Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:39

Tokopulina

Siirry sivulle: 1 ... 95 96 97

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 15:19  
+
0

Anuapina kirjoitti:

Tokoläähätys? :D hauska ilmaus. Oisko Videonäytettä? :) en oo koskaan kuullukaan moisesta mutta mää nyt en varsinaisesti mikään tokoilija olekaan..



Tuossa Vuorisumun linkkaamassa videossa Sumu läähättää silleen tokoläähätystä. Että sellainen on tokoläähätys. Enkä mäkään ole tuollaista ennen kuullut, mutta en parempaakaan ilmaisua keksi. Ja eikös se ole aika kelpo ilmaus, kun vain tokossa tuolllaista läähätystä tapahtuu.

Ja videoita katsellessani aloin tuntemaan heikotusta. En nyt oikeesti, mutta Remuxinkin koira teki käännökset niin upeasti. On meillä kyllä vielä matkaa...
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

orcidea

orcidea
Viestimäärä: 110

VS: TOKOPULINA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 17:30  
+
0
Mikene:Kuinka paljon Tuijan vakiryhmä maksaa? Sivuilla ei muistaakseni ole hintaa.

Tuija on tosiaan hyvä ja todella mukava :) Myös Johanna Tammialalla on vakiryhmät, en tiedä, eroaako hinta Tuijan hinnoista.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.01.2013 klo 17:31)

Anuapina

Anuapina
Viestimäärä: 342

VS: TOKOPULINA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 20:02  
+
0

Mikene kirjoitti:

(Voitais Anuapina taas treenailla kun ilmat vähän lämpiää...)



Juu ehdottomasti. :) Tällä kelillä kaipaileekin jo lämmimpää ja kuivempaa säätä tai edes lämmintä hallia, jossa tokoilla... Viimeks treenasin tokoa agihallissa normi treeniajan ulkopuolella -15 asteessa.

Strikku: Ok :) en ookaan huomannu kiinnittää huomioo tommoseen..
kääsna Kapu (11/2008)
kääsna Myy (12/2011)

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 20:45  
+
0
Seuruuta tältä päivältä Eikarin kanssa.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: TOKOPULINA - Keskiviikkona, 30.01.2013 klo 23:29  
+
0
^ Tosi kivan näköistä menoa Eikarilla! Pisti silmään, että palkkaatko aina noin seuruun jälkeen vai onko teillä menossa joku proggis? ( Esim. meillä on aina meneillään seuraamisessa jotain tehotreenattavaa...) Koska jos aina palkkaat noin, voi koira alkaa helposti edistämään kun palkka tulee aina edestä vaikka! se pallo päätyykin taakse, tulee koira aina etukautta.
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: TOKOPULINA - Torstaina, 31.01.2013 klo 00:18  
+
0

Strikku kirjoitti:


Ja videoita katsellessani aloin tuntemaan heikotusta. En nyt oikeesti, mutta Remuxinkin koira teki käännökset niin upeasti. On meillä kyllä vielä matkaa...



Peräpään käytön harjoittelu on aloitettu heti pennusta. Minäkin olen tyytyväinen käännöksiin, paitsi tuossa videolla ei ollut sitä parasta sähäkkyyttä. Pitäisi saada kuvaaja hallille missä on tilaa ja pitoa. Koira osaa kuitenkin täyskäännöksenkin että pyörähdän vain sisemmän jalan varassa. Nyt kun paikkakin on taas löytynyt niin aletaan taas etsimään lisää virettä. Loputonta tasapainoilua noiden välillä. Vielä pari viikkoa sitten seuraaminen oli yhtä painamista ja keulimista.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - Torstaina, 31.01.2013 klo 00:54  
+
0

jenniköpi kirjoitti:

Tosi kivan näköistä menoa Eikarilla! Pisti silmään, että palkkaatko aina noin seuruun jälkeen vai onko teillä menossa joku proggis? ( Esim. meillä on aina meneillään seuraamisessa jotain tehotreenattavaa...) Koska jos aina palkkaat noin, voi koira alkaa helposti edistämään kun palkka tulee aina edestä vaikka! se pallo päätyykin taakse, tulee koira aina etukautta.



Arvasin että joku varmasti kommentoi tuohon :hymy: Oikeeseen osuit, en palkkaa aina noin, vaan tänään harjoteltiin oikeaa paikkaa kun aikaisemmin on jäänyt viitisentoista senttiä liian taakse. Tuolla kikalla koitan saada sitä hieman eteenpäin ja on tuntunut toimivan hyvin. Koitan yhdellä reenikerralla panostaa aina johonkin tiettyyn juttuun, huomenna reenissä on käännökset (yksi käännös taisi ollakin tuossa videolla).
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Pepper

Pepper
Viestimäärä: 325

VS: TOKOPULINA - Torstaina, 31.01.2013 klo 10:00  
+
0
^^
Olisiko sinulla vinkkejä tuohon takapään käytön harjoitteluun?
Millaisia harjoituksia olette tehneet?
Meillä on molempien koirien kanssa jäänyt nolottavan vähälle tuollaiset harjoitukset, ja sen kyllä huomaa. Lisäksi olen itse jollain tapaa hirveän kömpelö noissa vasemmalle kääntymisissä, joten oman kropan hallintaa ja sujuvaa vasemmalle kääntymistä pitäisi kyllä harjoitella ilman koiraakin..

Tuosta leikkimisen opettelusta ja hyvän treeni-vireen luomisesta pennusta asti oli tuolla aiemmin juttua. Meillä tuo vanhempi koira ei ole koskaan syttynyt kunnolla leluista eikä leikkimisestä, joten Sisun tullessa taloon aloitettiin "treenit" nimenomaan leikkimisestä ja siitä, että yhdessä tekeminen on aina kivaa.
Vielä pari kuukautta sitten hihkuin onnesta, kun mulla oli nyt koira joka teki aina hyvällä vireellä ja palkkautui leikistä aivan äärimmäisen hyvin. Mutta kappas vain, tässä mentiin hieman ojasta allikkoon, sillä nyt meillä onkin ongelmana se, että koira kuumuu leluista ja leikistä aivan liikaa :eek: Itse asiassa tuo höyrypää innostuu nykyisin jo pelkästä treenamiseen pääsystä sen verran paljon, että nyt pitääkin keskittyä harjoittelemaan myös rauhassa olemista.
Me siis siirrytään nyt aluksi pelkkään nami-palkkaan, ja vain loppupalkaksi voin käyttää lelua/leikkimistä. Lisäksi saatiin ohjeeksi harjoitella leikkimisen rauhoittamista, eli lelun repiminen (Sisun mielestä lelusta taistelu on ihan parasta) jätetään ainakin hetkeksi pois.

Muutoin treenit menee Sisun kanssa tosi kivasti. Viime treeneissä meillä olikin leikkimielinen kilpailu, jossa piti suorittaa alokasluokan liikeistä koostuva rata. Sisu jaksoi kivasti keskittyä melko suuresta häiriömäärästä ja pitkähköstä suoritusajasta huolimatta, ja voitettiinkin sitten tuo "kisa" :hymy:

Lucan kanssa ollaan aloitettu voittaja-liikkeiden treenailu, ja ollaan molemmat saatu ihan uutta puhtia ja intoa harjoitteluun. Kivaa päästä opettelemaan uusia ja vähän erilaisia juttuja verrattuna aloon/avoon :hymy:
X-rotu Luca 06/2009
Mudi Sisu 05/2012
Maatiaiskissat Lumi ja Tuisku

Tutuli

Tutuli
Viestimäärä: 3982

VS: TOKOPULINA - Torstaina, 31.01.2013 klo 11:20  
+
0
Eikar tekee kyllä tosi kivasti, ihania noi sen pomput pallon perään. :nauru:

Tosta takapään käytöstä... Musta yks parhaista takapäänkäyttöharjotuksista on tassut kupin päällä pyöriminen. :hymy: Alissa osaa ton tosi hyvin toiseen suuntaan ja se näkyy myös seuraamisen käännöksissä. Nyt on treenin alla myös toinen suunta. Peruuttaminen on myös tehokas harjotus.

Mä palkkaan Alissaa lähes aina namilla, koska se on niin ahne, että tekee niiden eteen mitä vain. Kyllä se tykkää leikkiäkin, mutta jotenkin namit on niin kätsyjä, et tulee useimmiten käytettyä niitä. Pitäs enemmän käyttää leluakin, usein kyllä leikitään treenin lopuks. Meiän treenaaminen on muutenkin sellasta silppua, ja harvoin tehään mitään suunniteltua pidempää treeniä. Sitäkin oon koittanu harjotella, oli mul kerran ihan paperille suunnitellut treenit. :nauru:

Oon niin ylpee Alissasta, ku se on nyt hoksannu kunnolla liikkeestä seisomisen, kiitos naksuttimen. Naksuttelin sille tiistaina koko sen iltaruuan ja höppänä teki ihan innoissaan häntä heiluen hommia. :love:
Shetlanninlammaskoira Alissa 23.11.2008
Muistoissa tiibetinspanieli Mona 1992-2006

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: TOKOPULINA - Torstaina, 31.01.2013 klo 17:01  
+
0
Minä en ole tuota takapään käyttöä harjoitellut tuolla tassut kupin päällä. Peruuttaminen on ensimmäinen asia jossa koiran täytyy älytä takapään olemassa olokin. Sen jälkeen olemme harjoitelleet peruuttamista esteiden päälle, esim sohvatyynyn. Tämä on kyllä jäänyt harmittavan vähälle, ronin sisko osaa kiivetä peruuttamalla sohvalle mistä olen vähän kateellinen. Seuraaminen yleensäkin on rakennettu perusasennon kautta. Vahvistettu perusasento vahvaksi ja sen jälkeen askel eteen, askel taakse, askel sivulle, pyörimistä (pyörähdän 90 astetta ja koira korjaa perusasennon) jne. Seuraaminen peruuttamalla kuuluu myös treeneihimme. Käännöksiä harjoittelen olohuoneen maton päällä. Auttaa tekemään kulmista 90 asteisia. Pitää kattoa jos jonkun tuollaisen videon saan myöhemmin jaettavaksi.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - Maanantaina, 04.02.2013 klo 09:26  
+
0
Tuo oppi kääntyyn vasempaan :jjei:. Siis silleen perusasennossa 90 astetta.

Mutta tuntuu vähän siltä, että aitini ja isäni arvostaa tätä mun tokoharrastusta todella.
Eilen:

Isä: "Mitä sä teet?"
Mä: "Koulutan sitä."
Isä: "Mitä opetat?"
Mä: "Seuruuta."
Isä äidille: "Ihme naminperässäjuoksutusta. Jos minä opettasin, se olis oppinu jo."
Äiti: "Niin on. Ei noista kyllä ota selvää."

Iski oikeen kunnon halu opettaa tuo seuruu tuolle extrahyvin, sit mennä kokeeseen ja näyttää niille. Ainakin nyt tiedän, mistä mä sitä motivaatiota itselleni kaivan kun jossain vaiheessa ei enää oikeen jaksata. Koirat.com:n tokopulina s. 97 niin asia korjaantuu.

Muoks. kirjotusvirheitä ja asian ymmärrettävyyttä.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.02.2013 klo 09:26)

Mikene

Mikene
Viestimäärä: 382

VS: TOKOPULINA - Maanantaina, 04.02.2013 klo 09:45  
+
0
Me käytiin eilen möllikokeessa treenaamassa avointa varten. Meidän alokasluokan bravuurinumero eli liikkeestä seisominen meni nollaksi, kun koira painui maihin :( Luulen, että vilkaisin alas päin antaessani käskyn. On ne niin tarkkoja kyllä! Lisäksi kaukkarit harmittaa, Hippu vilkaisi sivuun just kun annoin ensimmäisen vaihtokäskyn ja jouduin antamaan toisen käskyn :mad: Se liike on meillä treeneissä mennyt aivan huippuhyvin, sen takia kaiketi ärsyttää niin paljon.

Muut liikkeet oli 8½-10 eli oikein kivasti meni. Yhteensä 158 pinnaa eli himppanen vajaa ykkönen. Vielä ehtii treenata ennen kuin alkaa pihakoiralle sopivat koeilmat :shifty: Olen oikeasti tosi tyytyväinen koiraan kun ottaa huomioon sen, että olin itse edellisenä yönä nukkunut 3,5 h ja rymistellyt 10 tuntia etsinnässä.

Strikku kannattaa tosiaan raahata vanhemmat mukaan kokeeseen. Mulla oli iskä kuskina (vaikka reippaasti täysi-ikäinen oonkin :nauru:) yhdessä kokeessa eikä ole isukki ole tuloksen ja sijoituksen jälkeen kommentoinut enää edes vitsillä negatiivisesti mun koiraharrastuksia. Tokihan se edelleen ylistää, kuinka älykäs koira mulla on, ohjaajan kyvyistä ei puhuta mitään... :kieli:
tarupi Hippu (9/2009)

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: TOKOPULINA - Maanantaina, 04.02.2013 klo 18:36  
+
0
Jes! Päästiin seuran tokoryhmään kotikaupunkiini, jonne menen viiden kuukauden pätkäksi asumaan keväällä :jjei:

Pommitan tänne taas videota: Liikkeestä maahan, leikkimistä ja seuruun pätkä. Ärsyttää kun muistikortilta loppu tila kesken reenin ja jäi osa liikkeistä sitten taltioimatta (perusasento 360 astetta molempiin suuntiin, seuruun käännökset, luoksetulo, liikkeestä seisomisen harjottelua). Täytyy tyhjätä se tänään jos sais tällä viikolla joku päivä vielä päivänvalolla uudestaan videolle noita. Harmittaa kun olisin halunnu nähdä ite videolta miltä noi liikkeet näytti, jotta pystyy katsomaan onko korjattavaa.

Tässä vielä Eikka on kapulaharjottelussa :hymy:


muoks. linkki kuntoon
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.02.2013 klo 19:07)

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: TOKOPULINA - Maanantaina, 04.02.2013 klo 21:54  
+
0
Äh, ärsyttää.. Me päästäis nyt ekaa kertaa toko ryhmään, muttakun se on ainoa lähellä ja loppuu puol kympiltä illalla, enkä jaksais siinä vaiheessa lähteä kotiin dösällä :roll:

Ai että meidän eiliset seuruu treenit meni hyvin! Kontakti pysyi ja tiiviisti mentiin, ollaan tota nyt kuukaus treenattu. Otettiin myös vähän ruutua ja muita liikkeitä mutta ruutu meni neidillä vähän hauskan pidoksi ja alkoi kannella kartioita :nauru:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: TOKOPULINA - Maanantaina, 04.02.2013 klo 23:06  
+
0
Omatkaan vanhemmat eivät minun koiratouhuista ymmärrä puoliakaan, mutta paras tuli pari päivää sitten, kun laitoin naamakirjaan, että Tito teki elämänsä parhaan seuraamisen kello 3 yöllä. Äiti sitten kommentoi: "Ketä te seurasitte kolmelta yöllä?"
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Fay

Fay
Viestimäärä: 1275

VS: TOKOPULINA - Maanantaina, 04.02.2013 klo 23:11  
+
0

myway kirjoitti:

Omatkaan vanhemmat eivät minun koiratouhuista ymmärrä puoliakaan, mutta paras tuli pari päivää sitten, kun laitoin naamakirjaan, että Tito teki elämänsä parhaan seuraamisen kello 3 yöllä. Äiti sitten kommentoi: "Ketä te seurasitte kolmelta yöllä?"



Aahahaa! Päivän paras! Jotenkin vain niin mehukas mielikuva teistä hiipparoimassa jonkun perässä kolmelta yöllä. :nauru:
Raha ei tuo onnea, mutta sillä voi ostaa vaahtokarkkeja ja se on vähän sama asia..

Karhukoira-labradorimix Pörri 09/02
Villakoira-sheltti-cockerspanielimix Bella 10/11

Kuvia otuksista ja vähän muustakin
Blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.02.2013 klo 23:12)

Remux

Remux
Viestimäärä: 389

VS: TOKOPULINA - Tiistaina, 05.02.2013 klo 00:04  
+
0
Mää en kerro puoliakaan. 1,5v sitten kun pentu tuli taloon niin esittelin sen 3kk kun tulivat käymään. :D

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: TOKOPULINA - Tiistaina, 05.02.2013 klo 12:52  
+
0
Siis noi ei ymmärrä mitään, mutta voisivathan edes arvostaa vähän.

Annoin taas melkein periksi, kun yhden askeleen seuruu ei ottanut onnistuakseen. Kerran sitten päätin kokeilla kahella askeleella ja tosi upeeta menoo. Kai se vaikeus on just siinä, et heti kun se on noussut ylös niin sen pitääkin jo istua alas, niin tuon hieman kömpelöllä motoriikalla ei onnistu. Tuntuu et se on ajatustenlukija, kun tuntuu tietävän jo etukäteen kuinka pitkää seuruuta tehdään. Jos oon päättäny tehä kahen tai kolmen askeleen seuruita, tekee kuin unelma, mutta yhen askeleen seuruuta ei tee kunnolla. Onneks missään luokassa ei ole (?) pelkästään yhen askeleen siirtymisiä, kun erikoisvoittajaluokassakin ne siirtymiset on pari-kolme askelta.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

  Siirry sivulle: 1 ... 95 96 97
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 16:15)