Ohjeet ja säännöt
Takaisin
HARRASTUKSET - Torstaina, 23.01.2014 klo 19:49

Tokopulina - osa 3

Siirry sivulle: 1 ... 40 41 42 ... 44

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 09.06.2015 klo 14:52  
+
0
Aina kun oon ajatellut että en jaksa tokosta innostua niin nyt kuitenkin hiukan on alkanut kiinnostaa. On lähinnä tullut tuumattua että onko tuo oma otus riittävän sosiaalinen siihen, siis mm. noiden paikkamakuiden suhteen. Ei siinä mitään etteikö se oppisi olemaan aloillaan mut sitten jos käy niin että joku toinen koirista irtoaa niin mietityttää että hermostuuko oma koira jos vieras koira tulee kovin lähelle... Tällä erää näyttäisi että neiti olisi tosi rento vieraidenkin koirien suhteen yhä vielä nyt 1v3kk iässä, mikä nyt ei ole presan kohdalla mikään itsestäänselvyys, niin on alkanut jotain toivoa elää, että entäs jos sittenkin rupeisi treenaamaan sen kanssa alo-liikkeitä... :peukku: Kyllä se jo tietysti jotain vähän osaakin, mutta jos hioisi kaiken ihan kisavarmaksi...! On tuo kuitenkin ihanan kärsivällinen oppilas. :love:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 09.06.2015 klo 18:42  
+
0
^ Mä en tiedä, miten asia on nykyisellään (vaikka olis samalla tavalla -en tiedä), mutta selasin eilen noita uusia sääntöjä ja olin tyytyväinen siitä, että toisen koiran luo karkaamisesta lyödään saman tien kilpailukieltoa. Lyhyt aikahan se on (ekasta 3kk ja toisesta 6kk+merkintä koiran tietoihin), mutta lähettää sunnuntaitokoilijoillekin selvän viestin siitä, että paikkamakuu pitää handlata niin, ettei koira häiritse muiden suoritusta.

On tosiaan ihan tyhmää jos/kun epäsosiaalisen koiran kanssa joutuu stressaamaan muiden koirien osaamattomuuden takia.

Mullekin tuli yhtäkkiä innostus, että yrittäiskö hioa vehnän koekuntoon. Se osaa (uusien sääntöjen) liikkeet temppuina, mutta kaikki tarvis paljon hiomista ja ennen kaikkea suoritusvarmuutta. Otin sen jo sunnuntaina mukaan kentälle ja luokstuloa lukuunottamatta se teki hommia ihan into piukeana. Sen kanssa en ole siis juuri koskaan treenaillut muualla kuin kotona, joten tuo vieraassa paikassa tekeminenkään ei ole mitenkään itsestään selvää (kun ei se ole kotonakaan.. :shhh:).

Täältäkin vielä onnea tuloksia saaneille! :peukku:
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 09.06.2015 klo 22:14  
+
0
^Kyllä, siis osittain nimenomaan juuri tuo sääntömuutos oli yksi juttu miksi nyt hiukan rohkaistuin tämän ajatuksen suhteen. Ei Calida ole sillä lailla avoimen aggressiivinen tosiaan ollut tähän mennessä yhdellekään koiralle, mutta onhan se selvä juttu että jos se on paikkamakuussa ja siihen aivan iholle tulee joku ihan vieras koira niin ei se mikään mukava tilanne ole.

Meilläkin on enimmäkseen kotitreeniä vasta takana, joten häiriön alle olisi mentävä alkutekijöiksi. Hyvinä päivinä meillä tulee oikein mallikasta luoksetuloa, perusasentoja ja paikkamakuita myös. Ei ehkä ihan sitä ALOn vaatimaa minuuttia olla otettu paikallaoloa koskaan, mutta puoli minuuttia menee helpostikin ihan tarkkaavaisena. :hymy: Enkä olekaan tuossa ahnehtinut just siksi että varmuus säilyisi. Noutokapulaa en ole opettanut yhtään, enkä liikkeestä maahanmenoa joten ne pitäs aloittaa. Hyppyä on hiukan treenattu ja sen tuo jo osaa pienellä hiomisella. Seuraamista pitäs parantaa kun siinä ei oikein kontakti tahdo aina säilyä vaikka oikealla paikkaa tytsy kyllä suht hyvin osaakin tulla. Kaukokäskyjä ollaan itse asiassa tehty jo ja kun eihän noita kovin kaukaa edes oteta kun vain parin metrin päästä niin aika helppo niitä on ollut ilman avustajaakin treenata. Ettei siinä nyt kauheita määriä olis täysin uutta asiaa opetettavaksi. Ainoa vaan että täytyy tosiaan lähteä kentälle tuolta kotoo pikkuhiljaa.
"Sitä saa mitä vahvistaa."

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 11:41  
+
0
Me otettiin eilen iiiiiso askel ja korkattiin meidän viralliset kisat Pieksämäellä.

Tuomarina Anne Nokelainen ja tällaisella tuloksella tultiin kotiin:
Luoksepäästävyys 10
Paikalla makaaminen 10
Seuraaminen kytkettynä 9
Seuraaminen taluttimetta 9
Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9
Luoksetulo 9,5
Seisominen seuraamisen yhteydessä 8
Estehyppy 0
Kokonaisvaikutus 9

Eli yhteensä 165,5 pistettä ja ALO1 sijoituksella 3/11!! :jjei:

Aika huikee fiilis! Estehyppy meni nollille osin omienkin virheiden takia, valitsin lähtöpaikan liian läheltä estettä eikä olla päästy treenaamaan noin korkeaa estettä missään (vain köykäistä kahden laudan estettä) niin Jalille iski mielestäni pieni rimakammo eikä hypännyt, höpöttelin sponttaanisti siinä koiralle jotain omia ennenkuin hokasin käskyttää uudestaan hyppykäskyllä, jolla sitten nätisti suoritti. Tuomari tulkitsi kuitenkin että käytin liian monta käskyä ja siitä nollille mitä harmitteli kovasti. "Ensimmäiset kisat, se selittääkin" :nauru:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 13:19  
+
0
^ Niin sitä pitää! Eikä siihen kuollut, eihän :wink: Onnea!

Me niinikään nollattiin eilen estehyppy ja muitakin kauneusvirheitä oli sen verran että 153,5 pistettä ja AVO2. Paikkamakuu oli kuitenkin hieno kymppi ja moni juttu onnistui, joten tästä on hyvä jatkaa ensi kuun piirinmestaruusjoukkueeseen. Meilläkin sijoitus 3./11 :nauru:
Rise to reset the world.

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 13:21  
+
0
henh sehän on mennyt kokonaisuudessaan tosi hyvin kuitenkin, vaikka jäikin hypyt nollille. Onnea! :hymy: Olis oikein tosi hyvät pisteet ensimmäiseksi kerraksi, jos vielä olisi tuo viimeinenkin liike jotain pisteitä edes tuottanut. :peukku:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 12.06.2015 klo 19:12  
+
0
No ei kuoltukaan :nauru: Mä en seurannu kehässä yhtään meiän pisteitä niin olin aika :eek: kun sain meiän tuloslapun käteen. Ois ollu aika huikeet pisteet joo jos oltais vaikka ees vitonen hypystä saatu, mutta ei harmita yhtään!

Vitsit miten huikeeta oli olla kehässä kun oli koko ajan vaan treenifiilis päällä niin mulla kuin koiralla eikä jännittänyt yhtään. Oli niin kiva nähdä tuo koirakin kehässä niin itsevarmana ja paineettomana :aurinko:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

piiskahäntä

piiskahäntä
Viestimäärä: 745

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 13.06.2015 klo 00:28  
+
0
Auttaa kyllä saletisti jos pystyy kokeessa jotenkin pääsemään siihen fiilikseen että tässä vaan treenaillaan. Jää turhat jännittämiset pois. :hymy:
"Sitä saa mitä vahvistaa."

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 18.06.2015 klo 13:08  
+
0
^Niinpä! Mä olin niin varautunu siihen että jännitän hirveesti etten sitten jännittänytkään yhtään :nauru: Tosin se ehkä sitten "kostautu" siellä hypyllä kun niin treenimäisesti siellä reagoin.

Hei tokoihmiset, kertokaa minkälaisia käytänteitä teillä on tunnarin kanssa? Tai lähinnä kapuloiden säilytyksen kanssa? Missä pidätte käyttämättömiä kapuloita? Entä käytettyjä? Voiko kerran hajustettua kapulaa käyttää uudestaan? Voiko rivissä kerran olleita kapuloita käyttää uudestaan vai otatteko aina uunituoreet? Millä käsittelette hajustamattomia kapuloita?

Niin ja mistä hommaatte kapulat? Teette itse vai ostatte valmiina jostain?
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi
(Viestiä on muokattu torstaina, 18.06.2015 klo 13:09)

nauris

nauris
Viestimäärä: 1082

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 18.06.2015 klo 16:40  
+
0
Me käytiin taannoin myös korkkaamassa avoin luokka tuloksella AVO2 151 pistettä :hymy: Ei oltais kyllä vielä menty ellei koe olisi ollut omalla kentällä, kun eipä nuo pari yksilöliikettä ole ihan sillä tasolla että ykköstulosta voisi odottaa ilman hulppeaa onnenkantamoista. Saas nähdä saadaanko ykköstulosta seuraavasta varatusta kokeesta, vai onko kaivettava avoimen luokan uudet säännöt esille :hymy:
spn -13
broholminkoira, uros -16

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Perjantaina, 19.06.2015 klo 11:10  
+
0
^^
Ensin olen ostanut tietyn määrän valmiita kapuloita,toki voisi ostaa puutavaraa myyvästä kaupasta rimaa ja pätkiä itse,mutta ku niihinhän ei voi itse koskea ja en oo kehannu liikkeessä pätkityttää.
Vois kyllä tehdä niinkin,että ostais kaverin kanssa rimaa ja sitten vaihtais keskenään pätkityt.

Nykyään mulla on kaksi laatikollista tunnarikapuloita joita säilytän hallilla ja varastossa. Käytetyt laitan muovipussiin ja oon pessy niitä koneessa ja käyttänyt uudelleen. Käytettyjä kapuloita olen myös vaihtanut treenikaverin kanssa.

Rivissä olleita käytän uudelleen jos koira ei ole nostellut niitä ja kapuloita käsittelen muovisilla pihdeillä.

Snibbe

Snibbe
Viestimäärä: 65

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 29.06.2015 klo 13:20  
+
0
Viimein päästiin korkkaamaan meidän virallinen tokoura Huittisissa :) Kyllä sitä koepaikkaa onkin joutunut metsästämään ja sit ku sellanen oli keväällä, ni eikös koira sairastunut just silloin :D

Mut hyvää kannatti ilmeisesti odottaa! ALO1 pistein 185, sij. 4/15 ja KP!! :) Aikas hieno kymppirivi sieltä tuli, muutamasta liikkeestä tuli vähän huonompi numero, mut oon niin tyytyväinen tohon tulokseen!! Päivä oli pitkä (oltiin tokavikana lähtijänä) ja koepäivälle tietty vielä kesän lähes ensimmäinen oikeasti lämmin päivä. Ajattelin jo että koira ei toimi enää ollenkaa ja vire on kuumuudesta ja odottelusta ihan nollissa, mut mitä vielä! Siinä kun vähän innostin ennen suoritusta, ni Rocky veti ihan liekeissä koko suorituksen tosi innokkaana ja hienossa fiiliksessä! On mulla vaan niin hieno haukku!! :love:
Monirotuinen (Saksanpaimenkoira - Newfounlandinkoira) Rocky 4/2011
Länsigöötanmaanpystykorva Ruska 7/2015

sändi

sändi
Viestimäärä: 1669

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 29.06.2015 klo 20:14  
+
0

henh kirjoitti:

Hei tokoihmiset, kertokaa minkälaisia käytänteitä teillä on tunnarin kanssa? Tai lähinnä kapuloiden säilytyksen kanssa? Missä pidätte käyttämättömiä kapuloita? Entä käytettyjä? Voiko kerran hajustettua kapulaa käyttää uudestaan? Voiko rivissä kerran olleita kapuloita käyttää uudestaan vai otatteko aina uunituoreet? Millä käsittelette hajustamattomia kapuloita?


Muaki kiinnostaa nää kysymykset. Jostain luin kokeneesta tokoilijasta, joka oli lopettanut tunnareiden kanssa pelleilemisen tajuttuaan jossain muussa kontekstissa, kuinka hullun tarkka koiran hajuaisti oikeasti on.

Hänen uudesta näkökulmastaan tunnarin periaate on se, että koira noutaa kapulan, jossa on tuorein (vahvin?) omistajan haju. Mun mielestä kuulostaa loogiselta.. Millekään koiralle ei kai käytännössä pitäis olla ongelma erottaa viikon vanhaa/täysin tuoretta hajua. Ja sittenhän etuna olisi myös se, että kisatilanne olis koiralle treeniä helpompi, kun seassa olis vaan yksi omistajan hajustama palikka. Mitä mieltä te oikeasti tokoilevat?
Vehnäterrieri ♂ 4/2009
Suursnautseri ♂ 1/2015

Porotus_82

Porotus_82
Viestimäärä: 216

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Maanantaina, 29.06.2015 klo 20:39  
+
0
^ Olen vähän samoilla linjoilla. Kyllä niitä kapuloita voi vaihdella treenikavereiden kanssa, mutta en nyt lähtis keittämään, tai pesemään niitä muuten. Kyllä se vanha haju vähitellen siitä häviää, jos on tarpeeksi kapuloita joita kierrättää. Toki olisi hyvä käyttää paljon eri hajuisia (eli myös niitä treenikaverin kapuloita) ja muiden käsittelemiä kapuloita, jotta koira oppii tosiaan erottamaan että se on se omistajan haju mitä hakea sieltä.

Kyllä se koiran hajuaisti on vaan tosi tarkka, että jos sen vaan opettaa tunnistamaan halutun hajun, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Pohjatyötä pitää vaan tehdä siihen tarpeeksi huolella ja opettaa hajuerottelu.

Tai no.. ainakin mun vanhemmalle koiralle toi on helppo, mutta en tiedä sitten kuinka joutuu yksinkertaistamaan opettamista tuolle nuoremmalle, joka on vähän häslä eikä ihan aina hoksaa asioita.. riippuu siis ehkä myös koiratyypistä.
Lapinporokoirauros Pyry 03/2011
Lapinporokoirauros Halti 08/2014

- Porokoiran silmissä voi nähdä revontulien leiskun ja hönkäyksissä kuulla shamaanien noitarummut -
(Viestiä on muokattu maanantaina, 29.06.2015 klo 20:42)

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 02.07.2015 klo 20:34  
+
0
Mä nyt säilytän omia kapuloitani pikkueteisessä sisällä. Oon liian laiska siihen että säilyttäisin niitä varastossa, josta joutuis aina hakea kun tarvitsee. Eiköhän se koira tosiaan sen tuoreimman ja vahvimman hajun sieltä poimi.

Ollaan pohjustettu tunnaria nyt niin, että olen piilotellut kapulaa sisällä ja ulkona ja tahtonut etsimään. Innokkaasti etsii ja käyttää nokkaa. Noutovammaselle se nouto-osio onkin sitten tunnarin kanssa vähän haastavampi, varsinkin kun tunnarikapula on niin kivan pieni ja sitä ois niin kiva jäystää... Täytynee tehdä pitoharkkoja erikseen, nyt on riittänyt kunhan ottaa suuhun ja lähtee tuomaan minua kohti.

Otin ulkona jo toista kapulaa häiriöksi ja niinkuin aavistinkin palautti aina sen kapulan mikä ensimmäisenä tuli vastaan. Siinä vaiheessa kun kapulat on näkysällä käyttää niin helposti silmiään ja poimii tosiaan vain sen joka vastaan tulee. Ei siis erottele vielä, että haluan juuri sen kapulan missä on se minun haju... Noita hajustamattomia kapuloita kannattaa varmaan ottaa aika äkkiä mukaan, että saa sitä erottelutreeniä? En siis palkannut/kehunut kun toi väärää ja toi kyllä seuraavalla toistolla oikean, mutta taisi olla enemmänkin sattumaa kun ei tosiaan haistellut molempia läpi. Noooh, toistoja ollaan tehty niin vähän, että kyllä se siitä alkaa oikean hajun tunnistamaan :)

Jali kyllä rakastaa näitä nenäjuttuja! Tuli siinä kapulaa piilotellessa mieleen että pitäis kyllä testata noseworkia niin sais oikein kunnolla etsiä. Se on kyllä tosi sinnikäs ja itsenäinen etsijä.
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

Paviaaninkesyttäjä

Paviaaninkesyttäjä
Viestimäärä: 139

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Torstaina, 02.07.2015 klo 21:35  
+
0

henh kirjoitti:

Ei siis erottele vielä, että haluan juuri sen kapulan missä on se minun haju... Noita hajustamattomia kapuloita kannattaa varmaan ottaa aika äkkiä mukaan, että saa sitä erottelutreeniä?



Mun mielestä joo. Oon nyt opettanut pennulle tunnaria ja siirryttiin melko nopeasti siihen, että se oikea pitää löytää ja nimenomaan erotella. Haluan vahvistaa sitä mahdollisimman nopeasti, jotta saisin sille takaraivoon ajatuksen, että kyseessä ei ole vain nouto, vaan ensisijaisesti erottelu ja kapuloille ei rynnätä karmit kaulassa ja tulla vain jonkun kanssa pois. Vanhemmalle pitäisi tehdä tunnaria myös. Sen treenit painottuu nyt tosi voimalla aloon ja avoon. Saa nähdä, miten paljon Laikan kanssa pitää tunnaria miettiä, koska se on niin pikkutarkka nenäjutuissa. Toisaalta se on aika kuumakalle, jos sillä on puuta suussa, ettäh. :P :D

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Tiistaina, 07.07.2015 klo 08:48  
+
0
Mä oon tehny tunnaritreeniä myös niin,että olen laittanut kapuloiden väliin nameja joita koira saa ensin etsiä ja syödä. Ajatuksena,että koira menee tunnarille nenä auki haistelemaan eikä vaan noutamaan sieltä jotain.

Sitten olen tehnyt niin,että olen polvillani lähellä kapuloita ja käsken koiraa etsimään. Heti kun koira koskee omaan kapulaan naksautan ja heitän makupalan kauemmaksi mistä se lähtee sitä syömään. Sillä aikaa siirrän oman kapulan toiseen paikkaan ja sama jatkuu.

Myös niin olen tehnyt,että laitan kapulat pitkään jonoon n 20-30 kapulaa ja väliin nameja. Itse olen lähempänä kapuloita ja kutsun koiran etsimään kauempaa.

Eri alustoilla kannattaa myös treenata,hiekalla,nurmella,tekonurmella jne. Ja erilaisessa häiriössä. Itse menen joskus treenaamaan hallin pihaan koiran pissiselle nurmelle.

Saatiin muuten viikonloppuna viimeinen 1-tulos EVL:stä :jjei: Oon kyllä hirmuisen tyytyväinen tuohon. Koira on mun eka koira jonka kanssa on ylipäätään jaksettu treenata ja päästä ylimpään luokkaan saati siellä mitään tuloksia saatu puhumattakaan TVAn arvosta :aurinko:

Luu

Luu
Viestimäärä: 49

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Keskiviikkona, 08.07.2015 klo 17:21  
+
0

henh kirjoitti:

Otin ulkona jo toista kapulaa häiriöksi ja niinkuin aavistinkin palautti aina sen kapulan mikä ensimmäisenä tuli vastaan.



Niitä häiriökapuloita pitää olla paljon ja oma ensin erillään niistä esim. ensin pari kertaa sen oman kapulan etsimistä pitkästä ruohikosta tmv., sit heti perään edelleen se oma kapula siellä ruohikossa, mutta matkanvarrella (ja sillä, onko lähellä vai kaukana matkanvarrella voi olla eroa onnistumiseen) sinne on kasa (ainakin 15-20kpl) kapuloita. Koiran pitäisi olla oppinut, että ruohikossa se kapula on eikä matkanvarrella, joten suuntaa sinne, ja kasa on helpompi ohittaa kuin yksittäinen tai muutama kapula, ja näin luodaan koiralle mielikuvaa, että haistelu on tärkein, ei kapuloiden näkeminen. Vähitellen kapulakasa lähemmäs ruohikkoa ja siten sitä omaa kapulaa, levitetään kasaa, siirretään oma kapula korkeasta ruohikosta pois siihen kasan viereen jne. Koiralla pysyy koko ajan ajatus, että vain haistelemalla se löytyy.

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Lauantaina, 18.07.2015 klo 16:42  
+
0
Piirinmestiksistä AVO1 178,5 pst :love: Mä meen niiiiin voittajaan seuraavaksi.
Rise to reset the world.

henh

henh
Viestimäärä: 1158

VS: TOKOPULINA - OSA 3 - Sunnuntaina, 19.07.2015 klo 12:10  
+
0
^Onnea! :aurinko:

^^ Ajatus oli ensin että josko olisin saanut erilaista reaktiota hajustetulle kapulalle ja siitä sitten "naksuttelemalla" mutta reaktio oli tosiaan "otan ensimmäisen kapulan minkä näen". Ei siis tosiaan tehnyt nenällä. Seuraavaksi otin tolla kasamenetelmällä, mutta siinäkin tein ensin sen virheen etten avannut koiran nenää piilottelemalla ensin yksittäistä kapulaa. Nyt on alkanu toimia kun avataan ensin nenä ja vasta sitten häiriökapulat mukaan. Tänään kävi selkeästi haistelemassa (!!) kapulakasaa ja jatkoi oman etsimistä :jjei: Satunnaisesti on vielä rynninyt hakemaan ensimmäistä kapulaa joka tulee vastaan mutta kun en ole reagoinut väärän tuomiseen on aina lähtenyt etsimään omaa ja tuonut oikean.

Mä päätin että mennään uusien sääntöjen avoon eikä kerätä alosta koularia. Tahtoo opetella uusia liikkeitä! Oikeesti meiän pitäis kyllä treenata noutoa ja ruutua, muttakun tuo tunnari alko houkuttaa ja sitä oli hyvä treenata kun koira saikutteli. Noudon kanssa jatletaan viha-rakkaus-suhdetta, ruutuun ollaan tehty alkeisjuttuja ja pohjia. Merkin kierto pitäis yleistää ja tehdä siihen matkaa ja vähentää apuja. Kun on melkein 3 vuotta jankannu alo liikkeitä niin ai että tuntuu kivalta lähtee tutustumaan uusiin liikkeisiin :hymy:
Dalmatiankoira Jali -11
Muistoissa seropi Piki

blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 40 41 42 ... 44
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28200
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6335
Viestejä yhteensä545717
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265864
(Tilastot päivitetty viimeksi 01.05.2024 klo 18:00)