Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 69 70 71 ... 73

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 30.05.2014 klo 14:16  
+
0
^Kelpais mullekin! Mutta onnea!
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Rapido

Rapido
Viestimäärä: 299

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 19.06.2014 klo 18:12  
+
0
Käytiin viikko sitten Armin kanssa ekaa kertaa mätsärissä. Armille siis eka kerta, mä olen joskus käynyt ennenkin pari kertaa. Sininen nauha tuli, ja loppujenlopuksi oli sinisten neljäs. Kovasti ei ollut osanottajia koko mätsärissä ja junnuluokassa, mutta silti jäi hyvä mieli ja kokemushan tuo oli! :kieli:



X-rotu Armi 05/2013
Leonberginkoira Wanda 02/2004-10/2012

Tiimi

Tiimi
Viestimäärä: 64

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 07.07.2014 klo 17:47  
+
0
Pakko vielä tarkistaa. Saako mätsärien pentuluokkaan osallistua heti kun on rokotukset ok? :mietiskel:

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 07.07.2014 klo 20:05  
+
0
^Saa, varoajan jälkeen. Tosin riippuu usein järjestäjistä, jos ovat asettaneet pentuluokalle jonkun tietyn alaikäarajan. Yleisin mitä olen nähnyt on pennut 5kk >
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Csia

Csia
Viestimäärä: 77

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 09.07.2014 klo 14:38  
+
0
Meillä oli varsin voittoisa sunnuntai, Tuomarinkartanossa Hupi x-rotuisten PUN1 ja Böbe PUN3! Böbe oli ensimmäistä kertaa mätsärissä ja kehäkäyttäytyminen oli sitä luokkaa, että hän on kehään syntynyt. Oli oikea rauhallisuuden perikuva, toisin kuin kahjo tyttärensä :roll:


Bigielma

Bigielma
Viestimäärä: 30

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 04.08.2014 klo 22:18  
+
0
Heips!
Kaipaisin vinkkejä :) Elikkä minulla on sekarotubelggari. Itse olen 11.v ja käymme paljon mätsäreissä. Kuitenkin Bigi rupee itkemään äitin perään. Mitä pitäisi tehdä??
Moi

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 05.08.2014 klo 11:23  
+
0
Tällainen oma keskustelunsa, enpä tiennyt.

Tähti kävi edustamassa ekassa mätsärissään viime lauantaina. Pienten pentujen PUN2. Sievästi ravasi, mutta seisominen on haaste (niin ja tunari esittäjä oli myös haaste - ai miten ravataan kolmio????). Mutta näemmä pysyy näyttelytaluttimessa, olin ihan varma, että livahtaa. Edes kehään karannut greyhound ei sekoittanut pienen päätä. <3
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: MäTSäRI -PULINA - Tiistaina, 05.08.2014 klo 13:31  
+
0
Meillä tuo kirppu on näyttänyt olevansa ruusukehai. :viheltel: Ekasta mätsäristä tuli punainen nauha ja paljon kehuja, mutta tiputtiin isosta kehästä viimeisten joukosta pois. Tokassa mätsärissä olikin jo SIN1 ja BIS4, vaikka pissiskehässä seisominen alkoi tuntua tylsältä hommalta.



Kolmannessa mätsärissä tuli sininen nauha ja heipat aika nopeesti, mutta viime viikolla Munkkiniemessä Koneekentällä pikkuherra esiintyi kuin paraskin filmitähti (vaikka maassa olikin kivoja hajuja välillä) ja oli PUN1 ja BIS3. :nauru:




Nyt kun tuo osaa abouttirallaa seistä paikallaan niin aletaan hivuttamaan katsetta alemmas ilman, että hypitää vasten. Aika luonnostaan oppi pönöttämään paikallaan, pari kertaa naksuteltiin ekassa mätsärissä ja hioitui siitä. Ravaa upeasti.

Merlinkin on pitkästä aikaa sijoittunut pari kertaa, SIN1 ja PUN3, sekä parikilpailussa olivat Papun kanssa ykkösiä. :hymy:

Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 14.08.2014 klo 09:30  
+
0
Me mennään nyt ihan ensikertalaisina kokeilemaan lauantaina mätsäröintiä Hakunilaan, rescuekehään ja kaikenlisäksi vielä ihan y-valjaissa, jos rohkeus riittää ja koira käyttäytyy niin paikanpäällä voi harkita nahkapantaa+perushihnaa :nolo:
En tiedä onko tämä kuinka suuri synti, mutta konsultoin mätsärin järjestävää tahoa ja he olivat sitä mieltä, että ihan miten itse tykkää tulla.

En myöskään tiedä meinaako koira seisoa vaaditun ajan, mutta otetaan tämä enemmänkin ihan hauskan, huvin ja harjoituksen kannalta :) rescuekehän lisäksi aiotaan osallistua ainakin nakkinuuskutukseen ja paikan päälle ilmestyessä osallistuu automaattisesti Heiluvin häntä-kisaan.

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 14.08.2014 klo 10:46  
+
0
Me mennään ens viikolla ShowHau:n mätsäriin, joka järkätään täällä Kokkolassa. Analla on juoksut, joten saapi jäädä kotiin. Mukaan lähtee tuo pieni räkyfifi ja mua jänskättää ihan hulluna miten se osaa käyttäytyä.
Sillä on ilmeisesti kaiken haukkuherkkyyden lisäksi vielä menossa jokin herkkyyskausi ja se pelkää kaikkia lähestyviä ihmisiä ja pakenee niitä häntä koipien välissä. Nyt viikon sisään tuo herkkyys on vähän helpottanut, joten toivoa voi, että ensi viikonloppuun mennessä olis helpottanu vielä enempi.
Mutta tiedä sitten miten tuon haukkumisen suhteen menee. Mutta harjottelua vartenhan sinne mennään :nauru:
Bolognesenarttu 7/2012

Tirku

Tirku
Viestimäärä: 231

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 16.08.2014 klo 16:27  
+
0
Parissa mätsärissä ollaan käyty lähiaikoina, toisessa Jedi pienten koirien ykkönen kun nauhoja ei siis jaettu ja lopulta BIS2, ja tänään punaisten kakkonen! Saatiin itse asiassa tänään kommenttia tuomarilta että tykkäsi sheltissä erityisesti siitä kuinka hyvin se käyttäytyy, olen kuulemma kouluttanut sen erinomaisesti. Enpä olisi vuosi sitten voinut kuvitella että joskus saan tällaista kommenttia, kun tuntui ettei koira välittänyt teinihuuruissaan yhteistyöstä ollenkaan. Nykyään on mätsäreissä tosi kiva käydä kun koira esiintyy melkein itsekseen, ei tarvitse edes seisottaessa käskyttää. :)
sheltit Jedi ja Loki

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 16.08.2014 klo 23:01  
+
0
Marvel on mieltynyt ruusukkeisiin, oli viime keskiviikkona Tuomarinkartanon mätsärissä PUN1 ja pentujen BIS3. :viheltel: Ihme tyyppi, mun mielestä se käyttäytyi kuin apinan perse silloin, pisti ihan ranttaliksi tuon tuosta ja puri hihnaa ja käveli vetäen tai vinossa ja sai koko ajan namittaa, et suostui seisomaan.

Toivottavasti pärjää sit näyttelyissäkin yhtä hyvin. :nauru:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Sufa

Sufa
Viestimäärä: 394

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 12:51  
+
0
Miten paljon mätsäreissä oikeasti pitää osata? Huvittais ton pennun kanssa tässä syksyllä käydä jossain, mut mulla ei oo minkään näköistä hajua miten mätsärit toimii. :nauru: Todennäkösesti mennään ensin ihan vaan turisteiksi(heti kun rokotukset on kunnossa) ja katsellaan miten siellä menee.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 13:15  
+
0
^Tuolla blogissa > Taivaanrannanmaalarii on tosi hyvin ja selkeästi kerrottu mitä on mätsäri ja mitä siellä tapahtuu :hymy:

Kiitos blogin pitäjälle :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 17.08.2014 klo 18:38  
+
0
Lähettiinpä sitten Islan kanssa jo tänään lähikaupunkiin mätsäreihin, joista sain tietää vasta tänään vähäisen mainonnan vuoksi. Meidän tilanteeseen nähden meni aivan loistavasti ja saatiin todellakin harjoitella kaikkia jännitysmomentteja sen kolmen tunnin aikana mitä oltiin siellä;
- muut koirat
- lapset
- kärryt
- rollaattorit, pyörätuolit...
- tuomarin käsittely, joka tapahtui vielä jänskemmällä tavalla, eli ei pöydältä

Kyseessä oli rotumätsärit, eli siellä esiteltiin eri rotuja ja kaikista roduista oli taululla vielä infoakin. Ilmottautumisen yhteydessä omistaja sai itse kirjoittaa koiran luonteesta jotain jos halusi, ja koiran ollessa kehässä kerrottiin omistajan kirjaamat asiat, sekä esiteltiin vielä rotumääritelmäkin. Eli tosi kiva idea. :) Luokat oli FCI 1, FCI 2...jne.

Isla sai punaisen nauhan. Ravas tosi nätisti ja antoi tuomarin hyvin tutkia ja koskea. Yllätti mut kyllä ihan täysin! Eikä räkyn räkyä ja oli muutenkin yllättävän reipas. Nyt voidaan hyvillä mielin jatkaa tällasiin tapahtumiin tutustuttamista! :)
Punaisten kehässä ei enää sijoituttu sitten. Kahden tunnin odottelu oli Islalle vielä liian pitkä aika, että olis jaksanu keskittyä enää punaisten kehässä :)
Bolognesenarttu 7/2012

EK05

EK05
Viestimäärä: 128

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 18.08.2014 klo 13:57  
+
0
Mekin menimme lauantaina ihan harjoittelumielessä ja ei saatu minkäänmoista sijoitusta mikä oli ihan realistista, mutta kun on vähänkin kilpailuviettiä niin tietysti se harmittaa :wink:

Selvästi ihan uusi tilanne ja 1,5h-2h odottelu oli liikaa eikä jaksanut enää oikein keskittyä minuun siinä vaiheessa kun päästiin kehään asti vaan teki vähän miten sattui. Ensimmäisen tunnin ajan tapahtumassa skarppasi ihan tosi hyvin.

Ottaen kuitenkin huomioon että ALKUPERÄINEN tavoite oli vain mennä testaamaan mitä koira tykkäilee niin meni erinomaisesti, ravasi ihan ok mutta kehän vierellä olleet koirat kiinnosti pariin otteeseen liikaa eikä osaa seiso-käskyä koska ollaan opetettu se siihen, että sivulle tullessa istutaan rauhassa... Joten tietenkin kun pysähdyttiin niin istahti ja otti hyvän katsekontaktin.

Tuomari kehui, että huomioon ottaen, että koira on ollut meillä alle puoli vuotta ja asunut elämästään viimeiset 1,5vuotta ulkotarhassa ottaa todella hyvin kontaktia ja tekee minun kanssani tosi nätisti juttuja. Eli potentiaaliakin varmasti on, edes johonkin jumbosijaan sinisissä :nauru:

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 01.09.2014 klo 16:52  
+
0
^ Jos koira istuu, kun se on sun vieressä, kannattaa esittää se edestä :peukku:. Huomattavasti helpompaa opettaa seisomaan edessä kuin kumota jo-opittua sivulle istumista.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

WiBe

WiBe
Viestimäärä: 18

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 08.09.2014 klo 16:03  
+
0
Osallistuin eilen Mikkelissä Show Haun mätsäriin ja otin sielä muutamia kuvia joita voi käydä blogistani katsomassa. Minun pomeranian Wiivi oli veteraanien 3. :)

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: MäTSäRI -PULINA - Lauantaina, 11.10.2014 klo 17:48  
+
0
Joo-o, tänään ekoista mätsäreistä ikinä (niin koiralle kuin omistajallekin) saatiin punanen nauha, ei mitään sen kummempaa sijoitusta. :hymy: Tuomari tuntui kyllä tykkäävän Leposta! Punaisten kärkipäässä oli muistaakseni 1.kanariandoggi, 2.schipperke, 3.norfolkinterrieri ja 4.pk collie. Leppo kyllä istahteli vähän väliä kun olis pitäny seistä, välillä seisoi nokka eri suuntaan kun muilla ja välillä ihan vänkyrässä muutenkin. :nauru: Mutta kivasti antoi tuomarin kopeloida itsensä! Kyllä muutes jännitti astua kehään ensimmäistä kertaa, sydän hakkas hulluna.
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 28.12.2014 klo 16:41  
+
0
Me mätsäiltiin tänään hurjan pitkän tauon jälkeen tuloksin Gabby SIN ja kuuden parhaan joukkoon, Hugo ihan ensimmäisissä mätsäreissään ikinä SIN3! :) Olipas hauska käydä näissä karkeloissa pitkästä aikaa.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

  Siirry sivulle: 1 ... 69 70 71 ... 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:45)