Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 12:44

Australianpaimenkoira

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 18

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 19.01.2011 klo 13:23  
+
0
Baia, kyllä juurikin ovelle mennessään koira on tuossa "terhakkaassa rinta rottingilla"-asennossa jonka kuvailit :D Kumpaa käytöstä tuo sitten on?

Ja joo tietysti yksilöllisiä eroja on kaikissa roduissa ihan niinkun ihmisissäkin. Cairo ei kyllä liiemmin mistään työlinjasta ole syntynytkään, vaan puhtaasti näyttelylinja. Ehkä on siksi tuommoinen kuin on :)

Anselmi

Anselmi
Viestimäärä: 9

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Perjantaina, 18.02.2011 klo 05:28  
+
0
Nostellaanpas vähän aussieta ja kysellään kuulumisia ? :-)
Minkä verran Päijät-Hämeen seudulla asustaa rodun edustajia ?

Itselle on tulossa alle 1kk kuluttua uros pentu ja olisi mukava tietää onko seudulla paljonkin "rotukavereita" !
Australianpaimenkoira "Luca" 1/2o11

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Torstaina, 09.06.2011 klo 10:25  
+
0
Nostellaan, nostellaan :)

Mitä muille kuuluu? Tänne pelkästään hyvää, koira on vakuuttanut niin minut kuin kaikki muutkin ihanuudestaan.. :love:
Heh, aika ei meinaa riittää kun kaikkia lajeja halutaan harrastaa, mutta tuntuu siltä että agility, PK-haku, PK-jälki ja paimennus (JA UIMINEN) on ne meidän lajit, toko tulee jossain siellä perällä, siinäkin tosin ollaan kokeissa käyty ALO1 ja AVO3 verran, harmittaa tosiaan kovasti koiran puolesta tuo kolmonen, mäkäröitä oli niin paljon ja hellettä +30 että hyytyy! Nyt ootellaan vähän kylmempiä ilmoja sekä parannellaan luoksarin stoppia sílä välin!

Mitenkäs muilla ausseilla kesäsuunnitelmat, onko uusia harrasteita tulossa vai jatketaanko vanhoja vai sekä että? Onko tarkoitus kisata jossain? :hymy:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Torstaina, 09.06.2011 klo 11:31  
+
0
Ihan näin muuten vain auspaimenista kiinnostuneena haluaisin tietää miten puoltustusvietti ilmenee teidän koirissa? (:

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Perjantaina, 10.06.2011 klo 22:14  
+
0
Puolustusvietti ilmenee Dukessa (12kk) murahteluna ja pöhinänä kun kuulee jotain epäilyttävää yms. mm. siilin lyllerrys on varma merkki siitä että maailma räjähtää, naapurin aikainen töihin lähtö on myös haukkumisen arvoinen juttu. Tosiaan sillon kun on joku "kohde" joka käyttäytyy epäilyttävästi silloin huudetaan kurkku suorana, mutta kun on kuullut vain ääniä pöhistään.

Pikkulapset rullalaudoillaan on haukuttava juttu, ja kerran yritti yks tuttu tulla meidän pihalle ilman että olin läsnä. Ei tullut. Duke huutaa, murisee ja louskuttaa sen näköisenä että "tuu vaan, katotaan paljon susta jää jäljelle" Se on tosi itsevarma ja ei vähästä säikähdä, kuitenkin palautuu sekunnissa kun joku perheenjäsen tulee paikalle, yleensä minä, ja ratkaisee tilanteen. Heti kun D huomaa että homma hallussa, se rentoutuu, ajattelee varmaan jotain tähän tyyliin, "joo äiti hoitaa, meikä voi mennä huilaileen"

Tosiaan ratkaisen tilanteet vain tulemalla paikalle ja sanomalla, "nyt riittää kiitos". En halua rankaista vahtimisesta, koska tiesin että jos otan aussien sillä voi olla kovakin vahtivietti, enkä pidä sitä mitenkään pahana asiana, päinvastoin. :love:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

roEjd

roEjd
Viestimäärä: 32

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 21.09.2011 klo 09:24  
+
0
Heis!
Elikkä meille on tulossa aussie-pentu ensikuussa ja olen aivan täpinöissäni. Meillä on ollut kaksi trauma-koiraa jotka molemmat ovat olleet dalmatialaisia, joten olen nyt huojentunut kun saan aloittaa koulutuksen alusta alkaen, ja ulkoiluttamisestakin tulee kivempaa, kun ei tarvitse pelätä kokoajan miten koirani reagoi jos näkee linnun tai muun eläimen jossain. Itse olen aina halunnut päästä koiran kanssa agilitylle ja toisen dalmiksen kanssa pääsinkin, kunhan paikalla ei ollut muita koiria.

Haluaisin siis kuulla, minkälaista aussien kouluttaminen on suurinpiirtein ollut näin teidän kokemusten pohjalta? Olenhan lukenut jo kaikkialta australianpaimeenkoiraan liittyvät tiedot, mutta haluan omistajilta vastauksia! :)
Luna 08/11
-Verta, hikeä ja kyyneleitä

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Maanantaina, 03.10.2011 klo 00:44  
+
0
Saako kysyä keneltä kasvattajalta on pentu tulossa? Ja mitä meinaat kouluttamisella, ihan arkielämän käyttäytymistä ohjaavaa vai ihan tokoa, agia?
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

roEjd

roEjd
Viestimäärä: 32

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Maanantaina, 03.10.2011 klo 18:22  
+
0
Tuossa tarkoitin peruskoulutusta, mutta siis aion tosiaan kouluttaa agilitylle ja mennä koirakouluihin mukaan :) Tres coloresilta on näillänäkymin tulossa, saadaan vielä keskiviikkona varmennus kun käydään katsomassa.
Luna 08/11
-Verta, hikeä ja kyyneleitä

Aussielove00

Aussielove00
Viestimäärä: 7

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Maanantaina, 10.10.2011 klo 18:21  
+
0
Paljonko aussie keskimäärin maksaa? Oon jo pitkään halunnu sellasen, mutta hinta on vielä ihan hukassa. Ei me kyllä sellasta oteta, ihan vaan uteliaisuuttani kyselen...
Sekarotuinen Pipsa
Suomenlapinkoira Nikke
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.10.2011 klo 16:55)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Maanantaina, 10.10.2011 klo 20:08  
+
0

Aussielove00 kirjoitti:

Paljonko aussie keskimäärin maksaa? Oon jo pitkään halunnu sellasen, mutta hinta on vielä ihan hukassa:)


Tuolla toisessa aloituksessahan sä mainitsit, että teille tulee ensi kesänä pbgv...

Aussielove00 kirjoitti:

Onko kellään täällä Petit bassettia? Meille sellanen tulee ens kesänä ja ois kiva tietää millasii ne käytännössä on, kun edelliset koirakokemukset on suomenlapinkoirasta ja sekarotusesta...

Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

Aussielove00

Aussielove00
Viestimäärä: 7

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Tiistaina, 11.10.2011 klo 16:53  
+
0
Mä sanoin että aussiet kiinnostaa mua. Anteeksi vaan sekoiluni... :) Se on mun lempirotu. Me kyllä ollaan ottamassa PBGV ensi kesänä.
Sekarotuinen Pipsa
Suomenlapinkoira Nikke
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.10.2011 klo 17:03)

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 18:29  
+
0
Aussie on alkanut kiinnostamaan, silleen todella alustavasti. Mä en vaan voi sietää pitkäkarvaisia koiria ja olen saanut useasta pitkäkarvasta allergiaoireita. Löytyykö aussieita niukkakarvaisina versioina? Onko rodulla jotain käyttö-/näyttöjakoa, jolloin voisi olettaa työlinjasta löytyvän niukempaa turkkia?

En ole vielä tehnyt muuta kuin hyvin pinnallista researchia rodusta, koska tuo karva-asia on laskenut pisteitä aika rajusti. Joku lyhytkarvainen aussie olisi :love:.
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 23:12  
+
0
^ Ei taida mun tietämykseni mukaan ainakaan olla varsinaisesti "niukkakarvaisempaa" versiota, mutta yksilöllisiä eroja karvan määrässä on. Ainakin omalla aussiella on huomattavasti vähemmän karvaa, kuin useimmilla muilla. Voisin olettaa, että näyttelylinjaisilla karva voisi olla paksumpaa.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Keskiviikkona, 12.10.2011 klo 23:51  
+
0
Onhan niitä niukkakarvaisempiakin yksilöitä, useimmiten näyttelylinjaa edustavat aussiet ovat niitä jumbokarvaisia.

Esim. kaksi samanikäistä pentua, (kuvissa kumpikin n. 6kk



Kuvattu tasan 6kk. vanhana, uros.

---------------------------------------------------------------------------------------------



Kuvattu 7kk vanhana, narttu.

Molemmat ns. pentutalvi-karvassaan. Sitten samaiset koirat 10kk ikäisinä:

uros

Uros 10kk.

narttu

Narttu 10kk.

Että kyllä näissä on eroja, ja löytyy vielä paljon vähempikarvaisempia ja paljon enempikarvasempia. Onhan noissa rakenteellisestikin paljon eroja, mutta paljon löytyy ausseja joiden turkki on tosi pehmeää. Sen pitäis olla melko karkeaa. Ei tuu nyt oikein järkevää tekstiä kun on näin myöhä, palaan asiaan! :nauru:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Riisis

Riisis
Viestimäärä: 1609

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Torstaina, 13.10.2011 klo 00:21  
+
0
Ihan mieletön ero noilla jenniköpin kuvien koirilla! Noista kahdesta uroksen karva vastaa lähinnä sitä, mitä haen takaa. Tuon karvanpituuden voisin vielä sulattaa. :nauru: Ehkä aussien voi laittaa harkintalistalle, kun seuraavan harrastuskoiran paikka avautuu. Sitten joskus... :shifty:
Lk mäyräkoira -08 &
Kk hollanninpaimenkoira -10
Lk hollanninpaimenkoira -13

roEjd

roEjd
Viestimäärä: 32

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Torstaina, 13.10.2011 klo 22:58  
+
0
Ensi viikolla tulossa red-merle pentu:) Näyttelyissä alan käymään ja agilityyn painotan. En malta odottaa! Kertokaa teidän ausseista, miten on vaikuttanut elämäänne?(:
Luna 08/11
-Verta, hikeä ja kyyneleitä

Ellumaria

Ellumaria
Viestimäärä: 17

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Perjantaina, 14.10.2011 klo 22:47  
+
0
Mamin oma kultahan se siellä jenniköpin kuvassa möllöttää :) Karva muuttunut Daralla nyt Todella paljon, kun on pentukarva vaihtunut ja talviturkki nyt on kasvamassa. Kauhee karvaläjähän se kyllä oli! :) Ei oo kauheesti tullut nyt kuvia otettua, pitäs kunnostautua siinä..

Rez

Rez
Viestimäärä: 1140

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Sunnuntaina, 16.10.2011 klo 18:45  
+
0
^ Onhan tuo kroppa ja pään muotokin täysin erilainen ylläolevilla koirilla.

Mä oon viime aikoina katsellut aussieita vähän "sillä silmällä". Pari viikkoa sitten näin agikisoissa ihan meganopean sporttimallisen yksilön. Karvan määräkin oli niukka, aikalailla käy-bortsun tasoa. Mä kun oon pitänyt ausseja just tuommoisina nallekarhumaisina karvaturjakkeina, niin tää oli kyllä positiivinen ylläri! Onko ausseissa siis jako näy/käy ja mikä ero luonteessa on verrattuna ööömh hehheh vaikkapa nyt kelpieen?
Kukaan ei ole hyödytön - aina voi olla edes huonona esimerkkinä.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 16.10.2011 klo 18:46)

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Tiistaina, 18.10.2011 klo 19:50  
+
0

Ensi viikolla tulossa red-merle pentu:) Näyttelyissä alan käymään ja agilityyn painotan. En malta odottaa! Kertokaa teidän ausseista, miten on vaikuttanut elämäänne?(:



Koko elämähän se menee uusiksi kun koiran laittaa :wink:

Rezille kirjoiteltu yksärillä!
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

Misteli

Misteli
Viestimäärä: 703

VS: AUSTRALIANPAIMENKOIRA - Tiistaina, 18.10.2011 klo 20:13  
+
0
^OT: teistä oli juttu uusimmassa Koiramme-lehdessä. Oli hyvä! :peukku:

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28191
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545692
Uudet käyttäjät tänään6
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 20:00)