Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:01

Koiratanssi

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 07.06.2010 klo 10:52  
+
0
Kaislatus, Juulia, ok katsotaan sitten syksymmällä. :)

Hankalaa jotenkin keksiä hyvää treenipaikkaa ulkosalta, tuntuu että joka paikassa pörrää ihmisiä ja jos uskallan laskea Uskon jossain puistossa/kentällä irti pelkään että siitä tulee samantien naputusta. Metsässä taas on huono treenata, pitäisi olla hyvä, tasainen pohja.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 08.06.2010 klo 00:59  
+
0

Nemes kirjoitti:

Kaislatus, Juulia, ok katsotaan sitten syksymmällä. :)

Hankalaa jotenkin keksiä hyvää treenipaikkaa ulkosalta, tuntuu että joka paikassa pörrää ihmisiä ja jos uskallan laskea Uskon jossain puistossa/kentällä irti pelkään että siitä tulee samantien naputusta. Metsässä taas on huono treenata, pitäisi olla hyvä, tasainen pohja.


Meidän lähellä on yksi koulutuskenttä, josa on nurmipohja. Sopiiko sellainen hyvin treenaukseen?
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 08.06.2010 klo 10:42  
+
0
^Juulia joo sopii :) Ainut vaan että missä päin asutte? Meillä ei ole autoa, joten liikkuminen on melko rajallista.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 08.06.2010 klo 23:55  
+
0

Nemes kirjoitti:

^Juulia joo sopii :) Ainut vaan että missä päin asutte? Meillä ei ole autoa, joten liikkuminen on melko rajallista.


Koivukylässä Vantaalla. K-junalla pääsee Helsingistä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Sysikoira

Sysikoira
Viestimäärä: 89

VS: KOIRATANSSI - Torstaina, 10.06.2010 klo 16:32  
+
0
Mua kiinnostaa yhä enemmän koiratanssi ja liikkeetkin on hyvin jo hallussa. Uskon, että oltaisiin jo enemmän kuin valmiita alokasluokkaan kaikin puolin. Ainut mutta on vain, että on niin työlästä tehdä kaikki valmistelut. Ilmoittautumisrumba, matkustaminen, musiikin valinta, koreografian suunnittelu.. Pitäisi jaksaa yhdistellä tempuista juonellinen kokonaisuus, etteivät ne olisi vain temppuja toistensa perään. Koira siis olisi valmis, mutta minä en..
Liikkeitä on aivan riittävästi ja koira osaa tehdä niitä putkeen random-järjestyksessä nopeasti. "koiratanssi" on ihan hienon näköistä, mitä olen kavereille näyttänyt. Miten edetä tästä? Minulle ei riitä että on vain jokin musiikki ja jokin koreografia, vaan haluaisin hyvän idean. Haluaisin, että esityksessä on jokin juoni ja se on näyttävä, ja musiikki tukisi ideaa. Vaikea vaan keksiä mitään uniikkia, ja on niin paljon taitavampiakin koiria kuin omani. Ei se osaa mitään kovin ihmeellisiä juttuja, aina löytyy parempia koirakoita :D Vaikka en vertailla haluaisikaan, tuntuu että jos osallistuttaisiin kisoihin, tuomarit vain katsoisivat, että jaahas, eipä nyt mitään mullistavaa taaskaan. Kaikki on jo keksitty ja tehty :D

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRATANSSI - Torstaina, 10.06.2010 klo 19:55  
+
0
^Olisiko sulla kavereita, jotka voisivat katsoa teidän tekemistä ja ehdotella millainen fiilis teistä tulee. Voisitte yhdessä pohtia teemaa ja musiikkia sitten. Kaverin ei välttämättä tarvitse olla itse koiratanssin harrastaja, mutta yleensä kun yhdessä miettii niin rupeaa ajattelemaan luovemmin ja innostuu enemmän kuin yksin miettiessä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

metteeeeee

metteeeeee
Viestimäärä: 8

VS: KOIRATANSSI - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 00:10  
+
0
Tossa aikasemmin oli puhetta biisin katkasemisesta, ettei esityksestä tuu liian pitkä. tää on ehkä ihan itsestäänselvyys, mutta ajattelin kuitenkin todeta, että kannattaa uhrata ainakin yks ilta sille että istuu koneen ääreen ja editoi biisin jollain yksinkertasella ohjelmalla (esim windowsin movie maker?) sellaseen muotoon ja pituuteen, että jäljelle jää vaan parhaat palat ja että se sopii omaan koreografiaan ja taitoihin. jo tolla saa aika paljon valinnanvaraa verrattuna siihen et vaan katkasis biisin ajan x kuluttua. jotkuthan tekee sitäkin, että yhdistää kaksi tai useampia biisejä, mutta mä en ainakaan henk koht muista kuulleni... no, kovinkaan monta onnistunutta tällaista vetoa.

metteeeeee

metteeeeee
Viestimäärä: 8

VS: KOIRATANSSI - Keskiviikkona, 16.06.2010 klo 00:10  
+
0
Tossa aikasemmin oli puhetta biisin katkasemisesta, ettei esityksestä tuu liian pitkä. tää on ehkä ihan itsestäänselvyys, mutta ajattelin kuitenkin todeta, että kannattaa uhrata ainakin yks ilta sille että istuu koneen ääreen ja editoi biisin jollain yksinkertasella ohjelmalla (esim windowsin movie maker?) sellaseen muotoon ja pituuteen, että jäljelle jää vaan parhaat palat ja että se sopii omaan koreografiaan ja taitoihin. jo tolla saa aika paljon valinnanvaraa verrattuna siihen et vaan katkasis biisin ajan x kuluttua. jotkuthan tekee sitäkin, että yhdistää kaksi tai useampia biisejä, mutta mä en ainakaan henk koht muista kuulleni... no, kovinkaan monta onnistunutta tällaista vetoa.

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: KOIRATANSSI - Keskiviikkona, 23.06.2010 klo 11:07  
+
0
Pieni vinkki ohjelmasta jolla saa muokattua biisejä. Eli Audacity -niminen ohjelma on ilmainen ohjelma joka muuttaa biisin "käyräksi" jota saa leikattua ja muokattuakin hieman. Siis mistään rytmimuutoksista en puhu, mutta esim. alku- ja loppuhäivytys onnistuu, biisien pätkiminen ja lisääminen peräkkäin, sekä kahden raidan päällekkäinliittäminen ja mikrofonilla nauhottaminen toimivat (jos vaikkapa haluaa pelkän musiikin päälle itse laulaa tms.). Väittäisin ohjelmaa helppokäyttöiseksi kun perusteet oppii. Yksityisviestinä saa lisäohjeita jos tarvitsee.
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: KOIRATANSSI - Lauantaina, 09.10.2010 klo 19:50  
+
0
Juulia, Nemes ja Kaislus, ootteko saaneet jotain treeniporukkaa kasaan ja miten tanssiharkkanne ovat edenneet? Mekin oltaisiin H:n kanssa kiinnostuneita Helsingissä päin tanssailemaan. :)
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: KOIRATANSSI - Lauantaina, 16.10.2010 klo 11:04  
+
0
lintuja, ei oo saatu mitään yhteistreenejä aikaan, unohdin itseasiassa koko tämän ketjun seuraamisen. Anteeksi Kaislus ja juulia! Muttuttut tosiaan tuo vantaan koivukylä on meille melko kaukana, asutaan leppävaarassa lähellä lintuvaaran rajaa eli matkaan menisi joku tunti per suunta.

Olen nyt sopinut erään rally-tokolaisen kanssa tapaamista finlandiatalon kentälle ensi ti, tarkoituksena olisi treenata varmaan ihan perus tottista ja itse ainakin meinasin treenata koiratanssia eli tervetuloa mukaan! Meillä olisi ensimmäiset kisat 30.10. eli parin viikon päästä ja tuntuu että aika loppuu kesken X_____x Pelottaa menenkö itse lukkoon (pelkää esiintymistä ja toisaalta taas pitää siitä) ja miten koira reagoi kehässä, täysin uudessa ympäristössä. Pahin olisi varmasti että itse menisin ihan lukkoon ja koira päättäisi häipyä jonnekin. Eli häiriötekijöitä kiitos ja mukavaa yhteistä treenailua :) Jatkossa voisi sitten katsoa jotain muuta treenipaikkaa, yksi vaihtoehto olisi myöskin konalassa koirakoulu kompassin lämpimät tilat.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 17.10.2010 klo 19:30  
+
0
Hei joo, toi tiistai voisikin olla ihan kiva päivä! Tullaan jos ei muuta ilmaannu. Mä asun Matinkylässä (Etelä-Espoota) eli mihinkään Vantaalle ei tosiaankaan huvita reissata. Kisoihin ilmoittautuisin heti kun tulisi sopivat kisat vastaan, pari temppua pitäisi vielä pikkuisen varmemmaksi tosin treenata.. Perustottelevaisuudella mennään niiden kahden hassun lisäksi ;)

//Ai niin, mihin aikaan olitte menossa?
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 17.10.2010 klo 19:31)

Nemes

Nemes
Viestimäärä: 104

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 18.10.2010 klo 22:57  
+
0
Eli huomenna klo 18 Finlandiatalon kentällä, tervetuloa kaikki kynnelle kykenevät :)

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 19.10.2010 klo 12:49  
+
0
Tällä hetkellä tiistait ovat tosi huonoja meille (tai päiväsaikaan voisi sopia, mutta se on yleensä muille hankalaa). Jos joskus satutte treenailemaan esim. ma, to, pe tai viikonloppuna, voitaisiin koettaa tulla mukaan. Hauskoja treenejä!
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: KOIRATANSSI - Tiistaina, 19.10.2010 klo 15:54  
+
0
Ok, me tullaan! Todennäköisesti enemmän tokoilemaan, mutta kai siinä jotain temppujakin voi tehdä :) Inhottaa vaan se hanhenpaska siellä, yöh.

ErnstVonKleinspitz

ErnstVonKleinspitz
Viestimäärä: 20

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 24.10.2010 klo 17:24  
+
0
Pitääkö koirankin osata koko koreografia ulkoa vai "käskytetäänkö" sitä esityksen aikana?

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 24.10.2010 klo 17:31  
+
0
^Käskytetään, ei toki ulkoa tarvitse osata :) Monet käyttää paljon käsimerkkejä koiralle käskyinä, jolloin ne saa piilotettua esitykseen.

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 25.10.2010 klo 18:00  
+
0
Ollaan nyt pidetty sitten vähän loppukesä taukoa, mutta nyt taas jatketaan reenailuja. Nyt on taas molemmille musiikit katottuna, kattoo jos tässä sais pikkuhiljaa ruvettua ohjelmia kasaamaan :) Sunnuntaina kepo kuvasi meidän reenailuita vähän kun käytiin anoppilassa, tässä pätkät molemmista. Ruka ja Kita. On ny vähän lyhyet pätkät, eikä tullu kaikkia temppuja, mutta toisella kertaa kun muistaa :)

Laija

Laija
Viestimäärä: 6

VS: KOIRATANSSI - Maanantaina, 25.10.2010 klo 21:01  
+
0
Miten totutan koiran taputuksiin? Suvulle ja kavereille kun tanssahdellaan, koira ihan pimahtaa yleisön taputuksista. Se haukkuu ja hyppii, eikä enää puhettakaan että se keskittyisi. Joku siedätyslevy soimaan joka päivä, taputusta puoli tuntia vai mikä toimisi?

Jannnika

Jannnika
Viestimäärä: 55

VS: KOIRATANSSI - Sunnuntaina, 16.01.2011 klo 01:19  
+
0
Nostelen tätä vähäsen. Minä olen nyt innostunut koiratanssista oikein kunnolla ja meillä alkaakin huomenna koiratanssin alkeiskurssi. Itse harrastan taitoluistelua, niin musiikin valitseminen, koreografian suunnitteleminen ja sen toteuttaminen ovat erittäin lähellä sydäntä. Siihen kun lisätään vielä koira niin lopputuloksena on minun unelmalajini :D

Yhden musiikinkin olen jo valinnut ja siihen jotain alustavaa koreografiaakin suunnitellut, tosin koira ei osaa liikkeistä vielä puoliakaan. Ei pidetä tämän kanssa mitään kiirettä, mutta kyllä me jossain vaiheessa halutaan kokeilla kisaamistakin.

Minkä pitusia koiratanssiohjelmat yleensä ovat? En löytänyt mistään mitään sääntöjä koskien musiikin pituutta, mutta minkä pituisia niiden on tapana olla? Pari minuuttia?

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 22:15)