Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 21:44

Mätsäri -pulina

Siirry sivulle: 1 ... 70 71 72 73

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 28.12.2014 klo 20:21  
+
0
Meillä on Novan kanssa edessä reilu viikon päästä 6.tammikuuta ekat matchit ja voi jestas miten mua jännittää neidin käytös siellä!:nauru: Kokemustahan me sieltä lähdetään kuitenkin hakemaan, jotta maaliskuussa olis sitten edes jonkinverran kokemusta kehästä.
Muita Loimaalle tulijoita?
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 07.01.2015 klo 11:36  
+
0
^ Mites teidän ekat mätsärit sujui? :)

Me oltiin eilen myös mätsäämässä. Molemmat koirat meni kehään, ja molemmille tuli punainen nauha. Värikehistä ei irronnut sijoituksia, mikä ei ollut yllätys, kun koiria oli ihan järkyttävän paljon, ja mätsäreissä menestyminen on kuitenkin aikamoista arpapeliä :nauru: Kivaa oli silti! Olin todella tyytyväinen molempien koirien kehäkäytökseen. Poppy liikkui ihan äärettömän hyvin! Se myös seisoi hetkittäin ihan ok, vaikka oli jo tosi väsynyt metelissä odottelusta (oltiin kehässä numerolla 56) ja ympärillä oli ihan hirveästi häiriötekijöitä. Pöydällä Poppy murisi tuomarille :shifty: Penny oli tosi varma kehässä, seisoi hienosti ja liikkui hyvin. Ollaan pikkuhiljaa saatu parannusta siihen, että Penny katsoisi liikkuessa eteenpäin eikä minuun, jolloin etujalkojen liikkeet pysyvät normaaleina, eivätkä jalat ala nousemaan ja viuhtomaan.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 07.01.2015 klo 12:20  
+
0
Mahdoittekohan suibe olla sattumoisin Loimaalla? Siinä meidän lähellä ainakin odotteli vuoroaan kaksi ihan Pennyn ja Poppyn näköistä koiraa omistajineen ja muistan tuolla jo miettineeni että mahdatko olla juuri sinä kyseessä?:hymy:

Meillä meni kaikenkaikkiaan ihan kivasti, liikkumisessa on meillä vielä hirveästi harjoiteltavaa, mutta onnistui se kuitenkin senverran hyvin että Nova saatiin arvosteltua:nauru: Pöytä puolestaan meni todella hienosti, neiti seisoi nätisti koko ajan ja antoi rauhassa tuomarin katsoa kaiken. Meille tuli sininen nauha ja värikehässä oltiin kuuden parhaan joukossa! Saatiin myös tuomarilta kivaa palautetta, sanoi Novan olevan poikkeuksellisen hieno rotunsa edustaja jolla on erittäin kaunis siluetti ja luonteeltaan kuulemma hyvin rohkea ja itsevarma pentu:hymy:

Tosi kiva kokemus siis, tarkoitus olisi mennä heti sunnuntaina uudestaan jotta saadaan Nova nyt kunnolla totutettua, eilistä hieman tosiaan häiritsi kaikki muut mielenkiintoiset hajut ja koirat siellä ympärillä:nauru:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 07.01.2015 klo 14:00  
+
0
Me oltiin Klaukkalassa. Mietin ensin Loimaata, mutta sinne olis ollut pidempi matka. Vissiin muutama muukin oli pohtinut samoin, koska Kalukkalassa oli pelkästään pentuja yli 100 koiraa ja pieniä aikuisiakin oli n. 50 :nauru: No, saatiinpahan ainakin kunnon kokemusta koiravilinästä. Yllättävän helppoa oli Poppyn kanssa olla tuolla. Olin varautunut siihen, että se pelkää ja rähisee eikä anna tuomarin koskea. Mitään näistä ei tapahtunut, onneksi. Tuomari sai kyllä osakseen syvää, hiljaista murinaa, mutta sai pitää sormensa :wink: Penny nyt on ollut isommissakin karkeloissa, että sitä ei koiramäärä hetkauta suuntaan jos toiseenkaan.

Me mennään seuraavan kerran varmaan 25.1., kun Helsingissä on mätsäri. Saa nähdä, olisko siellä vähän fiksumman kokoiset luokat. Ainakin pennut on siellä hoksattu jakaa isoihin ja pieniin, niin tuskin tulee noin pitkäkestoista kilpailua, kuin Klaukkalassa. On myös varmasti tuomarille vähän helpompi arvostella. Naureskelin Klaukkalassa, kun samaa aikaa kehässä olivat isokokoinen pystykorva (joku tämän näköinen) ja pikkuruinen mopsi :nauru:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 07.01.2015 klo 14:19  
+
0
Aijaa:hymy: Loimaalla oli onneksi erikseen pienet ja isot pennut joten hirveästi ei jouduttu odottelemaan. Sunnuntaina täällä Turussa taitaakin sitten olla ainoastaan alle vuoden ikäisten luokka, jossa ollaan sitten Novan kanssa mun serkkuni jättikokoisen rhodesiankoiran kanssa samassa luokassa:nauru:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 07.01.2015 klo 15:20  
+
0

suibe kirjoitti:

Me oltiin Klaukkalassa. Mietin ensin Loimaata, mutta sinne olis ollut pidempi matka. Vissiin muutama muukin oli pohtinut samoin, koska Kalukkalassa oli pelkästään pentuja



Hihihii.. mulla on tylsää töissä ja plaraan täällä, en nyt varsinaisesti löytääkseni näitä :cool:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: MäTSäRI -PULINA - Keskiviikkona, 07.01.2015 klo 17:46  
+
0
^ Oon niin väsyny, että tuo aiheutti suhteellisen suuren hörähdyksen :nauru:

Mekin mätsäiltiin Loppiaisen kunniaksi eilen Ylöjärvellä! Tuloksin Gabby isojen aikuisten SIN1 ja Hugo isojen pentujen SIN- :hymy: Ihan hirveä määrä koiria oli tuonnekin eksynyt ja siksi hämmästyin Gabbyn tuloksesta tosi paljon! Hugon kehäkäytös on sillä mallilla, että ihan rauhallisin mielin lähdetään viikonlopun näyttelyreissuille :)
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Torstaina, 08.01.2015 klo 10:17  
+
0
^^ HAHAHAHA :nauru::nauru: Olikohan tää joku freudilainen...? :shifty:
schippn 08/2012
schippn 08/2014

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 11.01.2015 klo 20:52  
+
0
Me oltiin tänään taas mätsäreissä ja meni jo paljon paremmin mitä viimeksi, Novalla oli ihan huippu kontakti muhun kokoajan ja sijoittuikin lopulta SIN4 yli 50 pennun joukosta!:hymy:
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 11.01.2015 klo 21:49  
+
0
Onnea menestyksestä, neanicole! Siitä se lähtee :)

Kontaktista tuli mieleen, että kannattaa heti alkuunsa opettaa koira näyttelyhihnassa liikkumaan niin, ettei se katso ylös handleriin. Ainakin, jos oikeat näyttelyt kiinnostaa. Ylös kurkistelu vääristää etujalkojen liikkeet ja tekee niistä pomppivat ja korkeat. Kun koira oppii katsomaan handleriin ravatessa, on aika iso työ opettaa se pois tuosta tavasta. Meillä on Pennyn kanssa juuri tämä ongelma, kun en alkuun uskonut näyttelyistä innostuvani, ja opetin sen seuruuseen, jota käytimme mätsäreissäkin. Poppyn olen liikuttanut näyttelyhihnassa niin, etten pyydä kontaktia, ja sen etujalat pysyy kontrollissa :D
schippn 08/2012
schippn 08/2014

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Sunnuntaina, 11.01.2015 klo 22:37  
+
0
Kiitos vinkistä! Meillä on tosiaan ongelmana tuo että Nova pomppii jatkuvasti ylös namia kohden ja en minäkään mielelläni selkä kyyryssä kehässä kävele jotta nami pysyis nokan tasolla eikä koira pomppis:nauru: Kävelyä tarvii siis todellakin treenata, joten kiitos vinkistä, se otetaan heti käyttöön! Mahtaiskohan pomppiminenkin loppua jos en itse katso koiraan...
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 01:21  
+
0
^Pomppiminen loppuu, kun laitat namin pois kädestä liikkeiden ajaksi. Koiran remmi vasempaan käteen ja namit taskuun siksi aikaa, kun kävelette. Koiraa voi palkata esim. heittämällä namin sen eteen maahan, kun se katsoo eteenpäin. Maan haistelua taas voi välttää sillä, että koira pidetään remmillä tuntumassa (ei hirtetä), ja tarvittaessa hihnasta nyppäisemällä estetään koiraa nuuskuttelemasta turhia.

Ja onnea menestyksestä! :) Meilläkin on parin viikon päästä edessä mätsärit pitkästä aikaa, jee!

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 01:30  
+
0
Me kuljettiinkin kehässä ilman namia mutta toi pomppii silti:nauru: Kävelyä ollaan harjoiteltu niin että on se nami mutta aina on saanu vasta kun on kävellyt tietyn matkan pomppimatta, mutta yritys on silti näköjään kova jos vaikka sittenkin olis kädessä namia ja jos vaikka sittenkin sais hypäten sen...:nauru: No mutta, harjoitusta vaan ja varmasti vanhetessa ja rauhoittuessa jokatapauksessa hellittää
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 20:36  
+
0
Mä käyttäisin ennemmin namialustaa eli targettia tai kaveria palkkaamassa edessä, kuin että heittäisin namia maahan, etenkin, jos koiralla on taipumusta jäädä nuuskuttelemaan. Kädestä heitettävä nami saattaa myös lisätä sitä käden/omistajan tuijotusta ja pomppimista, kun koira aika nopeasti saattaa hiffata, mistä se nami on kohta lentämässä. Mutta kukin tyylillään :) Kosketuskepin avulla olen myös kuullut opetettavan näyttelyesiintymistä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 21:57  
+
0
Mie oon ollu kauhian tyly koiranomistaja, kun olen opettanut koiralle kehässä liikkumista ihan vain liikkumalla :nauru: Pentusenahan tuo pomppi ja loikki ja innostu liikaa, mutta kun sinnikkäästi harjoitteli ja jätti noteeraamatta höpsötykset (ja ikää tuli lisää mittariin), niin alkoihan se löytyä. Seisotus on ollut ainoa, jossa olen nameja käyttänyt. Minusta namien viskojat on tympeitä, kun oma koira on niin ahne, että helposti alkaa mätsärikehässä niitä hamuamaan maasta, jos keskittyminen ei ole ihan kohillaan. En tykkää yhtään kyseisestä tavasta, vaikka tietysti osalla tippuu vahingossa, mutta yllättävän monet niitä viskoo pitkin ja poikin :neutral:
Vpn 06/13

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 22:17  
+
0
^Siis eihän niitä nameja missään tapauksessa mätsäreissä tai näyttelyissä viskota, vaan kotitreeneissä.. Tai ainakaan toivottavasti kukaan ei tee sitä näyttelykehässä!

Mä tein tota naminheittoa sen takia, että haluan koiran juoksevan mun edellä. Näyttää hyvältä :D En toki jaksanut viedä hommaa loppuun asti, ja nyt koira kulkee kunnolla mun edellä vain silloin, kun meidän edessä menee joku toinen koira. Targetti on muuten ok, mutta sitten jos ei targettia olisikaan, niin koira tuskin hakeutuisi eteenpäin niin hanakasti. Mun koira on myös aivan tarpeeksi innoissaan tuomarin käsittelystä ilmankin sitä, että se luulee saavansa siltä nameja.. :D

Muutoin kyllä se "vaan juoksemaan" -taktiikka toimii oikein hyvin, kyllä vilkkainkin penikka asettuu ravaamaan nätisti viimeistään sitten, kun on sata kierrosta juostu ympäri. Ja tosiaan turhaa kieltämistä kannattaa välttää, jos elikko ei nyt suorastaan roiku perskannnikassa hampaillaan. Niin paljon näkee näyttelyissä ilottomia ja haluttomia esiintyjiä, että energisyys ja pari ilopomppua on ainakin minusta vain hyvästä!

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 22:32  
+
0
^Paljonpa noita viskojia näkyy ihan näyttelyissäkin. Ainakin niissä, joissa olen ollut katsomassa. Samaa olen todistanut myös mätsäreissä. Ihan surutta osa toimii niin ja sen takia siitä sanoinkin. Jokainen toki toimii niin kuin toimii, mutta namilla juoksemaan tai ylipäänsä liikkumaan opettamisessa on mun mielestä aika paljon mahdollsia ongelmia. Mun on tietty helppo sanoa, kun koira oppi kohtalaisen vähäisin keinoin ravaamaan nätisti. Ei tarvittu sataa juostua kiekkaa. Kunhan hiljoksiin opeteltiin silloin tällöin pienestä lähtien :hymy: Osa sitten vaatii enemmän kikkailua, että liikkuu niin kuin pitää. Ilopomput ei mun mielestä haittaa mitään, jos se ei ainoaksi liikkumistavaksi jää kehässä.
Vpn 06/13

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 23:06  
+
0
Kyllähän koirat agilityssäkin oppii liikkumaan eteen ja irtoamaan namikädestä, vaikka targetti ei aina olisikaan näkösällä. Uskoisin siis toimivan myös tässä. Meille sitä useampi kouluttaja on suositellut, mutta Pennyn kanssa on melko hyvin alkanut toimimaan se, että liikutaan vaan, enkä juttele sille tai kehu kesken kaiken. En myöskään voi pitää namia kädessä, muuten se tuijottaa :D Iloisuus on kuitenkin munkin mielestä tärkeintä. Jos koiralla on tyhmää, mun mielestä on ihan yks ja hailee, kulkeeko se kauniisti eteensä katsoen vai ei.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: MäTSäRI -PULINA - Maanantaina, 12.01.2015 klo 23:27  
+
0
Meillä(kään) ei namitus oikein toimi vaan hyöritään sen minkä tarvii ja sitten vaan toivon että koira jää seisomaan suht tasapainoisesti :wink: en harrasta mitään asetteluja kun korkeintaan astahtamalla johonkin suuntaan tarvittaessa jos koira näkyy olevan jotenkin kasassa. Myöskään kehuminen kesken homman ei oikein toimi, menee herkästi yli tai sitten koiraa ei vaan satu yhtään kiinnostamaan. Namin saa (ehkä) sitten kun poistutaan kehästä. Kyllähän niitä narttukoirankin kanssa joskus tulee sellaisia keikkoja että kuono pyrkii haisteluun maata kohti mutta minkäs sille sitten teet niinä lyhyinä hetkinä mitä kehissä kuljetaan yhdellä kertaa.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu maanantaina, 12.01.2015 klo 23:30)

neanicole

neanicole
Viestimäärä: 298

VS: MäTSäRI -PULINA - Perjantaina, 16.01.2015 klo 21:15  
+
0


oon vihdoin tietokoneella netissä ja saan lisäiltyä tänne kuviakin kun se ei jostain syystä puhelimen kautta enää onnistu. kuva siis viime sunnuntailta kun nova tosiaan sijoittui sinisissä neljänneksi:hymy: vielä ei tuolloin asento ollut ihan niin kohdillaan, ja sitä onkin tässä viikon myötä hiottu paremmaksi:hymy: huomenna olis taas menoa, saa nähdä miten menee vai meneekö mitenkään!
shibalapset<3
♀ nova 2014
♂ kado 2015
http://shibastories.blogspot.com/

  Siirry sivulle: 1 ... 70 71 72 73
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28213
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545736
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265885
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 09:30)