Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:31

Koiraelämää

Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 25

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 17:56  
+
0
Se on ihan TÖRKEEN vähän :D Ainaki ku vertaa hintoja niihin, mitä täälläpäin on.
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 18:04  
+
0
No...... ehkä se on vähän, mutta oon mä paljon halvempiakin nähny. :D Ja tosiaan, toi kouluttaja ei mun mielestä ole ehkä mikään paras tai kovin hyväkään.

Turussa ois yks mikä järjestää tokoa ja agia, sitä kyttään hanakasti kokoajan - vielä ku sais hypätyks junaa ja mennä. :D
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 20:37  
+
0
Mä haluan Rymättylään taas tokoilemaan! Sinne on vaan aika rutosti matkaa (n.1 tunnin ajomatka / suunta) ja kun ne kurssit on arkipäivisin ni ei tuu kesää :s olin pentukurssin sielä mut on se sen verran aikaaviepää et empä sit tie.

Tribluee

Tribluee
Viestimäärä: 405

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 21:26  
+
0
the Projektini todennäköisesti saapuu viikon päästä ♥
pikkupuppy
Sinussa on jotain jota ei voi selittää, sillä sinussa on jotain niin hämmentävää
Sinussa on jotain jota muut ei ehkä nää, se on jotain joka minuun iäksi jää
spu Euro ♥

saussie

saussie
Viestimäärä: 414

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 12:22  
+
0

Lansukoira kirjoitti:

AWW TURO ON IHANA :D Oliko siitä rotuja tiedossa?

Hmmmhmm mun niiiiiiin tekis mieli mennä agikurssil mut hitto minähän en rupea maksamaan 40e/kurssi... Miksei täällä vois olla ees kerranki kohtuulliset hinnat :( yhyy miks oon köyhä. Ainii joku tokokurssiki ois mielettömän kiva juttu.


joo, turossa on saksanpaimenkoiraa ja australianpaimenkoiraa. :-) turo kiittää. onhan se vähä tommonen läskipää, mutta on siinä ihanatki puolet. :-D

ja toi kurssihinta on oikeestaan ihan kohtuu halpa, riippuu missä päin asut. täällä päin on aika halpaa harrastaa, koska ei oo silleen varsinaisesti ohjattua, et lähinnä reenikaverit ohjaa ja jos on ollu ohjattua, niin sit on ehkä vähän enempi maksanu.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 15:33  
+
0
meillä on seuran kanssa kimppatreenit joka viikko ja siellä on ihan ilmasta kuhan maksaa jäsenmaksun 50 e / vuosi. tokoillaan sit kyllä ihan ohjatussa ryhmässä, se on kallista.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 16:04  
+
0
niin ja btw. oon miettiny uuden pennun rotua kauheesti!

nyt oon miettiny näitä:

cairn: tosi kivan olonen, kompaktin kokonen ja pirtee seurakoira. menee kans agilityssä. mut tokossa on turha haaveilla mistään suuresta menestyksestä. omaa päätä löytyy ja suurisuuri miinus siitä et tokokentillä ei menestystä tipu. eikä oo miellyttämishalua paljon mitään.

ihan eri sarjaa:
saksanpaimenkoira: hyvähermoinen harrastuskoira, mutta terveystilanteitten vuoksi nounou
bortsu: älykäs, oppivainen, tän kanssa vois menestyä eri lajeissa. mietityttää vaan jos se onkin liian fiksu mulle ? :Dd plussaa hyvä terveystilanne.
holsku: aktiivinen, mahdollisuus menestyä, oppivainen, mukava luonne.

hmm. onneks on se vuosi aikaa. :) noi paimenkoirat on nyt päällimmäisenä, ääää. en tiiä sit.
ja niin, kokemuksia saa laittaa miten on pärjänny jonkun em rodun kanssa :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.04.2010 klo 16:05)

nanika

nanika
Viestimäärä: 4211

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 16:06  
+
0
Lansu, montako kertaa tohon neljäänkymppiin kuuluu? :D

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 16:19  
+
0
MAD, kyllä cairnin kanssa voi tokossa menestyä, kunhan vaan jaksaa tehdä paljon töitä sen eteen ja löytää sen oikean keinon motivoida koiraa.
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 16:34  
+
0
joo voihan toki, ei siinä mitään mut jos nyt sitten harrastuskoiran päätän hankkia niin ihan selkeesti haluun mielyttämishalusemman ja helposti motivoitavamman koiran.

Hooveri

Hooveri
Viestimäärä: 1828

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 16:55  
+
0
Oltiin eilen Akun kans kolmatta kertaa pentutokoilemassa ja se sujuu jo huomattavasti paremmin :) Saan paremmin säilytettyä ton kontaktin muhun ja oon tosi tyytyväinen sen eiliseen käyttäytymiseen siellä, meni tosi hienosti! Vika kerta sit ens maanantaina.

Huomenna sit Akun kans trimmiin, onhan siitäki taas aikaa :)
Keskikokoinen villakoira
♥ Celesterling Just Surprise Me "Aku" 291109

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 17:22  
+
0
MAD ota holsku! <3____<3
Meiksin piti ottaa bulldoggi täs n. vuoden päästä mut alkaa pikkuhiljaa kallistumaan holskun kannalle. Vaik ne on ihan erilaisia rotuja kaikin puolin, ni molempiin on syttyny rakkaus :D Ja haluun harrastuskoiran, bulldoggi ei ehkä oo kovin moneen taipuva, musta tuntuu..
Do or do not. There is no try.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 17:31  
+
0
Holsku vaikuttaakin tosi monipuoliselta harrastuskoiralta! Se on bortsun kanssa nyt aikas vahvoilla. :-) Mitä eroa bortsulla ja holskulla on? Holskuahan ei paimennuksessa taideta käyttää (?), mutta onko luonteilla muuten suurta eroa?

tintti

tintti
Viestimäärä: 2881

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 17:57  
+
0
Mä mietin kans holskua, kun toinen koira oli mietinnässä, mut Vesku sano ehdottoman ein holskulle, ni piti sit miettiä muita. En kyllä ehtinyt edes kunnolla perehtymään rotuun, kun Vesku ilmaisi mielipiteensä niin suoraan :D Bortsuun sitten lopulta päädyttiin.

Mitäs muita kriteerejä MADilla on koiran suhteen? Siis esim. turkki.
Näin tänään.

R.I.P. schapeu Poju 1.2.2007 - 17.10.2011

basenjinarttu Keena s. 12/2013

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 18:12  
+
0
nanika, 7 :D ja ensimmäinen kerta on jotain teoriaa enemmän. Mut hei, kiitti, luulin et oon ainut joka mahdollisesti joutuu maksaa kursseista noin paljo, nyt mulla on ehkä motivaatioo kerätä rahaa... ehkä :D
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 18:18  
+
0
Lansu, se tulisi siis maksamaan alle 6e kerta. Eihän se ole tuossa tapauksessa juuri mitään! Täällä maksaa 5 kerran arkitottiskurssi 50e.
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 18:23  
+
0
haa, pistän tän rotukyselypalstalta otetun jutun tähän niin saadaan selvyyttä hommaan.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
vähintään pari tuntia lenkkiä, ulkona peuhaamista yms. metsää ja peltoa vaikka millä mitalla, oma agirata yms. siis kovin monipuolista, mahdollisuus pitää hyvin paljon vapaana :)

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
kaupungin ulkopuolella, ei siis ihan maalla muttei kaupungissakaan. talo on 4-kerroksinen omakotitalo, hehtaarin tontti.

¤ Lapsien määrä
ei omia lapsia vuosiin vielä. perheessä siis minä 16v, veljet 17 ja 21.

¤ Aiemmat koirakokemukset
kokemusta löytyy kahdesta vesikoirasta ja sukulaisten lukuisista koirista. nykyään kotona asustelee pian 1,5 vuotias esp.vesikoira.

¤ Harrastustoiveet
toko ainakin. siinä on tarkotus tähdätä ihan kilpailuihin. agilityä varmasti myös kokeillaan. pk-puolelta kiinnostaa mejä. varmasti kokeillaan montaa lajia, mutta toko päällimmäisenä. myös paimennusta kokeillaan, jos koira on siihen soveltuva.

¤ Turkkitoivomukset
melko helppohoitoinen. harjaus kerran/ kaksi viikossa. ei mielellään mitään järkyttävän pitkää turkkia (esim pehko- collie). säänkestävä.

¤ Minkä kokoinen koira
keskikokoinen.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
älykäs, yhteistyökykyinen, sellainen joka kestää toistoja ja helposti motivoituva. nauttii ihmisen kanssa työskentelystä. ei mielellään metsästysviettiä.

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
holsku, bortsu, seefferi (terveystilanteitten takia tämä ei ole niin päällimmäisenä).

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 18:33  
+
0
.. no, niiiin, mutta kun täällä on, tai siis Turussa saa ohjatuista maksaa 3e/kerta tai sitten kokonaan ilmainen. :shifty: Sinne kyl sitten menee paljon enemmän matkaan rahaa. yhyy. Okei, olis helpompi linkittää vaan sivu, mut tässä on vähän näitä hintoja:

Kurssin hinta: 40e jäseniltä/70e ei-jäseneltä (.. tää on oikeesti kiero, jäsenmaksu on 14e? :D)
Sitten on kausiagi ja -toko: 100e jäseniltä/150e ei-jäseneltä (= kesto puoli vuotta, saa muutaman kerran viikossa reenata itsenäisesti sekä kerran viikossa ohjatut)

hmph mä haluun rahaaa :D kertokaa muutkin jotka ei nyt oo kertonu?
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 18:36  
+
0
MAD, ootko miettiny appenzellinpaimenkoiraa? :) Sopisi noihin sun kriteereihin, tosin metsästysviettiä löytyy joiltain hitusen. Esim. Sussu lähtee kyllä jänön perään, mutta lopettaa jahtaamisen aika pikaiseen, kun sille ärähtää. Ei siis kadota korviaan ihan täysin. Pystyy ihan huoletta pitämään vapaana. Tiedän myös monia appeja, joilla ei metsästysviettiä ole lainkaan.
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Tiistaina, 27.04.2010 klo 18:40  
+
0
Kuinka helposti appenzelli on motivoitavissa? En haluu koiraa jonka motivoinnissa saa jo hakata päätä seinään ja keksiä mitä ihmeellisimpiä kikkoja että koira kiinnostuu tekemisestä.


// niin ja miten kestää toistoja? Nykynen perro kun kestää kovin vähän toistoja mikä tietenkin vaikeuttaa paljon uuden opettelua.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.04.2010 klo 18:41)

  Siirry sivulle: 1 ... 5 6 7 ... 25
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 03:45)