Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 19:37

Omat rehelliset mielipiteet! Räyr!

Siirry sivulle: 1 ... 27 28 29

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Torstaina, 28.10.2010 klo 22:16  
+
0
Kennedy: Eipä taida kirkkokaan niin kirjaimellisesti ottaa VT:tä ;P Hirveen paljon en ole edes kirkon konservatiivisissa piireissä törmännyt esim. kreationisteihin (eli maailman luomiseen 6 päivässä uskoviin) vaikka toki niitäkin on. Ja esim. Nooan tarina on ihan todennäköisesti totta pienemmässä mittakaavassa, vedenpaisumustarinoita löytyy yli 600 kansan myyteistä ja tarinoista.

Mä edustan siis itsekin tota sun esilletuomaa kantaa, että Raamatun aikaan homoseksuaalisuudella oli hyvin toisenlaiset ilmenemismuodot. Raamatun kirjoittaneet kansat ovat eläneet hyvin voimakkaasti patriarkaalisessa yhteiskunnassa jossa mies on ollut aktiivinen, voimakas ja määräävä ja nainen passiivinen, heikko ja alistuva. myös seksisuhteissa. Miesten välisissä suhteissa toinen siis on väistämättä alentunut tai alennettu naisen asemaan ts. häpäisty. Nykyaikaisten tasa-arvoisten suhteitten (hetero/homo yhtä lailla) kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Onhan meillä poistunut vihkikaavasta mm. se kohta, missä nainen lupaa tottelevaisuutta ja kuuliaisuutta miehelleen, yhtä synnillistä ja ennenkuulumatonta se on vanhatestamentillisesta näkökulmasta. :D

Tää on se yks näkökanta. Ja sit on niitä toisia näkökantoja. Ylipäänsähän Raamatun tulkinnassa on kyse ikiaikasesta kädenväännöstä sen suhteen, mikä on aikaan sidottua ja mikä ikuista. Homokysymys on semmoinen, jota tulkitaan eri tavalla eri piireissä. Kumpikin tulkinta on täysin mahdollinen, myös se, että homous _on_ syntiä ja kauhistus Jumalan silmissä. Sitä mä ehkä tarkotin tolla edellisellä kommentillani; ettei sitä voi ihan kevyesti sivuuttaa väittämällä ettei Raamatussa puhuta homoista mitään. Koska puhutaan. En mä usko, että tää muuten edes olisi kirkolle niin kipeä asia.
Mun mielestä vaan kiistakysymykset pitäis ratkoa kahdesta näkökulmasta.
1. "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, ja Jumalaa yli kaiken"
Kumpi tulkintatapa edustaa lähimmäisenrakkautta?
2. WWJD?
Mitä Jeesus sanoi homoseksuaaleista? Ei yhtään mitään. Jeesus kuitenkin toimi omassa yhteiskunnassaan syrjittyjen ja heikkojen hyväksi, rakasti ja kutsui lähipiiriinsä niitä, joita aikalaiset halveksivat, pelkäsivät ja vihasivat.

Jos kiinnostaa enemmän, niin esim. Yhteys-liikkeen nettisivuihin kannattaa tutustua.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

tuleaari

tuleaari
Viestimäärä: 4478

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Torstaina, 28.10.2010 klo 22:17  
+
0
Vihaan sitä kun ihmiset alkaa kinastelemaan siitä, kuka änestää mitäkin puoluetta ja leimaamaan ihmisiä............ hoh hoh jokasen ihan oma asia.
Mä kävelen kotiin joka kerta eri polkuu katon maisemii ja astun jalat solmuun.

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 14:54  
+
0
Hyväksyvätkö kristityt sellaiset ihmiset jotka eivät usko jumalaan? Taino se nyt on varma että kaikki konservatiivisimmat eivät. Mun mielestä uskovaisuus ja uskomattomuus tavallaan rajottaa ihmisiä. Ihmiset jakautuvat kahteen ryhmään (tai oikeastaa paljon useampaan ryhmään aina uskonnon mukaan). Mä en ymmärrä sellaisia kaikista konservatiivisimpia ihmisiä, mutta kaikki ihmiset voivat olla ihan yhtä hyviä, silloinkin vaikka ei uskoisi mihinkään. Kaikki voi olla myös typeriä ja tyhmiä (minun mielestä kaikissa ihmisissä on tyhmyyttä).
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 15:00  
+
0
^no mun kaks kaveria uskoo siinä missä mä saan näppylöitä kristinuskosta. joskus mä heitän jotain ihan typerää läppää kun ei tuu aina muistettuu että ne uskoo kun ei ne koskaan siitä höpötä.
this parrot is no more!

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 16:33  
+
0

Miaci kirjoitti:

Hyväksyvätkö kristityt sellaiset ihmiset jotka eivät usko jumalaan?

Kyllä minä ainakin. Enkä ikänä ole yrittänyt uskoani tuputtaa kelleen, koska usko on mun mielestä sen verta henkilökohtainen asia ja jokainen uskokoon mihin tahtoo tai vastaavasti ei mihinkään.
Varjo 12/2010 ♥

Räyhähenki

Räyhähenki
Viestimäärä: 1116

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 18:05  
+
0

miaci kirjoitti:

Hyväksyvätkö kristityt sellaiset ihmiset jotka eivät usko jumalaan?


tokihan! itellä ainakin kukaan ystävistä ei usko jumalaan, eikä se mua häiritse(itse siis olen kristitty, vaikkei se musta nyt ainakaan nettimaailmassa näy..).
mä en tuputa mun uskontoani niille, sillä on jokaisen oma päätös ja asia, uskooko vaiko ei.
"Hänet on tuomittu!
Sinut on tuomittu!
Koko joukko on tuomittu!
Vaan mihin?
Huomaa, etten sanonut."

Christopher Paolini ~ Eragon


ex. Sippuland
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.10.2010 klo 18:07)

Wallen

Wallen
Viestimäärä: 9188

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 18:36  
+
0
mua ärrrrrsyttää se miten ihmiset on niin ärärär! just oli dr philissä siitä miten nainen laitettiin tarjoilijasta kyökin puolelle kun se lihoi 2,3kg MITÄÄÄH?? onko kenties tarjoilija aloille painorajat. pitääkö olla isorintainen tikku että voi palvella asiakkaita. miesmangneetti, paljon asiakkaita. millainen pöpipää pitää olla että tuollaisia ehtoja laittaa työpaikalleen. ois se kiva kun töihin menis niin ois ensin punnitus ja katottais että menetkö kyökkiin vai saatko olla tarjoilijana. ihmisten ulkomuotoa, painoa ja mitään ei kyllä sotketa noin törkeästi bisnekseen, kiitos ja näkemiin. :ttou: mä en varmaan koskaan saisi töitä tarjoilijana jos ois noin tarkkaa että ootko lihava vai laiha. ja ok ei suomessa oo tätä, mutta silti jossain ulkomailla. anteeksi mutta tää on musta jotenkin törkeetä :mietiskel:
mittelspitz unique bachelor "luka" // 1.12.2012
(Viestiä on muokattu perjantaina, 29.10.2010 klo 18:38)

Kennedy

Kennedy
Viestimäärä: 1808

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 19:31  
+
0
Stu

Joo, vähän kärkkäästi ja huonosti ilmaisin itseäni tuolla aiemmin. :D Sillä, että mun mielestä Raamatussa ei puhuta homoudesta, hain nimenomaan sitä, että homoseksuaalisuus ennen ja nykyään on vähän kaksi eri asiaa. Se, mitä homous on noihin aikoihin tarkoittanut, on ollut hiukkasen eri asia kuin nykyään.
Näin minä siis asian ajattelen. Tietysti on niitäkin, jotka tulkitsevat asian niin, että homous on Raamatussa kielletty ja syntiä, ja heille se tulkintatapa suotakoon. :)

Kiitos muuten tuosta linkistä, täytyykin selailla! ^_^


Miaci

Uskoisin, että suurin osa kristityistä kyllä hyväksyy ateistit. :) Esmes Suomessakin varmasti suuri osa on tapauskovaisia, jolloin toistenkaan uskonasiat ei juuri hetkauta.
Toki maailmasta löytyy aina niitäkin, jotka haluavat uskoaan tyrkyttää ja jakaa muille. Motiivina voi olla esmes se, että yritetään saada toinen pelastuksen piiriin eli uskoon.

Mutta jos omalta kohdaltani puhun, niin mä en todellakaan tuomitse tai arvioi ihmistä sen mukaan, mihin ja miten tämä uskoo. :) Ennemmin tutustun ensin vähän ja vasta sitten päätän, mitä mieltä ihmisestä olen.
Toisten uskonasiat ei mua kiinnosta siinä määrin, että ne vaikuttais esmes ystävyyssuhteisiin. Mun paras ystävä on ateisti ja erosi kirkosta heti kun sai luvan vanhemmiltaan, eikä se todellakaan mitenkään vaikuttanut meidän väleihin! Päinvastoin, musta tuntuu, että meidän uskontoaiheiset keskustelut on hurjan syvällisiä ja monipuolisia, ja voidaan molemmat oppia toisiltamme, kun ollaan vähän "eri puolilla". :D
Joten ei, mä en todellakaan suhtaudu ihmisiin eri tavalla riippuen uskonnollisesta vakaumuksesta. :> Enkä kyllä tiedä kovinkaan montaa, joka näin tekisi.
And this devilishly handsome sponge is your waiter?

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Perjantaina, 29.10.2010 klo 20:33  
+
0
Komppaan Sipulua ja Räyhänhenkeä
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Kilppari

Kilppari
Viestimäärä: 802

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 30.10.2010 klo 18:52  
+
0
Itse olen kristitty ja kävin rippikoulun viime talvena, mutta en oikeasti usko jumalaan. Kuulun kirkkoon vain siksi, että äitekin kuuluu. Iskä sitten onkin ateisti.

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Lauantaina, 30.10.2010 klo 23:01  
+
0

Miaci kirjoitti:

Hyväksyvätkö kristityt sellaiset ihmiset jotka eivät usko jumalaan? Taino se nyt on varma että kaikki konservatiivisimmat eivät. Mun mielestä uskovaisuus ja uskomattomuus tavallaan rajottaa ihmisiä. Ihmiset jakautuvat kahteen ryhmään (tai oikeastaa paljon useampaan ryhmään aina uskonnon mukaan). Mä en ymmärrä sellaisia kaikista konservatiivisimpia ihmisiä, mutta kaikki ihmiset voivat olla ihan yhtä hyviä, silloinkin vaikka ei uskoisi mihinkään. Kaikki voi olla myös typeriä ja tyhmiä (minun mielestä kaikissa ihmisissä on tyhmyyttä).


Riippuu varmaan ihmisestä. Esimerkiksi mun ensimmäinen isäntäperhe jenkeissä ei hyväksynyt sitä etten usko. Oikeastaan tuntui siltä, että he ihan tahallaan kyselivät omasta mielestään iljettäviä yksityiskohtia esimerkiksi suomalaisille perityypillisestä tavasta harrastaa seksiä ennen avioliittoa ja retostelivat niillä sitten keskenään. Ja kyllä, ahdisti.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 15:42  
+
0
Mä haluaisin vaihto oppilaaks mutta just toi mua jännittäis siinä. Jos se perhe olis tollanen kuin sulla Kada. Äitin kaveri oli ollut Jenkeissä vaihdossa ja sen perhe siellä oli ollut uskovainen eikä olisi antanut tämän kuunnella (suomalaista)rockia. Tää äitin kaveri sano niille että sen on suomalaista hengellistä musiikkia :DD
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 16:48  
+
0
^Meille sanottiin valmennuksessa, että jos pitää päiväkirjaa niin sitä on ehdottomasti pidettävä suomeksi, sillä matka-ajan ikävät tunteet on parasta pitää poissa perheen tiedoista. Tämä tulikin hyvin selväksi siinä vaiheessa, kun ekan isäntäperheen uskovaisäiti näki mun matkapäiväkirjani kannen ja sanoi mulle, että mun tulisi pitää päiväkirjaani enkuksi eikä suomeksi, jotta oppisin paremmin enkkua. Aika jännä juttu oli se, että he eivät koskaan olleet nähneet (minun nähteni) päiväkirjani tekstejä. Akka siis bustasi itsensä. Oli käynyt lukemassa mun huoneessa päiväkirjaani ja tyypillä otti päähän kun näki oman nimensä muttei ymmärtänyt mitä olin sinne kirjoittanut. :))))

Meikä ei kyllä arvosta yhtään jenkkejä. Leffoja ja muuta viihdettä ne osaa tehdä, mutta muuta ei.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 16:55  
+
0
^ Ihana miten voi tuosta vain yleistää koko järkyttävän suuren valtion asukkaat yhdeksi nipuksi ja todeta, että ei arvosta yhtään.
Varjo 12/2010 ♥

KadaverinAlterEgo

KadaverinAlterEgo
Viestimäärä: 3720

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 18:13  
+
0
Mä olenkin aina ollut hyvä yleistämään.
When we arrive in the middle of nowhere
Don't act like you know, I been here so many times
I never seen you before
But now that I have, I don't wanna see you no more

schnii

schnii
Viestimäärä: 1590

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Sunnuntaina, 31.10.2010 klo 20:11  
+
0
mun vanhemmat, varsinkin isä on konservatiivi. isä paasaa aina vähän väliä, kuinka luther-säätiö on ainoa oikea kirkko ja ev. lut. kirkko ajautuu turmioon, mikäli jatkaa hänen mielestään liian liberaalia linjaansa. kyllä mun vanhemmat joten kuten hyväksyvät ateistit normaalissa elämässään, he luokittelevat ne samaan kastiin tapakristittyjen kanssa. mä en tajua miksi homot on niille niin vaikea asia. äidillä on työkavereina pari lesboa, joiden kanssa se ei tule ollenkaan toimeen ("no mutta kun ne ovat niin vaikeita ihmisiä!"). noh, kaikella sillä saarnaamisella ja jumalalla pelottelulla on ollut ollut se vaikutus, että minä ja mun veli ollaan lakattu uskomasta siihen kirkkosheibaan, mitä meidän päälle tulee kotona jatkuvasti. en mä halua uskoa sellaiseen jumalaan ja kirkkoon, joka ei rakasta homoja ja naispappeja. jos kirkko haluaa jäädä jälkeen yhteiskunnan kehityksestä raamatun sanan takia, niin sille pitää antaa oikeus tehdä se. mikään ulkopuolinen voima ei voi tulla sanelemaan kirkolle, ketä pitää vihkiä kirkossa ja ketä ei.
Vuoden Sekopäisin Junnu 2010

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Maanantaina, 01.11.2010 klo 20:44  
+
0

Miaci kirjoitti:

Mä haluaisin vaihto oppilaaks mutta just toi mua jännittäis siinä. Jos se perhe olis tollanen kuin sulla Kada.



Mäkin haluisin, mut pelkään et en sais uskovaa perhettä : DD
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

domo

domo
Viestimäärä: 880

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Tiistaina, 02.11.2010 klo 21:32  
+
0
Mä en kans oikein ylistä jenkkejä, siellä on niin paljon niin kummallisia epäkohtia. Ja sitä törsäilyn määrää! Ihmisillä on pakko olla sähköhirmukuivausrummut, koska ulkona oleva kuivausteline on merkki köyhyydestä ja voi jopa alentaa kiinteistön arvoa. Ja golfkenttien kasteluun käytetään päivässä jopa useempi miljoona litraa vettä, hyi jestas. Puhumattakaan hukkaan heitettävän (kuitenkin täysin syömäkelpoisen) ruuan määrästä ja ties mistä muusta.. Joskus tekee ihan kipeää lukea kaikkia tuollaisia tilastoja sun muita.
Magnumin Killing Summer "Ohmi" (30.05.2010)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Tiistaina, 02.11.2010 klo 21:34  
+
0
Mä rakastan Amerikkaa :love:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: OMAT REHELLISET MIELIPITEET! RäYR! - Tiistaina, 02.11.2010 klo 23:53  
+
0
trix ja miaci, perhettä voi vaihtaa joten ei sen takia kannatta jättää menemättä :) nim. Nykyään onnellisesti asun toisessa osavaltiossa kaukana hirmuperheestä ja kauheista ihmisistä ja suren kuinka palaan suomeen kohta.
Auspai Meno 2012

  Siirry sivulle: 1 ... 27 28 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28195
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6333
Viestejä yhteensä545711
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään7
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265845
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.04.2024 klo 18:15)