Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Keskiviikkona, 28.07.2010 klo 22:48

Murrosikä, seksi yms.

Siirry sivulle: 1 ... 38 39 40 41

H1N1

H1N1
Viestimäärä: 4401

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Perjantaina, 01.06.2012 klo 22:26  
+
0
nii ja musta vähän tuntuu että nykyään suurin osa nuorista jaksa vaivautua hankkimaan niitä pillereitä tai hoitamaan muuten ehkääsyä, koska son niin 'vaivalloosta'. tai sitten ei vaan kykene hoitamaan omia asioitaan. semmoset sais mun puolesta sitte pitää haarat kiinni :D


niin ja mäkään en muuten ymmärrä tota abortin kauheutta tai että sitä rinnastetaan tappamiseen, ehkä naurettavinta ikinä. enkä nyt muutenkaan sitä että ihmiset ottaa sen raskaasti? ok, mullon kieroutunu ja sairas mieli enkä oo kokenut tätä itte niin helppo puhua, mutta jos on kerta sen abortin valinnu olon pitäs olla hyvä. jos kerta se on niin kamalaa ja tuntee siitä syyllisyyttä niin oisit pitäny sen kersan.
oikeesti jos tietää ettei halua/pysty/yms. hoitamaan sitä kersaa niin sä valittettet abortin. sun parhaaks. turha siton itkiä. vai kärsiskö mielummin sen kersan kanssa :D
You know my name not my story.
You've heard what I've done not what I've been through.

roEjd

roEjd
Viestimäärä: 32

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Lauantaina, 02.06.2012 klo 14:16  
+
0
Nämä keskustelut raskauksista ja pillereistä on tämmöisiä "ollakko vai eikö olla" :D mutta tosiaan itse aloin pillereitä syömään 16-vuotiaana kun puolivuotta oltiin poikaystävän kanssa seurusteltu, mutta joudun ottamaan minipillereitä aurallisen migreenin takia. Ensiksi söin cerazetteja joka on vissiin se yleisin minipilleri, mutta olin kokoajan todella välinpitämätön kaikkeen ja aloin itkemään hirveän helposti, niin nyt on microlutionit ja aijai tykkään <3 (makukin on hyvä;o)
Luna 08/11
-Verta, hikeä ja kyyneleitä

Tribluee

Tribluee
Viestimäärä: 405

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Torstaina, 07.06.2012 klo 12:52  
+
0
Äh. Haluaisin nyt hankkia ne pillerit, kun nuo vuodot on taas nii hvetin runsaat ja kivut,, ja jos ne auttais ihoonki.

Eli, soitanko nyt niinku tk'hon vai neuvolaan vai minne?
Sinussa on jotain jota ei voi selittää, sillä sinussa on jotain niin hämmentävää
Sinussa on jotain jota muut ei ehkä nää, se on jotain joka minuun iäksi jää
spu Euro ♥

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 17:25  
+
0
siis pakko nyt kysyä täältä!

alotan taas pitkästä aikaa e-pillerit ja haluun ottaa sen pillerin aina aamusin, mutta joudun alottamaan ne nyt sittenkin illalla niin pitääkö mun siirtää sitä ajankohtaa pikkuhiljaa, parilla tunnilla päivässä kunnes oon halutussa ajassa? vaaaai voisko sen vaan siirtää niin että jos otan tänään illalla niin voin ottaa heti huomen aamulla ja jatkaa siitä niin että otan aina aamusin? vai kärsiikö sillon se ehkäsyn varmuus?

en oo ennen joutunu siirtää tätä aikaa ja nyt stressaan et teen jonkun kohtalokkaan virheen :D ja kun en jaksais tota hidasta siirtymistä koska sit vaan tuplaantuu riski et unohdan koko shaissen mut epäilen aika paljon että se onnistuis noin? joten en ees kokeile ellei joku fiksu sano mulle että se käviskin :enkeli:
never regret something that once made you smile

Kadaver

moderaattori
Kadaver
Viestimäärä: 4330

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 17:30  
+
0
^Mun mielestä voit ottaa suoraan aamulla. :hymy: Ei ehkäisyteho ehdi hävitä päivän aikana. Jos psykologisista syistä tuntuu kivemmalta tavalta siirtyä uuteen aikaan vähitellen, se varmaan kannattaa!
"Your husband is gay, your husband is gay, he wasn't born like that, you made him that way..."

mysterious

mysterious
Viestimäärä: 843

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Maanantaina, 11.06.2012 klo 11:41  
+
0
mä en jotenki osaa ajatella että mä tekisin joskus abortin, se on mulle vaa semmone selkee ei. mutta mä pidän oikeesti hyvää huolta ehkäsystä. kun pidän pillereistä taukoo, siinä meneee se 5pv ennenku menkat alkaa ja se 5pv ollaa sitte ilma tai kumin kans. jos sunnuntain otan vikan pillerin ni ei edes maanantaina ilman kumia. kun mä ajattelen näin abortista että mä en sitä tuu tekemään ni mä pidän sit myös hyväää huolta että mun ei koskaan tartte olla sellases tilantees että tulee joku ylläri ja sit täytyis aborttia miettiä.
en kuitenkaa tarkota että mä en voi tulla koskaa raskaaks tahtomattani ku toimin näin, mutta siihen mä pyrin.
the past should be left in the past, otherwise it can destroy your future.
live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Maanantaina, 11.06.2012 klo 11:57  
+
0
eihän pilleritauon aikana voi tulla raskaaks? siis tietty kuhan on ottanu ne liuskan pillerit ajallaan yms :D en nyt siis sano että ois väärin käyttää lisäehkäsyä ja tottakai sitä saa käyttää!

//ainii tajusin vasta viime viikolla että mulla on iha hassu ohje noihi pillereihin. siinä reseptissä lukee et "1-4 liuskaa putkeen, sitten neljän päivän tauko". en oikeen ees tiiä miks se määräs mulle sillon noin lyhyen tauon. mut ei siinä, ihan hyvin kyllä toiminu ja kolmee liuskaa oon syöny peräkkäin!
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 11:59)

mysterious

mysterious
Viestimäärä: 843

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Maanantaina, 11.06.2012 klo 12:02  
+
0
mut just toiki ku sanotaa et ei voi tulla raskaaks siinä välillä, ni mä ajattelen sen nii et no mitä jos.. :D on mul kavereit tullu pillereidenki kaa raskaaks. mä oon superehkäisyn käyttäjä. on mulle sanottu et mä varmaa sekoon tän asian kaa joku päivä. mut näin mä vaa toimin.

pakko tähä vielä lisää, että en mä niitä täysin samaan kellonaikaan ota päivittäin. mä myös unohtelen välillä.. mut ei oo sellast et joka toine pvä unohtuu, koska sillon se ei ois sitä kunnollista ehkäsyy mistä mä puhun.
the past should be left in the past, otherwise it can destroy your future.
live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 12:04)

Hakataru

Hakataru
Viestimäärä: 10899

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Maanantaina, 11.06.2012 klo 12:25  
+
0
mulle olis ihan päivänselvää, että tekisin tässä vaiheessa abortin. en ajattele aborttia murhanakaan kun eihän se vielä tavallaan oo mitään kun se tehdään ja lisäks lapsenkin kannalta miljoona kertaa parempi kun se putkahtaa maailmaan sillon kun sitä oikeesti halutaan ja kaikki muut asiat on kunnossa ja hallinnassa ylipäätään. abortti ei oo mun mielestä ees itsekäs päätös, koska ei oo mitenkään lapsen eduks jos se on epähaluttu.

enpä siis ite tekis lasta (vaikka vahinko tapahtuiskin) jos mulla ei olis sille tarjota rakastavaa perhettä ja muutenkin riittävän hyviä puitteita. en esim. ikimaailmassa suostuis kasvattaa lastani jossain nisti/mamu lähiössä!!! jos ei ois varaa parempaan = ei lasta.
never regret something that once made you smile

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Maanantaina, 11.06.2012 klo 13:14  
+
0

Hakataru kirjoitti:

mulle olis ihan päivänselvää, että tekisin tässä vaiheessa abortin. - - lisäks lapsenkin kannalta miljoona kertaa parempi kun se putkahtaa maailmaan sillon kun sitä oikeesti halutaan ja kaikki muut asiat on kunnossa ja hallinnassa ylipäätään. abortti ei oo mun mielestä ees itsekäs päätös, koska ei oo mitenkään lapsen eduks jos se on epähaluttu.

enpä siis ite tekis lasta (vaikka vahinko tapahtuiskin) jos mulla ei olis sille tarjota rakastavaa perhettä ja muutenkin riittävän hyviä puitteita.


Täysin samoilla linjoilla, en missään nimessä pitäisi lasta tässä elämäntilanteessa, kun en sitä todellakaan haluaisi. En rupeis potemaan huonoo omatuntoo että voi kun mä nyt oon murhaaja, koska mulla on täysi oikeus päättää omasta kehostani, enkä mä haluaisi antaa jollekin omaan syntymäänsä syyttömälle lapselle onnetonta elämää. Mulla on kavereita, jotka kasvattaa ei-toivottuja lapsiaan huonoissa oloissa ja lykkää niitä jatkuvasti vanhemmilleen hoitoon, kun lähtevät itse juhlimaan jne, ja yhenki muksu esim. sairastelee koko ajan, kun niillä on kotona niin ylilikasta ja sille syötetään ties mitä epäterveellisiä ruokia...

En tietenkään tarkoita, että kaikki tekisivät näin, mutta tollaset tapaukset on vaan saanut mut ymmärtämään, etten mä itsekään kykenisi tässä vaiheessa tarjoamaan lapselle kaikkee mitä se tarvitsee. Lisäks mun mielenterveyteni ei kestäisi sitä touhua kovin kauaa...
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

mysterious

mysterious
Viestimäärä: 843

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Maanantaina, 11.06.2012 klo 13:49  
+
0
mä oon kyllä samoilla linjoilla domon ja hakiksen kans.

mä vaan mietin asiaa niin että ku mä huolehdin ehkäisystä, mun ei tartte käydä läpi sitä että mä en voi antaa lapselle sellast elämää mitä se ansaitsee, enkä mä tahdo tehä aborttia. mä vaa olisin helvetinmoisessa sotkussa jos niin pääsis käymään että mä nyt tulisin raskaaks. en vois lasta pitää mut mä en taho tehä aborttia. onneks on ehkäisy, loove it <3
the past should be left in the past, otherwise it can destroy your future.
live life for what tomorrow has to offer, not for what yesterday has taken away.

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Torstaina, 14.06.2012 klo 11:10  
+
0
voiko e-pillereiden kanssa tehä silleen, et jos just sattuis semmone tilanne pilleritauon kohalle ettei pystyis sitä pitää, nii jatkaiski vielä vaikkapa 2-4 pillerillä seuraavasta laatasta ja sit pitäis vasta sen tauon? ei varmaankaan?

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Torstaina, 14.06.2012 klo 11:43  
+
0
Kyllä mä olen ainakin tehny niin :D
Do or do not. There is no try.

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Torstaina, 14.06.2012 klo 17:22  
+
0

viruskoira kirjoitti:

voiko e-pillereiden kanssa tehä silleen, et jos just sattuis semmone tilanne pilleritauon kohalle ettei pystyis sitä pitää, nii jatkaiski vielä vaikkapa 2-4 pillerillä seuraavasta laatasta ja sit pitäis vasta sen tauon? ei varmaankaan?


Ei oo suositeltavaa, näin mulle ainakin sanottiin lääkärissä. Pitäis syödä kokonaisia liuskoja. Vaikuttaa tietääkseni ehkäisytehoon...? En tiiä!
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

Arcturus

Arcturus
Viestimäärä: 1864

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Perjantaina, 15.06.2012 klo 00:06  
+
0
Mä oon aina miettiny, et jos kuitenkin voi syödä monta liuskaa putkeen, ni miksei voi syödä vaikka 2½ liuskaa putkeen? :mietiskel: Ihan vaan sillä logiikalla oon menny, mut jos domolle on sanottu noin ni ehkä mäkään en uskalla enää syödä vajaita liuskoja! :D
Do or do not. There is no try.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Perjantaina, 15.06.2012 klo 01:13  
+
0
Ainakin joskus on ollut niin, että e-pillereissä oli eri määrä keltarauhashormonia kierron eri vaiheissa, nykyisistä en tiiä kun en ole ihan vastikään perehtynyt eri pilllerimerkkeihin. Mut jos on vieläkin niin, niin siinä tapauksessahan on olemassa mahollisuus ovulaatioon, jos pitää taukoa väärässä kohdassa.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

viruskoira

viruskoira
Viestimäärä: 3472

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Perjantaina, 15.06.2012 klo 10:23  
+
0
näin mä vähä pelkäsinki :D ku sehän on periaatteessa sama ku unohtaisit pillerin, ja varsinki kierron alku- ja loppuvaiheessahan se on riskialtista. pakkausselosteessa lukee näin jos unohtaa ekalla viikolla ottaa pillerin: "Ota unohtunut tabletti heti kun muistat, vaikka joutuisitkin ottamaan kaksi tablettia samalla kertaa. Jatka tablettien ottamista normaaliin aikaan ja käytä lisäehkäisyä seuraavien 7 päivän ajan. Jos olet ollut yhdynnässä tabletin unohtamista edeltäneen viikon aikana, raskaus on mahdollinen."

eli tuskin se on kovin turvallista. syön siis kiltisti ton yhen vielä loppuun ja pidän sen tauon :D

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Perjantaina, 15.06.2012 klo 10:29  
+
0

viruskoira kirjoitti:

ku sehän on periaatteessa sama ku unohtaisit pillerin, ja varsinki kierron alku- ja loppuvaiheessahan se on riskialtista.


Joo näin mäkin sen ajattelin. :b Mut en just tiiä tosta, että voiko olla merkkikohtaista, kun mulla on itellä ainaki tällä hetkellä aika "vahvat" pillerit (Vreya/Diane Nova/Cypretyl), joiden pitäs auttaa tehokkaammin myös ihoon jne. Mut tosiaan ku tos pakkausselosteessaki kuiteski on noin, niin kannattanee ottaa varman päälle! :-)
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Lauantaina, 16.06.2012 klo 14:06  
+
0
Auttakaa!!! Söin eile jostai syystä eilisen ja tänpäivän pillerit!!! Mitä nyt tapahtuu :(((( mitäteen
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: MURROSIKä, SEKSI YMS. - Lauantaina, 16.06.2012 klo 14:19  
+
0
Mikä pillerimerkki? Yleensä pakkausseloisteissa (löytyy nykyään melkein kaikki netistäkin) on kerrottu merkkikohtaiset toimintaohjeet jos ottaa liikaa pillereitä.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

  Siirry sivulle: 1 ... 38 39 40 41
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28247
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6355
Viestejä yhteensä545793
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265918
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.05.2024 klo 18:30)