Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 03.09.2012 klo 12:37

Näyttelypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 71 72 73

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Tiistaina, 19.11.2013 klo 21:29  
+
0
^Mäkin haluaisin kokeilla erilaisten koirien handlaamista! Ite vielä kovin kokematon, kolme kertaa ollu oman koiran kanssa kehässä, mutta haluaisin just erilaisia handlata jotta sais ite siihen varmuutta myös :hymy: Ite tuun ainakin yhtenä päivänä sinne, en kyllä oo vielä päättäny minä päivänä tuun.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Tiistaina, 19.11.2013 klo 21:35  
+
0
Kettuprinssi Me ollaan juu joka päivä :hymy:
Kasvattaja ei ole ollenkaan perjantaina, joten mahollisesti handlaus apu on tarpeen. Meillä on kehä 11.30 Nimuella ja Nilalla 11.00-11.45. Kehät on kyllä lähekkäiset (38 ja 47), joten jos hyvin käy niin pärjätään :hymy:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu tiistaina, 19.11.2013 klo 21:36)

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Tiistaina, 19.11.2013 klo 22:12  
+
0
^Ainakin siis pe ja su minusta on apua. :) Voin pistää lähempänä ajankohtaa minun puhnumeron sinulle, tai voidaan jutella yksärein.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Tiistaina, 19.11.2013 klo 22:57  
+
0
Saarameow pääset ilomielin Gabbyä reenaan jos haluat! :D Handlereita ei voi koskaan olla liikaa.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.11.2013 klo 00:09  
+
0

Saarameow kirjoitti:


Mä voin tottakai ottaa sut laukkuun! Ei vaan, en edes tiedä minä päivänä olisin menossa mut varmasti voisin yhtenä päivänä mennä siellä käymään.



Voi, mulle kävis kyllä ihan mikä päivä vaan :nauru:.

Mutta okei, nyt mulla ei ois ees varaa tulla törsäileen messariin (mihinkäs se satanen "ylimääräistä" rahaa sieltä lompakosta katosi? Oisko ollu koiralle herkkuja (jotka se kumminkin veti kerralla kaikki nassuunsa), heräteostos-treenitasku, uus vilkkuvalo (kun vanha meni liian herkäksi ja sammui koiran ravistellessa), koiralle ruokaa... Ja joululahjatkin pitäis vielä ostaa! Kääk, mun lompakko huutaa jo nyt tyhjyyttään!).

Muoks. Kyllä mullekin kelpais toiset koirat. Kerran JH-kehässä päässyt esittämään ihan vieraan koiran ja meni ihan penkin alle. Muuten vaan kavereiden koiria esitellyt, enkä niitäkään kovin aktiivisesti.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 20.11.2013 klo 00:12)

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.11.2013 klo 11:42  
+
0
Meillä olikin tullut tuomarimuutos lauantaille Messariin. Mulle kukaan tuomareista ei ole tuttu, joten sinänsä ihan sama.

Eilen käytiin uimassa, ja kaveri ihasteli, että Penny on saanut massaa. Ei se ole, sille on vaan kasvanut karvaa pitkän kaljuilujakson jälkeen :nauru: Ihan täyteen karvaan ei varmasti enää ennen Messaria kerkeä, mutta josko tällä karvalla (ja käytöksen osuessa nappiin) saatas edes ERIä sieltä, oisin iloinen. Mehän ollaan menossa joka päivä, rahanmenoa ei voi estää! Mä toivon ja rukoilen, että saan jonkun apulaisen mukaan, että pääsen esim. käymään vessassa ja saan jonkun vahtimaan kamoja, kun ollaan kehässä. Pennyn kasvattaja on tuolla myös joka päivä, mutta hänelläkin on koir(i)a mukana, eli en voi lykätä romppeitani hänellekään. Valvomatta en kamoja haluaisi kuitenkaan jättää, kun tuolla on niin paljon populaa.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Keskiviikkona, 20.11.2013 klo 11:56  
+
0
Nyt alko kyllä jännittään ihan kunnolla, kun kävi tsekkaan nuo aikataulut!
Nartuissa tulee oleen kova kilpailu. Perjantaina 18, lauantaina 34 ja sunnuntaina 30 narttua. Junnutitteleiden perässähän tuola ollaan, mutta kuulostaa hurjilta nuo määrät silti.
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 00:17  
+
0
Tadaa, nyt on tässäkin taloudessa häkki jota vedellä (mm. messukeskuksessa) perässä! :jjei: Päätin itse askarrella pyörät häkin alle, kun nuo lemmikkiliikkeiden vetoalustat ovat hinnaltaan aika suolaisia. Niin vain sitä sai itse omilla pikku kätösillään kestävän ratkaisun aikaiseksi kolmanneksella kauppojen vetoalustojen hinnoista. :wink:

{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 12:57  
+
0
^ Tuommonen ois meidänkin unelma. Tosin en näe näillä näyttelymäärillä tuota kovin järkeväksi. Lisäks toi meidän nykynen häkki on toooosi iso eli keilaisin kaikki kumoon sitä perässä vetäessäni :nauru:.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 13:37  
+
0
^ Meidänkin häkki on kooltaan 91x63x68cm (pituus-leveys-korkeus) ja painoa ilman koiraa sen 20kg että saatetaan mekin olla aikamoinen hasardi liikenteessä.. :nauru: Mutta tosiaan kun kuitenkin olen tuohon näyttelyhöntyilyyn niin hurahtanut että oli nuo kyllä ihan väistämätön ostos.

Mä tosiaan punnitsin tuon hökötyksen tänään ja mittari värähti pariakymmentä. Mä niin toivon että joulukuun puolessa välissä ei olisi vielä lunta, että voisin rullailla tuota perässä julkisilla paikan päälle sompaillessa.

Muuten turvaudutaan kaljakärryviritykseen, mutta sitäkään ei ole kovin kiva kiskoa lumihangessa bussiin ja junaan.. :shifty: Ja kun kaljakärryyn on tarkoitus viritellä vielä toinen (pienempi) metallihäkki, niin voi itku olla lähellä aamutuimaan kun lähdetään Messariin rämpimään. :hymy: Ennemmin taitaa nuo 12,5cm renkaat pelittää lumessa kuin ne pikkuiset kaljakärryjen renkaat..

Mutta se on sen ajan murhe, vieläkin olen niin pirun tyytyväinen tuohon hankintaan ettei ole tosikaan! :peukku:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 15:13  
+
0
Totatota. Jelppikäähän Messari neitsyttä :nauru:

Kehäkartat on tulleet ja mietityttää, että pääseekö sisäkautta jotenkin yläkertaan? Missä portaat? Onko ne tuossa wc:n vieressä?

Ristus. Ekana päivänä kehät ihan ok paikoissa, varmaan ihan hyvin pystyn handlaamaan. Toki Kettuprinssi ollaan lähempänä yhteydessä jos meneekin tiukalle :hymy:
Mutta toisena päivänä ensin alhaalla ja sitten ylös. :nauru: Onneksi on aikaa sirtyä!

Ja sunnuntaina mennään hallin reunasta toiseen. Mihin sitä onkaan nokkansa tunkenu! :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 18:25  
+
0
^ Jos vaikka katsot tuota yläkerran karttaa, niin siinä on rappuset merkitty "Ylä-galleria" tekstin vasemmalle puolelle. :hymy: Tai ainakin näin mä tulkkasin - en kyllä penskana ollut kovin hyvä suunnistuksen kartanlukija, että pienellä varauksella tämä.. :shifty: :hymy: Viime vuodesta ei ole niin hyvää muistikuvaa että kehtaisin muistin varassa sanoa mitään..
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 19:24  
+
0
^Eli tuossa alakerran kartassa ala-gallerian vieressä on portaat?

Jeesus, miten oikeasti kaikki mahtuu noille häkkialueille? Onko aikaisemmin ollut tiukkaa?

Ottaako porukka mukaan noita kärryjä häkeille?(Ei vetoalustoja vaan niitä nokkakärryjä) Mietin että kuinka käytännölliset ne on ihmistungoksessa. Meniskö kevythäkki ja laukku ihan olallakin..
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀
(Viestiä on muokattu torstaina, 21.11.2013 klo 19:26)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 20:27  
+
0
^ Joo just samat kaverit, siitä pitäisi kulkea rappuset ylös. :hymy:

Vähän riippuen tilanteesta noiden kärryjen kanssa. Toisaalta on aika näppärä (jos on vetoalusta) lykätä koira(t) häkkiin ja kiskoa perässä, kun kanniskella häkkiä mukana / työntää nokkiksissa ja samalla hallita yhtä tai useampaa (parhaassa tapauksessa innosta halkeavaa) koiraa. Mutta jos on kevythäkki niin sitä mä kanniskelisin vaan olalla.

Meillähän tosiaan on tarkoitus kuskata kahta häkkiä kaljakärryissä Messarille asti (bussilla ja junalla) ja sitten iskeä koirat pyörien päälle ja rullata kehän laidalle. Helpompi liikkua kun on yksi iso häkki pyörillä kun niin että on kaksi säntäilevää sekopääpörröä piuhojen päässä ja toinen äheltää kaljakärryjen päällä keikkuvien häkkien kanssa.

Nuo häkkialueet on kyllä aika olemattomat (ainakin kuvassa). Miettikää että pelkästään jo lauantaina tonne yläkertaan ahtautuu sata lappalaista plus muut siihen päälle. Voi tsiisus. Nooh tiivis on varmasti tunnelma mutta sopu sijaa antaa... :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 22:22  
+
0
^Oi kiitos hurjasti! Saa suunnitella ennakkoon pakoreittiä sinne ylös sitten lauantaille :wink:

Kevythäkki mulla on, tuollainen iso toki. Lyhyenä ihmisenä pitää katsoa pystynkö kantamaan sitä olalla :nauru: Mulla ei ole tuossa sitä olkahihnaa, mutta jospa sasin sellaisen tuohon väkerrettyä. Hmm..

Ahdistavaa suunnitella kaikkea tavara määrääkin, ettei vaan ota yhtään mitään liikaa! :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 23:36  
+
0
^ Voisin sanoa että kannattaa kyhätä vaikka leveästä nylon nauhasta ja soljista olkahihna - itse ainakin suosin koiranäyttelyissä (ja muutenkin koiran kanssa reissatessa) mahdollisimman esteettömästi kädet vapaaksi. :hymy:

Mä olen ton pakkaamisen suhteen niin neuroottinen, että otan tyyliin kaiken mahdollisen mukaan. :hymy: Olen jopa jo hieman ruvennut keräämään kaappiin tarpeellista tavaraa, varapatterit kameran lisäsalamaan, muutamat ruuvit ja mutterit jos vaikka häkin renkaista pääsee joku mutteri mystisesti tippumaan jajaja.. :nauru:

Loppujen lopuksi ei matkaan pysty oikeastaan ottamaan ihan hillittömästi tavaraa, tai no siis pystyy mutta sitten pitää ottaa kaikki villasukista korkkareihin reppuun. Mä olen päättänyt että kaikki tarpeellinen tulee mahtua mun yhteen reppuun, niin en pysty hamstraamaan mitään turhaa mukaan. :hymy:

Mä en ole ihan vielä päättänyt että tekisinkö joka päivälle eväät vai rupeaisinko jonottamaan kahviloihin.. Hinnat niissä hipoo taivaita ja olisi kiva tankata evästä myös kehän laidalla kun nuissa tulee menemään kuitenkin aika pitkä tovi joka päivä.. Kun millään karkilla en rupea itseäni kituuttamaan pitkiä päiviä. Hmm, ehkä pitänee ruveta kurkkimaan reseptikirjaa ja etsiä sieltä hyviä eväksiä jotka säilyvät jonkin aikaa myös huoneenlämpöisenä.. :wink:

Kysymysluontoinen juttu! Missä kehissä kooceelaisia on mahdollista ko. viikonloppuna bongata? Me heilutaan yläkerran 5 hallissa seuraavasti: pe kehä 85, la kehä 86 ja su kehä 72. :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 21.11.2013 klo 23:52  
+
0
^Pitääpäs alkaa tekemään nyt kun yövuorot alkaa :wink:

Mie meinasin mukaan ottaa myslipatukoita, jotka on helppo napata mukaan ja ei mene miksikään. Meillä ei välttämättä ole jääkaappia edes hotellihuoneessa, joten eipäs leivät oikein selviä..

Me ollaan seuraavasti kehissä:
Pe Nimue 38 ja Nila 47
La Nimue 28 ja Nila 81
Su Nimue 61 ja Nila 46
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 11:38  
+
0
Me ollaan kehissä seuraavasti
pe kehä 49
la kehä 35
su kehä 54

Tuo perjantain kehä näytti kartan mukaan olevan kyllä melkein huonoimmalla mahdollisella paikalla, ainakin mun kannalta. Jos yhtään osasin lukea karttaa, koirien uloskulkuovi on sen kehän vieressä, mikä tarkoittaa, että siinä kehän laidalla seistessä tulee ihan törkeen kylmä, kun ovi varmasti käy vähän väliä. Mä olen niin kova palelemaan, että vaikka ulkona ei olis edes pakkasta, vilu tulee ihan varmasti.

En tiedä, kehtaanko enää elää itseni kanssa, jos ostan Pennylle näyttelyreissuja varten nämä :shifty: Mä olen lähes poikkeuksetta liikenteessä yksin, joten koiran ja kamojen raahaaminen on aina pieni operaatio. Noissa sais kamat kulkemaan helposti, eikä koira jäis jalkoihin. Hinta- ja käytännöllisyysvertailussa tää tulis helpommaksi ja ehkä myös halvemmaksi, kuin uuden häkin ja vetoalustan sekä kiinnityshihnojen ostaminen, vaikka toi imagopuoli kyllä ehkä sitten kärsiskin suuren kolauksen. Mä kun en ole yhtä näppärä kuin yorath, eli mun kyhäämä kuljetusalusta olisi koiralle varmasti lähinnä turvallisuusriski :nauru: Täytyy vielä kysäistä, jos isä osaisi väkertää jonkin sortin vetoalustan tuolle meidän olemassa olevalle kevythäkille.

Muoks. Unohdin eväskysymyksen. Itse ajattelin pakata mukaan ainakin jotain hedelmiä ja juotavaa, että ei mene hulluna rahaa noihin kahviloihin ja toisaalta ettei tarvitse mitään karkkia nälkäänsä syödä. Isompaan nälkään ostan varmaan paikanpäältä.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

(Viestiä on muokattu perjantaina, 22.11.2013 klo 11:55)

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 22.11.2013 klo 12:44  
+
0
Oon niiiin tyytyväinen, etten ilmottanu karvakoiria messareihin ollenkaan! Mun ei tarvi yhtään, huom YHTÄÄN turkkia puunata tolla reissulla :nauru: voi autuutta. Ihan huippi lähteä italiaanojunnun ja pystykorvavetskun kanssa, ei turkkihuoltoa juuri nimeksikään.

Ja tänää saatiin viel hotellihuoneki vaihdettua. Vielä jokunen viikko vaan ootettava ite häppeninkejä!

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Keskiviikkona, 27.11.2013 klo 23:05  
+
0

yorath kirjoitti:

^ Meidänkin häkki on kooltaan 91x63x68cm (pituus-leveys-korkeus) ja painoa ilman koiraa sen 20kg että saatetaan mekin olla aikamoinen hasardi liikenteessä.. :nauru: Mutta tosiaan kun kuitenkin olen tuohon näyttelyhöntyilyyn niin hurahtanut että oli nuo kyllä ihan väistämätön ostos.



Meillä on häkillä kokoa noin 110x70x90 (pituus-leveys-korkeus) ja painoa kolmisenkymmentä kiloa...:shifty:. Plus se, et jos koiraa pitäis tuola niin tulis +20kg ja mun hallintakyky, niin me lennetäis näyttelypaikalta ulos ennenkö oltais ees kunnolla sisään päästy.

Onneks ei olla tulossa messariin. Mutta jos me nyt ensivuonna sinne maailmanvoittajaan pääsyään, niin pitää kyllä tekasta kans joku pyöräviritys, varmaankin kyllä tuolle kevythäkille. Vois tehä vanerista pohjan ja pienet laidat, että häkki pysyy kyydissä ja sit jonkun veto/työntöjutskan...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 71 72 73
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28216
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6342
Viestejä yhteensä545741
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265906
(Tilastot päivitetty viimeksi 07.05.2024 klo 23:45)