Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:03

Agilitypulina

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 01.05.2010 klo 21:04  
+
0
Me harrastettiin viime keväästä vuoden loppuun enemmän ja vähemmän agilitya.. Siis vaihtelevasti. Nyt tammikuussa aloitettiin agilityseuran pienryhmässä ja nyt varmaan viimeisen kuukauden aikana ollaan saatu koira kunnolla innostumaan.

Kun meillä vielä haastetta tuo se, että koira on herkkä, mutta myöskin hyvin tyypillinen kääpiösnautseri. Haaveena meillä on päästä vielä tämän vuoden aikana kisaamaan, mutta koiran ehdoilla mennään ja edetään.

Eli siis pointtini oli, että muista olla itse innostunut ja anna koiralle aikaa myöskin innostua lajista. Sekä muista hyödyntää esim. parhaita leluja tai nameja palkkana ja esim. että se on ainoastaan siellä agilityssa palkkana.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi
(Viestiä on muokattu lauantaina, 01.05.2010 klo 21:06)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 18:55  
+
0
Me päästiin TAMSK:n alkeisryhmään :jjei: Melkein 60 koirakkoa ja 16 pääsi, tosi hyvin siis!

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 19:16  
+
0
Pessin kanssa päästiin jatkamaan vielä jatko2-kurssille, kun kesän suunnitelmat muuttuivatkin ja jäänkin Ouluun.
Pessillä on alkanut mennä tosi hyvin agility, osaa tosi hienosti ja tottelee ohjausta tosi hyvin. Ohjaaja on aina välillä vähän hukassa, mutta eikös se aina oo näin päin. :nauru:
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 20:57  
+
0
Mua jänskättää! Agitreenit alkaa virallisesti ens perjantaina, tähän saakka ollaan lähinnä harkattu kehonhallintaa ja jotain ihan perussäätöä. Joku koulutuskin olis sunnuntaina.. Voiks sinne edes mennä ihan möllimölli? :D Ja sit ihmiselle olis luvassa vielä neljän tunnin liikehallintakurssi parin viikon päästä. Aaapuva.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Ins

Ins
Viestimäärä: 60

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 08:53  
+
0
Rorys: Onnea ryhmäpaikasta!!! :D

Meillä ois ekat agilityn möllikisat tulossa toukokuun lopussa:shifty: Jännittää ihan kamalasti!
Tiedän tämä on hiukan noloa, ne on vaan möllit, mutta me ei olla koskaan ennen kisattu. Agilityä me ollaan harrastettu vuoden verran, ja voin itekin sanoa, että osaamista ei puutu, eikä vauhtia (ei siis ainakaan koiralta, omistajasta en tiedä... :D) Eli onko mitään huomionarvoista asiaa, joka ois hyvä tietää ennen ekoja kisoja? Miten niihin täytyy valmistautua? Itse jännitän kaikkea, siis oikeesti aivan kaikkea, puhumattakaan ekoista agilitykisoista:nauru:
Eli kaikki te, jotka olette edes kerran elämässään startanneet, onko mitään hyviä neuvoja? Täytyykö mitään erityistä treeneistä poiketen ottaa mukaan? Täytyykö koiraa ruokkia jotenkin eri tavalla edeltävinä päivinä? Maksavatko kisat? Sen verran tiedän, että lisenssiä ei varmaan tartte...? Ja vielä, löytyiskö mistään netistä jotain möllikisojen sääntojä?
-Eli siis kaikki te, joilla kokemusta on :D

kiharapaa83

kiharapaa83
Viestimäärä: 357

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 19:55  
+
0
Kannattaa lukea sen seuran kisoista ilmoitus, että mitä siellä sanotaan.

Itse ainakin lähdin ekan kerran, siis parisen viikkoa sitten epiksiin sillä mielellä, että sinne mentiin vain huviksi treenaamaan ja vain kokeilemaan miten koira toimii siinä tilanteessa.

Eli yritä ottaa se treeninä, jotta et ehdi itse hermoilla liikaa.

Mölleissä ei ole keppejä, keinua eikä rengasta.
Ja mölleissä ei tule hylkäyksiä - näin olen ainakin käsittänyt.
kääsna Wilma 09/2008
borcol Windy 08/2011

Wilman ja Windyn kotisivut
Wilman ja Windyn blogi

eeelisa

eeelisa
Viestimäärä: 469

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 03.05.2010 klo 20:53  
+
0
Jes olipa mahtavat reenit :jjei: lukuunottamatta sitä ett toi koira ei vieläkään irtoo musta... Ja ite vaa kovasti yritin saada Inoa irtoomaan, toivotonta.... :mad: Täytyy virittää takapihalle joku este ja harjotella......
Kotisivut:Ino & Sai
Sai 29.4.2009
Ino 22.2.2008
blogi

Roseee

Roseee
Viestimäärä: 46

VS: AGILITYPULINA - Tiistaina, 04.05.2010 klo 22:34  
+
0
Meillä tänään hauskat treenit, aluksi meni päin mäntyä mutta lopun pätkä meni aivan upeasti :hymy:

Huomenna olisikin sitten möllikisat, mölliluokkaan ehdin kyllä osallistua mutta "ykkösluokan" radasta en tiedä, täytyis kiiruhtaa jälkikurssille eikä mulla ole aikaa möllikisoissa olla kun vain tunnin verran. Njaah, katsotaan! :cool:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 05.05.2010 klo 11:35  
+
0
Onko täältä porukkaa tulossa Järvenpään kisoihin 9.5? :hymy:
Me starttaamme tuolloin ensimmäistä kertaa virallisilla radoilla :shifty:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 05.05.2010 klo 21:24  
+
0
Huomenna pitäis mennä omatoimitreenejä vetää koiralle. Mies on talvilomnalla joten pääsen päivällä käymään treenikentällä koiran kanssa, ylihuomenna on sitten ihan ohjatut treenit. Pitäisi A:n kontaktia harjoitella ja irtoamista eli ettei seuraisi mun kättä vaan sitä mihin se käsi osoittaa...

Jännä kun sillon 8 kk sitten meillä ei ollut ongelmaa näissä jutuissa, mutta niin ne jotkut jutut koiraltakin unohtuu, ei voi mitään. Nyt vaan harjoittelemaan. :cool:
Ja Lunalla ollut vähän liikaa vauhtia ja vaarallisia tilanteita näissä ekoissa treeneissä, pitkästä aikaa pääsee jotain kivaa tekemään niin se ei oikein malttaisi. :ttou:

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Keskiviikkona, 05.05.2010 klo 22:15  
+
0
Mä osaan opettaa koiralle vaan siis periaatteessa esteiden oikeaoppisen suorittamisen mutta nuo ohjauskuviot on mulle täyttä hepreaa. Löytyykö netistä jostain kuvauksia perusohjauskuvioista ja missä tilanteissä niitä kannattaa käyttää. Jos Nellin kanssa aloitan jotain alkeita, niin mitä ovat mm.
sylikäännökset ja poispäinkäännökset? Valssauksen ja eteenlähetyksen tiedän ja sen että koira kiertää takakautta esteen taakse ja hyppää yli (mutta nimeä tälle en tiedä). Mulla on Janita Leinosen DVD jota olen ehtinyt hieman katsoa, mutta siinä mennään niin vauhdilla ne jutut ettei hitaammat pysy perässä..Vinkkejä siis mistä löytäisin tietoa noista ohjauskuvioista ja muitakin linkkejä saa laittaa tietysti! Annille nää periaateessa tulee, kun huomenna alkaa taas harkat mutta otan Nelliä mukaan tutustumaaj touhuun.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 06.05.2010 klo 08:29  
+
0
Haa huomenna epiksiin koulimaan niitä kontakteja kuntoon kisatilanteessa :twisted:

Täälä jotain ohjauskuvioita ja termejä: *KLIK*
Mä oon huono selittämään noita :nauru:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

isla

isla
Viestimäärä: 8

VS: AGILITYPULINA - Torstaina, 06.05.2010 klo 20:21  
+
0

Suzuna kirjoitti:

Onko täältä porukkaa tulossa Järvenpään kisoihin 9.5? :hymy:
Me starttaamme tuolloin ensimmäistä kertaa virallisilla radoilla :shifty:



Meidän piti aloittaa piitkän kisatauon jälkeen taas kisaaminen tuolla Järvenpäässä, mutta päätin sitten viime hetkellä siirtää kevään ensimmäisiä startteja viikolla eli vasta 15.5. mennään Kirkkonummelle, mutta tsemppiä teille ensimmäisiin virallisiin startteihin!:)

Onkos täältä tulossa ketään tuonne Kirkkonummelle?

Pitkästä aikaa päästiin ulkokentälle treenaamaan alkuviikosta ja kyllä oli ihanaa kun aurinko paistoi ja pääsi nurmella kirmaamaan rataa :) On tuo vaan niin mahtava laji :love: Vielä kun saisi nuo kontaktit semmoiseen kuntoon, että olisi mukava käydä kisaamassa niin mikäs sen mukavampaa kuin kiertää koko kesä ympäri suomea kisoissa :cool:

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 07.05.2010 klo 08:58  
+
0
Isla, kiitos tsempityksistä sitä tarvitaan! :nauru:
Me olemme myös tulossa Kirkkonummelle 15.5 kaksi ykkösrataa menemään. Ja suunnitelmissa on että kesä menisikin ratoja kierrellessä, saa nähdä miten todellisuudessa käy..:aurinko:

muoks. Kävin vilkaisemassa blogiasi, ja törmäämme ilmeisesti myös Ojangon kisoissa :wink:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 07.05.2010 klo 09:00)

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 07.05.2010 klo 11:25  
+
0
27.5 on ainakin yhdet Ojangon kisat, joita olen itseasiassa järkkäämässä... ainakin näillänäkymin.

Meillä meni omatoimitreenit eilen hyvin. Aluksi Luna ei meinannut taas keskittyä vaan riehui vaan koko ajan. No sitten aika nopeasti laitoin sen remmiin ja sen kanssa sitten mentiin pari kertaa eka este niin jo rupesi taas tajuamaan, että ketä kannattaa kuunnella, niin tapahtuu jotain kivaa.

Nyt meni kontaktin A:lla hienosti ja irtosikin hyvin kun tein lyhyen suoran hyppyradan jonka päässä oli putki. Mikä lie ollut sitten ohjatuissa treeneissä ongelma... liikaa yleisöä mammalle ja mamma jännittää? En tiedä, katotaan miten tänään treenit menee, kun nyt mennään taas kontakteja.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: AGILITYPULINA - Perjantaina, 07.05.2010 klo 20:31  
+
0
Kiitos Annny linkistä!

Lunatic: Miten olet päässuyt HSKH:n harrastamaan? Onko sulla jotain suhteita tai tuttuja ennestään ja oletko käynyt siellä aiemmin. Mä olen yrittänyt varmaan viisi kertaa lähestyä ko. seuraa ja koskaan en ole mitään vastausta saanut. Sen verran tiedän, että ihmistet ja koirat valitaan sinne testein avulla, mutta millloin näitä testejä on? Voit laittaa vaikka yksärinä.
HAU:hun pääsy on yhtä todennäköistä kuin lottovoitto, niin mitäs muita seuroja pk-seudulla olikaan (ei yksityisiä koirakouluja). Lähinnä Nellin tulevaisuuden kannalta agilityn kanssa olen tässä jo liikenteessä, vaikka itse koira saa täysipainoisesti osallistua vasta ensi tammikuussa.

Kesällä meilllä on pienellä porukailla vuokrattu halli, jossa agiesteet. Siellä ajattelin Nellille ensimmöistä kertaa alkaa tutustuttamaan Annin treenien ohella mm. pujottuun, hyppyihin (kepit maassa), putkeen ja pussiin. Lisäksi kun oppisin noita ohjauskuvioita niin sitten niitä voisi harjoitella. Tällä hetkellä niiden osaaminen rajoittuu toisiaan valssaukseen ja eteenlähetykseen. Sekä esteen kiertämisee, niin että sen hyppy kohdistuu kierron jälkeen mua kohti (en tiedä tämän hienompaa niemä). Mutta alkeissa ollaan...
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 13:18  
+
0
Annia ja Nellia kovasti odotellaan näkevän ensi torstaina agitreeneissä. ;)
Aloitettiin siis samaisen pikkuporukan kanssa tällä viikolla Hakkilassa, kenttä on mukavan kokoinen ja näyttäisi siltä, että ollaan illan ainoa porukka, jolloin toinenkin puoli saattaa olla käytössä.
Akulla virtaa riitti ekaksi puoleksi tunniksi ihan reippaasti, muistaa esteet ihan hyvin. Sitten alkoikin keskittyminen herpaantumaan. Vaikeita kulmia voisi alkaa hiomaan, samoin mutkiputkia ja keinua.
Toivottavasti kesällä olisi pk-seudulla mölli,- ja epävirallisiakilpailuja, niin päästäisiin papan kanssa vielä kokeilemaan kisatunnelmia ennen lopullisia eläkepäiviä.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Sissi75

Sissi75
Viestimäärä: 1

VS: AGILITYPULINA - Lauantaina, 08.05.2010 klo 19:39  
+
0
Me ollaan alotettu Ruutin kanssa kesän episkausi, ja aika hyvin on alkanu :cool: . 5 epikset takana, joista 3:ssa voitto, minimölleissä siis.

Vappupäivänä oltiin Hyvinkäällä, jossa tuli voitto. Rata meni tosi hyvin, vaikka epäilin, että pussin kanssa tulis ongelmia. Eilen oltiin Nummi-Pusulassa. Voitto tuli, mutta kyllä keli vaikutti koiraan. Vettä satoi ja oli aika viilee. Ruutilta hävis vauhti, se luimuili ja mörköili, kun ratahenkilökunta ja yleisö oli pelottavia sen mielestä. Mut olipahan hyvää treeniä tommosessa kelissä.

Täytynee seuraavan kerran, kun vettä sataa, mennä kyhäämään esteet pihalle ja mennä vähän treenaamaan :nauru: . Mut muuten oon kyllä niin ylpee siitä, ei oo treenit menny hukkaan!

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 11:41  
+
0
Meillä on nyt takana ensimmäiset kilpailut! Yllätykseksi toisella radalla tulimme ensimmäisiksi nollalla! Eli ensimmäinen LUVA plakkarissa. Toisella radalla sitten putosi yksi rima ja siitä 5rv, sijoitus kolmas :hymy: Nyt on emäntä onnellinen! Ja eikun ensi viikonloppuna uusiin kisoihin :aurinko:
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AGILITYPULINA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 16:00  
+
0
Oltiin eilen Jenni Leinon aksakoulutuksessa ja voin vaan sanoa että suosittelen! :hymy: Kaikki sai treenistä paljon irti riippumatta siitä olivatko möllejä (me!) vai jo kisaavia.
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28217
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545742
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 08.05.2024 klo 13:45)