Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 19:13

Auto, mopo... jne.-pulina

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 18:06  
+
0
Saakohan tänne tunkea mukaan sellainen, jota ei autot kiinnosta pätkän vertaa, mutta moottoripyörät sitten senkin edestä? :shifty:

Mulla olisi siis haavena ajaa moottoripyöräkortti mahdollisimman pian ja ostaa sitten oma Yamaha Virago 535. Ajan myötä ehkä vaihtunee isompaan, mutta aluksi tuo voisi olla mulle ihan passeli ainakin sen perusteella mitä olen lukenut ja kokeillut. Sopivan pikkunen meikäläiselle, jolle ei massaa ja pituutta ole kovinkaan paljoa siunattu tätä harrastusta ajatellen.

Tuohon on tuunattu takanaistujalle selkänoja sekä tarakka sissybaria varten, mutta mä itse aion omaani sitten hankkia takaboksin ja sivulaukut, koska ne on mun mielestä kätevämmät, jos yksin tai kaksin reissailee. Huono kuvanlaatu, mutta tuo väri olisi juuri mulle passeli, joten siksi laitoin.
Moottoripyöräilyssä kiehtoo eniten se matka ja se fiilis, joka on ajaessa. Itse olen vasta istuskellut takana useamman vuoden ja se fiilis on jo jotain sanoinkuvaamattoman upeaa, niin voin vain kuvitella mitä se on sitten kun itse istuu edessä ja ajaa. Nautin hurjasti siitä, ettei tarvitse puhua kenellekään matkan aikana, saa vain kuunnella musiikkia ja nauttia (musiikki tosin jää pois, kun itse ajan). Satoi tai paistoi, se on aina upeaa. Mikään sade ei olekaan matkantekoa haitannut sen jälkeen kun ajettiin 2007 kesällä Oslosta Tukholmaan ja vettä satoi niin, ettei eteensä nähnyt. Pisarat ropisi kypärään ja pisteli selässä ja oli ihan tajuttoman kylmä.

Ja kun jengiin kuulun, niin on ihan älyttömän ihana tunne ajaa letkassa, jossa on parhaimmillaan satakin pyörää. Jokaisella jengin merkki selässä ja ah, en osaa edes kuvailla. Se pitää kokea itse. Koko jengissä kaikki on niin mukavia ja kaikki tulee toimeen ja minäkin tällaisena muksuna (muihin verrattuna) pääsen helposti mukaan ja olenkin jo nimitetty muutamaan tehtävään :)))

Mun molemmat vanhemmat siis on motoristeja, joiden ansiosta minäkin liityin sitten erään moottoripyöräjengin riveihin. Joku pikkupoika muuten kysyikin multa joskus, että onko mua ammuttu kertaakaan, kun kuulun jengiin :') Ei ole, Suomessa ei ole kuin Helvetin Enkelit ja Bandidokset, jotka moista toimintaa harrastavat. Rapakon takana niitä onkin sitten vähän enemmän.

Tässä on siis samanlainen pyörä kuin äidilläni, eli Yamaha Dragstar 1100. Siihen tosin on laitettu pleksi, molemmille istujille selkänojat, sekä laukut sivuille ja taakse.

Iskältä sitten löytyykin Yamahan Royal Star 1300A vuodelta -99.

Tuossa pyörä on vielä vaiheessa, mutta nykyään on putket vaihdettu sekä lisätty kaiken maailman kromi- ja nahkajuttuja koristamaan kapistusta. Kuvassa näkyy myös peräkärry, jonka avulla Sussukin saatiin mukaan perheen rientoihin. Nyt tosin, kun kärry on äidilläni, eikä äidillä ole autoa, niin kärrystä on ollut muutenkin paljon hyötyä, jos on vaikka vain lähdetty juoksuttamaan Sussua kaupungin ulkopuolelle :)

Näin, onkohan täällä muita moottoripyöristä kiinnostuneita, vai olenko minä ainokainen?
Varjo 12/2010 ♥

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:28  
+
0

Kadaver kirjoitti:

Automaatit on nössöille. :C ajamisesta katoaa "se" juttu, jos ei ole manuaalivaihteita!



Mä en oo ees kokeillu automaattivaihteista, mutta jos isä joutuu ottamaan työsuhdeauton, se ottaa automaattivaihteisen, ja sillon on kyllä meikäläinen pulassa! Nimimerkillä en meinaa saada edes isän sokotaa (Skodaa) pysymään käynnissä nykyään, ja se kertoo kaiken olennaisen mun taidoista sen auton kanssa. D::

Oon niin paljon ajellu äidin vanhalla Mesellä (vuodelta -83), että tuo uudempi auto tuntuu ihan oudolta. :( Kun ottaa jalan pois kaasulta, tuntuu että auto vaan jatkaa matkaa ja hidastuu superhitaasti. Siinä on ties mitä varotusvaloja ja systeemejä, vähänkin liukkaammalla ties mitkä hommelit aktivoituu ja mitä ihmettä.

Maman auto on ihan unelma, kun sitä saa Ajaa isolla aalla! <3 Ei liikaa mitään hienoja toimintoja, vaan ihan kunnon ajonautinto, kun saa tehdä muutakin kuin istua kyydissä. ;) Sitä on ihana hehkuttaa, hyrskäyttää käyntiin ja lähteä ajeleen! Se on ihan _valtava_ laiva, mutta ketterä kun mikä! Tekee ihan superkäännöksiä tarpeen vaatiessa ja ei muuten sammu, vaikka missä tilanteessa iskisi jarruja pohjaan tai lähtisi liikkeelle turhan isolla vaihteella. :D

Ei mulla siis varsinaisesti oo mitään automaatteja vastaan, etenkään kun niistä ei kokemusta ole. Mutta mielikuva on kyllä kaikista uudemmista autoista vähän sellainen, että niissä vaan istutaan kyydissä. :D Kun taas vanhempia autoja saa oikeasti ajaa. Ja esmes liukkailla tai muissa ääriolosuhteissa saa itse hoitaa tilanteen, eikä vaan kattoo, että oke nyt sytty tuo valo ja nyt jarruttaa vasen takapyörä ja korjaa asentoa ja blablabla.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:32  
+
0
Sipulu, eikö koira aivan pökerry tommoseen peräkärryyn :eek: mä ainaki kuolisin sinne :suru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 20:37  
+
0
^ Siel on hyvä ilmastointi ja stongalle on laitettu mittari, josta näkee paljonko kopissa on lämpötila, joten jos alkaa kohoamaan liikaa niin pidetään taukoja, muttei ole vielä kertaakaan noussut liian suureksi lukemat :> Tossa koiran tassujen edessä näkyy myös se ilmanottoaukko, josta virtaa raitis ilma koppiin ajaessa. Kaikki on suunniteltu tarkkaan, jotta koirallakin on hyvä olla reissuilla.
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu maanantaina, 24.05.2010 klo 20:39)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 21:59  
+
0
mä muuten muistan kun koiramme-lehdessä oli joskus vuonna koivu juttu tollasesta motoristista millä oli kolme koiraa ja niille suunniteltu perävaunu moottoripyörässä! ja koirat kuulemma viihty oikein hyvin matkassa :-)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 22:02  
+
0
^ Joo, tän vaunun entisellä omistajalla ja rakentajalla oli kaksi koiraa tuolla kopissa ja molemmat viihtyivät hyvin. Sen vuoksi uskallettiin toi sitten Sussulle hankkia ja hyvin se tuntuu viihtyvän. Kiva myös kun on nuo tummat ikkunan, niin se voi tiirailla sieltä ulos, mutta aurinko ei paista niin pahasti sisään :)
Varjo 12/2010 ♥

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 22:47  
+
0
Toi taitaa tuntua musta ahdistavalta vaan siks, että mulla on järkyttävä ahtaan(/suljetun)paikankammo :D
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 22:52  
+
0
^No eikö autokin ole suljettu tila? :DD
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 22:57  
+
0
^ Oho, olis pitäny mainita tohon että vaan kaikki pienet ja ahtaat suljetut tilat :D Mut toisaalta eiks ahtaanpaikankammo kata semmosetkin... no joo taas mä oon pohtimas näitä. Yläasteella kaveri sulki mut semmoseen ihmeelliseen puulaatikkoon, jossa mun piti olla ihan mykkyrällä ja meinasin vähintäänkin kuolla sinne. Mut ei siinä mitään, on mun JALAT saanu joskus autolla ajaes kauheen ahdistuksen ku penkki oli liian lähellä rattia ja jaloilla oli vähä tilaa... :jjei:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 22:58  
+
0
^No ei sillä, että mulla olis varaa naureskella. Oon nimittäin saanut paniikkikohtauksen, kun mun napaan työnnettiin sormi. (Mulla on siis oikea napafobia.)
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 23:02  
+
0
^ :DDDDDD No mut hyi siis se on kyllä oikeesti ihan hirveetä jos napaan tungetaan jotain!! Edelleen traumoja ku olin 3v ja äitee putsas mun napaa tops-puikolla, mä muistan sen tilanteen edelleen ihan tarkasti!
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 24.05.2010 klo 23:10  
+
0
Ihan super ot:nä, mut mulla on varvasfobia. Ne on inhottavia ja ne muljahtelee ja hyi saakeli.
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 17:46  
+
0
päivitän meijän autotallia nyt kun tulee huomenna uus kaara:


isillä tällänen, Mercedes Benz ML 320, vm. 2010.




äitillä tällänen, Audi Q5, vm. 2009



Nikon huomenna saapuva, BMW 520 vm. 2004




teemulle tuli tällänen kun vanha meni lunariin, Derbi gpr 125.




ja mun pikkunee, derbi drd racing.


:DD on meil sit tääki. helkama sc2.

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 18:40  
+
0
Mä tuunkin saamaan sähköpolkupöyrän. Kadehtikaa ihmiset !
Jooh ehk ens vuon sit kun kun pitäis saada mopo tai jotain.. mut kumminki :jjei:
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 19:43  
+
0
Sitten kun mä saan mopokortin niin tämmönen olis aika jees :cool:

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 19:56  
+
0
Vois ollakin. Mut mä todellakaan hanki edes koko korttia. En kyl ollu aikeissakaan, (koska tuun saamaan polkupyörän :jjei:) koska en tekis semmosel mitään. Juu, kouluun pääset bussilla samoin sieltä pois koirat kävelytät jaloil. Jos pääset sitten sen kerran vuodessa kaverille jalat toimii, ja pyöräkin. Ja bussi menee turkuun kun sinne sen kerran vuodessa yksinään menee. Ja jos haluut johki vähän kauemmas niin vanhemmat kuskaa, varmiinki sillon sen kerran 2 kahessa vuodessa koska en oikeesti liiku missään -.- Talille nyt menis useemmin, mut kyl se pyöräl taittaa ihan suht kivasti :)
Mut mun pointti oli et ei meil olis mistään varaa repii rahoi mihinkään mopo korttiin jotain järkkyy summaa ja siihen viel kahet mopot päälle. Ei kiitos.
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:00  
+
0
Mulla on vielä mopokorttiin se kolme vuotta. Sitten kun oon ylä-asteella niin kouluun on 10km ja sinne on hyvä mennä mopolla, ja pääsenpähän muutenkin kulkemaan helpommin niin kyllä se on hyvä olla olemassa. En tosin tiedä että hankitaanko mulle mopo vai skootteri, itte haluaisin enemmän mopon.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:00  
+
0
mun mopokortti makso ainakin 15 euroo.

Pites

Pites
Viestimäärä: 883

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:06  
+
0
^ mut sähän kallistuu ihan järkysti ?

No meil tääl korves kulkee bussit ulkomaailmaan loppujen lopuks ihan tosi huonosti. Kaupungis kiva kun myöhästyt busista niin joo seuraavat 10 min ja sit siin on uus bussi. Täällä myöhästyt ja ootat 30 minuuttia niin pitäis olla uus bus.. -.- No jooh ei se nyt niin paljon oo -varsinkaan mun aika tauluilla-
We can't cry the pain away, we can't wind a need to stay.

Kieputin

Kieputin
Viestimäärä: 2156

VS: AUTO, MOPO... JNE.-PULINA - Maanantaina, 21.06.2010 klo 20:07  
+
0
Niin kai se saattaa (varmaahan se ei mun tietääkseni ole) kallistua johonkin n. 500 euroon.

Saa muuten nähdä et nouseekohan ihan auton ajokorttien hinnat paljonkin ennenkö mä oon 18-vuotias..


  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 10
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 06.05.2024 klo 03:15)