Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Sunnuntaina, 30.05.2010 klo 21:13

Rally-toko

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 33

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 04.08.2013 klo 14:07  
+
0
^ Mutta oot sitä mieltä, että tonne SM-kisoihin vois vielä tänä vuonna olla asiaa?
Rise to reset the world.

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 04.08.2013 klo 19:39  
+
0
^Kyllä mun logiikalla se näin menee. Itse en kyllä taida tulla, kun SDP:llä ei kyllä Helmin nokka pysyisi tukossa millään. Parkkipaikkakisoissa on jotain toivoa. :D
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 06.08.2013 klo 21:02  
+
0
mimmu87: Oltais haluttu kyllä tulla nyt viikonloppuna sinne mölleilemään, mut mulle sattu just huonosti työvuoro Lauantaille. Tolle meikäläisen neidille ois tehny hyvää päästä nimenomaan mölliin huomaamaan, ettei se ihan niin jänskää touhua ookkaan vaikka muitakin koiria on paikalla :nauru:

Ootko jo koiran kanssa ite suunnitellu jotain kisoja? Ilmeisesti jossain Tampereen suunnilla asustatte, ehkä satutaan samoihin kisoihin joskus! :heiluti:
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: RALLY-TOKO - Tiistaina, 06.08.2013 klo 21:57  
+
0
Asutaan tässä Ylöjärvellä, että ihan Tampereen vieressä.
Kyllä ajattelin, että silloin lokakuussa voisin Lunan kisoihin ilmoittaa.
Nyt olis lauantaina ollut tosiaan hyvä meidänkin mennä mölleilemään niin oltas saatu harjotusta, mutta se nyt meidänkin osalta jää.
Luna kyllä osaa hienosti, mutta itellä on vielä kovasti ongelmia niitten kylttejen ja radan suorittamisen kanssa. En oo ihan vielä tottunut siihen, että niitä kylttejä tulee niin tiuhaan ja saa lukea tosi tarkasti mitä niissä pitää tehdä ettei tule virheitä. Aivot ei meinaa ehtiä mukaan. :nauru:
Ja onhan mulla edelleen pääni sisäinen luottamusongelma tuohon koiraan. Vaikka hyvin Luna on nyt treeneissä osoittanut, että jaksaa ja malttaa keskittyä eikä karkaile muiden koirien tai ihmisten luokse.
Lokakuussa ehkäpä sitten nähdään!
Onko täällä moni jo muuten käynyt kisailemassa? Ja onko monta kisaa jo takana?

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: RALLY-TOKO - Keskiviikkona, 07.08.2013 klo 08:48  
+
0
^Juu, ehkäpä sit Lokakuussa nähdään! :heiluti:

Meillä on tosiaan takana kaks ALO-luokan starttia, joissa koira heitti ihan puihin eikä ekassa kisassa tehnyt yhtään mitään kun näki mieheni katsomassa ja ois niin hirmusesti sinne halunnu mennä. :ttou: Tokassa kisassa tehtiin hyvinkin paljon ja mielellään, mutta koira otti koko ajan kontaktia koskemalla. Jokaisesta kosketuksesta tulee se -10p, joten sekin tulos putos sit hylsyyn. Seuraaviin kisoihin koira onkin sit jo edes hiukkasen vanhempi ja viisaampi. Toivottavasti! :peukku:
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 09.08.2013 klo 08:34  
+
0
Olen nyt tutkiut aika paljon tuota rallytokoa ja se on alkanut kiinnostamaan, nyt ei porissa ala minun pudjetilleni sopikaa kurssia, joten ajattelin itsekseni alkaa treenaamaan liikkeitä. Mistä olisi hyvä lähteä. Kyltit löysinkin, mistä näkyy mitä pitää osata kokeessa.
Mutta miten te alottaisitte? Varsinaista tokoa on treenattu jo jonkin aikaa ja ne on aika hyvin hallussa. Eli seuraaminen on melko hyvää jo. Käännöksiä pitäisi ainakin treenata joka suuntaan.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 09.08.2013 klo 16:51  
+
0
^ Youtubesta löytyy jonkun verran videoita, sekä englanninkielisiä että suomenkielisiä. Ja jos oikeen innostut, ni voidaan joskus mennä porukallakin täällä treenaamaan. :nauru: Ja mulle voit ainakin laittaa YV:llä jos jotain haluat tietää lisää. Toki suosittelen hyvinkin lämpimästi sen kurssin käymistä, vaikkei täällä Porissa päin taidakaan olla kuin yks vaihtoehto jossa rt:tä voi treenaa.
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 09.08.2013 klo 19:06  
+
0
jepa. Vois kyllä joku kerta reenailla kimpassa jossain, jos ei muualla niin meidän pihassa on aika hyvin tilaa. ;) Mutta mä kehitän itelleni omat alkeet ja koitan improvisoida opetusta. :D Ja kurssille sitten kun ehtii jaksaa. Täytynee kattoa noita videoita vielä. Tämä kiittää!
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 09.08.2013 klo 20:49  
+
0
^toko taustasta on paljon hyötyä, kun rallytokoa rupeaa harjoittelemaan.
Kurssi on kuitenkin hyödyllinen käydä. Itellä on suurin opettelu ollut juuri missä kohtaa mitäkin kylttiä kuuluu seistä ja liikkua. Ja muut sellaset lajin kiemurat, jotka ainakin osalti selviää sen kurssin käymällä. Kannattaa mennä suoraan jatkokurssille, jos ootte paljon tokoilleet.
Ja ihan ohi aiheen, vautsi mikä kämppä (pakko oli käydä blogia stalkkaan)!

jnonnaa: tiiä miten tuo Lunakaan sitten kisoissa menee vaikka treeneissä menee tosi hyvin. Tuohon oma jännitys saattaa tarttua niin, että rupeaa vallan porsastelemaan. :hymy:
(Viestiä on muokattu perjantaina, 09.08.2013 klo 20:51)

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 09.08.2013 klo 21:04  
+
0
^kiitoksia. :D Juu täytyy noita kursseja kattela, onneksi noita itse liikkeitä voi treenailla kotona jo johonkin malliin.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

lintuja

lintuja
Viestimäärä: 676

VS: RALLY-TOKO - Lauantaina, 10.08.2013 klo 18:28  
+
0
Tidii. Kantsii joo käydä kursseja niin saattaa tehdä vähemmän ihan turhia mokia.

Ekat AVO:t startattu ja täytyy kyllä sanoa, että yllättävän lepsua oli arvostelu. Saatiin tulos (84 p.) aivan paskasta radasta. Tai ekat 7 kylttiä oli ok, houkutuksella nuuski ja sen jälkeen touhu levisi. Olin ihan varma, että alle 70 tulisi. Tosin luulin myös suorittaneeni yhden käännöksen väärin. Toinen rata oli loppupuolelta tosi hyvä: alussa haukkui.. Tuomarin suosikki ja kommentti: "Teknisesti erittäin taitava koira, ohjasit kauniisti koiraa. Haukkuminen vähentäisi pisteitä kokonaisvaikutelmasta." Mokasin siis homman uusimalla kolme kylttiä. Hohhoijaa.

Suosittelen siis 1) opettelemaan säännöt 2) muistamaan ne ja 3) pujottelemaan oikein. Itse näköjään tykkään änkeä itseni väriin väleihin, jos on yhtään mahdollista.

Mutta kettu oli taitava monta metriä. :P Houkutus radalla on meidän haaste nyt.
suomenpystykorva-karjalankarhukoira-?: Helmi 05/09.
tanskalais-ruotsalainen pihakoira: Tähti 12/13.

Nöpsykkä

Nöpsykkä
Viestimäärä: 55

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 15:57  
+
0
Voinko aloittaa rally-tokon 6 vuotiaan koirani kanssa?Koirani on rodultaan pomeranian.Kun tässä mietiskelin,etttä mitä sen kanssa harrastaisin.Kiitos vastauksista.:hymy:
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.08.2013 klo 15:57)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 19:10  
+
0
^ Voit hyvin aloittaa!
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Piipsu

Piipsu
Viestimäärä: 455

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 19:11  
+
0
^Miksi et voisi? Ei koiran ika estä mitän harrastamista jos vaan koiran kunto/terveys antaa myöden. Harrastat sit mikä on teidän molempien mielestä kivaa. Kannattaa katsella paikkakuntasi alkeisryhmiä lajeihin joista olet itse kiinnostunut, tai otat yhteyttä onko mahdollista päästä joskus kokeilemaan niin saat siitä selvyyden.
http://piajakarvakorvat.blogspot.fi/
PitaPata Dog tickers
Welsh Corgi Pembroke Sunoasis's Dance In June Time "Luca" s. 5.8.2012

PitaPata Dog tickers
Japaninpystykorva Donorei Pommi Viritetty "Pyry" s. 19.6.2013

Kaislus

Kaislus
Viestimäärä: 1047

VS: RALLY-TOKO - Sunnuntaina, 11.08.2013 klo 19:48  
+
0
Mä aloitin meidän kultsikan kanssa rallitokon koiran ollessa 8-vuotias. Meillä tosin oli pitkä tokotausta, mutta rallitoko oli sille hauska eläkelaji :) Suosittelen, on semmoista rentoa mutta kuitenkin koiralle ja ohjaajalle jotain tekemistä! Ja iso plussa tokoon verrattuna ainakin mun koiran kannalta oli se, että koiraa saa kehua ja kannustaa koko suorituksen läpi. Voi miten onnellinen pikku pallura mun koira oli, se kun on tokossa tottunut siihen, että mä olen tuppisuuna kaikki liikkeet läpi!

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: RALLY-TOKO - Torstaina, 15.08.2013 klo 13:25  
+
0
Ei koiran ikä ole mikään este rallytokon harrastamiselle, oon nähny kisoissa 9-vuotiaankin joka veti ihan yhtä innolla kun nuoremmatkin! :)

Onkos täältä tulossa porukkaa 19.10 Tampereelle? Meidän ois tarkotus Dafin kanssa ilmestyä paikalle..
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: RALLY-TOKO - Perjantaina, 16.08.2013 klo 10:22  
+
0
^Kyllä meidän Lunan kanssa olisi tarkoitus tulla kokeilemaan. Jos menee penkin alle niin sitten menee saadaanpahan harjoitusta. :nauru:
Treenit on kyllä tuon mustan kanssa mennyt niin äärimmäisen hyvin.. Kunnes eilen treeniryhmäämme oli ilmestynyt toinen musta noutaja.
Lunahan ei ole mitenkään roturasisti, kaikki käy, kunhan on musta ja noutaja. Ei siis ole juurikaan kiinnostunut vieraista koirista, ystävällinen on kyllä kaikille, mutta ei hingu katsomaan eikä vieraitten koirien kanssa rupea yleensä leikille. Ellei ole musta ja noutaja ja tämä eilinen musta labradori oli Lunasta äärimmäisen ihana ja siinä sitten yritettiin saada mieleen, että oltiinko treeneissä vai noutaja treffeillä.. :roll:
Toivotaan siis ettei lokakuussa paikalla ole muita mustia noutajia! :hymy:

Hoffis

Hoffis
Viestimäärä: 23

VS: RALLY-TOKO - Maanantaina, 19.08.2013 klo 01:29  
+
0
Mä alotin romun kanssa rally tokon treenaamisen tänä syksynä nyt yks kerta on takana päin...

Tosin varsinaisia rallytoko liikkeitä ja rataa ei tehty viel ku vast totuteltiin siihen et lähettyvillä on muitakin koiria samassa treenitilanteessa ja tehtiin kontakti treenejä enimmäkseen..
Romu Saksanpaimenkoira/Rottweiler 2010 -->
Pentu tulossa toivottavasti syksyyn 2014 mennessä <3
http://paimenienelamaa.blogspot.com

Muistoissa

Dino Saksanpaimenkoira/venäjänajokoira 1993 --> 2001
Tara Rottweiler/porokoira 1992 --> 2005
Laika Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2007
Doris Saksanpaimenkoira/porokoira/lgd 2001 --> 2009

mimmu87

mimmu87
Viestimäärä: 304

VS: RALLY-TOKO - Torstaina, 22.08.2013 klo 11:29  
+
0
^Meille alkuun tuotti eniten ongelmia juur tuo, että kuinka keskittyä, kun paikalla on muita koiria ja etenkin IHMISIÄ. Niitähän Luna rakastaa rasittavuuteen asti. :roll: Nyt menee kyllä jo hyvin paitsi välillä saattaa edelleen käydä niin, että joku tietty koira tai ihminen olisikin niin ihana, että sitä tarvitsisi päästä katsomaan.
Kävin kattoo teidän kotisivuja. Ihana Romu, komea koira. :hymy:
Pienenä vinkkinä seuraamiseen (vaikka itse oon tosiaan kaikkea muuta, kun pro, että hyvä tässä ruveta vinkkejä jakeleen), että kannattaa alkaa palkkaan koiraa vasemmalla kädellä. Nyt kun palkkaat oikealla niin koira rupeaa helposti poikittamaan ja seuruuasennosta ja perusasennosta jää helposti vino.

jnonnaa

jnonnaa
Viestimäärä: 204

VS: RALLY-TOKO - Torstaina, 22.08.2013 klo 15:54  
+
0
^ Keskittymisongelmat on valitettavan yleisiä. Totesin sen myös eilen meidän treeneissä kun molemmilla puolilla olevat koirat ei oikeen malttanu tehdä kunnolla vaan karkaili jatkuvasti meidän luokse. Oon ite siinä mielessä ehkä paskamainen treenikaveri, et mulla ei itellä meinaa kestää kärsivällisyys siihen, jos joku toinen koira karkailee koko ajan luokse moikkailemaan. :nolo: Varsinkaan eilisen jälkeen, kun oma koira paineistui toisten koirien karkailusta ja samalla uuden harjoittelusta niin paljon, ettei tehny mitään enää vaan lopetti vaan yksinkertaisesti toimimisen.. :nauru: Toivotaan, että jäi meillä kuitenkin vaan tohon yhteen kertaan. Kouluttaja onneks sit huomautti siitä ettei koiraa saa irrottaa hihnasta jos se karkailee ja jo yks karkaaminen on syy ottaa koira lopputreenien ajaks kiinni. :peukku:

Ja tosta seuraamisesta, nami vasemmalla on tosiaan ihan hyvä keino vähän "hillitä" koiraa. Meillä Dafi hyppi ja pomppi sen minkä ehti seuratessa saadakseen namin. Vaihdettiin namikättä + nostettiin käsi huomattavasti korkeammalle ni jo rupes seuruukin sujumaan. :nauru: Eilen treenailtiinkin sit jo merkkiä ja seisomaanjäämisiä. Hurjan hauska huomata kuinka hyvin toi neiti loppupeleissä kuitenkin oppii kaikkee! :nauru:
Shetlanninlammaskoira Dafi, 05/12

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 33
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265846
(Tilastot päivitetty viimeksi 30.04.2024 klo 06:45)