Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 00:16

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 16

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 17:51  
+
0
en haluis että joulu tulee. tai joo, kyllä mulle joulu kelpaa, muttei se, että sen myötä tulee talvikin :(
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:20  
+
0
Täältäkin löytyy jouluihminen! Joulu on ihanaa aikaa. n______n
Okei, mua inhottaa ne järkyttävät joulumyynnit ja krääsä ja ihmismassat. Mutta ratkaisen ongelman sillä, etten mene kaupungille. 8D

Meillä on aina ihan huippu joulu. :3 Jokainen joulu niin kauan kuin muistan, on vedetty samalla kaavalla! Me valmistetaan kaikki ihanat ruuat ja sukulaiset tulee meille. n___n Äidin puolen sukua tosin lähinnä, kun isän puolen suku asuu kauempana. Mut siis meidän perheen lisäksi tulee mummi, kaksi tätiä, serkku, serkun avomies ja avomiehen äiti. :> Kaksi jälkimmäistä on nyt olleet meidän joulun vietossa vaan kerran, mutta perinne siitä aiotaan tehdä. :D

Joulukuusi on aina sisällä piiitkään, ja paljon kynttilöitä ja ihania koristeita. Äiti osaa tehdä kaikkee ihania havu-, paju- yms. kransseja, joten niitä on meillä joka vuosi uusia ja erilaisia ja paljon! :D Sekä sisällä että ulkona. Nyt on jo laitettu kaikki ulkovalot ja kranssit tänne.
Ja tietty leivotaan pipareita ja torttuja! Tämä tosin lähempänä aattoa, mutta kuitenkin.

Jouluaattona aina ensin ollaan ja jutustellaan, kuunnellaan ehkö vähän joulumusiikkia. Sitten yleensä luetaan jouluevankeliumi jonka jälkeen isä saattaa innostua soittelemaan kitaraa ja sitten lauletaankin läpi kaikki kunnon suomirock-biisit mitä vaan ilman sanoja (ja isä ilman nuotteja) osaa! :D
Sitten seuraa paras: SYÖMÄÄN! Ahdetaan siinä oikein kunnolla evästä nassuun, äiti loihtii aina mitä uskomattomimpia ruokia. ♥___♥ Onko esim. mitään parempaa kuin syödä jouluaattona uusia perunoita? Nam.

Sitten vähän illemmalla tulee joulupukki. :DD Ei meillä ole sen ikäisiä lapsia, että kukaan joulupukkiin uskoisi, mutta se on niin pinttynyt juttu, että joulupukki tosiaan tulee. :D Kaikki aina tullessaan jättää lahjat sellaseen säkkiin, jonka pukki sitten eteisestä tuo olohuoneeseen. Loppuilta meneekin yleensä lahjoja availlessa ja ihaillessa ja kahvitellessa.

Parasta on, jos jäädään yöhön asti niiden lahjojen kanssa leikkimään. Esmes jotain seurapeliä on just paras pelata siinä lepposassa tunnelmassa ja yhdessä. n________n
En tiiä. Joulussa on joku oma, taianomainen tunnelmansa, jota oon aina rakastanut ja jota varmaan aina tulen rakastamaan. Ainoastaan yhdestä joulusta en ole pitänyt, sekin oli sillon kun tiesin porukoiden olevan riidoissa ja vaan esittävän kaiken olevan ok. Mut muuten mulla ei ole yhtään huonoja joulumuistoja.

Mun lahjalista on tänä vuonna venynyt jo pelottavan pitkäksi. D: Yleensä en toivo mitään, nyt on jo hirveenä listassa tavaraa. x__x
- MCR:n uusin levy
- Pendergast 1 & 2 -kirjat (Onneks tiedän mistä nää saa edullisesti!)
- Seinäkalenteri ensi vuodelle

Mutta onneksi oon myös keksinyt huippuja lahjoja! :>
- Mummulle ostin Linnut äänessä -kirjan. Se on siis lintukirja, jossa on mukana sellanen patterikäyttöinen koneisto, jolla voi kuunnella kirjassa esiteltyjen lintujen eri ääniä. Se on ihan loisto, haluaisin itellekin, mut menköön nyt mummulle. n__n
- Äidille ostetaan iskän kans puokkiin hierontalahjakortti.
- Pikkusiskolle ostan lipun Girugameshin keikalle.
- Iskän lahja on vähän hakusessa, mutta ajattelin Jens Lapiduksen kirjaa, kun nyt isänpäiväksi tuli jo hommattua sellanen traktoripienoismalli. Se olis periaatteessa käyny joululahjaksikin, mutta hommasinpas nyt jo isänpäiväksi. :>
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:56  
+
0
huomasin nytten just, että mulla ei oo mitään lahjatoiveita :-D tai no ois kiva saada tuollainen kosketusnäyttöpuhelin niin kuin pikkuveljellä, mutta tiedän aika varmaksi etten sellaista saa. hmh varmaan vaatteita ja jotain kirjoja kääriytyy papereista ja rahaa ehkä.
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:03  
+
0
Mulla on sama. No okei, yhtä levyboksia himoitsen mutta voin ostaa sen itsekin joskus. L just sano, et toivottavasti sillä on rahaa ostaa mulle lahja ja totesin, ettei sen mitään tartte kuhan jouluna vaan on ruokaa ja se totes, että pöh, kaikkihan tahtoo lahjoja :D

Ei mutta oikeasti, viime vuosina on ollut paljon kivempi itse keksiä lahjoja muille, enkä ole edes joutanut miettiä mitä itse mahtaisin toivoa. Lämpösiä lapasia tai sukkia nyt toivon aina ja aina moiset saankin mummilta n__n
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:13)

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:09  
+
0
Minäkään harvemmin mitään oikeen toivon, mutta nyt nuo on sellasia juttuja, joita himoitsen. 8) Ja jos en saa niitä joululahjaksi, niin ostan ne itte. :D Mutta esmes kummitäti kyselee aina, että mitä haluan, ja tykkää ostaa just vaikka jonkun kirjan. :> Meillä on aika suureellinen joulu usein, kun on niin paljon väkeä! Tulee paljon lahjoja, vaikkei ne kalliita usein olekaan.

Mut oon kyllä ilonen, että oon keksinyt ihan huippuja lahjoja nyt porukoille! n___n Ja Minealle on ihana antaa se keikkalippu. Nimittäin sen yksi kaveri (tai "kaveri") on sinne keikalle menossa, mutta se ei ollut edes kysynyt Mineaa mukaan tai mitään. :< Joten nyt on kiva, kun voin ostaa sille sen lipun ja voi viedä sen sinne keikalle kuitenkin!

Ja äitille tuo hieronta on ihan huippu, se tykkää siitä kovasti ja muutenkin tuollanen hemmottelulahja. :> Sain siltä hierojalta hurjat alennukset, kun se on tuttu ja oon tehny sille valokuvaus- ja koiranhoitohommia.

Mä kyllä tarviisin vähän lisää kartonkia. :o Joulukortteja väsään kuitenkin ihan hurjan määrän, niin pitäis aloittaa ajoissa! Niitä pitää lähettää sukulaisille (kyllä, myös niille samoille, jotka meille jouluksi tulee) ja kavereille. :>
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:11  
+
0
Mulla on tänä jouluna, ensimmäistä kertaa vuosiin, lahjatoive :3 7-vuotiaana toivoin kännykkää ja sainkin sen, mutta sen jälkeen en muista koskaan toivoneeni erityisesti mitään joululahjaksi. Aina olen kuitenkin jotain saanut. Mutta siis nyt toivon vanhemmilta ja isovanhemmilta yhteiseksi joulu-synttärilahjaksi miniläppäriä :)
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:16  
+
0
Mun itseni pitää tuumia lahjaa velä siskoille, äitille, iskälle (jotain sen suklaalevyn lisäksi. Kuitenkin jotain, ettei postitus tule maksamaan miljoonaa), L:lle, mummille ja tehtikselle. Oijoi, mitähän sitä keksis?

Vinkkejä otetaan vastaan, paitsi tehtiksen vinkkejä ei saa laittaa tänne ettei se turjake nää.
Kriteereinä oikeastaan vain se, että rahaa ei ole paljoa käytettävissä ja jos jotain voisi tehdä itse, niin olis hienoa!
Varjo 12/2010 ♥

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:16  
+
0
Mä oon äitille varmaankin tekemässä sen albumin ja iskälle ostetaan pikkuveljen kanssa jotain pientä. Poikaystävälle varmaankin flanelipaita, kahdelle kaverille ostan sydämmen malliset kynttilälyhdyt, pikkuveljelle akupokkarin, siskon perheelle jotain pientä ja niiden tyylistä.

MUTTA! Suuuuuri kompastuskivi on pyn isä+sirpa ja äiti+jarno. Py nimittäin ajatteli ostaa meidän äidille jotain pientä, kun äitikin sille on syntymäpäivälahjan ostanut ja myös tuliaisen kerran reissulta tuonut. Ja tottakai mä haluan ostaa pyn isälle ja äidille ja heidän uusille kumppaneilleen jotain. Mutta mitä??! :-D Ei mitään suurta, jotain mukavaa, mutta ei kuitenkaan mitään suklaalevyä esimerkiksi. Oisko kellään mitään ehdotuksia? :S

Ja kortit. Haluan tehdä ne itse. Haluan! Mutta kun mun ideat on ihan nollassa. Eikä mulla ole kuin 4 ihmsielle laitettava, mutta kuitenkin. Niihinkin kaipailisin kyllä idiksiä! ;)
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:16  
+
0
Me ollaan sovittu perheen kanssa etukäteen, että kukaan (mukaanlukien mun 12v veli) ei saa jouluna lahjoja. Jotain tosi pientä kuten villasukat tai suklaata saatetaan hankkia, mutta mitään suurempaa ei osteta. Ennen viime joulua ostettiin aina hillittömät määrät lahjoja, mutta todettiin sen olevan loppujen lopuksi aika turhaa, sillä suurin osa lahjoista oli periaatteessa ihan hyödyllisiä mutta niitä ei vaan tullut koskaan käytettyä. Menivät sitten vuoden-parin päästä aina kiertoon. Velikin on päätöksen kanssa ihan hyvillään, sillä se ei leiki leluilla ja vaatteita sille ei voi ostaa koska se on niin jumalattoman tarkka siitä mitä päällensä laittaa.

Jouluruokia sen sijaan tehdään, ja varmaan äidin ja isän kanssa juodaan illalla punkkua, viskiä ja olutta lasi-pari. :)
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:20  
+
0
Mä ajattelin antaa äiteelle joululahjaksi kauniisiin kehyksiin pistetyn kuvan iiriksestä ja kirjoittaa valokuvan taakse runon. Olisko teillä mitään runoideaa kovia kokeneelle (päänsä tapaturmaisesti loukanneelle) äiteelle joka on maailman rakkain? <'3
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:23  
+
0
Meillä tuo lahjattomuuspäätös tuli jo ihan rahan vuoksi aikoinaan ja se sitten jäi, kun ruvettiin muutenkin keskittymään jouluissa ihan muihin juttuihin. Jotain pientä toki annetaan aina, mutta rahaa ei tule kuluttaa tolkuttomasti niihin. Tärkeämpi on se ajatus :) Viime vuonna saatiin kaikki kolmea muksua äitiltä ja isältä pyjamat, kylpytakit ja sitten äiti oli laivalta ostanut jokaisella oman hajuveden. Ja sit sain vielä ylimääräisenä uuden päiväkirjan kun mun päiväkirja loppui just ennen joulua ja kirjoitin keittiönpöydälle kirjeen joulupukille n____n

//Tittidii! Keksin äitin lahjan! Äiti rakastaa valokuvia ja se rakastaa meitä ja Sussua, joten se saapi joko taulun jossa on paljon meidän kuvia aseteltuna kivaksi kollaasiksi tai sitten jonkin sortin kirjaan liimattuna. Nero Pulu, nero!
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:25)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:26  
+
0
Mä saan yleensä jotain hurjan pientä. Joitain vaatteita, pari iittalan astiaa, korun kummeilta yms. Ja annan mieluusti kans jotain pientä, koska musta se ajatus on tärkeempi mitä se hullub törsääminen. Mieluumin ottaisin hurjan hyvää suklaata kaksi palaa kun ei niin hyvää levyllisen. Niin mä voisin ajatella lahjojen suhteen :-D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 21:26  
+
0
Mä sain viime vuonna magneettivoimilla leijuvan maapallon ja säästöpossun joka laskee paljonko sen sisällä on rahaa! :D Ja sit mummilta ja ukilta 200e elämiseen.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:14  
+
0

Wallen kirjoitti:

.MUTTA! Suuuuuri kompastuskivi on pyn isä+sirpa ja äiti+jarno. Py nimittäin ajatteli ostaa meidän äidille jotain pientä, kun äitikin sille on syntymäpäivälahjan ostanut ja myös tuliaisen kerran reissulta tuonut. Ja tottakai mä haluan ostaa pyn isälle ja äidille ja heidän uusille kumppaneilleen jotain. Mutta mitä??! :-D Ei mitään suurta, jotain mukavaa, mutta ei kuitenkaan mitään suklaalevyä esimerkiksi. Oisko kellään mitään ehdotuksia? :S


Jotain ite tehtyjä karkkeja tai joku joulunen kahvikakku? (englantilainen hedelmäkakku, maustekakku tms). Tommoset pienet tarjottavat ei mee ikinä hukkaan ku vaik ei ite tykkäis niin joulun aikaanhan käy kuitenki aina vieraita joille voi sit tarjota ja kehuskella et on "miniäkokelaan" tekemiä. :P
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:32  
+
0
meijän porukat ostaa aina vaikka mitä! oon saanu monet puhelimet, pari tietokonetta, hajuvesiä, lahjakortteja, rahaa, aalto- ja iittala astioita, kauneushoitoja, huonekaluja ja vaikka mitä jouluna! Ite oon ostanu äidille kauneushoitoja, lahjakortteja, isille kirjoja ja lahjakortteja ja veljille merkkipaitoja ja pipoja ja huppareita etc. lahjoihin mulla menee ehkä joku vajaa 300€. hrr täytyy taas säästää tän kk rahat niin voin sit ostaa niitä lahjoja. ja meillä lahjat saa uudenvuoden jälkeen koska yleensä ollaan ulkomailla siihen asti. tä joulu on poikkeus: tullaan kotiin 30.12. joulu on ihanaa aikaa :--)

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:36  
+
0
woooou 300e :o mäku luulin et mun 40e mikä menee lahjoihin on paljo :'D
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:40  
+
0
Mä käytän kans korkeintaan 40e, ja tohon sisältyy äidin, isän, H:n ja pikkuveljen lahjat. :D
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:45  
+
0
Tänä vuonna tulee varmaan ostettua lahjat vaan lähipiirin pikkuväelle eli noille "täditeltäville" ts. J:n kummitytölle ja sisarusten lapsille ja niistäkin ehkä enää nuorin siskontyttö on semmosessa leluiässä, muut ymmärtää jo semmosten ei-aineellisempienkin lahjojen päälle. Kummitytölle aletaan varmaan kerätä näihin aikoihin jotain astioita ja muista ei ole vielä hajuakaan mitä hommataan :D
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

nipanapa

nipanapa
Viestimäärä: 1859

VS: JOULUPULINA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 22:45  
+
0
meillä ei oo varsinaisesti vietetty joulua nyt kai viiteen vuoteen. ei oo ollut kuusta tai lahjoja koska ei kiinnosta eikä jaksa. ennen suhtauduin aika erikoisnegatiivisesti jouluun kun se on niin sellanen perhejuhla eikä mulla oo oikeen mitään fiilistä lukkiutua neljän seinän sisään vanhempien kanssa, mut nykyään oon jo oppinut oleen kelailematta sitä jouluna niin on ollut ihan lepposaa. kun jättää joulun rauhaan niin kyl se jouluki jättää mut rauhaan.

joulussa on kyl ihan kivaa kun jääkaappi on aivan täynnä hyvää ruokaa. mä en syö perinteisiä jouluruokia (paitsi maksalaatikkoa on pakko ottaa vähän vaikka en lihaa syökään heh) mut mun omat onki parempia: vuohenjuustoa kaikilla tavoin ja uunilohta.

loma on kans ihan kiva juttu joulussa, mut sitä mulla ei tänä vuonna pahemmin oo kun oon töissä. joku vuos haluun kyl lähtee jonnekin irlantiin jouluksi lomailee kavereiden kanssa.

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 08:21  
+
0
Mä pyrin käyttämään ihan hurjan vähän rahaa joululahjoihin. Ja muutenkin se että joo vaikka kalliit paidat ja kauneushoidot yms on hienoja lahjoja. Niin en mä ite antais, vaikka oiskin rahaa. Mieluumin jotain pientä ja sydämellä annettua. En siis väitä etteikö nuokin kalliimmat lahjat ois sydämellä annettuja, mutta ei mun makuun käy. :D
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 05:15)