Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 15:27

Amstaffit ja Staffit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5

sallan

sallan
Viestimäärä: 31

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Perjantaina, 29.11.2013 klo 08:55  
+
0
Yksi staffeista kiinnostunut ilmoittautuu! Löytyykö täältä staffi-ihmisiä Hämeenlinnan seudulta tai lähialueilta? Olisi mahtavaa päästä tutustumaan rotuun "ihan oikeasti", kun tähän asti tuo on rajoittunut netistä opiskeluun ja kauempaa ihailuun :)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Keskiviikkona, 04.12.2013 klo 12:32  
+
0
Jos viittit ajella Lahden seudulle ni meidän possua pääsee kyllä tervehtimään, laittele vaikka yksäriä jos kiinnostaa :)

pinde

pinde
Viestimäärä: 11

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Maanantaina, 16.12.2013 klo 19:32  
+
0
Hei kaikki staffi, ja etenkin amstaffi ihmiset! :heiluti:

Olisin kiinnostunu kuulemaa kaikkea mahdollista amstaffeihin liittyen! Meillä on ollu pitkään koiranhankintaprosessi käynnissä ja mahdollisia rotuja on ollut mielessä paljon erilaisia (kaikkea porokoirasta dalmiksee ja nyt sitte amstaffeihin ja sakemanneihin) ja pitkäjänteisen työn tuloksena oon tullu siihen tuloksee että amstaffi ja saksanpaimenkoira on reilusti lähempänä sitä mitä koiralta haluisin kun nuo edellä mainitut.

Muttamutta, jottei asiat menis liian helpoks, niin kyseessä olis sekä itselle että puoliskolleni ensimmäinen oma koira, ja siksi epäilyttääkii että miten amstaffin kanssa pärjää näin ensikertalainen? Toki on tullu oltuu tekemisis esimerkiks serkun saksanpaimenkoiran kanssa ja toisesta äärilaidasta kaverin mittelien kanssa, mut varsinaista kosketusta koiran kanssa elämiseen ei juurikaan ole pitemmältä aikajaksolta.

Oon lukenu paljo tästä rodusta ja monessa paikassa lukee, että amstaffi ei sovi jokaiselle (mikä toki on luonnollista). MUTTA haluaisinkin kysyä et minkäluontonen ihminen ei tuu amstaffin kanssa toimeen? Minkäluontonen ihminen on pulassa tämän vahvan koiran kanssa? Ajattelin lähestyä tätä asiaa vähä toisenlaisesta vinkkelistä, josko se auttais tekemää päätöksiä suuntaan tai toiseen :hymy:

Ja sit jos joku viel osais vertailla vähä amstaffia saksanpaimenkoiraa ni vielä parempi!:nauru:

Kiitoksia jo etukätee!

Kauna

Kauna
Viestimäärä: 8

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Maanantaina, 30.12.2013 klo 20:18  
+
0
Amstaffi ei sovi ihmiselle, joka ei osaa ihan realistisesti käsitellä koiraa koirana. Tuollainen vahvatahtoinen jääräpää varustettuna enemmän tai vähemmän koirasosiaalisesti haastavalla luonteella on tosi nihkeä yhdistelmä ihmiselle, joka hyysää, passaa mutta ei osaa vaatia.

Mut sit toisaalta taas sakemanniin verrattuna (josta en puhu kokemuksen syvällä rintaäänellä vaan puhtaasti olettamuksien perusteella) amstaffi ei ole yhtä kuuliainen ja "yes master" tyyppinen koira, eli jos on sakemanni-ihminen ja kokee omaavansa kovan auktoriteetin, niin tulee tajuta, että amstaffi ei sitten taas toimi kuin ihmisen mieli siinä missä joku paimenkoira. Eikä varmasti tule koskaan toimimaankaan. Siinä voi helposti joku "koirankouluttaja" hermostua kun käsissä on 30+ - kiloinen terrieri, joka vaatii omistajaltaan ystävällisen, mutta hemmetin määrätietoisen käsittelyn ja noin suurinpiirtein Einsteinin aivokapasiteetin, jotta olisi aina pari askelta koiraansa edellä. Ei parane menettää hermojaan, alkaa painimaan tai hutkimaan. Tuollainen läpeensä ihmisrakas koira menettää luottamuksensa lopullisesti jos sitä kohdellaan epäoikeudenmukaisesti. Vaikka ne vaikuttaisi olevan koheloita ja kovia tyyppejä, niin sen verran ihmisen perään kuitenkin, että kova kohtelu jättää jälkensä.

Siitä se haaste syntyykin. Olla kunnioitettava, mutta ei pelätty. Olla ystävällinen ja rakas omistaja, mutta säilyttää määrätietoisuus. Olla paras kaveri menettämättä paikkaansa pomona.

pinde

pinde
Viestimäärä: 11

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Tiistaina, 31.12.2013 klo 13:02  
+
0
Kiitos vastauksestasi!
Itsellä ei tuo koiran pitäminen koirana ei tule tuottamaan ongelmia. Itse en henk koht kestä sitä miten jotkut ihmiset inhimillistävät koiria. Ja mitä kouluttamiseen tulee, itse olen sen verra pienikokoinen että painimaan en koirien kanssa viitsi ruveta. Tarkoituksena on, että siitä hetkestä kun pentu saapuu kotiin niin on tietyt rajat ja niistä pidetään kiinni, nyt ja aina. Ja koska kyseessä on vahva rotu, mielummin pyrin tuloksiin ilman voiman käyttöä.

Kyllä tuo amstaffi kaikessa haastavuudessaan tuntuu kuitenkin paremmalta vauhtoehdolta kun spk, jo pelkästään terveydenkin puolesta. Olen valmis tekemään koiran kanssa töitä joten jos ja kun hyvän kasvattajan löydän, niin uskon pärjääväni amstaffin kanssa oikein kivasti! :) Eli jos on ehdottaa hyvää kasvattajaa niin yksäriä voi laittaa!

somppuli

somppuli
Viestimäärä: 1

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Maanantaina, 23.03.2015 klo 20:05  
+
0
Heippa,

täälläkin ilmoittautuu yksi staffeista kiinnostunut ja itseasiassa ainakin tällä hetkellä oman staffin hankkiminen tulee ajankohtaiseksi kesällä/syksyllä :)

Oon selannut lähes jokaisen staffiyhdistyksen sivuilta löytyvän kasvattajan sivuja, etsinyt netistä niistä muutenkin tietoa, mutta olisi kiva jos te staffien omistajat kertoisitte mistä itse hankitte omanne tai vaikka suosittelisitte hyvää ja osaavaa kasvattajaa? :)

Moonapajukoski

Moonapajukoski
Viestimäärä: 2

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Keskiviikkona, 22.06.2016 klo 21:06  
+
0
Moikka! Olen hankkimassa staffia mutta en ole vielä täysin päättänyt että uros vai narttu. Enemmän olen kuitenkin urosta miettinyt. Nyt kysyisinkin teiltä kenellä on rodusta kokemusta, että kumpi? Eroja?

Ja ei ole siis ensimmäinen koira. On ollut uroksia ja narttuja. On ollut rotikkaa, sakemannii, bullmastiffii, tanskandoggii, ranskanbulldoggii ja labbista
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 22.06.2016 klo 21:13)

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: AMSTAFFIT JA STAFFIT - Perjantaina, 08.07.2016 klo 19:42  
+
0
Ei noilla isoja eroja ole ja erot on lähinnä ne samat, mitä nyt ylipäätään taitaa olla rodussa kuin rodussa. Nartut suvaitsee yleensä toisia koiria hieman paremmin kuin urokset ja ovat hieman vähemmän omapäisiä, mutta muutoin ei suurtakaan eroa. Urokset kooltaan isompia kuin nartut.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28190
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545691
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 12:15)