Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 00:16

Joulupulina

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 16

Mardi

Mardi
Viestimäärä: 401

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 17:28  
+
0
joulus on monii juttui mist en tykkää, mut niit juttui on kyl enemmä sit mist just tykkään :) esim en tykkää jouluruuasta, jos jouluna ei oo lunta ja sit ku jouluaikaan telkkarist tulee hirveesti hyvii leffoi ja ohjelmii nii ei tiiä mitä kanavaa kattois ja sit ku pitäis tehä kaikkee muuta nii pitää jättää joitaki kattomatta kokonaan:D onse hyvä niille joilla on tallentava digiboxi... niit hyvii on sit rauhalline tunnelma, just ne hyvät ohjelmat, yhes olo, lahjojen miettimine/tekemine/ostamine ja onha se saantiki iha kivaa, yms! vaikka aatto mulle merkkaa sitä et se on ainoo päivä vuodest joka on omistettu kokonaa iha vaa perheelle, nii tänä jouluna oon ekaa kertaa kotona monee vuoteen.

ok en tykkää myöskää yhtää siit et joulust hössötetää liia aikasin ja et siitä hössötetää iha liikaa, mut oon miettiny lahjoi jo valmiiks ettei tuu sit joulukuus iha hirvee stressi&kiire:D eli kavereille ja siskoille oon aatellu tehä ite käsikoruja (säästää hitosti rahaa!) +siihe kortit ja fazerin sinisii konvehtei. 2v pikkuveljelle ostan värikkäät sukkahousut, isille uunoturhapuro dvd (se tykkää niist hurjasti!), 17v isoveljelle jack&jonesin pinkki t-paita (tää on iha läppä ja tää mun piti ostaa sille synttärilahjaks mut se jäi), äitille tuoksukynttilä+suklaata ja äitipuolelle kookoksen tuoksuista vartalomömmöö+suklaata ja isovanhemmille tohvelit :---)

itehä toivon viivi&wagner seinäkalenterin vuodelle 2011, avonilta huulikiilto&vartalojogurtti ja itesuunnittelemat villasukat:D

//ainiin ja koirille ajateltiin ostaa uudet ruokakupit:D
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.11.2010 klo 19:48)

suhvelipuhveli

suhvelipuhveli
Viestimäärä: 184

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 18:17  
+
0
En ees oota joulua muutaku vaan loman takia, joskus vielä pari vuotta sitten olin kyl aina niiin innoissani ja huhhuh mut en sit tiiä mikä mulle on tullu :( En tykkää ees jouluruuista.. Lahjoistakaa en nyt tiedä ku en nyt mitää isompaa tarvitse ja muutenkaa ei kuulemma tänä jouluna paljon lahjoja tule.. Isältä saan etukäteislahjana yhen keikkalipun+junamatkat helsinkiin ja takas, ja äidiltä ajattelin pyytää näitä kaiuttimia =)) Ja sit kun sukulaiset kysyy nii aattelin pyytää kaikkee järkevää/oikeesti hyödyllistä ku muutan ens vuonna omaan kotiin..

Tykkään kyl ihan sikana ostaa ja hommailla lahjoja :D Porukoille ostetaan sisarusten kanssa yhteisenä aina jotain, isästä en tiedä vielä mut äidille varmaa taas joku kauneushoitolahomma.. Sit nuoremmalle isosiskolleni ostan aina jotai vaatteita ku tiedän hyvin mistä se tykkää, ja sit vähä vanhemmille veljelle ja siskolle ostan aina jotku semmoset lahjapakkaukset mis on joku hajuvesi tms. :D
Kaveripiirissä ostetaan varmaanki sillee et( ku meitä on aika monta nii tulis aika kalliiks alkaa ostaa kaikille oma lahja ja sit taas sillee et muut ostaa aina yhelle logiikalla menis kauheeks säätämiseks, mut halutaa kuitenki muistaa toisiamme lahjoilla:D) arvotaa et kuka ostaa kellekkin lahjan :D Et jokainen saa yhden lahjan ja ostaa yhden lahjan=)<3
Ja sit yhelle kaukasemmalle kaverille mietin oikein huolella jotai kivaa josta se vaarrmasti tykkää<3taino siis joo niin muillekki mut.. ::D
We can live forever if you've got the time

Deanna

Deanna
Viestimäärä: 2261

VS: JOULUPULINA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 18:31  
+
0
^Hah meinasin olla painamat tota linkkiä ja sit ajattelin vaan kirjottaa et sain kaiuttimet viime vuonna joululahjaks, sit painoin kuiteski ja ihan samat kaiuttimet oli kyseessä :D

On muuten hyvät :P
(Viestiä on muokattu maanantaina, 08.11.2010 klo 18:32)

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 13:00  
+
0
joulujoulujoulu<3

ihanaa kun meilläkin on töissä jo kaikkia joulukalentereita ja muita ihania<3

joulu on paras aika vuodesta, itse aina alan sitä odottelemaan siinä syyskuun paikkeilla... :D se on vaan jotenkin niin aa ihana voi ei. kaikki ne perinteet ja kun istuu sohvalla joulukuusen valojen loisteessa hämärässä ja lukemassa hyvää kirjaa ja se kuusen tuoksu ja semmonen rauhallisuus kun kaikki joulukiireet on ohi ja voi vaan olla ja nauttia siitä.

mun on aina ihan hirveän vaikea keksiä mitään joululahjoja koska ei mulla oikeen oo mitään semmosta mitä todella haluisin tai tarttisin. et paketeista tulee sit ehkä jotain levyä ja kirjaa ja leffaa ja lapasia ja yöpaitaa ja semmosta pientä. iskältä aattelin pyytää ulkoisen kovon kun on nyt vaan toi miniläppäri mihin ei hirveesti viitti laittaa mitään ku se käy sit niin hitaasti... mut se on sit aikalailla ainoa juttu. Ei niillä lahjoilla ole niin väliä, paljon tärkeämpää on se järkkäily ja koristeet ja tunnelma.
life is too short to live without poetry

Natskuu

Natskuu
Viestimäärä: 1768

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 16:58  
+
0
Se on kyllä paras hetki, kun jouluaatto-iltana istuskellaan perheen kanssa yhdessä olohuoneessa ja jaetaan lahjat ja avataan ne ikäjärkässä paketti kerrallaa. :) Paitsi sitten kun on kaikki paketit avattu ja niitä hetki katseltu, minulla ainakin tuppaa tulemaan tavallaan 'haikea' olo, kun tajuaa että seuraava joulu on vasta vuoden päässä (toisaalta hyvä niin, sillä se tekee joulusta entistä erityisemmän ja odottamisen arvoisen juhlan).

Löysin muuten viikonloppuna siivotessani kaiken sen leluroskarojun seasta joskus muutama vuosi sitten lentokoneesta saadun joulusukan (<3), jonka ajattelin antaa Meicille käyttöön. Eli jouluaatto-aamuna sukan sisältä löytyy mahdollisesta joku makoisa luu. :)

Onko junnuloilla jotain erityistä suunnitelmaa, mitä lemmikeille lahjaksi vai annatteko ollenkaan?

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 17:17  
+
0
Meillä Sussu on aina saanut luita tai leluja, viime vuonna se sai multa sellaisen pantaan laitettavan valon (jonka sain kylkiäisiksi kun ostin hiirille ruokaa :D), hiiritytöt saikin herkkuruokaa ja saivatpa vielä aamulla nokareen riisipuuroa kuppiinsa (ennen suolausta toki). Laitettiin niille sinne pähkinäkin mantelia esittämään. Sussulla oli sama homma :)

Viime vuonna vietin koko joululoman porukoilla, joten hiiret oli luonnollisesti siellä mukana ja osallistuivat siten joulunviettohon.

Oli muuten oikeasti aika nappi juttu, että porukat oli just muuttaneet uuteen asuntoon keskelle metsää (<3), kun sitten joulun alla minä ja N erottiin. Pääsin viettämään loman ihanien ihmisten keskuuteen, ihanaan paikkaan kera puusaunan, hyvän ruoan ja mikä parasta, koko paikassa ei yhden yhtäkään muistoa N:stä toisin kuin mun luona olisi ollut. Eli siinä mielessä erottiin hurjan hyvään aikaan vaikkei varmaan kukaan jouluntienoilla tahdo erotakaan. Ja se jouluhälinä! Ei jäänyt montaa hetkeä jolloin olisin vaan yksikseni ollut ajatusteni kanssa. Vaikka itkettyä toki tulikin, mutta silti. Joulu helpotti erosta selviämistä hurjasti. Kiitos joulu <3

Illalla käytiin vielä siskojen kanssa yökirkossa (joka alkoi klo 22) ja pyörittiin muuten vaan auton kanssa katselemassa hiljaista ja kauniisti valaistua kirkonkylää. Viime joulu oli hieno, vaikka äitin ja isän liitto rakoilikin silloin selvästi ja minä ja isosisko huomattiin se välittömästi. No, eihän siitä ollutkaan kuin kolme kuukautta eroon.

Niin, Oliverin lahja on vielä auki. Hiiret saa varmasti tänäkin jouluna herkkuruokaa jos ovat vaan vielä hengissä pikkuiset, Sussulle varmaan hankitaan jokin makoisa poronluu, mutta Oliver. Tuo viekas otus. Ei sille viittisi ihan normilelujakaan ostaa, kun niitä se kuitenkin saa muutenkin silloin tällöin. Mitä kissalle voisi hankkia? Kertokaahan te nuoret ja mielikuvitekselliet :(

ps. Tänä jouluna on hassua kun kaikki meidän perheen lapset on täysi-ikäisiä. Sisko täyttää 18 just muutama päivä ennen joulua. Vähän huisia.
Lisäksi tänä jouluna vietän jouluaatonkin jonkun hyvin tärkeän (perhettä ei nyt lasketa!) seurassa.

Voi joulukulta, kiirehdi! :love:
Varjo 12/2010 ♥

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 17:24  
+
0
Meillä Furi ei oo varmaan koskaan saanu mitään lahjoja :D Ei se niistä ymmärrä mitään ja sille riittää, että se pääsee pitkälle lenkille. Se saa kinkkua, siinä on sille lahja :)
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 17:30  
+
0
Pienenä aina väsäsin koirille vaik mitä ja ostelin vaik mitä petejä ja älyleluja ja vinkuleluja ja herkkuluita mut nykyää en viiti tuhlaa rahaa koirien lahjoihin :D niiku drontti sano ei ne ymmärrä kumminkaa ja noille riittää myös kunnon lenkki ja joku lihapatee. Sitte ne on onnellisii
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 17:33  
+
0
Ei Sussu, hiirut tai Oliverkaan varmasti ymmärrä, mutta ne on osa perhettä ja perhettä muistetaan jouluna. Ja mun mielestä on kiva hankkia jotain pientä ja kivaa niille. Kyllä sitä kaikenmaailman koomassa oleville mummoillekin viedään jouluna jotain pientä, vaikkei se mitään ymmärräkään :ylpea:

(Älkää, please, ottako liian kirjaimellisesti vikaa lausetta :D Kukin tavallaan!)
Varjo 12/2010 ♥

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 17:49  
+
0
Mä kyllä ostan Akulle jotain herkkua tai jotain muuta härpäkettä jos keksisin jotain hyödyllistä, leluja tolla on nimittäin kori täynnä (ja ylikin), joten en niitä viitsis ruveta lisää ostamaan. Mut ainakin jotain luita + mahd. joku aktivointipelisysteemi vois olla kiva :)

Ja me vietetään joulu tavallisen kaavan mukaan, eli aamulla syödään täällä kotona riisipuuroa ja mahdollisesti karjalanpaistia + laatikoita (normaalisti ukki on tehnyt tämän, mutta viime vuonnakaan ei jaksanut joten en tiedä jaksaako nytkään kun siinä on niin paljon hommaa tehdä isolle porukalle), jonka jälkeen lähdetään siis sinne mun ukille :) Sinne sitten tulee kaikki äitin puolen sukulaiset (siis nää lähimmät, mun täti ja eno, sen vaimo + serkut) ja siellä vietetään aikaa ja syödään + viedään kynttilä pirren haudalle (äitin ja sen porukoiden koira). Illalla sitten tulee pukki ja tuo lahjat ! Sitten siinä kaikki availlaan niitä ja ihastellaan ja sit vähän ajan päästä lähetäänki jo isän vanhemmille (jossa siis taas mun täti, sen mies + kaks serkkua) ja siel sit availlaan taas lahjoja ja jutellaan ja kaikkee ihanaa :) sit kotiin

Oikeesti se on vaan niin ihana päivä ja heti on sellanen jännä fiilis aamusta :) ja joulupukin kuumalinja täytyy tottakai kattoa
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109

Mardi

Mardi
Viestimäärä: 401

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 18:10  
+
0
ohohhohoh mitämitä vanhemmat tais heittäytyy hurjaks "me aateltiin ostaa teille lapsukaisille joululahjaksi ps3 ja kaikille omat pelit!" siiiiiis öö meille? ei olla ikinä saatu tuommosta niiku isoa lahjaa niin hieman on sulattelemista asian kanssa:D huikeeta kuitenkin!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 09.11.2010 klo 18:10)

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 18:13  
+
0
^ Oi, vähän ihana :)

Mun mielestä tommoset isot yhteiset lahjat on kans hurjan kivoja. Ja sit just joku koko perheelle tarkotettu lautapeli. Tosin meillä ei enää onnistuis kun vaan yksi lapsi asuu kotona, mut kuitenkin :D
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu tiistaina, 09.11.2010 klo 18:14)

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 18:16  
+
0
Mä oon melkee joka joulu saanu siskon kaa lahjaks lipun jonnekki oopperaan, balettiin tai teatteriin :) tommosisit lahjoist tykkään! Niiku elämyksistä, enää en tykkää niikää krääsästä.
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 18:19  
+
0
Konsertti-/keikkaliput kelpais kans tänne! Mä en kans krääsästä välitä. Paitsi musiikista missä tahansa konkreettisessa formaatissa, mutta sitä en krääsäks laske. Enkä myöskään tykkää saada vaatteita (viimevuotista pyjamaa ei lasketa, se oli ihana!) lahjaksi, koska harva osaa ostaa mulle oikeanlaisia. Musta tuntuu, että pikkusisko ois ainoa joka tässä onnistuis. Siltä sainkin viimeksi ihanan huivin n______n

Muksuna saatiin tosi usein pikkusiskon kanssa yhteisiäkin lahjoja ja ne oli kivoja. Just jotain vähän isompia.
Varjo 12/2010 ♥

Fowy

Fowy
Viestimäärä: 1055

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 18:22  
+
0
meillä bella on perinteisesti saanut lahjaksi pätkän lenkkimakkaraa joka on sen mielestä maailman paras lahja, ja sindille ollaan ostettu semmonen putkellinen tennispalloja. Siinä on vissiin 5 palloa aina, toi on niin pallohullu mutta se aina repii pallonsa riekaleiksi eikä mitkään muut kestä sekuntia pidempään kuin semmoiset kunnon tennispallot, ne eläinkaupan jotkut tassukuvioidut pallot on ihan pahvia ja toi suikaloi ne silpuksi kolmessa sekunnissa... Toki sindillekin on pieni pätkä makkaraa sitten pitänyt antaa kun Bellakin saa... :D Sitten on tapana ollut tehdä niille aattona kunnon jouluruoka-annokset, vähän porkkana- ja maksalaatikkoa, lohta, kalkkunaa ja semmosta :)

meidän koirat kuitenkin arvostaa ruokaa enemmän kuin mitään muuta niin näin on mennyt ihan hyvin, sindille sitten just niitä palloja kun ei niitä muuten koskaan oikeen muista edes ostaa. Sindi nyt arvostaa paperin repimistä siitä makkaran päältä, mutta Bella aina vaan roikottaa sitä talouspaperiin käärittyä makkaraa suussaan tosi säälittävänä et "enhän mä tätä näin voi syödä..." tai tökkii sitä nenällä tai tassulla niin kauan kunnes joku tulee ja ottaa sen paperin siitä pois :D
life is too short to live without poetry

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 19:25  
+
0
mä aattelin tänä jouluna hommata koko perheelle lahjat. rakkain jää kuitenkin varmaan mun puolesta ihan lahjatta (koiraparka) kun on ollut rahaa säästössä ja vasta joku 5€ koossa enkä suoraan sanoen viitsi ostaa jotain pientä tarpeetonta (=nameja, ei tuolla vitosella hirmuisesti muuta saa kun leluistakaan tämä ei jaksa innostua, paitsi pallosta ehkä joskus, ja niitäkin löytyy hurjat 4kpl priimaa) kun muutaman kuukauden säästämisen tuloksena olisi jotain oikeasti järkevää, pitkälahkeinen sadepuku tai vaikka aktivointipeli/uusi kongi. mutta perheelle mä ostan omilla joululahjarahoilla jotain pientä kivaa sekä bestalle tottakai.

kyllä toi mun pikkunen silti sen verta saa hauskaa että taiteilen varmaan kinkun kanssa jonkinlaista aktivointia, piilotusleikkiä tai jonkun muun minkä kanssa saa vietää aikaa ja suun makeaksi (tai suolaiseksi) erikoisherkulla, kinkkua kun ei yleensä saa. ja kyllä varmaan kuppiin putoaa vähän porkkanalaatikkoa, kalaa ja piimää naksujen kyytipojaksi noin joulun piikkiin kun laitetaan. ja tietysti pitkä lenkki, kunnon kampaus ja kotihieronta!

täällä on muuten satanut lunta. tuli heti joulufiilis oikein urakalla!
no you don't know what it's like
welcome to my life

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: JOULUPULINA - Tiistaina, 09.11.2010 klo 19:26  
+
0
zena saa yleensä siankorvia jouluna. :) ei mitään sen kummempaa.

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: JOULUPULINA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 19:59  
+
0

Sipulu kirjoitti:

Mun mielestä tommoset isot yhteiset lahjat on kans hurjan kivoja. Ja sit just joku koko perheelle tarkotettu lautapeli. Tosin meillä ei enää onnistuis kun vaan yksi lapsi asuu kotona, mut kuitenkin :D



Komppaan! Parasta oikeesti on, jos saa vaikka jonku seurapelin tai jotai lahjaksi, niitä on niin huippua koko joululoma pelata yhdessä. :)

Tosin tänä jouluna vähän harmittaa, kun mä taidan olla ainoa, jolla ei meidän perheessä joululomaa ole. :o Satavarma en kyllä ole, pitäiskin pomolta kysellä, että miten ne joulun työt menee.

Meillä koirat ei oo varmaan koskaan saanu mitää erityisiä joululahjoja, mut ne possuilee koko joulun ajan! :D Eli kinkkua saavat syödä, ja sehän on noille ahneille oikea riemun ja onnen täyttymys.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 11.11.2010 klo 18:48  
+
0
Meilläkään elukat ei saa mitään lahjoja. Eikä edes kinkkua! :D en oo oikein ikinä ymmärtänyt eläimille lahjojen ostamista, mutta jokainen tyylillään.
Mulla on pari joululahjatoivetta ja uskoisin että se määrä pysyykin tossa muutamassa :3
Do or do not. There is no try.

welmuli

welmuli
Viestimäärä: 289

VS: JOULUPULINA - Torstaina, 11.11.2010 klo 20:09  
+
0
Kun nyt lahjojen ostamisesta eläimille puhutaan, niin viime jouluna ostin ihan vitsillä wilmalle suurinpiirtein metrin, tai jopa pidemmän, pituisen luun. Koiran ilme oli kyllä aivan mahtava. Ei se tiennyt mitä sen olis sille pitänyt tehdä, tökki vaan sitä ja tuijotti meitä välillä :DD

Aaaah..joulu. Kynttilät, ulkotulet, joulukoristeet(varsinkin itetehdyt), tuoksut, jouluruuat(porkkanalaatikko+rosolli<3), joulutortut sun muut, kortit, ja kuusi ja sen tuoksu on vaan jotain niin ihanaa ettei voi edes kuvailla. Se koko joulun tunnelma ja kynttilöiden hämyssä istuminen joulusaunan jälkeen takan edessä ja lahjat ja kuusen koristelu ja joulutortut ja ja ja..
Voi hitto, nyt alko ihan hirveä joulukuume. :shifty:
spn Aireddan Warja ♥

Wenn ist das Nürnstuck git und Slotermeyer? Ja! ... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 08:00)