Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 19:31

Canicross/koiran kanssa juokseminen

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 20

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 10:47  
+
0
Ainiin, piti mainita tuosta vauhtikestävyydestä, että minä olen ainakin löytänyt itsestäni ihan eri vaihteen koirien kanssa. Tottakai on tarkoitus kehittää itseään myös yksilöjuoksijana, mutta koirien kanssa kun treenaa, niin se kestävyys kehittyy jotenkin tosi vaivattomasti. Ainakin, kun muistaa treenata usein, mutta maltilla. Itselle se turhan repimisen ja jatkuvasti liian kovien treenien hallinta on ollut kaikkein vaikeinta, mutta nyt kun olen oppinut uuden treenimallin, olen kehittynyt huomattavasti nopeammin.:hymy:
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:31  
+
0
Mulla on kanssa niin,että koirien kanssa juokseminen on tosi mukavaa ja tuntuu,että jaksaakin paremmin,osin se on kyllä tottakin kun koira on vetoapuna,mutta jotenkin tuntuu,että sitä vaan jatkaa juoksemista vaikka jossain kohdin tuleekin(ainakin mulle)se kohta kun tekis mieli pistää kävelyksi. Sen kohdan kun pääsee yli ja vaan jatkaa juoksemista niin sitten sitä taas jaksaa vaikka kuinka pitkään.

Mullakin olis haaveissa nuo icebugit,mutta kun on köyhä niin on köyhä...

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 11:46  
+
0
Mä haluisin kanssa mennä reellä Rhon kanssa, mutta tänä vuonna ei ollut varaa budjetoida uuteen kelkkaan, ei edes kicksparkkiin, joka ois halpa versio kevyeeseen rekeen nähden. Ja suksilla en aio ees yrittää, oon itse niin käpy suksilla, että siitä ei tulis mitään:nauru:
Niinpä hankin noi icebugit ja oon ollu tosi onnellinen, et oon saanu jatkaa juoksuharrastusta myös talvella, kelistä riippumatta ja kertaakaan en oo liukastunut![/quote]

Mistä ostit nuo icebuckit? Kävin katsomassa netissä ja kaikki niitä myyvät liikkeet ovat Helsingin seudulla. Niiden nettisivuilta en löytänyt yksiäkään juoksumalleja.
Itsekään en uskalla suksilla koirien kanssa, vaikka hiihtoakin olen aikoinaan harrastanut aktiivisesti omaksi ilokseni. En ole kuitenkaan vähimmässäkään määrin huimapää. Jo pelkkä rekeily lentokelillä kantohangella oli eilen liikaa, kun eteen ilmestyikin rosokohta ja rikoin valjakkoajon 1. sääntöä: Älä koskaan, missään tilanteessa päästä reestä irti... =)

Jos joku vetämistä harrastava liikkuu täällä päin (Vääksyssä), niin tervetuloa mukaan valjakkoon, tai lenkkiseuraksi.

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 12:01  
+
0
Belgilö: Joo ei noi oo mitkään halvimmat mahdolliset, mut esim Sarvan Xtiro nastajuoksukenkä on vähän halvempi. Ja tietty nyt kun kevät tulee, niin uskoisin et nää talvimallit tulee alennukseen:wink:

Lusu: icebug jälleenmyyjät Katsopas tosta hakuohjelmasta. Sinne voi vielä laittaa vaihtoehdoiksi kävely tai juoksu ja kesä tai talvi, jollon antaa vähän eri liikkeitä. Noin pikasesti katsottuna Vääksyä lähimpänä ois Lahden Intersportit. Ja toisaalta kun näemmä Vääksyn Sportia myy icebugin kävelykenkiä, niin ainahan sieltä voi tiedustella, että voisivatko tilata sulle juoksukengät..:wink:

Itse siis ostin nää ihan tosta Espoon Leppävaaran Sello-ostoskeskuksesta, intersportista. Malli on Icebug anima-L ja oon ollu niihin ihan supertyytyväinen juoksukenkinä. Ne on vähän vähemmän tuetut kuin kun kesäjuoksulenkkarit ja meni pari viikkoa totuttaa lihakset uusiin kenkiin, mutta nyt kun niihin on tottunut, niin en tiiä miltä tuntuu keväällä laittaa jalkaan noi kesä-Niket..:eek:
Upee tuntuma noilla on pohjaan kuin pohjaan, ainoastaan oikeen tuoreella nuoskalla kengän urat voi mennä umpeen, mikä voi heikentää pitoa, mutta suoraan sanottuna mitään mainittavia ongelmia ei todellakaan ole ollut.
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 12:04  
+
0
^^Niin ja harmi, että asutaan vähän turhan kaukana Vääksystä, muuten olisit saanu meistä heti seuraa niin lenkeille kuin valjakkoon:wink:
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 12:17  
+
0
Kiitos Guardacaccia, löytyihän noita icebuck jälleenmyyjiä Lahdesta. En vain ollut huomannut selata jälleenmyyjiä alaspäin... Liikkeiden nettisivuilla ei kuitenkaan löytynyt icebuckia hakusanalla. Täytynee alkuviikosta soitella.
Kohtahan alkaa ne kelit, kun ei reellä enää pääse ja kikkarillekin on liian liukasta, jos siis nastoilla eteenpäin silloin =)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.03.2013 klo 12:18)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 19:51  
+
0
Tuplat pois.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.03.2013 klo 19:58)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 19:55  
+
0
Tänään tein juoksulenkin ilman koiraa kun koiralla oli lepopäivä(eilen agikisat ja muutenkin sillä joka päivä jotain ohjelmaa;agitreeniä, tokoa jne niin hyvä pitää sillä silloin tällöin vapaapäiviä).

Juoksu sujui yllättävän keveästi vaikka aamupäivästä tein 2,5 tunnin lumikenkäilyn ton uroksen kanssa jäällä. Juoksin 5 km ja aikaa meni n 30 min joka oli minulle aika hyvin ilman vetoapua ja tällä treenimäärällä(kolmas juoksu syksyn jälkeen).

Kenkinä mulla on Salomonin speed crossit jotka toimivat hyvin kun ei ollut ihan jäätikköä.

Nyt vaan tuntuu tuossa oikeassa etusääressä pirullista kipua. Tuntui jo lumikenkäillessä,mutta lähdin kuitenkin juoksulenkille. Ei ehkä olis kannattanut...

Onko kellään kokemuksia vesitiiviistä sukista? Niitä olis myynnissä tuolla yhessä verkkokaupassa ja kiinnostus vähän heräsi kun tulossa loskakelit ja aina tahtoo räpylät kastua.
http://www.agi.fi/kauppa/muut-c-73/dexshell-coolvent-lite-vedenpit-v-t-sukat-p-360

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 21:34  
+
0
Se etusäären kipu kannattaa ottaa tosissaan ja pitää jalka/jalat levossa muutaman päivän. Mulla kipeytyi pohkeet kun vaihdoin noihin icebugeihin. Meni tosiaan aikansa lihasten tottua uuteen juoksutapaan noilla vähän tuetuilla kengillä. Ekan juoksukerran jälkeen, suunnilleen tunti lenkistä, en yhtäkkiä päässyt enää ylös tuolilta. Jalkojen taivuttaminen oli melko mahdotonta, eli mulla oli kaks puujalkaa. Siitä toipuessa meni hervoton määrä linimenttiä ja useita lihastenrunnomishierontasessioita. Seuraavan kerran pääsin lenkille viikon jälkeen ja lihakset kipeytyi silläkin kerralla, mutta nyt palautuminen tapahtui kahdessa päivässä, eikä lihasjännitys ollu missään vaiheessa ihan niin paha kuin ekalla kerralla. Muuten oonkin välttynyt pahoilta lihasvammoilta, ainakin tähän asti..

Vedenpitävistä sukista ei oo kokemusta. Itelle on tähän päivään riittäneet laadukkaat tekniset juoksusukat, jotka hengittää kunnolla. Viimeksikin kun oli loskakeli ja vaikka sukat oli ekan 5 minuutin jälkeen märät, juokseminen ei tuntunut yhtään pahalta, enkä varsinaisesti edes huomannut sen kummemmin sukkien märkyyttä. Lenkkareita voi myös tuunata noilla gore-tex tms. suihkeilla, joilla saa sen vettä hylkivän kalvon melkein kenkään kuin kenkään. Sit jos on jo vedenpitävä kenkä, mutta vesi tulee sisään nilkasta, niin noita erilaisia säärystimiähän on myöskin markkinoilla.
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 03.03.2013 klo 23:22  
+
0

Lusu kirjoitti:

Liikkeiden nettisivuilla ei kuitenkaan löytynyt icebuckia hakusanalla. Täytynee alkuviikosta soitella.



Haitko tuolla Icebuck-nimellä? Kengän nimi on Icebug. :wink:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 04.03.2013 klo 07:45  
+
0

Fay kirjoitti:

Haitko tuolla Icebuck-nimellä? Kengän nimi on Icebug. :wink:



Kiitos Fay, täytyy koettaa tänään uudelleen. Oikealla nimella voi lykästää paremmin =)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 04.03.2013 klo 08:16  
+
0
^^ Mä en ees huomannu koko juttua, luin ihan tyytyväisenä Lusun tekstistä Icebug :shifty: Huomaa, että kuumeessa ei oikeen toi aivotoiminta pelaa :nauru:
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 05.03.2013 klo 12:57  
+
0

belgilö kirjoitti:

^^ Kisoissa voi olla järjestäjästä riippuen myös nuorten luokka 14-16-vuotiaille ja säännöissä sanotaan,että matka on 1 - 4 km.



Täähän on just meille! Pitää vain bongata jostakin joku kaveri juoksemaan ja katsoa, miten tuo reagoi, kun on koirakaveri juoksemassa. Kun tähän asti ollaan juostu yksin satunnaisia vastaantulijoita/ohitettavia lukuunottamatta.

Guardacaccia kirjoitti:

Koiralle voi myös opettaa "hitaammin" käskyn :wink: Voin sanoa, että jos mun saksanpaimenkoira (31 kg treenattua koiraa) sais päättää vauhdista, niin meidän lenkit loppuis hyvin lyhyeen:nauru: Pulkan kanssa ollaan kokeiltu, että kuin kovaa tosta lähtee kun perässä on se 54 kg (eli minä) vedettävää ja ei yhtään vetoapua. Koira meni 500 m matkan melkeen 30 km/h. Opetin Rholle alusta asti myös hidastamiskäskyn, koska muuten lenkin ekat 1-2 km menis niin törkeetä vauhtia, että siinä olisi kuka tahansa sprintterikin maitohapoilla. Ja jos on aina suorituskykynsä äärirajoilla, se ei tee kunnon kehitykselle hyvää. Lyhyet sprintit kuuluu toki meidänkin treeniohjelmaan, eli n. 100-200 metrin pätkiä maksimisykkeillä, jonka jälkeen hidastetaan tavalliseen juoksuun ja jatketaan matkaa. Ei siinä, en minä ole kukaan neuvomaan, miten kukakin treenaa, mutta jos sitä matkaa haluaisi alkaa pidentää niin vauhtia on saatava alas ja kun on treenattu jonkin aikaa pidempää matkaa hitaammilla vauhdeilla, voi sitä vauhtia nostaa myös. Eli lopulta pääsee tilanteeseen, että pääsee pidemmälle kovempaa :wink:

Tuolla 45 minuuttia reippaasti viittasin siihen, että se voi olla myös reipasta kävelyä tai mitä tahansa etenemismuotoa, kunhan itsellä se rasitus tuntuu kohtuullisena, eli jaksaa sen 45 minuuttia. Itse suosittelen lämpimästi sykemittaria, se on kuntoilijalle muutenkin ihan mahtava apuväline, varsinkin alkuun, kun ei välttämättä ole tietoa omista syketasoista ja siitä, miten minkäkinainen treeni vaikuttaa. Sykemittareitakin kuitenkin saa tosi kohtuuhintaan nykypäivänä, eli jos omaa kuntoa ja kestävyyttä haluaa parantaa, sykemittarista on paljon apua.
Mutta siis Strikku, älä ota tätä minää saarnana. Tottakai saatte paahtaa juuri niin kovaa kuin haluatte. Koira varmasti nauttii menosta joka tapauksessa ja jos itsekin nautit juuri vauhdin hurmasta, niin mikäs sen parempaa:peukku:



Tuo osaa kyllä tarvittavat käskyt ("mennään!", "oikea!", "vasen!", "STOP!", "shhhhh", "hopihopi, hophop") mutta jostakin syystä olen ihan tuppisuu juostessa. Kun ei tuolla meidän vakiolenkillä pururadalla ole juurikaan risteyksiä, niin ei edes tule kääntymisiä käskytettyä. Pitäis ehkä puhua enempi. Ja mun mielestä se vauhti on kyllä paljon hienompaa kuin matka...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 05.03.2013 klo 18:30  
+
0
^Mut eiks olis kivaa, jos jaksais juostaa kovaa ja pitkään? :wink: Juoksuhommissa se vaan menee niin, että ensin pitäis rakentaa pohjakunto ja sen jälkeen voi alkaa kasvattamaan myös vauhtia. Ja peruskunnon kasvattaminen tarkottaa juoksemista suht hiljaa ainakin aluksi. Tietty voi juosta ihan niin ku ite tykkää, mut pohjakunnon pitäs olla kunnossa. Peruskuntoa rakennetaan juoksemalla niin, että syke on noin 60-70 % maksimisykkeestä, ja ainakaan juoksuharrastuksen alussa vauhti ei voi olla kovin kova, jotta vielä pysyy tavotesykealueella. Jos juoksee aina kovaa ja lyhyitä pätkiä, peruskunto ei kehity.

Mekin alotettiin Alissan kanssa juokseminen vähän aikaa sitten mut sit tuli tauko, kun olin kipeenä. Mietin, jos taas tänään laittais lenkkarit jalkaan ja jatkettais taas. En oo ainakaan vielä opettanu Alissaa vetämään. Varusteina meillä on ihan tavalliset y-valjaat ja fleksi. Fleksi on helpompi ku tavallinen hihna, koska se on koko ajan sopivan pitunen, ei tartte keriä hihnaa välillä. Juoksuvyö vois olla kyl kiva, vaikka Alissa ei edes vetäis, sais kädet vapaiks. Aluks Allu ei meinannu yhtään tajuta, että juoksemisen aikana ei saa haistella, mut aika nopeesti se sen hoksas ja rupes ravaamaan edessä. Ootan niin paljon, et jaksetaan juosta pidempään ja voidaan mennä vähän kovempaa, ku meno on vielä aika hiljasta hölköttelyä, mut onneks juoksukunto tosiaan kasvaa ihan huiman nopeesti.
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Sofffeli

Sofffeli
Viestimäärä: 1

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 05.03.2013 klo 20:32  
+
0
Heipsan! Täällä kanssa yksi canicrossailija. Koira on nyt 1v 4kk sakemanni-labbis 28kg ja aloitettiin pikku hölkkälenkit noin reilu vuoden iässä. Sitä ennen totuttelua valjaisiin ja remmilenkit lähinnä kävely muodossa.
Mutta nyt aloin pohtimaan että saakohan tuo meidän nuori liikaa liikuntaa.. Aluksi itse vain juoksin ja kävelin 4-5km lenkkejä ja kohotin samalla omaa kuntoani.

Mutta nyt, kun parempi puolisko on aloittanut juoksu harrastuksen ja ottanut säännöllisesti koiran mukaan lenkeille ja niitä kertyi esim. viime viikolla: 3 kertaa 8km lenkki juosten, sekä 3 kertaa 4-5km lenkki rauhallista vauhtia kävellen ja hölkäten. Miltä kuulostaa?
Siihen päälle tietysti metsässä vapaana olot, leikit yms. Mitkä ei raskaita ole ollut.

Noista 8km lenkeistä koira jaksaa keskimäärin puolet vetää hyvällä vauhdilla, mutta puolessavälissä alkaa menemään hihna löysällä vierellä, taakse ei kuitenkaan jää, ja jaksaa kuitenkin mennä kokoajan eteenpäin innokkaasti. Lyhyemmät lenkit menee suhteellisen rauhassa. Pitäisiköhän lyhyemmät lenkit mennä normi hihnalla vaan, vai onko ok mennä valjailla kun koira hyvin vähän vetää kävelyvauhdissa?

Miltä tämä kuulostaa muiden mielestä? Onko ok kuitenkin kun jaksaa olla innokas, sekä lämmittelyt ja jäähdyttelyt pidetään tarpeeksi pitkinä?

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 06.03.2013 klo 14:24  
+
0
Eilen tuli vetovaljaat postissa. Että mä kiitän, että tuo on niin perusmallinen, että kaikki, mitä tuolle koittaa, osuu aina nappiin. Aluks näytti, että oli pienet, mutta olin tukenu tassun väärästä reiästä... Olihan ne sopivat.

Käytiin eilen sitten joku 500m lenkki, koska haluun, et se alkaa tykkäämään noista valjaista, ja kun huomasin, että nakkivarannot on loppumassa, käännyimme takasin. Osasyynä ehkä ajankin puute ja se, että mulle tuli kuuma, kun olin pistäny paksuimmat toppavaatteet päälle, ja asteet nollassa.

Soffelin homma kuulostaa ihan järkevältä, ainakin mun korvaan. Tosin jos sä haluut opettaa sen vetämään koko lenkin, sun on aloitettava lenkistä, jonka se vetää koko matkan. Mutta ei sillä ole mitään väliä, vetääkö koira vai ei.

Olen huolissani kaverin koirasta. Pieni terrieri, 8kk, juoksee 10km lenkkejä vetäen perheen isää. En viitsi mennä vain tökäisemään "alle vuotikkaan koiran kans ei saa juosta lenkkejä", kun koira on hankittu lenkki- ja harrastuskaveriksi. Mitä mä teen?
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Perjantaina, 08.03.2013 klo 22:18  
+
0
Jeejee! Tänään iltalenkillä juostiin muutamia n. 100 metrin pätkiä ja hyvinhän se Bella veti. Siis ihan normaalin hihnan kanssa mentiin. Ei kertaakaan pysähtynyt tai hidastellut vaan selvästi nautti vetämisestä ja kun hidastettiin, katsoi taakseen että mitäs siellä hidastelet. Koiran meno olisi jatkunut vaan. Huomenna vetäistään juoksutrikoot päälle ja tehdään ensimmäinen yhteinen juoksulenkki. :jjei: Tajusin juuri senkin että en ole edes vielä testannut noita uusia trikoita kun en ole uskaltanut Bellan kanssa vielä juosta.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 09.03.2013 klo 18:44  
+
0
^Hyvä te! :peukku:

Me päästään viimeistään ens viikon alussa taas vauhtiin treenaamisessa, mutta kyllä ottaa päähän, kun sekä omat että koiran lihakset on surkastuneet tän muutaman sairasviikon aikana ihan selvästi, liikuntamäärän romahdettua lähes nollaan. Odotan tosi kovasti jo seuraavaa lenkkiä, mutta en uskalla vielä tänään, enkä varmaan huomenna lähteä. Liian vähän terveitä päiviä takana. Ja siltikin pitää alottaa rauhallisesti, buuu..
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

Lusu

Lusu
Viestimäärä: 257

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Lauantaina, 09.03.2013 klo 19:42  
+
0
Vähän kaiholla lueskelen noita teidän treenijuttuja. Itse en ole kun sen yhden kokeilukerran vasta mennyt. Päätin odottaa kunhan saan ne iceBUG:it tai vastaavat hankittua ja nyt en saakaan autoa lainaan... Netistäkin vois tilata, mutta ei uutta kenkämallia uskalla sovittamatta hankkia. Ehkä se on ihan hyvä, niin jää intoa sinne keväämmälle, kun rekikelit loppuu.
Tsemppiä treeneihin! Ja pitäkää minut ajan tasalla kuinka eteneminen sujuu. Me tullaan sitten jossain vaiheessa perässä -toivottavasti hymyssä suin ja vauhdilla =)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 19:26  
+
0
Päästiin tänään hiihtämään. Jee! Järven jäälle päästiin, ja ihan hyvin meni. Koira ei vaan oikeen tajunnu, että avaralla järvenjäällä voi mennä suoraan. Joten meillä oli aina pieni kaarto vasemalle tai oikeelle, vähän tuon mielen mukaan. Ei onneks pelänny sauvoja, kuten sauvakävellessä, ja suksiakin kunnioitti kivasti. Me vaan tarvitaan jonkinnäkönen pidennysosa tuohon joustohihnaan, kun on sen verran lyhyt, että jos ei vedä ihan täysillä, hihna on niin lyhyt, että turvaväli koiran ja suksen välillä on todella lyhyt.

Munkin pitäis varmaan hankkia talvilenkkarit. Oon nyt juossu vaelluskengillä (en suosittele), ja kun eilen kävimme pidemmän lenkin (pari kilsaa), huomas heti, ettei vaelluskenkiä ole suunniteltu juoksemiseen.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 13:00)