Ohjeet ja säännöt
Takaisin
JUNNUPALSTA - Tiistaina, 13.04.2010 klo 05:54

Vaihto-oppilasvuosi, kielimatkat, au pairius jne.

Siirry sivulle: 1 2 3 4

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 11:33  
+
0
hei mä kysysin sitä, et jos lähtee au pauisiksi, onko ihan pakko olla koko vuosi? et voiko olla esim puoli vuotta tai pari kuukautta?
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 11:46  
+
0
haluaisin tosissaan suomalaiseen perheeseen aupairiksi, mut pelottaa vähän, koko vuosi ihan vieraassa maassa? poissa perheen,koiran,ystävien,sukulaisten ja kaikkien tuttujen luota..? ja kaikesta tutusta ja turvallisesta. En tiiä pystysinkö.. oon kumminki sellane herkkä ihminen ja pelkään uutta ja erillaista
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky
(Viestiä on muokattu lauantaina, 17.04.2010 klo 11:47)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 12:01  
+
0
Voi olla puolikin vuotta. Jos vähänki huvittaa lähteä ja et lähde, kadut sitä vielä joskus :)
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 12:28  
+
0
Onkohan mitään mahdollisuutta ottaa koiraa mukaan vaihtoon? :o Olis vaan niin helpompi olla kun olis ees joku tuttu :)

Mutta mitä eroa on niinku lukuvuodella ja lukukaudella?

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 12:33  
+
0
Lukuvuosi on koko vuosi esim. 1. luokka, 2. luokka.
Lukukausi taas on kevätlukukausi ja syyslukukukausi, eli sen puolet kouluvuodesta.
Varjo 12/2010 ♥

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 12:35  
+
0
Ai että sää sipulu oot niin viisas! :paapatus: :peukku:

Tilasin netistä pari semmosta esitettä vaihto jutuista. Niitä odotellessa voisin vaikka selailla lisää vaihtoon liittyviä sivuja! :)

Stu

moderaattori
Stu
Viestimäärä: 2198

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 13:09  
+
0
Niin ja ulkomaillahan lukukausi voi olla lyhyempikin, monissa paikoissa on käytössä esim. syksy-kevät-kesälukukaudet, ainakin jenkkilässä ja brittilässä (Churri tulee korjaamaan jos näin ei ole :nauru: ). Heilläpäin on sitten joitakin pidempiä lomia kouluvuoden aikana (esim. high school -leffoista tuttu spring break) ja kesäloma alkaa joskus kesäkuussa ja koulu alkaa syyskuussa.
"Strength does not come from physical capacity. It comes from an indomitable will."

- Mahatma Gandhi


Wandering & Wondering Down Under

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 13:12  
+
0
no se olis hyvä jos vois olla puolivuotta((:
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 13:14  
+
0
Onko kukaan ollu Kanadassa vaihdossa?
Entä missäpäin jenkeissä pourukkaa on ollu? :)

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:37  
+
0
Myykin: jokunen vuosi sitten Koiramme-lehdessä oli juttua koiran mukaanottamisesta vaihtoon. Siinä oli haastateltu jotain tyttöä joka oli Keski-Euroopassa vaihdossa koiran kanssa ja kertoi positiivisia kokemuksiaan. Toki se kohdemaa vaikuttaa paljon, esim. Britteihin ja Australiaan on jotain karanteenisäännöksiä ja muita maahanvientisäännöksiä, jotka voi olla esteenä koiran mukaan saamiselle. En nyt yhtään muista tarkemmin tuota lehden numeroa, mutta koita etsiä se käsiisi?

Yoku: jos sua pelottaa jättää kaverit, niin mieti silloin tosiaan vähä lyhyempää kohteessaoloaikaa ja sitä, jos hakeutuisit johonkin lähelle? Ruotsiin ja Viroon ei ole pitkä matka ja Keski-Eurooppakin on vain parin tunnin lentomatkan päässä. Euroopan alueella jos pysyttelet niin kavereilla ja sukulaisillakin on helpompi tulla sua moikkaamaan sen ulkomaanoleskelun aikana :hymy:
Ylläpitäjä

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Lauantaina, 17.04.2010 klo 22:45  
+
0
Mun mielestä rankin osa täällä tosiaan on se ero omista koirista. :| Mutta kohta taas näkee ne, ja jos jonnekin lähden vielä pitemmäksi aikaa asumaan niin ainakin tuo kultsutyttö/tytöt tulee ehdottomasti mukaan! Matka USAhan on kuitenkin loppupeleissä niin pitkä, että en mä tänne edes alkanut harkita hauvojen ottoa mukaan. Mutta jos seuraavaksi lähden tosiaan sinne Espanjaan, niin kukaties (tietenkin pitää tsiigailla kaikkia olosuhteita ja asumismahdollisuuksia, mutta jos nää vaan järjestyvät).
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 00:25  
+
0
joo se vois tosiaan olla hyvä (: kiitos, melina!
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

mushu

mushu
Viestimäärä: 104

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 08:48  
+
0
Mulla onneksi perheessä koiria. Mut siis joka kyseli EF:stä ja kanadasta niin minusta pitää olla 2 vuoden opinnot takan, joten harkitse AFS:sää jolle ei tarvitse kielitaitoa lainkaan.
Auspai Meno 2012

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 11:49  
+
0
Melina: Kiitti! Pitääpä yrittää etsiä se lehti käsiin... Kyllä tässä vaan matka kuume nousee :) Mulle vois sopia toi lukukausi ku ei oo niin pitkä kuin lukuvuosi.

rintU

rintU
Viestimäärä: 9

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 19:28  
+
0
mua kyl on aina kiinnostanu ihan älyttömästi vaihtoon lähteminen. nyt on alkanu tuntuu vähän siltä, että vois kyllä lähteekkin ku en enää seurustele vakavasti eikä oo mitään juttuja, mitkä ennen oli esteenä.. ongelmana on vaa raha + pelottaa vähä et alotan jonku uuden suhteen ennen reissua tmv. mut eihän tommosten asioiden pitäs olla esteenä!

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 20:06  
+
0
mäkin oon alkanu tota ajattelee, et jos sit tulee alotettuu seurustelee niin jää varmaan lähtö pois :s mut katotaan nyt mitä käy
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

Churri

Churri
Viestimäärä: 229

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Maanantaina, 19.04.2010 klo 22:53  
+
0
Mun kakkoisantaperheella on oma farmi, jossa mm. kaksi pollea, kolme koiraa, kaksi kissaa, vuohi, kaksi kanaa ja kaksi sorsaa. Eli taydellinen elinymparisto meikalaiselle. :love: Ja vaikka farmi onkin kyseessa, niin kaikki elama sun muu on ihan nurkan takana, noin kymmenen minuutin paassa sijaitsee ostareita, leffoja ja kaikkea kivaa, 20min paassa Virginian paakaupunki ja parin tunnin paassa USAn paakaupunki.
My goal in life is to be as good of a person as my dog already thinks I am.

Karona

Karona
Viestimäärä: 1347

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Tiistaina, 20.04.2010 klo 15:22  
+
0
Mä oon aina ollu tosi kiinnostunu kielikursseista tai vaihtoon lähöstä, mutta vaihtoon tuskimpa ikinä tuun lähtemään just rahan takia, enkä mä muutenkaan vois jättää koiraa vuodeks perheelle. Enkä mä tiiä pystysinkö olemaan vuotta erossa perheestä yms.
Kielikurssille kyl haluisin lähtee, harmi vaan että porukat ei oo kovin innostuneita. Ja enkä sitte tiiä olisko mulla ketään kaveria, enkä tiiä viittisinkö yksin lähtee...

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 22.04.2010 klo 19:56  
+
0
Nyt on laitettu tää vaihto asia oikein kunnolla menemään. Viellä vaan pitäis miettiä että USA vai Kanada... Kummasakin puolensa ja en osaa päättää. :shifty: Kumman te valitsisitte? :D

Trix

Trix
Viestimäärä: 1018

VS: VAIHTO-OPPILASVUOSI, KIELIMATKAT, AU PAIRIUS ... - Torstaina, 22.04.2010 klo 20:03  
+
0
USA :D
I'll spread my wings and I'll learn how to fly
I'll do what it takes till I touch the sky

  Siirry sivulle: 1 2 3 4
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 18:30)