa :viheltel: Pari ekaa kertaa meni lähinnä perkeileiden karjumiseen vaan tänään tehtiin kaks tosi hyvää rataa :love: Loonie on valeraskaana joten keskittyminen on melko hanurista, vaan tänään hoksasin, et eniten tuosta saa irti jos tekee kisatyylillä koko homman. Koira vaan suoriltaan lähtöön istumaan, panta veks ja menoksi. Toki ensin käydään vähä kävelemässä ja asioimassa, mut mitään sen ihmeempiä ei tuon kanssa kannata tehdä ku muuten siltä lähtee mopo käsistä.

Uskaltaiskohan tuota käydä ennen maanantain kisoja vielä treenaamassa vai pitäiskö suosiolla jättää tää onnistunut treeni pohjalle?
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 10.08.2011 klo 23:16)

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 10.08.2011 klo 23:40  
+
0
Tässä olisi meidän agiliitoa viime perjantailta:

http://www.youtube.com/watch?v=RTrgYRuZOrA

Harmi, että tuo yksi rima tipahti alas ja siitä vitonen. Muuten olisi ollut nollarata (eka sellainen...) ja ikinä ennen tuo koira ei ole rimoja tiputellut. Oi miksi just tällä kertaa? Keppejä ennen valssi oli huono ja tukkiin koiran tien. Tosin tiesin jo rataan tutustuessa, että väli on ahdas ja en ollut varma ehdinkö tekemään kunnon valssia. Onneksi käsiavuin koira pääse pujottelun alkuun..

Minulla on ollut ongelmia kisoissa ja myös treeneissä oman "reittivalinnan" kanssa. Ajaudun liian lähelle esteitä ja en osaa hahmottaa omaa etenemistä radalla. Myös nuo minun "heilurikädet" ovat ongelma. Vaikka kuinka yritän ajatella niitä, niin silti ne heiluu ja vispaa joka suuntaan.. :ttou: Olenkin tullut siihen tulokseen, ettei ne toimi tahdonalaisesti.. Videolta huomaa selvästi. Myös kontakteihin pitäisi kiinnittää enemmän huomiota, koska tällä radalla mentiin aika riskillä kontaktien suhteen.. Aika alittui -16 sek ja sijoitus 2./14
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 11.08.2011 klo 13:22  
+
0
Täällä olis agilitykurssista haaveileva. :heiluti:
Mitä koiran tulee osata agilityn alkeiskurssille mentäessä? Järjestetäänkö paljon ns. agilityä aktivointiin-kursseja (oulun koirakoululla tämmönen oli joskus)? Onko 3-vuotias liian vanha alkeiskurssille? Miten agilityporukoissa suhtaudutaan nimenomaan semmosiin, jotka hakee vain koiralle mielekästä tekemistä, eikä suoritusten puhtaudella ja nopeudella ole niin merkitystä? Ja kertokaa ihan rehellisesti, miten alkeiskurssilla otetaan vastaan 3v bullmastiffi, joka tykkää kovasti kiipeillä (kivet, penkit, yms), mutta joka ei varmasti suorittais mitään kovin vauhikkaasti (ainakaan aluksi...)? :viheltel: Naurettaisko meät pihalle sieltä? :nauru:

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 08:08  
+
0
tonitrua, olitko eilen katsomassa niitä epiksiä? :)

Me osallistuttiin eilen ekaa kertaa agikisoihin (epävirallisiin siis), ja mölliluokka meni tosi hyvin. 0-tulos ja sijoitus 2. :jjei:

Osallistuttiin myös kisaavien luokkaan, mutta se meni ihan plörinäksi. :nauru: No keinu meni täydellisesti, mikä on positiivista, kun keväällä B oli vielä siinä vaiheessa, että ei koko keinua olisi voinut ottaa. :)

B ei halua mennä/osaa keppejä, jos ei ole palkkaa keppien lopussa. Miten tätä kannattais parhaiten lähteä häivyttämään? Oon ajatellut, että vähitellen lisää esteitä keppien perään, esim. kepit->hyppy->palkka tai kepit->suora putki->palkka jne.

tonitrua

tonitrua
Viestimäärä: 385

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 12.08.2011 klo 10:18  
+
0
En ollu seuraamassa. Flunssa esti ratsastustunnille menon, niin en viittiny ajaa pelkästään niitä kisoja kattomaan. :roll:

Minkä rotusia koiria mölliluokassa näky?

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Lauantaina, 13.08.2011 klo 20:18  
+
0
Tässä vihdoin video meidän viime lauantaiselta kisaradalta, jossa siis tyhmät kaksi virhettä ja aikaylitys näiden virheiden johdosta 2 sekuntia. Sija 14:sta. Eka sijoitus tosin. Agirata menikin päin peetä ja ansaitusti hyllyksi!

Hyppyrata 6.8

Edellisissä kisoissa Luna sai hyllyn kun kävi moikkaamassa ratatyöntekijän. nyt taasen varmistelin sitä liikaakin takakulmassa ja siksi sitten rima tippui kun jäinvarmistelemaan ja käsi oli aivan liian alhaalla.
Keppien sisään menon sössin myös, liian sinne päin heilautus kädellä ja unohdin muistaakseni sanoa "kepit".
mutta muuten oon ihan tyytyväinen ja jos tavoitteena oli päivän jommasta kummasta startista saada jonkinlainen tulos niin tuohan sellainen sitten oli. :nauru:

Suskie ja katahrin: onnea hienoista tuloksista!

(Viestiä on muokattu lauantaina, 13.08.2011 klo 20:19)

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 07:27  
+
0
Onnittelut tuloksen saaneille! :aurinko:

Me käytiin perjantaina taas reenaamassa ja kyllä oli melko tappiofiilis sen jälkeen. Luna kieltäyty toisella radalla kolmen esteen jälkeen tyystin hyppäämästä. Kokeiltiin varmaan puolituntia saada sitä hyppäämään vaan ei sitten millään. Muurin yli kyllä pystyi hyppäämän vaan jostain syystä normi hyppyeste ei neidille sopinu. :eitietoo: Se oli muutenki yks jääräpäinen, yhteistyöhaluton, holtiton sekä korvaton kakkakikkare, et meinasin vääntää koko elukan solmuun. :mad: Kaverikin tuumas, ettei oo koskaan nähny yhtä kovapäistä koiraa. Nyt sit ootan kauhulla mitä meidän maanantaisista epiksistä tulee ku koira näköjään voi yhenäkkiä päättää ettei suorita koko rataa. Ja tuotahan se ei ole koskaan aikaisemmin tehnyt. Ja edellisellä kerralla liideltiin niin perskuleen hienosti. Hieman tasaisuutta toivoisin tähän meidän suorittamiseen :paapatus:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 14.08.2011 klo 07:27)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 10:40  
+
0
^ Eihän kipuile? Ikävä kuulla kun on mennyt huonosti.

Mehän ollaan nyt sitten Pessin kanssa valmiita kilpailemaan, liityttiin seuraan ja lisenssikin on ostettu. Mutta pitäis päästä epiksiin eka kokeilemaan, että tietää uskaltaako maksaa virallisten lähtömaksuja vielä tuon kanssa. Kiireet vaan meinaa painaa päälle.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 10:53  
+
0
^Mä mietin sillon samaa, mut se kuitenkin muita esteitä tuntui hyppäävän ihan miellään. Liikkeissäkään ei näkyny mitään outoa. Mietin kun se alkuu pudotti muutaman, ettei se sit tuntunu jotenki ilkeeltä ja sen takia sit kieltäyty. Aatelin tänään käydä kokeilee yhellä hypyllä et miten sujuu ja jos sit sitä yhtä hyppyä pikkuhiljaa vaan korotetaan. Me on yleensä hypitty medi- ja maksikorkeuden hyppyjä sekaisin ja viimeksi oli pelkkää maxi-korkeutta. Voihan se olla, et koiran itsevarmuus hävis muutaman pudotuksen jälkeen ja hyppyhaluttomuus johtui sit siitä. Who knows..
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 14.08.2011 klo 16:13  
+
0
Jep, koirassa ei mitään varsinaista vikaa ole, kunhan taas keksi tekosyitä. Tänään taas alkuun meni ihan hyvin, sit sille tuli kuuma ja johan alettiin kiertämään tai juoksemaan esteiden ali. Lunallehan riittää paskahätä jo syyksi ettei se voi tehdä yhtään mitään. Yleensä se syy löytyy kaverikoirasta jonka seurassa ei voi muuta tehdä ku haluta sen kans vaan leikkimään. Ihana koira.

Huomiset epikset ois samoissa lämpötiloissa kun tämä päivä. Hirveesti ei nyt kiinnosta mennä koska koiralla on kuitenki sen verran kuuma, et se menee siellä radalla ku etana ja huonossa tapauksessa just juoksee esteiden ali tai kiertää ne. Voihan tuota toki edelleen mennä ja jos koira yhdestäkään esteestä kieltäytyy niin tylysti hurtta pois radalta ja autoon takas.
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

tuhu

tuhu
Viestimäärä: 5

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 13:03  
+
0
katahrin, mulla samoja probleemejä kisoissa. Kädet heiluu ja olen aina niin jännittynyt että samoin, ajaudun liian lähele esteitä ja omat paikat on usein vähän pyllystä, itse tekee koiralle vaan radan hankalemmaksi. Mulle on myös käynyt kisoissa niin, että olen rataan tutustumisessa suunnitellut tarkkaan omat paikat, missä leikkaan takana yms yms ja itse suorituksessa valinnut ihan what-the-fuck reitin, enkä tied miksi. Sitä vaan paineessa ihmeellisesti teke eihan mitä sattuu :nauru:. Mieskin joskus kysyi, että miksi mä kiersin tuolta pidemmän kautta, kun eihän se hyödyttänyt mitään, "en tiedä, se vaan tuli jostain ja jalata vei sinne" :nauru:

Mulla repesin etureisi tuossa pari vk sitten treenissä ja nyt on 2 viralliset kisat jouduttu dissaamaan jo sen takia. Ja nyt tietty on sit tässä ihan lähellä epiksetkin, jotak myös joudutaan jättää väliin. Toivon niin hartaast että tuo jalka alkais olla parin viikon päästä ihan entisen veroinen. Joku sano että oli mennyt 6vk etureiden revähdyksen parantelussa :suru:

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 15:24  
+
0
Kelju vamma tuo etureisijuttu! Mulla on kanssa vaivannut ja kauan kestää parantuminen kun ei malta olla tarpeeksi kauan juoksematta. Kävellessä kun tuo ei satu,mutta heti kun ottaa juoksuaskeleen niin johan tuntuu!
Ite kävin urheiluhierojalla ja käytin kylmägeeliä plus feldengeeliä. Sitten yritin vielä tukea käärellä.
Mulla reisi meni kun viileissä olosuhteissa lähin kunnolla lämmittelemättä ITSEÄNI radalle.:ttou: Mulla oli jalassa vielä nastalliset suunnistuskengät jolloin pito oli maksimaalinen. Nykyään en näitä kenkiä enää käytäkkään.
Pikaista paranemista!

SanttuJ

SanttuJ
Viestimäärä: 5302

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 15.08.2011 klo 21:38  
+
0
Ekoista "kisoista" selvitty hengissä :nauru: Aloittelevien rata meni ihan penkin alle. Ihanneaika 35, meidän aika 1.58 ja kieltoja 6 kappaletta. :nauru: Lunaa kiinnosti vaan putkeenmeno ja muutenki siellä radalla piti sit sooloilla ihan kamalasti. Möllirata taas oli meni huOmattavasti paremmin :jjei: Ihanneaika 50, meidän aika 58 ja virheitä 3 kappaletta. Virhepisteet yhtensä 23,12, sijoitusta en tiedä. Toiseksi tulleella oli virhepisteitä 20 eli ei ollenkaan huonosti kuitenkaan. Nuo virheet mitä tuli oli selkeesti mun mokia kun taas alottelevien radalla Loonie veti ihan omiaan.

Hirveesti tuli taas opittua ja vinkkejä tulevaan kerättii runsaasti. Millonkohan ne seuraavat kisat ois :shifty:
bokseri Luna 14.8.2009 - 13.3.2015
labradorinnoutaja Inni 31.3.2014

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 16.08.2011 klo 15:38  
+
0
nyt on blogissa zenan agivideo! :D

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 10:09  
+
0
Eilen oli Lillin toiset epikset. Meni huomattavasti paremmin kuin ensimmäiset, joissa ei suostuttu hyppimään 55cm hyppyjä =P Nyt piti vain aluks käydä vielä tarkistaa et yleisö oli paikalla enne ku pääs radalle juoksemaan. Nätisti meni kunnes puomilta juos ohi -> kielto, ja sitte mentiin moikkaa ratahenkilöö =P ja loppu suora nätisti maaliin, hieman yliaikaa huihailujen takia. Mutta olen tosi ylpee miun tytöstä <3 Bellalla jäi sitten kontakti kisatreeni tekemättä ku neiti päätti et se kakka hätä on just nyt... neljännen esteen jälkeen pois radalta.. no näitä joskus sattuu =P

Miun omat ryhmäläiset pärjäs tosi hyvi mölliradalla. Toinen oli toisena ja toinen kolmantena, molemmilla puhtaat radat, kyllä saa olla ylpee kouluttaja =D

Sunnuntaina sitten Mikkeliin katsomaan josko ne kontaktit Bellalla toimis..
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

Routavaara

Routavaara
Viestimäärä: 57

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 17.08.2011 klo 18:24  
+
0
Me ollaan harrastettu nyt vähän yli vuoden verran agilitya :heiluti:.

Suunnitelmissa olisi mennä ensi kuussa epiksiin mölliluokkaan, mutta vähän pelottaa koiran käyttäytyminen... Treeneissä Nuutti on nimittäin alkanut juoksemaan "ilorinkiä" päästyään radalle ja pelkään, että se tekee sitä kisoissakin. On nimittäin tosi hankalaa saada Nuutti rauhoittumaan ja keskittymään tämän aikana/jälkeen.
Toinen huoli on A-este ja puomi. Jos nuo molemmat esteet ovat mölleissä, niin ei hyvä heilu, niitä ollaan harjoiteltu viimeksi... vuosi sitten? Meidän treeneissä ei noita nimittäin ole :eitietoo:.
Sekarotuinen Nuutti s. 27.9.09
Koerankujei-blogi

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 19.08.2011 klo 08:34  
+
0
Kiitos onnitteluista :) tonitrua, aikas normirotuja siellä oli mm. shelttejä, bichon frise, mittelspizt, kääpiösnautseria, australianpaimenkoira, lagotto romagnolo, kark.karv saksanseisoja...

Lunatic kirjoitti:

Keppien sisään menon sössin myös, liian sinne päin heilautus kädellä ja unohdin muistaakseni sanoa "kepit".

Mulla on ongelmana juurikin nuo sinne päin heilautukset, voi arg..

Viikon päästä vloppuna olisi seuranmestaruuskisat, jonne ajattelin osallistua, mölliluokkaan siis. Kontaktit ei haittaa, jos on radalla, mutta ne kepit.. Toivotaan, että ei ole keppejä. Toivotaan myös, jos koira mitataan, että menee miniksi. :hymy:

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 19.08.2011 klo 15:58  
+
0
Tavalliset kepit sujuu, jiihaa! :jjei: Koira hakee sisäänmenon ihan törkeen hyvin ja vauhtikin rupes tänään olemaan aika mukava. Varmuutta nuo kyllä vielä vaatii, vika väli jää helposti pujottelematta ku on niin kiire etiäppäin. Lokakuussa taidetaan startata virallisissa ekaa kertaa, jaiks. Ohjauksen ja tarkkuuden saralla hommat ei varmaan koskaan lopu kesken..
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 01:30)