Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:50

Agilitypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 31.05.2011 klo 10:29  
+
0
Täällä olis agiharrastusta aloitteleva koirakko. Alkeiskurssi meneillään, missä siis tutustutaan esteisiin. Eilen oli vähän, tai siis aika paljon ongelmia putken kanssa kun tuo ei suostunut menemään millää sinne. Koira on siis vähän uusia asioita arkaileva belgianpaimenkoira. Veikka on tosiaan aina uuden asian kanssa vähän varuillaan, mutta kun sen kerran saa menemään niin ei ole enää mitään ongelmaa. Esimerkiksi puomille tuo ei halunnut mennä millään ja mentiinkin se sillai että pikkuhiljaa nosteltiin tuota sitä pitkin ja sen jälkeen meni itse kuin vanha tekijä. Putkeen ei saatu menemään eilen ollenkaan ja pussiin niin, että pussiosa otettiin pois ja kokeiltiin aluksi pelkkää sitä tunnelia, sinnekään ei olisi meinannut mennä, mutta kun väkisin vein (itse edellä..) niin sen jälkeen ei taas ongelmaa vaan meni ihan itse. Olisiko siis jotain hyviä vinkkejä? Ärsyttää kun tuosta huomaa, että tykkää tuosta harrastuksesta kun on vauhtia ja meininkiä. Eka kerta esteissä vaan on aina hankala.

Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty... :hymy:
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 31.05.2011 klo 13:04  
+
0
oli putki suorana? Putki kasaan, eli lyhyemmäksi.
Sitten ainakin oman koiran putkeen saaminen ekaa kertaa vaati sen, että mieheni meni sinne vastaanottamaan häntä.
Tämä tehtiin pentukurssilla. Kun saatiin menemään eka kerta kontaktilla, niin sen jälkeen kontakteista tuli joksikin aikaa ihan paras este.

Onko koira lelu vai namipalkalla toimiva?
Sitten itse houkuttelemaan lelulla tai namilla putkesta läpi. Pistäkää putki lyhyeksi ja mene itse siitä ensin, jos se kerta koiralle auttaa.

Meidän treenaamisesta:
Wilma toipui juoksuista ennätys nopeasti ja eilen treenit mentiin mahtavalla vireellä.. Keinu kammoa yhden kouluttajan ohjeistuksella hoidettu sillä, että koiralle opetettiin hauska temppu eli rämäyttelee itse keinua, jolloin itse aiheuttaa keinun rämähdyksen..

Lisäksi tehdään kujakeppejä keppien opetteluun sekä kontakteilla on vielä namialusta, muuten ollaan periaatteessa kisavalmiita.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

Destroyer

Destroyer
Viestimäärä: 2016

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 31.05.2011 klo 13:43  
+
0
Namipalkalla. Laitettiin putki ihan lyhyeksi niin että yletyin kädellä putken toisesta päästä koiraan ja yritin makkaran avulla houkutella mutta ei. Koitin myös itse mennä edellä, mutta ei auttanut sekään.
Pitkätukkaiset Belgianpaimenkoirat Veikka, Yatsi ja Riia - Blogi

Mannatus

Mannatus
Viestimäärä: 365

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.06.2011 klo 23:08  
+
0
Nyt on Mannan ensimmäinen agility startti takana epävirallisissa. Tyttö oli aivan loistava! Jaksoi hienosti koko 15 esteen radan, vaikka vähän alkoikin ihmetelellä, että vieläkö pitää hyppiä ennen kuin saa palkan. :D

Mikä parasta vain 5 (!!) virhepistettä ja koko rata päästiin läpi. Niin ja me oltiin 5. sijalla siis wau! :D Yhteensä koiria oli mineissä 23, mutta osa oli jo kisanneita eli eivät voineet sijoittua.

Shetlanninlammaskoira

Manna ♀ s. 23.07.2009
Nemi ♀ s. 22.08.2010

Mannan ja Nemin Blogi

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 01.06.2011 klo 23:14  
+
0
^ Ompa kivan näköstä menoa! Mannalla on tosi kiva vauhtikin, se ei mee mitään hirveetä kyykkylaukkaa vaan just tollasta et itekin ehtii miettimään ohjausjuttuja ym. :) Ite melkeen voisin hiukan hitaamman koiran ottaa kun mitä tuo Zena nyt on...... :D ei meinaa perässä pysyä ollenkaan! Nyt sentään ollaan menossa jo vähän parempaan suuntaan kun se energia suunnataan osittain jo tekniikkaan eikä vaan eteenpäin menemiseen.

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 02.06.2011 klo 17:09  
+
0
^ Niiiin ja mikäs koira sulle olikaan tulossa? :nauru:

Olin tänään töissä agikisoissa ja kyllä vaan siinä hommassa kasvaa kuume päästä ite radalle! Jos sais kepit kuntoon ja lisää radanlukutaitoa koiralle.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 02.06.2011 klo 18:46  
+
0
^ Nojoo, kelpie ei kyllä oo mikään hidas vaan vähintäänkin yhtä nopea kun tämä. :D mutta onneks sitä vauhtia oppii käyttää hyödyks sitten kun ite osaa ohjata. Nyt kun ei viel osaa mitään niin turhauttaa kyl välillä kun koira on menny miljoona estettä kun oot ite vasta ekalla. Tulevaisuudessa varmaan vaan kiittää että on nopia koira.
(Viestiä on muokattu torstaina, 02.06.2011 klo 19:51)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 02.06.2011 klo 19:50  
+
0

Rez kirjoitti:

Olin tänään töissä agikisoissa ja kyllä vaan siinä hommassa kasvaa kuume päästä ite radalle.



Sama täällä! :hymy: Ollut nyt vielä vähän pidempi tauko treeneistä niin tuli sellainen palo päästä edes treenikentälle.:nauru:

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 03.06.2011 klo 01:12  
+
0
Mannatus: Ollaan näemmä oltu samoissa kisoissa :) Tosi sujuvan näköistä oli teidän meno. Ei ikinä uskois, että oli teiän ekat kisat. Me ollaan kisattu tosi monet möllikisat jo. Eilen oltiin tokaa kertaa myös avoimessa luokassa. Tossa mölliradalla oli vähän erikoinen ratkaisu tuomarilta laittaa möllien lähtö ja maali samaan kulmaan...
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 03.06.2011 klo 22:49  
+
0
Mannatus ja Anuapina: oltiin mekin samoissa kisoissa.. Tosin anuapina tietääkin sen jo..
Mannatus, teillä meni hienosti ja mannan vauhti on tuossa vaiheessa hyvä..

Meillä ei mennyt mitenkään erityisen hyvin, mutta ihan hyvä keliin ja viikon treenimäärään.
Odotan innolla, että saisin vihdoin ja viimein koiran omakseni ja saisin leikkauttaa sen..
Itse uskon, että kunhan koira saa itsevarmuuden radalla, siitä ollaan saatu jo viitteitä välillä. Kun koira tietää minne mennään, niin saattaa jättää mut useamman esteen taakse.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 10.06.2011 klo 23:35  
+
0
Tuolta jo pk-puolelta kyselin,mutta pistän tännekkin.
Elikkä onko täällä ketään jotka harrastavat sekä agilityä että jotain pk-lajia? Minua askarruttaa,että miten koira erottaa agility-A:n ja estenoutotelineen suorituksen?
Onko vaarana,että A:n kontaktit "katoavat" kun aletaan treenaamaan estenoutoa?

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA 2 - Perjantaina, 10.06.2011 klo 23:51  
+
0
Uskoisin, että koira oppii erottamaan paikat ym. kummassa tehdään kumpaa..

Sekä riittävän erilaiset käskyt..

Mulla ei siis ole kokemusta, mutta tällaiset asiat tuli ensimmäiseksi mieleen.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA 2 - Lauantaina, 11.06.2011 klo 17:18  
+
0
Päivittelenpäs tännekin kun on enemmän aikaa!

Eli agilityä reenaillaan, ja jotku reenit on päässy videolle asti!

Kepit
A
Rataa <- kaveri ohjasi

Ikää tosiaan on 12kk, ja rimat on tuossa korkeudella, kepit näyttää ihan kivoilta ja ohjaus on helppoa kun tuo lukee eleitä niin kivasti. ja ääntä lähtee!
Kaikenkaikkiaan Duke on aika loistava aksapiski! ja haku- toko- jälki- ja paimennuspiski! :love:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

I_T

I_T
Viestimäärä: 22

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 10:01  
+
0
Täältä 'ilmottautuu' nelisen vuotta itse agilitya harrastanut (ja kymmenisen vuotta agilityn parissa muuten pyörinyt) tyttö. Cavalierini kanssa kilpaillaan mini 2 ja sieltä puuttuu se viimeinen nolla ja mittelikakara vasta opettelee agilityn saloja :)
mittelspitz n. Mikälie Heikunkeikun (*14.8.2010)
cavalier n. Zimyrs Febe (*13.5.2005)
Kotisivut
Blogi

Ikuisesti muistoissani; cavalier n. Harmonic Cinnamon (25.2.2000-13.2.2010)

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 12.06.2011 klo 22:30  
+
0
Mekin uskaltauduttiin tänään kumpaisenkin ekoihin möllikisoihin. Eikä alkanut yhtään hassummin, sillä voitettiin mölli-maxi-luokka :jjei:

Tuosta rohkaisuneena kokeiltiin myös kisaavien rata, joka oli mun mielestä melko vaikea. Rimatkin oli tapissaan eli 65 cm. Siellä paketti hajoilikin sitten aika monesta kohtaa: A:n kontaktit, mun ohjaus, kepit ja yksi rimakin tuli alas (putken jälkeisen hypyn jälkeen tiukka käännös). Ohjauksen osalta mentiin sinänsä esteet ihan oikeassa järjestyksessä, mutta ohjaaminen oli monessa kohtaa aika räpellystä ja koira paikkasi monta mun ohjausvirhettä.

Koiraan saa kyllä olla tyytyväinen, sillä ei olla ennen menty koko rataa 65 korkuisena. Kontaktit ja kepit vaatii vielä hinkkausta, etenkin kun vauhti kasvaa.

Tässä vielä video mölliradasta

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 19.06.2011 klo 08:31  
+
0
Vuorisumu! Vau, hyvä hyvä!

Kertokaas te jo virallisissa kisaavat, että mitä kisoihin täytyy ottaa mukaan... siis mölleissä olen käynyt tähän mennessä nyt menin ottamaan virallisen startin 4.7 Hau openiin. Se olis sitten se meidän eka virallinen startti!:eek: No joskus se on aloitettava, syteen tai saveen! No osaahan Luna siis kaikki esteet, notta se ei ole ongelma, mutta jos ei sitä kisa"uraa" koskaan aloitakaan niin ei siitäkään tule mitään! :hymy:

Lähinnä siis mitä papereita mukana tarttee olla? Ilmoitin jo ennakkoon meidät siis. Onko jokin kisakirja/vihko ostettava vai onko se vaan omaksi iloksi jos sellaista edes agissa on käytössä? Ainakin vepessä on kisakirja mihin tuomari merkkaa tuloksen.

Jännittää jo nyt mutta päätin että turhaan mä pitkitän sitä virallista starttia...

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 19.06.2011 klo 14:42  
+
0
^ Rokotus- ja rekisteritodistus, kisakirja, vettä ja vesikuppi, nameja/lelu, hihna ja panta minkä saa helposti pois. Kuumalla sit jotain viilennystä myös. Varmaan aika itsestäänselvyyksiä, mut eniveis. :nauru: Kisakirjoja on myynnissä minusta aina virallisissa kisoissa, oliskohan joku 2 tai 3 egee hinta..? Pakollinen on eli ei mikään ns. hupijuttu. Virallisissa koiralta myös tsekataan siru lukijalla.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 20.06.2011 klo 07:44  
+
0
Ok, kiitos Rez!
Saako noita kisakirjoja tilata jostain?

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 20.06.2011 klo 09:11  
+
0
Eipä noita kannata mistään tilailla,muutaman euron kirjaa. Postikulut tulee kalliimmaks kun koko kirja. Vois vaikka käydä jossain kisoissa katselemassa ja ostaa sieltä.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 20.06.2011 klo 16:17  
+
0
^ok. Jos ei muuta niin riskillä sitten menee sinne ilman ja toivoo että siellä kisakirjoja olisi myynnissä. Tai voihan sitä yrittää kysellä järjestävältä yhdistykseltäkin, että onko niillä niitä... koska jos ei ja en kerkeä muihin kisoihin niin pakko se on jostain sitten tilata.


  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:30)