Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 00:31

Koiraelämää

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 25

korpikettu

korpikettu
Viestimäärä: 55

VS: KOIRAELäMää - Torstaina, 22.04.2010 klo 20:49  
+
0
Onnee vaan:)

Mun koirahistoria on lyhyt, mutten osa kirjottaa lyhyesti. Äitin perheellä on ollu koiria kun se oli lapsi, Suomessa pystykorva (ukki metästää) ja Afrikassa asuessa erilaisia vahtikoiria, mm. "alkuperäisiä" rhodesiankoiria, ridge backeja. Isillä taas maalaisena on ollut asiaankuuluvasti lapsuudessaan myös pihakoiria, joita ei järin koulutettu vaan ne vaan oli.

Kun mä olin seitsemän, meille tuli Tetra. Äiti oli nähny rautakaupan pihassa jonkun ukon pystykorvansa kanssa ja kehaissu ukolle, että ompa nätti koira (äiti tykkää pystykorvista edelleen). Tämä ukko oli sitte sanonu että hänen kaverillaan olisi pystykorva, jonka saisi ilmaiseksi. Niin meille tuli 5-vuotias pystykorvauros. Isäntä antoi Tetran pois, kun oli ostanut uuden, paremman uroksen ja nämä kaksi eivät tulleet toimeen keskenään. Kun me käytiin kattomassa Tetraa, se oli pihassa narussa kiinni ja toinen uros räkytti häkissä. Tetralla ei ollu kauheen hyvät käytöstavat, ja ukon talo oli tosi rönttönen, mikäli mä oikein muistan. Tetra kuitenkin tuli meille syksyllä.
Pystykorvathan on tunnetusti yhden isännän koiria ja Tetra ei oikeen sopeutunu meille. Entinen isäntä oli varmaan lyöny sitä humalapäissään tai jotain. Meistä kukaan kokaan silittäny Tetraa, kun se meinasi aina näykätä. Kerran, kun äiti otti siltä lenkin jälkeen pantaa pois, se puri äitiä ihan kunnolla. Me yritettiin kesyttää Tetraa, heiteltiin sen tarhaan kekseja ym. Tetra oli hyvä metsästyskoira, mutta kukaan ei käyttäny sitä metällä. Kolme kuukautta Tetran tulon jälkeen vanhemmat sopi sukulaispoliisin kanssa asiasta ja hän kävi ampumassa Tetran. Jos Tetra tulisi meille nyt, yrittaisin kouluttaa sen mutta eihän meistä kukaan silloin ymmärtänyt.

Suunnilleen 10-vuotiaasta asti mulla oli kauhea koirahinku ja odotus palkittiin: pian kaksi vuotta sitten sain Mimmin!
3v lapinkoira Mimmi

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 08:33  
+
0
miten joku osaa olla noin söpö :love: vaikka vaan nukkuu, tai makaa, tai tekee mitä vaan. Koira osaa olla maailman ärsyttävin joskus, mut nyt se on taas nii sulosesti tossa et voi hellanlettas :love:
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 08:34)

saussie

saussie
Viestimäärä: 414

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 08:46  
+
0
jippiajeiww, tänää ihan kohta lähen ajeleen haku- & tottisluennoille. :-)
sit huomenna vielä sama jatkuu.

voisin iteki joskus tänne tarinoida koirahistoriaa hmmnn.

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 13:28  
+
0
Tulipa taas huomattua mitä on kisaaminen ohjaajaherkän ja paineistuvan koiran kanssa, ei saada TVA-kakkua tänä viikonloppuna, mut josko huomenna jäis parempi fiilis kisoista.

Tänään siis Porvoossa tokoilemassa ja alku menikin tosi hyvin: paikkaistuminen 10, paikkamakuu 10, kaukot 9, tunnistusnouto 10, metskuhyppy 9, luoksetulo 9 ja sitten ruutu nollille kun ei hahmottanut koko neliötä > paineistu vaikka kutsuin iloisesti luokse, kehuin, silitin ja heitin lempparitempun väliin mut no can do. Idari 0, seuruu 7½ (kooma!) ja ohjattu nouto 0, mikä normisti on pomminvarma ja ihan lempparijuttu, ei näemmä tänään. Raukkaparka kun vaan hipsi kehässä ja lipo huuliaan korvat liimautuneina niskaan. 215,5p ja EVL3, huomenna uudestaan hakemaan kaikki lippuset ja kisakirja, pisteet ihan ulkomuistista, korjailen sitten, jos siihen on tarvetta.

Nyt se nukkuu tuolla ihan oikosenaan, tänään varmaan pakko tehdä joku leluruutu että vähän vapautuu - ja ihan niin että mä pidän koiraa ja appari vie patukan ja sit vaan päästän sen menemään. Ei käskyjä, ei paineita.

Kild

Kild
Viestimäärä: 349

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:25  
+
0
Kävin tänään katsomassa aussiekakaroita, suloista jengiähän ne olivat. Tuli siinä sitten pentukin varattua ihan varmaksi - tosin vielä ei tiedetä, kuka mulle tulee, päätetään vasta sitten, kun luonne-erot näkyvät vähän selvemmin. Tässäpä vähän kuvia, laadullaanhan nämä eivät kyllä loista, kun kännykkäkameralla räpsin...

http://i41.tinypic.com/33vp3i9.jpg
http://i44.tinypic.com/2rgz9xi.jpg
http://i39.tinypic.com/ejsc5k.jpg
http://i43.tinypic.com/359l73m.jpg
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 22:26)

saussie

saussie
Viestimäärä: 414

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:41  
+
0
^ voi eiih. :love:
laittomia kuvia.

sulla on siis edelleen se aussie tulos, joo, jos ootte pennunki varannu. :D mulla on nykyään aika vahva olo, että tuun seuraavaks ottaan tervun. arvatkaa kaks kertaa kellä tänään nous ihan törkee pentukuume, ku olin tuol haku- & tottisleirillä ja sit mentii pihalle ottaa liikkeitä ja ekana sinne kentälle tuli semmonen sakemannin pentu........ mää.......... sulin......... :love::love::love:
apua oikeesti
en tajua miten kestän ja ku muutan varmaan syksyllä pois, muut haluais pitää turon täällä ja sille vois olla toisaalta ihan hyväki olla täällä, mut en voi elää ilman koiraa !

Kild

Kild
Viestimäärä: 349

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:46  
+
0
Aussie joo. Bortsuhan mulle piti yhdessä välissä tulla, tuontinarttu Ruotsin puolelta, oli jo varattukin, mutta sitten neliviikkoisena kasvis huomasikin pennun olevan uros. :ttou: Päädyin sitten takaisin australianpaimeneen, ja tässä pysyn.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 24.04.2010 klo 22:46)

saussie

saussie
Viestimäärä: 414

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:48  
+
0
aa, okei ! miltä kasvattajalta varasit nyt pennun? pistä vaikka yyyyyveellä. :-)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:51  
+
0
Kild haluutko toko - vai agikoiran vai molempia? Missä luokissa kisaat ton lpk:n kanssa?

Kild

Kild
Viestimäärä: 349

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:01  
+
0
Sulle on yksäriä. :wink:

MAD, mä haluan harrastuskoiran tokoon, agilityyn, pk-lajeihin ja paimennukseen. Nugsin kanssa kisaan toistaiseksi vain tokossa (oikeus voittajaan, mutta kerätään TK2 eli vielä yksi ykkönen AVOsta), agilityssä startataan virallisesti varmaankin tämän vuoden puolella. BH-koe on tosiaan myös läpäisty, mutta sen pidemmälle ei peko-puolella varmaankaan kisata.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:04  
+
0
Paimennus on muuten ihan sikasiistin näköstä! Oon nähny pari kertaa kun Australian paimensuvuista polveutuva australiankelpie paimentaa ( oli sillon 8 kk ) ja voi jumantsuikka miten se hanskas koko jutun! Tosi siistiä ja harkittua työskentelyä, ja kouluttajan mukaan siltä ei ollu 7 kk iän jälkeen lauma hajonnut / karannut kertaakaan.

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: KOIRAELäMää - Lauantaina, 24.04.2010 klo 23:31  
+
0
No täähän menee kummalliseksi, ei tuo oo vieläkään vapautunut. Äskenkin kun tulin kotiin, niin se ei tullut mua vastaan, kutsuttaessa vilkaisi ja kääntyi kokonaan pois. Kävin sit moikkaamassa sitä ja kyllä se sit tuli tuohon sängylle nukkuun, mut äskenkin kun mutisin koneelle jotain et "voi juma mee nyt" niin tuo hyppää alas ja lähtee luikkimaan seinänvieriä kohti ovea korvat niskassa. "Remu" ja koira jämähtää paikoilleen ja katsoo mua tosi anovan näköisenä, voi raukka! Eikä se oo leikkinyt mun kanssa tai mitään, tosi epäremumaista! Okei, onhan se ennenkin paineistunut, mutta ei se nyt tälläistä ole ollut - ja vielä kun mä tiedän sen niin tottakai mä yritän sitä välttää ja toimin sen mukaan.

Kaikkein hämäävintä tässä on se, etten oo tänään kertaakaan ilmaissut sille tyytymättömyyttäni, toisinkuin olen ennen kisoissa saattanut huomauttaa selkeästä sikailusta, mikä on vaikuttanut vain herkkiin/epävarmimpiin liikkeisiin, esimerkiksi tunnariin ja kaukoihin. Tänään sitten vain kutsuin iloisesti pois haahuilemasta, kehuin, heitin väliin lempparitempun - ilman vaikutusta. Mua kummastuttaa suuresti. Ei auta kun huomenna yrittää saada se leikkimään, gonna see what happen.

keps

keps
Viestimäärä: 1133

VS: KOIRAELäMää - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 15:02  
+
0
Oee! 268p, toinen EVL1 ja sij. 3! Ei yhtäkään nollaa ja tekeminen paineetonta, joskin osin virheellistä ja aika löysää eilen epäonnistuneissa liikkeissä (epävarmuutta). Illemmalla lisää blogista :)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 25.04.2010 klo 15:03)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 16:44  
+
0
Zena tänään match shown pienten koirien 4. yli kahdenkymmenen koiran joukosta! Mami on ylpeä :D

snuit

snuit
Viestimäärä: 714

VS: KOIRAELäMää - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:37  
+
0
Täältä löytyy tosiaan rekisteröimätön (tolleri) Demi. Päälajina on agility, jossa kisataan kolmosluokassa. Muina saavutuksina. mm nuorten sm kulta.
Agilityn ohessa treenaillaan tokoa, vaikkei meillä sen suhteen juuri tavoitteita ole.
Maaliskuussa mulle muutti tollerikersa Riesa, jonka tulevaisuus tulee mitä todennäköisemmin täyttymään agilitystä, tokosta ja nomesta. Se on osoittautunut valtavan lahjakkaaksi lähes kaikessa mitä se tekee, joten kovat ovat ainakin toistaiseksi suunnitelmat..
Blogi löytyypi osoitteesta http://deminriesa.blogspot.com

saussie

saussie
Viestimäärä: 414

VS: KOIRAELäMää - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:47  
+
0
voi kele, kiitos kivasta haku- & tottisleiristä, täällä on yks koiranomistaja lisää, jonka hinku hakumettään tai tottis(tai no pikemminki toko)kentille on kiehumassa yli. haluanhaluanhaluan reenaamaan, mutta oikeesti, turon kaa on ollu ihan ruttopitkä tauko kaikesta reenaamisesta. ja tiiän et se ois vaan se vanha ad/hd-potilas mun kanssa, harmi ko meijän luonteet ei oikein natsaa yksiin, ton kans pitäs olla niin VIILIPYTTY ja mä oon KIEHUVAKATTILA. :-D

tässä mun ad/hd-pentu, joka on kuus vee...

http://i143.photobucket.com/albums/r127/ssaussie/punpppe.jpg

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 17:43  
+
0
jee, pitkästä aikaa pääsee agilitaamaan ensi torstaina :):)

Lansu

Lansu
Viestimäärä: 1184

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 17:49  
+
0
AWW TURO ON IHANA :D Oliko siitä rotuja tiedossa?

Hmmmhmm mun niiiiiiin tekis mieli mennä agikurssil mut hitto minähän en rupea maksamaan 40e/kurssi... Miksei täällä vois olla ees kerranki kohtuulliset hinnat :( yhyy miks oon köyhä. Ainii joku tokokurssiki ois mielettömän kiva juttu.
Aatu, x-rotu, 22.6.2008

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 17:53  
+
0
Miten mulla on käsitys, että 40e/kurssi on vähän?
Varjo 12/2010 ♥

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOIRAELäMää - Maanantaina, 26.04.2010 klo 17:55  
+
0
munkin mielestä neljäkymppiä on aika vähän. ainakin meillä saa helposti pulittaa yli seittemänkymppiä. ja kertoja on se 8 ehkä.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 25
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28248
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.05.2024 klo 08:00)