Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 24.04.2011 klo 09:50

Agilitypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51

tatrii

tatrii
Viestimäärä: 17

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 20.06.2011 klo 19:44  
+
0
^ Jokaisissa kisoissa on myytävänä kisakirjoja, joten älä turhaan stressaa :) Katsos kun tuomari varmistaa sen kisakirjan, koira kuuluu oikeaan luokkaan, tarkastaa tunnistusmerkinnän jne, joten turhaa ostat etukäteen.


Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 20.06.2011 klo 21:44  
+
0
Ok tänks! :hymy:
Ja mä stressaan joka tapauksessa, ekat virallisetkisat kun on, mutta nyt on yksi stressin aihe vähemmän! :nauru:

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 27.06.2011 klo 23:44  
+
0
^ Ei kannata ressata, kun ei se sen kamalampi juttu ole kuin möllit, päivastoin:nauru: Oikeissa kisoissa saa valmiiksi lähtölista ja tarkan aikataulun, mölleissä muo aina pelottaa että missaan startin ja muutenkin epätietoisuus alkamiasjasta yms. Oikeissa kisoissa on ihanaa kun on valmiiksi tulostettu lähtölista josta voi kyylätä tasantarkaan kuka on milloinkin radalla..

Laitan pari videota meidän viimeajan menemisestä kun sain aikaiseksi laittaa nettiin.
Moonan ekat agikisat ja Moona treeneissä Yritettiin treeneissä nollaa, mutta rima putosi..
Ja vielä labradori Rasmustakin video, tehtiin vaikealta ja pitkältä treeniradalta heti kättelyssä tuurilla nolla, ja epiksissä 5vp rimasta kun laskin käden hypyn aikana.. Rasmus

Rasmus kisaa kolmosissa ja on aika mahti agikoira labraattoriksi. :kieli:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 28.06.2011 klo 09:57  
+
0
Kiitos Inna. yritän kasata itseni! :nauru:

Mageen näköistä menoa kyllä koirillasi ja itsellä tietysti sydäntä lämmitti tuo Rasmuksen meno! :love::wink: Ja samaan hengenvetoon totesin että en ole vielä valmis kyllä Bortsuun tai Aussiin agility koirana, hyvä että tuon labbiksen perässä pysyn. :nauru: Ehkä vielä joskus, sen voin luvata. :nauru:

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 01:39  
+
0
^ Kiitos:kieli: Rasmus on on ollut kyllä oiva ensimmäinen agikoira, vauhtia on sopivasti että pysyy matkassa mukana, mutta ei ole ollut mitenkään itsestäänselvyys. En ymmärrä miten joku voi aloittaa agin heti super nopealla ja herkästi ohjautuvalla paimenella, itse voin myöntää etten todellakaan olis onnistunut missään! Toisaalta ohjauksen pitää olla millin tarkkaa, mutta myös vaikeammatkin tekniikat onnistui heti opettamatta kun luki niin hyvin kroppaa. Luulin jotenkin että bortsun kanssa olis paljon helpompaa, mutta totuus on ihan toinen.. Meillä on ollut ongelmia ihan hirmusti, vaikka osain kuitenkin ohjata jo ennen Moonaa. Nyt ehkä alkaa pikkuhiljaa tuntua että osaan rytmittää liikkumiseni oikein ja aletaan olla yhtenäinen pari.

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 11:16  
+
0
Samaa minäkin olen miettinyt,että miten onnistuu agin opettelu heti super hyper nopealla bortsulla tms? Helpompaa varmasti olisi opetella hieman hitaammalla koiralla.
Itsellä oli eka belgi aika hidas ja sen kanssa opeteltiin. Sitten tuli toiseksi koiraksi nopea ja kuuma belgi joka opetti sitten oikeaaikaista ohjausta ja omaa liikkumista. Nyt kisakoirana on nopea belgiuros joka päihittää kyllä nopeudessa monia bortsujakin.

Mutta kun kokeilin kaverin bordrercollien ohjaamista,huomasin miten erilaisia nämä koirat ovatkaan.Bc on niin kevyt ja herkkä ohjattava;menee kuin tuulenhenkäys belgiin verrattuna.
Belgi etenee ja liikkuu jotenkin "suoraviivaisemmin". Vaikka vauhtiakin on,niin ehtii reagoida sen liikkeisiin(yleensä).

Vuorisumu

Vuorisumu
Viestimäärä: 1642

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 15:57  
+
0
Innalla on kyllä mukavan näköistä menoa.

Itse olen aloittanut agin varsin nopean terrierin kanssa ja voin kyllä sanoa, että se on kyllä varsin opettavaista. Tosin itselle voisi se hitaan koiran ohjaaminen olla jopa tuskaisempaa, kun on tottunut ferrareihin. Koiran tsemppaaminen veisi ainakin multa huomiota siitä varsinaisesta ohjaamisesta. Toki virheitä tulee enemmän, kun koira reagoi nopeasti jokaiseen ohjaajan liikkeeseen tai vastaavasti on jo kaukana, jos ohjaaja on myöhässä, mutta toisaalta, kun hommaan saa menemään nappiin, niin sen myös huomaa.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 29.06.2011 klo 20:06  
+
0
^ Onneksi Lunaa ei tarvitse kyllä kannustaa etenemään, meillä se "hitaus" tulee Lunan koosta ei halusta edetä. :wink::hymy:

Roseee

Roseee
Viestimäärä: 46

VS: AGILITYPULINA 2 - Torstaina, 30.06.2011 klo 17:28  
+
0
Ooh, tännehän saa nykyään videoitakin! Siitä on jo joku aika, kun viimeksi kävin kirjoittelemassa mitään... :)

Meidän kesä on agilityn suhteen alkanut hyvin lupaavasti, kaksissa kisoissa peräkkäin nollavoitot ja vihdoinkin päästiin tavoitteeseen, jonka asetin jo vuodelle 2010, eli nousimme kakkosluokkaan.

Tästä alkaakin sit treenaus kohti haastavampia koitoksia, ei kakkosen radat enää ihan tuurilla menekään.

Laitetaanpa sit vaikka testin vuoksi meidän viimeinen nollatulos ykkösluokasta:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Lauantaina, 02.07.2011 klo 14:43  
+
0
Roseee: hienon näköistä menoa teilläkin! Josko joskus itsekin osaisi noin sulavasti liikkua radalla... :heiluti:

Meillä kisat tosiaan lähestyy ja nyt pe piti käydä treeneissä mutta koulutusohjaaja peruutti kun tuli sairaustapaus perheessä joten päätimme sitten jäädä kotiin Lunan kanssa, kun ei se suostunut oikein pallon perässäkään juosta niin ei treenikenttälle sitten lähdetty hikoilemaan... kiva jos on maanantainakin näin kuuma(no iltakisat mutta kuitenkin) niin ei varmaan jaksa tuo koira samanlailla kun viileällä ja eipä sillä että ohjaajakaan kauhean skarppina olisi näillä helteillä! Että hyvä tulee.
En tiedä vielä uskaltaisiko sitä huomenna mennä yhteisiin treeneihin ja ottaa vaikka parit kontaktiharjoitukset, mutta ei mitään liian vaativaa jotta ei polta loppuun koko koiraa treeneissä. Koulutusohjaaja kyllä sanoi ettei saisi päivää ennen treenata mutta jos vaan jotain pientä... tai sitten toivoo että kisapaikalla olisi parit kontaktit esillä että voisi lämmitellä koiran ja samalla treenata kontakteja... Pitää katsoa! :hymy:

Jännittää silti vietävästi jo nyt! :ttou:

Miramekko

Miramekko
Viestimäärä: 41

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 03.07.2011 klo 15:18  
+
0
Me mennään Tupun kanssa juoksemaan ensimmäinen virallinen startti tiistai-iltana, hyppyradalla (koska keinu ei ole kunnossa). Ai jumankekka kun jännittää. Tai siis tavallaan ei, mutta en kuitenkaan saa ajateltua mitään muuta kuin että tehdäänkö me nolla vai ryssitäänkö kenties ihan totaalisesti. Tupu on muuten ainut mediluokan kelpie tuolla, makseissa sen sijaan on 6 kelpietä. Aikamoista.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AGILITYPULINA 2 - Sunnuntaina, 03.07.2011 klo 19:25  
+
0
Meidän rataa viime perjantaina, kuuma oli, +34 mutta eipä se tuossa koirassa näkyny. Paljon vaan nutrisalia ja vettä heti aamusta niin sillä mennään. Kyllä me ens vuoden alussa päästään starttaan viralliset Kajaanin tamminäyttelyn agikisoissa, ikää olis silloin sen 19kk.

Oon tainnu jo sanoa vaikka kuinka monta kertaa mutta Roseeen ja Rapen meno on hienoa!
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 04.07.2011 klo 12:43  
+
0
Lunatic tuutko tonne HAU:n kisoihin siis? Ite just laitoin kans ilmon kun keli "suosi" mua. Kun on siis näin pilvistä ja sateen uhkaa niin ei tarvinnu mennä töihin -> pääsen kisoihin! Meillä vaan on parin viikon treenitauko niin pohdin menisinkö vielä oman seuran kentälle käymään kattoon missä kunnossa on kepit vai tulisko suoraan kisoihin, hmm. No mutta onnea kisoihin kuitenkin :)
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 04.07.2011 klo 13:18  
+
0
lifo: juu sinne olen menossa ja onnellinen minäkin olen tästä viileämmästä säästä, jo ihan koirankin takia, ehkä se jaksaa nyt paremmin, samoin kun minä. Toivon että Purinalla olis joitain lämmittely esteitä sillä ei mekään keretty viikonloppuna treenailemaan joten edellisistä treeneistä on se reilu viikko. Ihan ok meni silloin vaikka kuuma olikin, mutta olisi kiva saada tuolta pahimmat hössötykset karsittua muuten saattaa jopa käydä tuomarin "puheilla" innostuksissaan... no täytyy vaan yrittää itse olla rentona ja sekoilematta niin kyllä se koira sitten kuuntelee mua. :nauru: Helpommin sanottu kuin tehty... :roll:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Maanantaina, 04.07.2011 klo 23:11  
+
0
Jippii! Kisoista kotiin tuomisiksi Hylkäys! :jjei: Oli radassa toki hyvääkin esim. keinu ja kepit meni ihan hyvin meidän mittapuulla...
Mä jännitin ja söhläsin mutta ehkäpä se siitä joskus natsaa kun käy vaan kisoissa. :nauru: Ehkäpä kehtaan laittaa videonkin kunhan saan sen nettiin.

Lunahan mm. kävi herättelemässä ratatyöntekijää hyppäämällä sen syliin. :nauru: :ttou: Ja A estettä halusi suorittaa yhden kerran sijasta kolme kertaa! :peukku:

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 05.07.2011 klo 10:35  
+
0
Lisää vaan kisakokemusta niin kyllä se siitä :) Meille tuli taaaaaaaas 5 kepeiltä (+yliaikaa mutta aika olikin tosi tiukka joten se ei niin harmita, mun mielestä mato meni hyvällä vauhdilla). Mineissä tosiaan tuli 6 nollaa mutta vaan 2 alitti ihanneajan vaikka monet koirat oli kyllä nopeita.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 05.07.2011 klo 12:26  
+
0
Tässäpä tämä sähläysvideo naura... ei kun nauttikaa! :nauru:

Nyt sitten ilmoitin meidät kaksiin kisoihin elokuulle joissa kummissakin kaksi starttia. :cool:

Lifo: pari saman väristä cockeria bongasin kyllä kun sulla on mutta en sitten lähtenyt jokaista haastattelemaan, että oletko se sinä...:nauru: Ja minejä en kerennyt oikein seuraamaankaan kun tultiin vasta paikalle kun minit oli jo menossa.
Ja tosi tiukka oli kyllä se aika, ei siinä kyllä yhtään ylimääräistä kiemuraa ollut varaa ottaa, edes niillä nopeilla koirilla. :paapatus::hymy:

(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.07.2011 klo 08:23)

Inna

Inna
Viestimäärä: 163

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 05.07.2011 klo 14:26  
+
0
^ Sehän meni osittain tosi kivan näköisesti, taitaa olla Lunan lempparieste A:peukku: Sitten vaan kohti seuraavia kisoja, taisi kisakärpänen puraista:nauru:

Lifo

Lifo
Viestimäärä: 231

VS: AGILITYPULINA 2 - Tiistaina, 05.07.2011 klo 23:35  
+
0
^^Kyllähän teillä meni tosi kivastikin osa pätkistä kerran oli vasta ekat viralliset! Muunmuassa kepit ja takaaleikkaukset kaikki nappiin :) ja vähän voi aina laittaa kisajännityksen piikkiin :p Mulla oli koira aika paljon autossa, koska on tosi huono odottamaan varsinkaan tommosessa hälinässä (alkaa turhautua ja komentaa), mutta mä itseasiassa sut bongasin kun jonotitte mittauttaan Lunaa. En sit siihen häslinkiin viittiny tulla morjestaan ja olin siinä vaiheessa jo lähdössä kotio.
Täytyy kävellä ennenkuin voi juosta - lentämisestä puhumattakaan.

PINNI

PINNI
Viestimäärä: 151

VS: AGILITYPULINA 2 - Keskiviikkona, 06.07.2011 klo 11:22  
+
0
Heippa, miten te lämmittelette ja jäähdyttelette koirianne ennen treenejä ja kisoja? Eroavatko lämmittely ja jäähdyttely treeneissä ja kisoissa (siis onko eri rutiinit?)? Kuinka usein treenaatte agilityä? Entä kuinka usein käytte kisoissa?

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 51
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:15)