Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:50

Agilitypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 15:59  
+
0
Onko stadi gamesiin tulijoita? Me kisataan molempina päivinä :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 18.05.2011 klo 21:32  
+
0
Helmi oli hieno agikoira ja tuli tokaksi ekoissa mölleissään huolimatta unohtelevasta ohjaajasta. Oli kyllä paljon vaikeampi rata kuin oletin. Tokalla yrityksellä ohjasin itse väärin ja sähläsin ja sähläsin, joten se ei mennyt ihan yhtä hyvin. Yhtä kaikki, koira teki kuten oli opetettu. Siinä olisi kyllä ollut parempi vire, oltaisiin saatu varmaan parempi aika, jos en olisi tunaroinut. Mutta aina ei voi onnistua.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 19.05.2011 klo 21:56  
+
0
^^Stadi Gamesissa talkoilemassa molempina päivinä ja sunnnuntaina kisataankin (mini1 siis), eli meitäpä voi bongailla siellä!
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 2 - Lauantaina, 21.05.2011 klo 16:48  
+
0
Rukan kanssa taas kisoissa. Mentiin kolme rataa.
Ekalta radalta Ruka tiputti ensimmäisen riman, muutan puhdas rata. Tulokseksi 5 ja sij.1. :)

Toinen rata meni ihan pipariksi, kun olin alussa törmätä A-esteeseen, ja sen jälkeen meni pasmat vähän sekaisin ohjauksen suhteen. Tulokseksi hylky.
Kolmannella radalla Ruka oli selkeästi jo päivän odottelusta väsynyt ja meno oli hidasta, puhdas rata kuitenkin tehtiin, mutta aikavirhettä tuli 0,74s. Tuloksena siis tuo 0,74 ja 1.sijoitus tältäkin radalta :)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Lauantaina, 21.05.2011 klo 22:35  
+
0

Sarahia kirjoitti:

Toinen rata meni ihan pipariksi, kun olin alussa törmätä A-esteeseen, ja sen jälkeen meni pasmat vähän sekaisin ohjauksen suhteen. Tulokseksi hylky.



Tää on muuten jännä omalla kohdallakin(vaikka ei virallisissa kisoissa ollakaan vielä startattu, mutta esim. treeneissä), että jos jotain yllättävää sattuu itselle niin minä ainakin viestitän sen sitten Lunalle. Ja tämä saattaa olla vaikka koiran pyörähtäminen mun jalkojen edessä, että joudun itse ns. hakemaan vauhtia uudestaan TAI joskus jopa niin että olen olettanut että Luna ei mene varmana tätä kuviota:nolo: ja kun meneekin unohdan ohjauksen kun hölmistyneenä jään katsomaan koiran suoritusta(onneksi näitä nyt ei enää kauheasti tule, luotto omaan koiraan rupeaa onneksi löytymään)

Mutta tosi hienon näköistä menoa:peukku: ja kiva myöskin nähdä tällainen harvinaisempi rotu agiliitämässä... itsellä kun tuon labbiksen kanssa on välillä aika orpo olo tuolla kisoissa/treenikentällä. :hymy:
Ja siis tarkoitan että agilityyn harvinainen, ei muuten. :heiluti:

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 22.05.2011 klo 00:14  
+
0
Sarahia: Mukavan näköistä menoa, niin noilla videoilla kuin KAS:n iltakisoissa, mekin oltiin siellä 5.5 mutta enpäs arvannut, että siellä joku palstalainen olisi :)
Selvästi oli havaittavissa koirassa "uupumisen" merkkiä vikalla radalla, vaikka Rukallakin taisi mennä vähän pasmat sekaisin tuolla B-radalla - ainakaan ei ollut enää sitä samaa meininkiä kuin A-radalla.
Radat oli kyllä kivan näköisiä, vaikka me ei ois niistä puhtain paperein selvitty (koira nopea - minä kömpelö :lallati: ). Meille sattui juoksut, joten sen vuoksi ei Oulussa nyt oltu - tästä eteenpäin onkin sitten katsottuna parikymmentä starttia tälle vuodelle, toivottavasti suurin osa totetuu - kaikki mieluiten :hymy: Helatorstaina Kokkolaan suuntaamme, saas nähdä ehditäänkö ennen kisoja käydä treeneissä lainkaan kun juoksut loppuu aika just muutamaa päivää ennen.
Meillä on lonkka- ja kyynärkuvaukset tuossa reilun kolmen viikon päästä, joten iskee pieni tauko päälle - saadaan ehkä (pakko) toivottavasti mahdollisesti treenittyä kontakteja ja keppi-kulmia tuona aikana varmemmaksi.

Tosi kiva katsoa kaikkien videoita, Lunatic, sun labbis on tosi jees menemään :peukku:


MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 22.05.2011 klo 13:14  
+
0
Me käytiin nyt aamulla harjoittelemassa hallilla valssia hyppyneliön avulla, kepeillä irtoomista ja hypyillä irtoomista. Kyllähän tuossa työsarkaa riittää mutta ihan kiitettävää menoa oli!
Radat.

Voks

Voks
Viestimäärä: 1

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 22.05.2011 klo 16:20  
+
0
ollaan nyt virallisissa kisattu viikkoa vajaa vuosi, ja viime vklp tuli tuplanolla takkujen kisoista! seitsemän starttia yhteensä ollaan kisattu, tosi vähän koska tossa oli pientä keinukammoa ja muuta hiomista.. ens viikonloppuna sitten nokialla kaks starttia, saa nähdä tuleeko se viimoinen nolla sieltä. toisaalta en yhtään halua kakkosiin, tällä ei vauhti mitenkään riitä ihanneaikoihin ja muutenkin... :D

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 22.05.2011 klo 21:14  
+
0
Kiitos Lunatic ja tatrii :hymy:

Joo, siinä toisella radalla tosiaan meni ohjaus ihan plörinäksi sen A-törmäyksen jälkeen, joka näkyi toki sitten myös Rukassa. No, ohjaaja on vielä kovin kokematon, kun virallisissa kisoissa alettiin kisaamaan tosiaan maaliskuussa. Nyt on 9 virallista rataa takana, tuloksena 2 nollaa, 0,74, kolme vitosta ja kolme hylkyä. Itseasiassa nuo tulokset sopi tuolta meille ihan hyvin, kun saatiin niillä ykössijoitukset ja kaksi ilmaista lähtöä seuraaviin kisoihin :nauru: Nyt seuraaviin kisoihin tuleekin taukoa, kun ei ole täälläpäin kisoja tulossa. Varmaan menee heinäkuulle asti seuraaviin.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 24.05.2011 klo 10:31  
+
0
Että mäkin haluisin jo kisaamaan! Vaan ei oo koira eikä omistajakaan ihan niin valmis kuitenkaan vielä. :D Eilen oli jatkokurssin neljäs kerta ja aiheena edestäleikkaus. Ihan helppo nakki Zenalle :hymy: Otettiin kans eteenlähetystä hyppy + putki sarjalla ja sit yks vauhdikkaampi radanpätkä.

Radat.

Mites muuten kun tuo otus roiskii kaikki rimat vaikka eilenkin mentiin 45-50cm (maksi-koira), miten mä lähden treenaamaan tätä hommaa? Oon lukenut että jotkut vaan keskeyttää radan heti kun rima tippuu, mut jotenkin se kuulostaa kauheen ankeelta :D En halua et tolla menee innostus koko hommaan.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 24.05.2011 klo 18:09  
+
0
Mad: meillä ainakin rimojen roiskintaan ollaan harjoiteltu hyppytekniikkaa eli otettu vain yhtä tai kahta hyppyä ja ihan siinä maksi korkeudessa, että oppii katsomaan myös niitä korkeita hyppyjä. Kuulema okseri on tähän treeniin myös hyvä, koira joutuu hyppäämällä hypätä ko. esteen.
Ja toinen on selvittää syy miksi koira tiputtelee, jos mahdollista. Mä ekaksi luulin(ja niin luuli koulutusohjaajakin) että kyse on vaan siitä että Luna on niin raskas koira rakenteeltaan, ettei jaksa kunnolla vain hypätä, mutta totuus olikin karumpi eli syy löytyi ylläri ylläri MINUSTA!:nauru:
Eli jos edistän kauheasti niin Lunalle tulee ns. "paniikki" ja lähtee ottamaan mua kiinni ja näin ei sitten malta keskittyä siihen hyppäämiseen, joten yritin hillitä menohalujani kuitenkaan jarruttamatta koiraa, sillä toinen miksi roiskii on se jos esim. jyrkässä käännöksessä pysäytän liikkeen juuri hypyn kohdalla niin Luna "jarruttaa" esteen päällä ja näin ollen tulee liian aikaisin alas ja rimat lentää! Ei ole helppoa ei! :pyssyt::ttou::nauru:

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 27.05.2011 klo 20:27  
+
0
Noki meni tänään reeneissä toista kertaa agilityputkea ja pitihän sitä vähän videotakin sitten otattaa :)

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 11:26  
+
0
^^^ Niin kuin Lunatic tuossa jo totesikin, niin usein syy rimojen tiputteluun on niinkin yksinkertainen kuin omistajan jahtaaminen radalla. Tämä vältetään harjoituksilla, joissa palkka jätetään vaikkapa hypyn taakse, annetaan koiralle käsky ja juostaan itse miljoonaa toiseen ilmansuuntaan. Näin koira oppii, ettei palkkaa saavuteta ohjaajaa takaa ajamalla. Omia "menohaluja" ei nopean koiran kanssa voi todellakaan alkaa pienentämään, vaan koira _ei saa_ jahdata omistajaa radalla. Se ei palvele kumpaakaan.

Muita syitä rimojen tiputteluun voi olla selkä- tms. kivut, huono hyppytekniikka (koira hyppää takajalat koukussa), ohjaajan käden laskeminen riman päällä tai se, ettei koira tiedä minne ollaan seuraavaksi menossa --> "kysyy" ohjaajalta riman päällä. Tää on paimenille tyypillistä. Koiraa pitäis ohjata niin, että esteen suorittamisen jälkeen sen naama osoittaa kohti seuraavaa suoritettavaa estettä.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 29.05.2011 klo 11:27)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 12:17  
+
0
Kiitos Rez ja Lunatic! Huomenna pääsen testaamaan noita vinkkejä. Veikkaan että osasyy voisi olla nimenomaa tuo, että Zena skabaa mun kanssa radalla ja siitä tulee sellanen juoksukisa. Mä olen ihan vähän himmannut mun vauhtia ja ollaan treenattu irtoomista ettei mun tarvi juosta joka esteen luo niin täytyy katsoa miten homma tästä nyt etenee.

Tänään oltiin liitämässä Janita Leinosen radalla, klick! Hiottiin siis takaaleikkausta ja valssia. Ensin tehtiin pätkissä ja lopuks pari kertaa kokonaan. Takaaleikkaus on vaikeeta.... :shhh: Mä tunaroin ihan hienosti mut kyllä me sit muutama hyväkin suoritus saatiin. Valssi meni ok, samoin radan yks sylikäännös. Zena (ja minä) ollaan oikeesti kehitytty, nyt sen vasta huomaa. Helmikuussa vielä mentiin yksittäisiä esteitä alkeiskurssilla.

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 29.05.2011 klo 12:21  
+
0
Mun koira usein pudottaa rimoja, jos on huonossa tasapainossa ja sillon saattaa esim. lähteä hyppyyn liian kaukaa. Enimmäkseen vika on kuitenkin mun ohjauksissa tai sitten jos meen huomaamattani vaikka kaivamaan taskusta lelua koiran hypätessä niin rima tulee saletista alas.

Hyppytekniikkatreenit on tosi hyviä, mutta ne pitää tehdään oikein, että niistä on hyötyä. Ihan normitreenissä radalla voi laittaa rimoja vähän eri korkeuksille, niin siinäkin koira joutuu arvioimaan hyppyjään.

Viime viikonloppuna kävin vihdoin mittautamassa koiran ja hakemaan kisakirjaan merkinnän. Miniksi mitattiin, jee. :) Parin kuukauden päästä olis tarkoitus mennä virallisiin. Pitää vaan pyytää joku kouluttaja arvioimaan meidän kisavalmius, ettei lähdetä liian aikaisin sinne toilailemaan, heh. Tai siis lähinnä mää toilailen, koira kyllä osaa. Möllikisoissa ollaan käyty jo paljon, mutta avoimessa ollaan kisattu vasta kerran.
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 30.05.2011 klo 09:31  
+
0
Nyt kyllä lähti kontaktit uusinta koulutukseen... Lauantain radoilta 10 (puomi ja A, A oli oma moka) ja toiselta 5 (puomi). Kyllä nimittäin potutti kun toisiks viimonen este oli juurikin tuo puomi ja siinä meni sitten meidän puhas rata =P 10 tuloksella päästiin 5. (olis ollu 2. jos puhasrata) ja 5 tuloksella 4. (oltas oltu 3. =P).

Kahen viikon tehokuuri kontakteja ja sitten Kouvolassa katotaan onko mitään opittu. (Tiedetään, uuden oppimiseen menee se 3kk, mutta malttamaton haluu kisata =P)
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 30.05.2011 klo 12:34  
+
0
Me ei päästy sm-kisoihin tänäkautena, se tuplanolla jäi puuttumaan :hymy: Ei mahda mitään, uusi yritys kun kohta uusi kausi lähtee.

Stadin Gamesista tuloksiksi meille kaksi nollaa (ei peräkkäistä :nauru:), 10, ja hyl. Tosi tyytyväinen olin koiraan ja menoon, hyl oli ihan oma moka. 10 tuli rimasta ja kontaktista.

Laskeskelin meidän kisahistoriaa: Ensimmäinen virallinen kilpailu 9.5.2010, ykkösluokassa 12 starttia. Kakkosiin nousu 22.8.2010, kakkosluokassa 8 starttia. Kolmosiin nousu 25.9.2010, ensimmäinen sert-a 6.11.2010. Toinen sert-a 25.2.2011. Nyt odotellaan siis päivää 7.11.2011 :hymy:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 30.05.2011 klo 22:18  
+
0
Toivottavasti me päästäis nopeeta kisaamaan! Tai mä oon kyllä niin perfektionisti että ton koiran on _oikeesti_ osattava ennen kun meitä kisoissa nähdään, mutta kehitys on ollut aika huimaa; helmikuussa aloitettiin alkeiskurssi ja eilen saatiin tuo Janitan rata mentyä hienosti alusta loppuun. Tänään jatkokurssilla otettiin takaaleikkausta putkella, mikä oli iisimpi harjoitus kun eilinen - ei tullut ainakaan virheitä. :) Ja Z alkaa olemaan tosi kivasti hanskassa ilman ylimäärästä kuumenemista, kyllä nyt hymyilyttää!

Rata + selitykset.

katahrin

katahrin
Viestimäärä: 168

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 30.05.2011 klo 23:41  
+
0
Meillä olisi torstaina taas kisat edessä, mutta tällä hetkellä ei kyllä yhtään innosta ne kisat. Viikonloppuna käytiin epiksissä ja kummallakin radalla tuo koira kiersi ekan esteen :ttou: Minä oon nyt ihan kummissaan, että mikäs juttu tuo nyt on. Koskaan ennen tuo ei ole lähdössä estettä kiertänyt ja sen on voinut jättää hyvinkin pitkän matkan päähän, niin aina se on esteet suorittanut. Ärsyttää, kun nyt ei voi luottaa lähdössä enää tuohon koiraan. Myöskään kepit eivät epiksissä sujuneet. Ville lähti vauhdilla niitä suorittamaan, mutta sitten se vauhti vaan stoppasi. Yritettiin vaikka kuinka monesti, niin aina se vauhti vaan loppui. Muuten radat sujuivat aivan älyttömän hyvin, koira oli kuulolla ja se kääntyi tosi hyvin..

Huomenna käydään vielä namialustan kanssa hiomassa noita keppejä!
Kennel Atacamigor
4x venäjäntoy + kääpiöpinseri

HennaBella

HennaBella
Viestimäärä: 137

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 31.05.2011 klo 09:46  
+
0
katahrin: Voisiko olla mahdollista että koirallasi on jotain jumeja siellä peräpään lihaksissa? Yleensä tuollaiset ilmenee hypyistä kieltäytymisinä ja myös kepeillä haluttomuutena tehdä.

Pari viikkoa sitten Mikkelin kisoissa näin yhden kelpien (ykkös luokka) joka teki rataa suht ok, mutta sillä oli selvästi peräpää ihan jumissa. Takajalkojen askel oli todella lyhyt ja hyppyasento ei ollut oikea ja muutaman kerran epäröikin hypyillä. Melkein sääliksi kävi sitä koirulia, kun selvästi oli paikat jumissa =/
pk. collie Bella 20.5.2008
suomenlapinkoira Lilli 13.1.2010
Blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 00:45)