Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Lauantaina, 30.11.2013 klo 08:28

Näyttelypulina 3

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 56

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 18:38  
+
0
^ Voihan itku! :neutral: Paljon paranemisia potilaalle!
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Rinsessa

Rinsessa
Viestimäärä: 71

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 19:03  
+
0
^^ No eikä! :suru: Voimia pikku potilaalle!

Meillä aletaan nyt pikkuhiljaa kaljuuntua eli ehkä ihan oikean päätöksen tein kun en ilmoittanut alkuvuoden näytelmiin... Huhtikuun Lahti ja Imatra sitten seuraavaksi tähtäimessä, toivottavasti sinne päästään :hymy:
shelamn Lilo - 30.05.2011
shelamu Norris - 14.05.2014

Blogi

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Keskiviikkona, 08.01.2014 klo 19:45  
+
0
Kiitos kiitos!

Meillä kans lähtee ihan kiitettävästi lähtee karvaa.. Saa nähä kun seuraava mitä mietin, oli Jyväskylän KV. Sinne haluaisin. Mutta katotaan nyt.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 09.01.2014 klo 15:23  
+
0
ÄRRRRRRRRR, prkele kun harmittaa! :twisted: Juuri kun tulis tuo petexpo mihin olisi mahtava päästä niin tää kaikki on kiinni YHDESTÄ päivästä.. Eka olisi niinkuin 13.4 5kk mutta näyttely olisi 12, voi huoh :suru:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 09.01.2014 klo 16:40  
+
0
^ Noo, onneksi noita EPN:iä on mihin osallistua - taitaapi teillä olla ainakin siinä toukokuussa se Tuomarinkartanon pentunäyttely mihin on sitten ikää osallistua.. :hymy:

Huhheijaa, musta tuntuu että meidän näyttelykalenteri paisuu kohta liitoksistaan.. Tässä on taas tullut kateltua että sinne ja tänne voisi ilmota, loppuu kohta kalenterista viikonloput kesken.. :nauru: Tällä hetkellä olen kaavaillut että käydään 12-13 näyttelyssä, mutta alustaviahan nämä vielä ovat eli muutoksia voi aina tulla.. Mutta huhheijaa.. :nauru:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 09.01.2014 klo 17:50  
+
0
Täälläkin on nyt ensimäisiin näyttelyihin ilmottauduttu.
Alkuun olis tämmöset tiedossa:
19.1.2014 Lahti Pentunäyttely
23.2.2014 Jyväskylä KV
8.3.2014 Seinäjoen Ryhmänäyttely
22.3.2014 Jämijärven Ryhmänäyttely

Seuraavat meneekin sitten jonnekin kesään kun tuo maha-asukki tuolta kuitenkin tulee niin kotona rauhotutaan pari kk. Kasvattaja kyllä kovin lupas Pyryä muutamiin näytelmiin viedä tuona aikana.

Eli nyt voi sitten heitellä tehotreenivinkkejä koiralle millä on muurahaisia persiissä. On siis kovin malttamaton seisomaan aloillaan ja tarjoaa tositosi paljon istumista.
Ja toinen, että miten sitä ravaamistä on helppo opettaa tai enemminkin parantaa? Miten te olette siis treenanneet näyttelyihin?
Lucalla kaikki tuli kuin itsestään ja käydäänkin vaan mätsäreissä piilokiveksen vuoksi.
Eli nopeita vinkkejä otetaan vastaan ja ollaan kyllä siis treenailtu kaikkea mahdollista, mutta ainahan voi parantaa. Mut tärkeipänä olisi nyt toi seisominen, eli miten sitä vahvistais tehokkaasti? :hymy:
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 09.01.2014 klo 19:02  
+
0
^ Meillä on opetettu koiralle näyttelyitä varten käskyt "seiso", "hampaat" sekä "juostaan". Seisomisen opettelu on aloitettu jo ihan pikkupentuna, ensin niin että minä asettelin koiran jalat oikeaan asentoon ja pikkuhiljaa koira on ruvennut itse tarjoamaan oikeaa asentoa itsestään. Minä olen opettanut koiran seisomaan sekä edestä että sivulta esittäen, nykyään käytän sivulta esittämistä näyttelyissä.

Juoksemista opetin aluksi niin että kunhan tempo ja askellaji oli oikein > naks ja palkka. Tämänkin kokoisella koiralla (pienemmistä koirista puhumattakaan) kontaktin pitäminen esittäjään pilaa etujalkojen liikkeet (=etujalat huitelee hillittömissä korkeuksissa kun koira tapittaa esittäjää). Niinpä jatkettiin opetusta siten, että kun askellaji sekä tempo on oikea ja koira katsoo eteenpäin > naks ja palkka.

Hampaiden näyttämistä opeteltiin ihan niin että me itse ja tutut romplasivat hampaita ja samalla iskostettiin mieliin käskysanaa. Kannattaa olla aika varovainen namin antamisen kanssa juuri silloin kun tuomari on tulossa tutkimaan hampaita, olen kuullut monia esimerkkejä jossa koira on nami vielä suussaan napannut suuta tutkivaa tuomaria sormesta. :hymy:
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Torstaina, 09.01.2014 klo 23:31  
+
0
^ Toimiiko oikeesti toi, että kotona asettelee koiraa ja palkkailee asennosta ja sitten koira alkaa tarjiamaan oikeeta asentoo? Koska meille on tullut taantumaa ja tuo seisoo aina joko etu- tai takajalat epätasaisesti ja etujalat tosi lähellä toisiaan, niin ois kiva, jos sille sais taas muistutettua mieleen, miten sitä oikeen seisotaan näytelmissä. Ja kun en saa sitä vanhalla tyylillä (eli käsken pysähtymään ja tarvittaessa houkuttelen koiraa vähän eteenpäin) enää asettumaan kunnolla, pitää keksiä jotain uutta. Mutta siihen en suostu, että kehässä rupeen siirteleen koiran jalkoja, seisköön sitten vaikka mielummin jalat ristissä. (Ainoo, millon se asettuu täydellisesti, on tokon jäävät, joissa vois olla ne jalat vähän miten sattuu...)
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 10.01.2014 klo 00:09  
+
0
^ On se meillä ainakin pelittänyt. :hymy: Välillä näyttelyissä kyllä vielä viilaan jalkojen paikkoja itse niitä asettelemalla, mutta kun muutenkin esitän sen sivusta niin mun mielestä se ei ole kovin suuri ponnistus räpläillä niitä jalkoja siinä sitten samalla. :hymy:

Ulkomailla koirat opetetaan näyttelyseisontaan sellaisilla palikoilla, joiden avulla koiralle opetetaan jalkojen oikeat asennot. Kun asento rupeaa olemaan handussa, poistetaan palikat ja tadaa - koira seisoo oikein. :hymy: (Voisi joskus ihan huvikseen kokeilla tuotakin metodia, just for fun)
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Perjantaina, 10.01.2014 klo 07:33  
+
0
Kiitos vinkeistä. Onhan meilläkin siis näitä kaikkia treenailtu ym et ei nyt ihan kokemattomina mennä. Meillä on kyll kontakti just liiankin hyvässä kunnossa ja sen näkee kyllä siinä ravaamisessa, mutta sitä on nyt treenailtu viikon verran erittäin aktiivisesti ja jatketaan aina näytelmiin asti parhaamme mukaan ja tietty pienissä pätkissä milloin missäkin. :nauru:
Hampaissa täällä ei olekkaan ongelmaa ollut onneksi, mutta se seisominen onkin aivan eri asia. No kai sekin siitä. Seisoo henosti jos pidän peppukarvoista kiinni, eikä edes yritä istua, mutta jotenkin se nyt ei houkuttele. :nauru: Kai me sekin saadaan joskus toimimaan, ekat on kuitenkin vaan pentunäyttelyt niin ei oo varmaa iha nii justiinsa.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 19:25  
+
0
Voihan kääk! Soffalla tuhisee luokkakiipijä.. :nauru:
Kiri ROP tänään Lahden ryhmiksessä ja ens kehä onkin sitten valiokehä :viheltel:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 19:45  
+
0
^Onnea! Muistan sen huikean fiiliksen kun omista pikkupiskeistä ensimmäinen valioitui, joten onnea myös omistajalle hienosta saavutuksesta :peukku:
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 20:13  
+
0
Mä en vieläkään käsitä, miten on mahdollista että mun "kaljusheltti" oli tänään Lahdessa NUO-EH ja NUK3. :love: Oikeastihan se ei ole saavutus eikä mikään, mutta mä oon aina luullut omistavani kehnonpuoleisen sheltin. Ehkä ton uskaltaa sittenkin viedä joskus uudestaan kehään. :peukku:

edit; Nuorissahan me jo oltiin, eikä enää junnuissa.. :ttou:
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.01.2014 klo 20:18)

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 20:26  
+
0
Kiitos Griffon =) Kävi _tietty_vähän aloittelijan moka; vaikka tiesin että ollaan sitä vikaa sertiä hakemassa niin sitä en tajunnut mainita siinä kehässä> Sitten jäi se mva-merkintä arvostelupaperista ensin uupumaan, älysin asian vasta kun kaverin uros kanssa valioitui tuolla ja sille haki sen mva ruusukkeen, huomasin että jahas jotain meiltä puuttuu? ja asia selvis siinä. No, hain sitten sen merkinnän vielä kehäsihteeriltä ja yhden uuden lärpäkkeen jossa oli tuomarin nimileima. Ainoa juttu mikä arvostelupaperista ikään kuin uupuu, on liikkeiden kommentointi.

Ryhmäkehästä lennettii ulos ekojen joukossa, eikä haittaa yhtään. Melko harvoin skipit niissä pärjänny käsittääkseni ja taisin siinäkin kokoomiskehässä jonkun oman kuvion koiran kanssa vetästä ennen takas jonoon asettumista. Edestakaisin ja ympyrä josta olin tulossa takas tuomarin eteen jolloin huomasin että häh, siellähän on jo toinen koira arvosteltavana. Niin mitenkä että vihernokkia :shifty:

Olihan tuolla hirviän vähän skipejä ja vähän kutkuttaa ajatus miten ois menny jos oltaiskin oltu isomman porukan kesken mittelöimässä tuolla Kajaanissa, mutta kun ei kahdessa paikkaa voi olla samaan aikaan tai edes viikonlopun aikana kun paljon välimatkaa. :nauru:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 12.01.2014 klo 20:30)

yorath

yorath
Viestimäärä: 1124

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 21:14  
+
0
Hirmuisesti onnea Pikipaimenialle ja uutukaiselle valiolle! :hymy:

Mjääh, mää haluan jo kehään.. En jaksa enään oottaa.. :nauru: Eihän tolla ole karvaa eikä mitään, mutta mä oon nyt kolmea päivää vajaan kuukauden ollut pois kehistä ja mulla on ikävä takasin. Ja vielä pitäisi vähän vajaa kaksi kuukautta jaksaa odottaa - jopa kolmekin jos ei päästäkään ryhmikseen maaliskuussa. Blääh. Päivitelkää tyypit paljon näyttelyjuttuja että voin olla edes hengessä mukana. :hymy: Olisi edes mätsäreitä niin voisi vähän lievittää tätä oloa, muttakun ei. Voi mälsä!
{ slku Väinö s. 02.01.2013 }
{ slku Unto s. 02.06.2016 }

Hengessä mukana-blogi / instagram @hengessamukana

But the ocean's not whiskey and I'm not a duck.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 22:43  
+
0
Nila Kajaanissa JUN ERI2 ja Nimue EH :) Tosi hyvä aloitus täälläkin!

Onnea myös kaikille menestyjille!
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Sunnuntaina, 12.01.2014 klo 23:30  
+
0
^^Mä niin Yorath tunnen ton tuskan! :eek: Mä en kestä kun ei päästä näihin kahteen näyttelyyn Atlaksen ollessa kipeä.. Mä niin odotin innolla. Mutta ei auta itku!
Seuraavana meillä suunnitelmissa Jyväskylän KV ja Seinäjoen RN. Lisäsin tuon Seinäjoen mukaan kun sitä mulle ehdotettiin.

Kaikille menestyneille, etenkin rakkaalle jnonnaalle paaaaljon onnea! :peukku:
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 07:30  
+
0
Mulla alkaa tutisemaan kanssa näyttelykuume ja pitäisi maaliskuulle asti jaksaa odottaa! Nnnngh!

Onnea tuloksiinsa tyytyväisille! :peukku:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 09:02  
+
0

yorath kirjoitti:

^ On se meillä ainakin pelittänyt. :hymy: Välillä näyttelyissä kyllä vielä viilaan jalkojen paikkoja itse niitä asettelemalla, mutta kun muutenkin esitän sen sivusta niin mun mielestä se ei ole kovin suuri ponnistus räpläillä niitä jalkoja siinä sitten samalla. :hymy:

Ulkomailla koirat opetetaan näyttelyseisontaan sellaisilla palikoilla, joiden avulla koiralle opetetaan jalkojen oikeat asennot. Kun asento rupeaa olemaan handussa, poistetaan palikat ja tadaa - koira seisoo oikein. :hymy: (Voisi joskus ihan huvikseen kokeilla tuotakin metodia, just for fun)



Ehkä me koitetaan. Ei se ota, jos ei annakkaan.

Toi palikkahomma kuulostaa kans ihan kokeilemisen arvoiselta jutulta. Noi palikat voi varmaan tehä itekin... Ei huvittais maksaa viittäkymppiä pelkästään huvikseen kokeilusta.

Ja periatteena en suostu asettelemaan koiraa. Mun mielestä lapinkoira pitää esittää vapaana ja siihen kuuluu myös se, että koira asettuu itse. Samaan kategoriaan menee myös se, että jos koira ei nosta häntäänsä ylös, niin silloin sitä ei myöskään nosteta ylös.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Heliujih

Heliujih
Viestimäärä: 3

VS: NäYTTELYPULINA 3 - Maanantaina, 13.01.2014 klo 14:22  
+
0
Huhhuh, ollaan menossa mun 7kk rottis tytön kanssa 19.1 Lahteen näyttelyihin ekaa kertaa. Juoksutki alko just sopivasti... Vähän jänskättää et miten tuo juniori reagoi siihen väkipaljouteen ja koiriin vaikka ollaanki koitettu hirveesti ihmisten ilmoilla käydä ja treenailtu seisomista ja juoksua. Itellä on hieman kokemusta koiranäyttelyistä muutama vuosi sitten kun aikasemman kultasen noutajan kanssa käyty epävirallisissa näyttelyissä ja myös näyttelykurssilakin. Enempi ehkä hevosnäyttelyistä kokemusta :D
Vinkkejä saa antaa :) !!

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 56
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 15:45)