Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Maanantaina, 03.09.2012 klo 12:37

Näyttelypulina 2

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 73

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 13:55  
+
0

Ebeli kirjoitti:

Miten te pukeudutte kehään isommissa hallinäyttelyissä?



Esimerkiksi tähän tyyliin
Mulla on tuossa ihan vaan farkut, toppi + jakku. Kenkinä jotkut vapaa-ajan kengät.
Yleensä näyttelyissä näkee pukeutumista laidasta laitaan ja tuo sun asu kuulostaa ihan hyvältä. :peukku:

// edittiä ja lisäystä vielä että ko kuva Lahti KV:stä jokunen vuosi sitten
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 24.10.2012 klo 14:01)

Esme

Esme
Viestimäärä: 182

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Keskiviikkona, 24.10.2012 klo 17:04  
+
0
Minäkin tätä pukeutumiskysymystä yhtenä päivänä pyörittelin, koska kohta se on meilläkin ihan ajankohtaista.. Olen päättänyt, että kerran kaapista löytyy musta bleiseri ja mustat pillifarkut, esitän niissä. Kenkiä vielä mietiskelen, mutta jotkut perusballerinat varmaan laitan.. Meillä monet esittävät tollerit mustassa hameessa, ja minähän en sellaista varmaan koskaan päälleni laita. Toisaalta harkitsin ihan reippaasti oikein sinisiä housuja, toisi hyvin varmaan tuota punaisuutta esiin.. Jotkut suosivat myös punaista, korostamaan väriä. Hmm, no ehtiihän tässä vielä miettiä.
Schipperke 21.02.2002-
Novascotiannoutaja 29.12.2011-

helico

helico
Viestimäärä: 134

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 11:02  
+
0

griffon kirjoitti:


Esimerkiksi tähän tyyliin



Ja siellä on kädet täynnä nauhaa ja ruusuketta :jjei:
Hyvältä näyttää :peukku:

Itselläni on yleensä farkut, paita ja neuletakki tmv. Kesällä oli kuumalla ilmalla farkkucaprit ja lyhythihainen siisti paita. Meidän rotu on siitä niin ihana, että kun koirakin näyttää turrikkaalta, voi itsekin ottaa rennosti pukeutumisen suhteen :cool:
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.10.2012 klo 11:03)

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 11:11  
+
0
Kiitos vastauksista. :) Enköhän laita jotai edellmainittujen kaltaista. Mähän tosin todennäköisesti en edes esitä Nukkaa, mutta sitä ei koskaan tiedä, milloin tulee yhtäkkiä kutsu kehään. :D

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 12:57  
+
0
Onneks mun ei tartte tota eläintä esittää Winnerissä. Mulla ei varmaan edes olis mitään päällepantavaa. :viheltel:
Täytys nyt vaan saada aikaseks pestyä toi elukka hyvissä ajoin ja tupsuttaa siitä irtokarvat irti.. Toivottavasti ehtii jotain kasvattaa tilallekkin.. :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 15:30  
+
0
Tätä rotua esitetään paljon jahtijakt:in vaatteisasa, mutta itse puen asialliset ja siistit vaatteet ja kengät.

Me lähetään huomenna reissuun kohti Seinäjokea. Valkkeja on kehässä kaksi- Nimuen lisäksi varmaankin avoimen narttu. Toiveet on saada vähintään EH näin kauden lopetukseen. Reissusta tulee varmaankin oikeinkin mukava ja vauhdikas näyttelypäivä lauantaina. :)
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Inqq

Inqq
Viestimäärä: 1733

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 17:10  
+
0
Suomenpystykorvatki porukka ruukaa esittää tyyliin mettäkamppeissa, mutta mullaki yleensä farkut tai legginsit, sitten joku siisti paita. Talvipakkasilla ulkona sit ihan vallan toppavaatteissa tieten.

Cottosten kans myös farkut tms. siistit housut, hametta en päälleni laita. Farkkujen kans sit yleensä neule tai jakku. Tarkotus ois hankkia sininen jakku, notta näyttääkö pikkusen hyvältä valkosen koiran kans :cool: :nauru: kenkinä yleensä nilkkurit tai avokkaat.

Mie tahon näyttelyyyn. Ois jo messari.

ShowGirl

ShowGirl
Viestimäärä: 144

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 17:15  
+
0
Mä kiinnitän pukeutumisessa huomiota siihen, että vaatteeton mukavat ja käytännölliset eikä liian samanväriset koiran kanssa. Esim. mustavalkoisen bordercollien kanssa en käytä mustia farkkuja, ellen sitten käytä tyylikeinona sitä, että mulla on mustat farkut ja valkoinen paita, jolloin olen koiran kanssa samanvärinen. Silloinkin pidän huolen, etten seiso liiaksi koiran takana (en yleensäkään bortsua esittäessä seiso..), ettei sen linjat huku mun vaatteisiin. Suosin ihan perus farkkuja, paitoja/neuleita/huppareita. Kenkien pitää olla sellaiset, joilla pystyy vaivatta tekemään melkein mitä vaan:hymy: Mutta käytännöllisyys ennen kaikkea: näyttelyissä näkee paljon lyhyitä hameita, avaria kaula-aukkoja ja korkoja. Ei välttämättä ole mukavaa (ei itselle eikä kanssaihmisille) jos asu paljastaa liikaa...

Tuohon mitä Kerttunen aiemmin mainitsi jenkkicockereiden esittäjien pukukoodista, olen huomannut ihan saman. Oman rotuni, enkkucockerin, kohdalla pukeutumiseen ei kiinnitetä läheskään yhtä suurta huomiota, mulla tulee mieleen oikeastaan vain yksi kasvattaja ja hänen tiiminsä, joka sitä ihan siedettävissä määrin harrastaa. Oikeastaan kaikki tutut enkkucockerikasvattajat menevät kehään juurikin noissa käytännöllisissä ja siisteissä vaatteissa, pari polvipituista hametta saattaa joskus olla joukossa, sekä muutamat suorat housut ja bleiserit.
Cockeripojat Deppi&Jasu - iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn
http://tassunjlkisydmessa.blogspot.com

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 18:54  
+
0
Kävin kokeilee muutamaa mustaa perus bleiseriä tänään. Ai että ne tuntuu vieraalta. On ihan eri tyyliä, mitä itse käyttää. Olishan sille varmasti käyttöä myöhemminkin, mutta pitää nyt kyllä miettiä, viitsiikö panostaa.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 19:07  
+
0
Pukeutumisesta vielä sen verran tarkennusta, että toki jokainen saa näyttelyynkin pukeutua miten haluaa, eikä minua jenkkikehän missikilpailu mitenkään haittaa. Se on vaan hieman huvittavaa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Jossun

Jossun
Viestimäärä: 2

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 22:48  
+
0
Heipähei. Tällainen kokematon tarvitsisi vinkkejä ensimmäisiin mätsäreihinsä. Kumpikaanhan omistaja tai koirahan ei ole ikinä ollut/nähnyt mätsäreitä tai näyttelyitä, joten nyt tarvittaisiin kokemattomallekin ymmärrettävät ohjeet, mitä siellä mätsäreissä tehdään ja missä järjestyksessä, alkaen näyttelypaikalle tulemisesta loppuun asti? Jelppiä ? (;

Muoks. Siis sellaiset maalaisohjeet (mitä minäkin ymmärtäisin, kun nuo viralliset ei mene jakeluun). Eli jos tuomarit ei sano mitäs nyt tehdään / mennään ensimmäisinä niin tietäisi mitä missä järjestyksessä, mihin pysähdytään yms.
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.10.2012 klo 22:51)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Torstaina, 25.10.2012 klo 22:56  
+
0
^Jos mätsäreistä haluat tietää niin kannattaa lukea läpi tuo mätsäripulina tässä linkki keskusteluun Ja jos ei sieltä löydy vastausta, niin laita kysymyksesi sinne.

Näyttelyt ja mätsärit ovat kuitenkin kaksi eri asiaa eikä mätsäreissä ole mitään tiettyjä sääntöjä, toisin kuin näyttelyissä.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 26.10.2012 klo 16:20  
+
0
Mä en oo vieläkään saanut vastausta Viron kennelliitosta, että saako sitä sertiä nyt sitten enää siirrettyä mun koiralle vai ei. Odottavan aika on pitkä.

Tänään tiedossa taas koiran pesu ja föönäys, huooooh. Päätin, että miten kallista tahansa, niin ilmoitan koiran messariin mikäli ei kävisi niin onnellisesti, että serti tulis nyt sunnuntaina (tuskin tulee). Vielä epätodennäköisempää se on joulukuussa, mutta koittaahan voi aina. Meillä olis messarissa lauantaina sellainen tuomari, että en kyllä taida haluta sille viedä, mutta sunnuntaita vois kokeilla.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 26.10.2012 klo 16:22  
+
0
^Mä en tiedä Viron näyttelysäännöistä juuri mitään, mutta Suomessa arvosteluun liittyvät valitukset ja huomautukset on tehtävä ehdottomasti näyttelypäivänä, tai niitä ei käsitellä.
Tosin jos Virossa on samalla tavalla, olisit varmaan saanut samantien kieltävän vastauksen. Toivottavasti onnistuu!

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 26.10.2012 klo 17:13  
+
0
^En mä usko, että suuria mahdollisuuksia tässä on, mutta aina kannattaa koittaa. Yritettiin näyttelypäivänä siellä paikanpäällä asiaa selvittää, vaan ei onnistunut eikä ollut sitten nettimahdollisuutta missä olisi voinut kennelliittoon kyselyä laittaa saman päivän aikana. Tuskin tässä tulos enää muuttuu, mutta on vaan kurjaa, että valioituminen jäi kiinni siitä, että näytteilleasettaja ei tiennyt sääntöjä.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 26.10.2012 klo 19:40  
+
0
^Erityisen kurjaa tuossa on se, ettei ollut sinun mokasi, vaan jonkun ihan muun. Eihän sen pitäisi olla teiltä pois. :neutral:

Taon valioituminen jäi aikoinaan väliin, kun "myöhästyttiin" kehästä. Seistiin kehän laidalla odottamassa vuoroa, kun yhtäkkiä kehään rupeaakin kokoontumaan narttuja. Mentiin samantien kysymään miksei veteraaniurosta kutsuttu kehään, ja me ollaan kyllä paikalla. Kävi ilmi, että tuomari oli ominpäin päättänyt jättää toisen toimitsijan pois, siis sen joka kutsuu kehään. Sihteeri huuteli sieltä teltasta, mutta eihän se kuulunut mihinkään. Tao sai siis vain laatuarvostelun, ja tietenkin se sai sen ERI:n. Se oli ainoa uros joka olisi sanaut ottaa sertin vastaan, mutta eihän sitä jälkikäteen sille myönnetty. Säännöt ovat toki selkeät ja kehästä myöhästynyt ei saa osallistua kilpailuun, mutta ärsytti suunnattomasti että myöhästyttiin siksi, että näyttelykäytännöistä oli päätetty poiketa ilman erillistä ilmoitusta. Tehtiin maksullinen valitus, joka ei tietenkään johtanut mihinkään, mutta haluttiin vain ilmaista tyytymättömyytemme menettelyyn.
Tao kastroitiin viikon päästä terveydellisistä syistä, joten tuo oli viimeinen tilaisuus. Muutaman vuoden päästä näyttelysäännöt muuttuivat siten, että eläinlääkärin todistuksella olisi saanut osallistua, mutta sitten Tao kuoli.

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 26.10.2012 klo 21:46  
+
0
^Siis äärettömän epäreilua :eek: Ja surullista :suru:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Perjantaina, 26.10.2012 klo 22:30  
+
0
^^ Tosi kurjaa ja harmillista. Just tuollaisen takia niitä numeroita tuleekin tuijoteltua kun ei kehiksiin voi oikeasti luottaa (tai niitä ei kuule). Mua suututtaa tuo, että ei kutsuttu kehään eikä valitus johtanut mihinkään. Tosi ahterista, koska kyllä virheet pitäis korjata.
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

neruda

neruda
Viestimäärä: 2829

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Sunnuntaina, 28.10.2012 klo 20:08  
+
0
Seinäjoki KV: AVO ERI1 SA PU3 SERT -> FI MVA!!! Mun pikku kultamuru 2v 1kk ikäisenä :aurinko:
Berninpaimenkoira "Manta" s. 2015
Berninpaimenkoira "Mooses" 30.9.2010-7.1.2016
Berninpaimenkoira "Urho" 28.8.2009-5.1.2011

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: NäYTTELYPULINA 2 - Sunnuntaina, 28.10.2012 klo 20:41  
+
0
^Onnea!!!
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 73
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545693
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 23:15)