Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 19:31

Canicross/koiran kanssa juokseminen

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 20

soonja

soonja
Viestimäärä: 50

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 15.10.2012 klo 21:50  
+
0
No minkälaista vyötä suosittelisitte canicrossiin? Kun vyötä pitäs alkaa pikkuhiljaa hankkia... :)
kuvasivusto

Englanninbulldoggi Lyyti s. 9.7.2011
Bokseri Tigra s. 26.6.2012
Siperianhusky Kurko s. 1.12.2015

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 15.10.2012 klo 22:19  
+
0
Jos mahdollisesti haluaa oikein kilpailuihin joskus niin sittenpä hyvä vaihtoehto vois olla ManMat:n vetovyö, jollasen voi löytää esimerkiks täältä. Siinä on noi jalkaremmit niin pysyy vyö oikealla paikalla ja kisoihin kelpaava avokoukku hihnalle. Itellä ei siis moista oo, mutta pelkkää hyvää oon kyseisestä vyöstä kuullu :) Aika tyyrishän tuo toisaalta kyllä on... Jos meinaa vaan huvikseen juoksennella niin sanoisin, että eläinkaupan vyötarjonta riittää kyllä.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Karvamatto

Karvamatto
Viestimäärä: 1

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 25.10.2012 klo 12:16  
+
0
Mitä mieltä olette "laiskan" koiran juoksuttamisesta? Onko teillä koiria jotka eivät halua ravata hihnassa?

Oma koirani (5-vuotias lapinkoiranarttu) on aina ollut todella hidas hihnalenkkeilijä. Sen päätoimi on yksinkertaisesti haisteleminen. Se on vuosia tottunut olemaan joka päivä vapaana metsälenkeillä kun asuimme maalla ja se jaksaa tehdä miten pitkän lenkin tahansa. Sen liikkumatapa vain jotenkin on joko paikallaan haistellen, tai sitten täysiä (mieluiten jäniksen perässä :D).

Nyt on muutettu kaupunkiin ja olen todella huolissani koiran kunnosta. Ei tuollainen pieni hihnalenkittely taida juuri kuntoa hoitaa. Vapaanakaan ei voi täällä (Helsingissä) missään nimessä riistavietin vuoksi pitää. Maalla juoksin koiran kanssa paljon niin että koira oli vapaana. Jäi aina haistelemaan sydämensä kyllyydestä ja otti sitten kiitolaukalla kiinni ja ohi, tai huiteli ristiin rastiin jossain kankailla. Mutta sitä ei yksinkertaisesti motivoi TIPPAAKAAN juosta kanssani, minun tahtiani, hihnassa vaan parin sadan metrin jälkeen se muuttuu perässä vedettäväksi viidentoista kilon lahnaksi. Ja se ei oo sitten kivaa kummallekaan.

Koira on kuvattu (selkä ja lonkat) ja kaikki ok. Ei onnu, ei arista paikkoja. Jotenkin hankala nähdä että tuo jumittaminen johtuisi kivusta. Se on aina ollut tollanen. Mietin että jatkanko vain sinnikkäästi lyhyitä hihnajuoksulenkkejä koiraa tsempaten? Spurttailemisesta se välillä innostuu, siis että tehdään intervallityylisesti. Mutta ravi/tommonen kakkosvaihde on sen mielestä ilmeisesti ihan turha olla olemassa. En oikein keksi mitään muutakaan tapaa ylläpitää koiran kuntoa kaupunkioloissa.

lufas

lufas
Viestimäärä: 7

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 29.10.2012 klo 02:28  
+
0
Karvamatto, lenkkien päätehtävä kuuluukin olla haistelu, ellei olla oikeasti treenaamassa tmv. Mulla itelläni on kanssa vähän löllykkäpöllykkä koira, joka saattaa kesken juoksupätkän vain pysähtyä. Tähän ongelmaan ei ole auttanut sitten muu kuin opettaa koiralle juoksemiseen oma käsky. Oppi sen sitten kun jumitti enkä pysähtynytkään, vaan tempaisin koiran mukaani. Nyt laukkailee jo tyytyväisenä perässä ja nauttiikin ihan juoksemisesta, joskin on onnellisempi saadessaan haistella.
Meillä oli myös ongelmaa sen suhteen, että koira juoksi eteen leikkimään. Itse kokeilin huutamista, tönimistä jne. Kerran tuo sitten taas hyppäsi jyrkässä alamäessä eteen jolloin olin ihan varma että kompastun koiraan. Ei ollut muuta mahdollisuutta kuin repäistä koira oikealle puolelle (vauhtia oli sen verran että jarrutus olisi vain kierittänyt molemmat alas mäkeä), joskin samassa hötäkässä astuin tassulle. Eikä enää pääsääntöisesti pompi eteen vaan juoksee nätisti.

Tosiaan, harrastetaan (maasto)juoksua. Viime kesänä pohjat olivat maastossa sen verran huonot, ettei maastossa juoksemisesta tullut oikein mitään. Jos pohja oli hyvä, oli aivan liian kuuma juoksemiseen. Siispä ollaan nyt tyydytty hiekkateihin ja tullaan varmaan tyytymään talvikin, ellen löydä hyviä kenkiä (tai tule lumeton talvi). Harmittaa hieman, että itsellä on polvet niin huonossa kunnossa, muuten voitaisiin mennä talvikin ihan täysillä, mutta liukkauden takia on oltava entistäkin varovaisempi ja esimerkiksi jyrkkien, epätasaisten alamäkien juokseminen on suorastaan tappavaa talvisin. Tasaisella ei sentään valu kymmentä metriä eteenpäin jos jalka pettääkin alta.
seropinarttu Scotty
vkh tv uros Pumpkin's Splice "Juno"

blogi: Liikerin Luolassa

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 12.11.2012 klo 15:51  
+
0
^ Mun mielestä lenkkien päätehtävä ei ole haistelu, vaan liikunta. Haistella voi sitten siinä sivussa tai ihan erikseen, mutta lenkille lähdetään ainakin meillä juuri sen takia, että koira saa liikuntaa ja pitää kuntoa yllä. Ihan sama onko se reipasta kävelyä vai juoksua, niin haistelu ei ole päätehtävä.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 03.01.2013 klo 18:18  
+
0
Minä olen opettanut tuota koiraa niin, että silloin kun on valjaat päällä on tarkoitus juosta ja mennä eteenpäin eikä hypätä joka tuoksun perään. Sitten muilla lenkeillä laitan pannan ja silloin saa nuuskutella ja pomppia nenänsä perässä miten lystää.

Paljon helpompi itsekin mennä sukset jalassa koiran perässä, kun ei joka hetki tarvi pelätä, että se lyö jarrut pohjaan ja törmätään tai mikä vielä pahempaa ottaa sivuloikan jonnekin pusikkoon ja vetää minut kumoon täydestä vauhdista. Viime talvena teki sen kertaalleen enkä toista kertaa tahtoisi joutua samaan tilanteeseen.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 03.01.2013 klo 19:24  
+
0
Juu todellakaan ei nuuskutella vetolenkeillä, saati sitten kuseksita! Jos koiran nokka käy maahan, mä karjaisen "EI" ja "eteen" ja kehun kun lähtee taas vetämään. Sen olemuksesta kyllä huomaa jos on kakkahätä tms, niin silloin tiedän laskea sen pusikkoon kakalle.

Me ollaan käyty hiihtämässä pari kertaa ja se on kivaa! Pääsee vähän kovempaa vauhtia kuin juostessa. Pitäisi vaan uusi vetonaru askarrella kun tuossa nykyisessä on auttamattoman löysä ja lyhyt jousto-osa.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 03.01.2013 klo 21:42  
+
0
Mikä on nykyään suositeltu alin ikä juoksemisen aloittamiselle? Eikarin kanssa aloitetaan canicross kunhan tuo vielä vähän kasvaa, vetovyö ja hihna ovat jo valmiina :hymy:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Kukikas

Kukikas
Viestimäärä: 78

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Perjantaina, 04.01.2013 klo 08:22  
+
0
^ Suosituksista en tiedä, mutta mun mielestä ihan pennun ehdoilla kannattaa edetä. Meillä "pentu" 11kk vetää jo täysillä rekeäkin, mutta canicrossia aloiteltiin joskus elo-syyskuussa eli pentu oli n. 7kk. Mun mielestä lyhyitä, mielekkäitä valjaisiin totuttelu-/vetoharjoituksia voi aloitella jostain puolen vuoden iästä alkaen tietysti koiran kehityksestä riippuen.
A Siberian is not your whole life, but makes your life whole.

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 08.01.2013 klo 15:12  
+
0
Minulla kun ei ole "oikeaa vetokoiraa" niin en uskaltanut tuota pentuna vedättää, aloiteltiin viime talvena, jolloin koira oli 1,5v. Täysillä olen vedättänyt vasta tänä talvena.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 08.01.2013 klo 15:13)

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Maanantaina, 14.01.2013 klo 20:39  
+
0
En tiedä saanko tästä nyt jonkun rääkkääjämaineen, mutta mun mielestä alle vuoden ikäisen kanssa voi hyvin käydä lyhyillä lenkeillä jos ei montaa kertaa viikossa mene. Mä olen käynyt jackrussellin kanssa flexin kanssa juoksemassa ehkä kerran kahdessa viikossa maksimissaan muutaman kilometrin niin että välillä kävellään ja välillä hölkätään. Ja nyt kun koira on 8 kk ja ekat juoksut tulleet niin ajattelin aloittaa varovasti vedättää lyhyitä pätkiä opetusmielessä. Tuo ei ainakaan vaikuta väsyneeltä lenkin jälkeen vaan leikkii innoissaan vielä sisälläkin. Pitää tosin pitää nuo vetopätkät ihan metreissä, ei kilometreissä mitattavina.

Bretonin kanssa meni vähän kauemmin ja aloitettiin kun koira oli 10-vuotias :D varovasti toki sekin.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 20:37  
+
0
Kaivettiinpa mekin pitkästä aikaa crossailuvälineet esiin. Viime kerrasta onkin aikaa kun tuossa viime vuoden puolella treenailin itsekseni juoksumatolla 5 km juoksua varten enkä silloin juossut koiran kanssa ollenkaan. Ja sitten treeniviikolla 6 alaselkäni sanoi sopimuksensa irti ja olin yli kuukauden selkävaivaisena. Pariin viikkoon selkä ei ole juurikaan oireillut joten tänään sitten uskaltauduin taas koiran taakse.

Mentiin koiran "määräämällä vauhdilla" eli kun hihna kiristyi, minä kiihdytin vauhtia. Tuntuu sopivan tuolle nenäänsä orjallisesti seuraavalle hurtalle. Mikään muu ei mene nenän edelle kuin vauhti. Niitä äkkipysähdyksiä tuli aika liuta matkan varrella mutta se ei kyllä minua haitannut yhtään. Kunto ei olisi riittänytkään koko matkan juoksemiseen tuolla lumisohjossa.

Ostin puolisen vuotta sitten maailman ihanimmat juoksukengät, Asicsen Pulset, mutta aika pian huomasin että niin hyvät kuin ne olivatkin jalassa, sain jo puolen tunnin kävelystä aivan hirveät rakot jalkoihini. Minulle tulee tosi herkästi rakkoja muutenkin mutta vaikka kuinka yritin, palasin lenkeiltä aina jalat vesikelloilla. Olen harmitellut tuota aivan suunnattomasti koska nämä ovat ensimmäiset kengät jotka tuntuvat sopivan jalkaani kuin valettu ja joissa on aivan mahtavat vaimennukset. Asfaltillakaan ei täräytä yhtään jalkoihin. Sinne jäivät melkein puoleksi vuodeksi kaappiin. Eilen illasta sitten tilasin alesta itselleni uudet Pulset, kokoa isommat, koska ajattelin että ehkä koko vain on väärä. Äskeiselle lenkille laitoin vanhat jalkaani ja tuon 45 minuutin aikana ei tuntunut yhtään että olisivat hanganneet. Aiemmin pystyin olemaan varma että puolessa tunnissa jalkani olivat rakoilla. Nyt olen aivan äimänä koska kengät eivät ole voineet venyä käytössä, eikä mikään muu ole muuttunut tietääkseni. No, silloin kyllä kävin puhtaasti kävelylenkeillä ja tämän lenkin hölköttelin mutta ei kai tuo nyt voi niin paljoa vaikuttaa? :eek:

Olisi kyllä aivan mahtavaa jos voisin noita käyttää mutta mistä minä nyt sitten tiedän lunastanko uudet kengät ja otan käyttöön vai otanko riskin vanhojen kanssa? :eitietoo: Juoksuvyökin pitäisi edelleen hankkia, nyt juostaan täysin omatekoisilla viritelmillä jotka eivät pidemmän päälle ole kauhean toimivia. Ja jos en noita toisia kenkiä osta, ostan sitten Salomonilta jotkut hyvät vaellus/juoksukengät.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 20.01.2013 klo 20:38)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Sunnuntaina, 20.01.2013 klo 21:07  
+
0
Kyllä mä sanoisin että se kenkä voi tuntua erilaiselta jalassa jos kävelee tai hölkkää. Mut kyllähän sä tuut joskus tulevaisuudessa tartteen uudet kengät niin jätä oottamaan kaappiin ja käytä ne vanhat loppuun jos ne tuntuu vielä hyvältä? Vaikea on sanoa, parhaiten sä ite tiiät miltä se kenkä tuntuu :)

Jos muuten hyviä ja vaimennettuja juoksukenkiä kaipaa niin Asics Gel-Nimbuksista oon kuullu vaan hyvää. Oon ollu useampana kesänä kesätöissä liikkeessä jossa mm noita myyään ja sinne tulee joka kesä tyyppejä ostaan uudet nimbukset kun mikään muu kenkä ei vaan oo yhtä hyvä. Ja ne jotka on niitä sovittanu niin on pitäny äärettömän pehmeinä ja hyvinä jalassa. Iteki oon jalkaan testannu ja hyviltä ne kyllä tuntuu, täytyy kattoa jos joskus investois.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 22.01.2013 klo 21:53  
+
0
Kävin tänään hölkkäämässä ensimmäisen kerran Eikarin kanssa, tehtiin lyhyt kiekka. Eihän tuo tajunnut sitä vetämistä ollenkaan :nauru: Ensin hyppi ja pomppi kun lähdin hölkkäämään ja sitten meni sivulla loppumatkan juosten. No, eipä se haittaa vaikkei vedä, menee se nätisti tuossa sivullakin. Huomenna uudestaan varovaiselle pikkulenkille, nostetaan pikkuhiljaa matkaa.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Tiistaina, 22.01.2013 klo 22:31  
+
0
Kolme lenkkiä takana eikä edelleenkään rakon rakkoa. Pakko kai se on uskoa että noita voi käyttää. :eitietoo: Mutta uudet (jotka ovat vasta matkalla Postissa) lähetän sitten takaisin samantien ja ostan sitten ne vaelluskengät tilalle. Joko "juoksumallit" tai sitten oikein kunnon järeät mettäkengät. Niitä olen jo pidempään kaipaillut.

Mutta tämähän tarkoittaa sitten sitä että me päästään tosissaan treenailemaan juoksua.

Kesäksi haluaisin hirveästi hankkia skiket joten juoksuharjoittelusta olisi vain hyötyä sitäkin ajatellen. Kestävyyskunnossa kun olisi aika paljon parannettavaa.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 23.01.2013 klo 21:57  
+
0
Aika harva koira opettamatta tajuaa yhtäkkiä vetää, kun koko ikänsä on saanut noottia remmissä vetämisestä. Mä käytin etupalkkaa apuna, samoin jänistä (=joku juoksee edellä), ja nyt koira vetää ihan hyvin tyhjällekin. Jäniksestä pitää vaan hankkiutua nopeasti eroon, koska voi käydä niin, että koira ei sitten vedäkään jos kukaan ei pingo edellä karkuun.. Toisaalta taas jos tavoitteet ovat vain harrastelussa, eihän se haittaa, jos koira vetää vain kaverin kanssa. Saa ainakin lenkkiseuraa ;)

Vieraissa paikoissa tuo vetää toki paremmin, etenkin toisen koiran tai kaverin kanssa. Kovempaakin se toki voisi mennä, mutta jos mun perässä roikkuisi yli kaksi kertaa itseni painoinen möykky, en mäkään jaksaisi täysiä kiskoa :P Meillä myös vetonaru on huono, siinä on liian löysä jousto.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Keskiviikkona, 23.01.2013 klo 22:47  
+
0
Tämä nyt ei enää varsinaisesti canicrossiin liity muuten kuin välineiden osalta mutta kiukuttelen nyt kuitenkin.

1:15 lenkki takana ja isot rakot taas jaloissa. En enää keksi mikä logiikka tuossa on. Voi olla kävely, voi olla maasto, voi olla matkan pituus, voi olla ihan mitä vaan. Kyseiset kengät nyt vain aiheuttavat ongelmia, se siitä sitten.

Lenkki1: juosten/hölkäten/kävellen, 45 min, ei rakkoja
Lenkki2: kävellen, 40 min, ei rakkoja
Lenkki3: kävellen, 1 h 15 min, kävellen metsässä mäkisessä maastossa, rakot (alkoivat tulla n. 40 min kävelyn jälkeen)

Sain uudet kengät postissa mutta aika vaikea nitä on testailla kun nuo rakot sattuvat niin pirusti. Numeroa isommat kengät ja tuntuvat paremmilta jalkaan. Mutta en nyt voi yhtään tietää olisivatko käytössä yhtään erilaiset. Taidan vain suosiolla noudattaa suunnitelmaa B, eli lähetän nuo takaisin ja ostan Salomonin vaellus/juoksukengät tilalle. Jos nuo vanhemmat Asicsit joskus myöhemmin lähtevät toimimaan, voin sitten niitä käyttää. Mutta turhaan minä kaksia samoja kenkiä pidän kaapissa jos osoittautuu vielä myöhemmin että molemmat aiheuttavat samat ongelmat. Sitähän en voi nyt tietää.

Ovat nuo silti parhaat juoksukengät mitä olen kokeillut. Ehkä vain keksin jonkun teippiviritelmän jotta rakkoja ei tule.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 24.01.2013 klo 07:44  
+
0
Mua ei ainakaan haittaa vaikka Eikar ei vedä, pääasia on mun kunnon ylläpitäminen ja se, että koira tykkää hommasta. Veeti tykkää juoksemisesta todella paljon, mutta senkin tyyli on juosta mun sivulla. Sen kanssa en oo menny n. 40 minuuttia pitempää lenkkiä kun se joutuu pikkutassuillaan pinkomaan hirmuista vauhtia, jotta pysyy vierellä mun juostessa :hymy:

Käytiin eilen taas hölkkäilemässä, mutta nyt vähän enemmällä vauhdilla. Hyvin meni kun molemmat saatiin rytmi kohdilleen.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 24.01.2013 klo 07:50  
+
0
Missä pk-seudulla pääsisi kokeilemaan laajinta valikoimaa vetovaljaita? Mun koikkeri (painoa 9kg) on sen verran pikkuinen että noi perushuskyvaljaat sun muut taitaapi olla isoja. Kuitenkin vetää niin raivokkaasti että paremmat valjaat olisi melkein pakko hankkia ennen kevättä.

Entäs tuo kenkäpuoli. Mä olen ollut köyhä opiskelija viimeiset 5v joten juoksukengät on kirjaimellisesti vähintään 10 vuotta vanhat ja uudet pitäisi saada. Mutta minkälaiset olisi parhaat juoksemiseen sekä kesällä että talvella? Voiko siis lumelle ja hiekalle käydä samat kengät? Mä olen ihan hukassa nykyään kenkäkaupoissa kun tuntuu että jos yhteen menen niin en tiedä niistä kengistä mitään ja ostan ne mitkä myyjä suosittelee, mutta sitten kotiin tultua vähän surffailtua olisi samat saanut vähintään jostain halvemmalla ja lisäksi jotkut toiset olisi ollut paljon paremmat.

Kun on noita geelipohjaisia mitä lie ja hiekalle ja asfaltille ja talvelle ja mille lie, mutta mä haluaisin jotkut mitkä käy kaikelle! Mitä ihmeen eroa on näilläkin sadalla ja miljoonalla kengällä mitkä on tarkoitettu juoksemiseen?
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.01.2013 klo 07:53)

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: CANICROSS/KOIRAN KANSSA JUOKSEMINEN - Torstaina, 24.01.2013 klo 07:59  
+
0
^Tammiston Mustissa ja Mirrissä on Top Caniksen ja Soik:n vetovaljaita. Kokeilin Eikarille Soikin 1-kokoa ja se ei meinannut mennä päälle. Eikar painaa n.12kg ja taitaa olla vähän tanakampi kuin Loki, joten ehkä ne valjaat olisi yksi vaihtoehto sovitukseen?
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28202
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 21:45)