Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Lauantaina, 10.04.2010 klo 22:08

Belgianpaimenkoirat

Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 36

Annie

Annie
Viestimäärä: 30

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 17.03.2011 klo 15:03  
+
0
Pentue vaihtui toiseen, mutta belgi on tulossa! Ihan kotiin asti saan sen huhtikuun lopulla. Varausmaksut on jo makseltu joten ehkät on nyt listitty lauseista. :wink:

Jännittää kuinka sisäsiisteys rumba ja muut sujuvat, edellisestä on jo sen verran aikaa että aika on kullannut muistot ja tuntuu ettei se vaikeaa ollut!

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 17.03.2011 klo 16:15  
+
0
Jee, onnea pentusesta! :peukku: Äkkiä sit heti kuvia kun pentu kotiutuu, eiks vaan?

Meillä onkin Sisun kanssa jännät paikat. Tuttu kasvattaja tulee kuuden aikaan hakemaan, ja reissu kohti Liettuaa ja voittajanäyttelyä voi alkaa. Takas ollaan maanantaina. Vähän harmittaa kun sattui tuomarimuutos, ja se tuomari mikä edellisen tilalle on vaihtunut ei vissiin oikein tykkää Sisun tyyppisistä. :/ No, saapa nähdä kuinka käy. Ja matkailu avartaa anyway. :hymy:

Annie

Annie
Viestimäärä: 30

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Perjantaina, 18.03.2011 klo 19:42  
+
0
Kiitos, kiitos! Joo pitää päivitellä kuvaa sitten :nauru:

Toivottavasti reissu on tuottoisa! Kuulostaa ainakin hauskalta matkalta jos ei muuta. :hymy:

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 19.03.2011 klo 12:40  
+
0
Onnea Annielle pennusta!

Tuli mieleen, että paljoko teidän muiden koirat syö päivässä? :mietiskel: Siis nappulaa?
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 20.03.2011 klo 17:02  
+
0
No jopas olikin hellyyttäviä 9 viikkoisia pentusia. Olisin ehkä sittenkin voinut yhden laittaa taskuun.. :love::nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 19:11  
+
0
Ehkä nyt uskaltaisin ilmottautua tälle palstalle, sillä olenhan tätä seurannut jo jonkin aikaa, jännitettykin on Redin puolesta.

Mutta siis, minkä ikäisinä olette ottaneet ensimmäisen belginne? En itse ole vielä 18 täyttänyt ja kuulen paljon kommenttia, että älä nyt belgiä ota, palat ihan loppuun. Harrastuskoira olisi suunniteilla eli siis ainankin jälkeä, tokoa, agilitya. :)



Iceberg

Iceberg
Viestimäärä: 60

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 19:23  
+
0
Zara;
meille ensimmäinen belgi tuli minun ollessani 9-10 vuotta. Tuolla aiemmin jo kerroinkin kuinka Ami- nartulle kävi, katosi tuhkana tuuleen omalta pihalta :suru:
Muistan kyllä kaikki ne tuhot mitä se belgi teki, söi itsensä läpi kylpyhuoneen ovesta yms. Ja kuulemma isäni oli sitä mieltä että koira olis pitäny lopettaa jo useampaan otteeseen :heristel:
Onneksi paransi tapansa vaikka katosikin..

Itselleni tuo nykyinen belgi tuli pari kk sen jälkeen kun 18 v täytin. Koira se on siinä missä muutkin koirat, tarvitsee vain enemmän aktiviteettiä ja johdonmukaista toimintaa entä "sohvarodut" :peukku:
~Anything’s possible when you speak from the heart~

Dordilla Iceberg
Distant Venus z Kovárvy

www.belgit.palvelee.fi

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 21.03.2011 klo 19:53  
+
0
^
Tuosta belgien halusta remontoida kämppää on kuulutu monelta tutulta. :nauru:
Mutta toisaalta taas samat tutut ovat kironneet, että pentuaika on mitä hirveintä tuon tuohoamis vimman takia, yksi koira oli syönyt yksinolo aikana koko sohvan :eek:

Mutta eiköhän siitäki sitten selvitä :wink:

Miten voidaan koira viedä toisen pihalta!



(Viestiä on muokattu maanantaina, 21.03.2011 klo 19:59)

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 09:12  
+
0
Liettuasta palauduttu! Sisu molempina päivinä avo eh3, mutta Piian Minillä hiukan tuottoisampi viikonloppu: BOB CAC CACIB LT CH LTW-11, C.I.E. ja sunnuntaina hienosti vielä BIG3. Minin pennuista kaksi mukanaollutta molemmat LTJW-11. Tosi mukava reissu takana! :)


Muoks. piti vielä kommentoida tuohon ikäasiaan. Mulle tuli eka belgi, kun olin 19-vuotias. Enää mulla ei ko. koiraa ole. Enemmän kuin omistajan ikä, mun mielestä tässä asiassa merkitsee muut seikat, kuten se, minkälaisesta yhdistelmästä koira on, pentu vai aikuinen, uros vai narttu, oma koirakokemus / kokemus belgeistä jne. 18-vuotiaan eka belgi voi olla nappivalinta tai sitten ei, mutta vähiten siihen omistajan ikä vaikuttaa. Nuorikin omistaja voi olla taitava ja tietää kaikenlaista koirista, belgeistä ja kouluttamisesta jne jne. Toisaalta mulla oli 19-vuotiaana vielä aika naiiveja harhaluuloja omista taidoistani, kantapään kautta tullut opittua aika monta asiaa..
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.03.2011 klo 09:17)

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 10:47  
+
0
Kopsaan tän tuolta aiemmilta sivuilta:

dronttiedward kirjoitti:

Furi tuli meille kun olin 14-vuotias ja on ensimmäinen koirani, eli just semmonen kauhuyhdistelmä :-D Onnistuin saamaan suhteellisen helpon tapauksen, ja vaikka olin niin nuori ku koira tuli, niin saan kyllä ylpeenä sanoa että oon onnistunut kasvattamaan ihan hemmetin upeen koiran :-)

Olihan meilläkin vaikka mitä ongelmia, esimerkiks se että joskus murkkuikäisenä Furi vapaana ollessaan lähti juoksemaan jonkun vastaantulevan luo, jos se semmosen lenkillä näki. Toi oli varmaan suurin ongelma, mutta se saatiin nopeesti kuriin ja nykyään tuota saa pitää irti ihan missä vaan ja koska vaan ilman mitään ongelmia.

En edes tiedä, miten sain aikaseksi noin hienon koiran vaikka tein varmasti vaikka millä mitalla virheitä. Mitään johtajuusongelmia meillä ei oo ikinä ollut, itse asiassa se oon meidän perheestä minä, jota tuo koira ei uskalla koskaan koetella :-D

Furi on ollut ihan maailman paras ensimmäisenä koirana. Toimii ku ajatus.



Ai niin, en oo palanut loppuun näiden 5 vuoden aikana :nauru: Meillä Furi ei oo edes tuhonnut paljoa, pentuaikana se tais nakerrella paria kirjastonkirjaa mun laatikon kahvaa, siinä ne tais sit olla. Tosin katuharjat se nakertelee vieläkin ihan röpelöisiksi, Furin mielestä on niin hirveeeeeen kivaa kannella harjoja ulkona ympäriinsä ja siinä samalla vähä narskutella... :roll::nauru:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.03.2011 klo 10:49)

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 22.03.2011 klo 15:30  
+
0

Sinji kirjoitti:

Liettuasta palauduttu! Sisu molempina päivinä avo eh3, mutta Piian Minillä hiukan tuottoisampi viikonloppu: BOB CAC CACIB LT CH LTW-11, C.I.E. ja sunnuntaina hienosti vielä BIG3. Minin pennuista kaksi mukanaollutta molemmat LTJW-11. Tosi mukava reissu takana! :)


Muoks. piti vielä kommentoida tuohon ikäasiaan. Mulle tuli eka belgi, kun olin 19-vuotias. Enää mulla ei ko. koiraa ole. Enemmän kuin omistajan ikä, mun mielestä tässä asiassa merkitsee muut seikat, kuten se, minkälaisesta yhdistelmästä koira on, pentu vai aikuinen, uros vai narttu, oma koirakokemus / kokemus belgeistä jne. 18-vuotiaan eka belgi voi olla nappivalinta tai sitten ei, mutta vähiten siihen omistajan ikä vaikuttaa. Nuorikin omistaja voi olla taitava ja tietää kaikenlaista koirista, belgeistä ja kouluttamisesta jne jne. Toisaalta mulla oli 19-vuotiaana vielä aika naiiveja harhaluuloja omista taidoistani, kantapään kautta tullut opittua aika monta asiaa..






Olen samaa mieltä kanssasi ja hyvä että joku muu kuin minä, näkee asian näin. Asiaan vaikuttaa niin paljon muukin kuin se ikä ja halusin vähän katsoa että en voi olla ainut, joka olisi nuorena belgiä ottamassa :)

Ja onnea saavutuksista!


muoks. kirjotusvirheitä



(Viestiä on muokattu tiistaina, 22.03.2011 klo 15:31)

susu

susu
Viestimäärä: 49

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 23.03.2011 klo 23:44  
+
0
Mä kommentoin kans tota ikäasiaa. Itse olin 15 kun mulle eka belgi tuli, ei oo koskaan ollu mitään ongelmia. :)

Meillä on kyllä sitten tuhottu kaikkien muittenkin edestä! Aktiviteettia ollut koirilla aina paljon, silti on syötävä KAIKKI mahdollinen, kaukosäätimistä kenkien kautta tapettien repimiseen.. Onneksi se iän myötä rauhottuu :wink:
3 x tervu, 1 x hoffi.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 23.03.2011 klo 23:46)

Frosty

Frosty
Viestimäärä: 956

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 24.03.2011 klo 14:56  
+
0

susu kirjoitti:

Mä kommentoin kans tota ikäasiaa. Itse olin 15 kun mulle eka belgi tuli, ei oo koskaan ollu mitään ongelmia. :)

Meillä on kyllä sitten tuhottu kaikkien muittenkin edestä! Aktiviteettia ollut koirilla aina paljon, silti on syötävä KAIKKI mahdollinen, kaukosäätimistä kenkien kautta tapettien repimiseen.. Onneksi se iän myötä rauhottuu :wink:



Hui! Itselle on tulossa ensimmäinen belgi mahdollisesti kesällä, ja kyllä pelottaa se, että koira innostuu tuhoamaan paikkoja. Minä kun kuitenkin olen myös aika tarkka siitä, että koti on puhdas, kivasti sisustettu yms. Niin sitten koira tekeeki omia sisustusratkaisuja! :D No, sen näkee sitten..!

Olen uusi palstalla, joten hei hei hei ja hei kaikille! :) :heiluti:
SLK N Sani -03
SPK N Ansa -10

Zara

Zara
Viestimäärä: 242

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Torstaina, 24.03.2011 klo 19:11  
+
0
Kiitos kaikille ikäasiaan vastanneille! Meidän tilanteessa asiaa kuitenkin helpottaa se, että asun vielä ainankin muutamanvuoden kotona niin, koiraa lenkittäisi, leikittäisi yms. muutkin kuin minä. Enkä muutenkaan, mitä nyt olen belgien kanssa touhunnut, ole uskonut väitteeseen että palaisin loppuun. Vaikka todella aktiivisia paimenkoiria ovatkin.



marrja

marrja
Viestimäärä: 81

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 29.03.2011 klo 10:46  
+
0
http://mechelaar.blogspot.com/

Mainostan meidän blogia! Muitten belgien blogit ovat enemmän kuin tervetulleita listalle ja meitäkin saa linkitellä, jos katsoo tän tarpeeksi kiinnostavaksi (vaikka kaks merkintää onkin vasta tullut....)!

susu

susu
Viestimäärä: 49

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Keskiviikkona, 30.03.2011 klo 21:07  
+
0

Frosty kirjoitti:

[quote=susu]Mä kommentoin kans tota ikäasiaa. Itse olin 15 kun mulle eka belgi tuli, ei oo koskaan ollu mitään ongelmia. :)

Meillä on kyllä sitten tuhottu kaikkien muittenkin edestä! Aktiviteettia ollut koirilla aina paljon, silti on syötävä KAIKKI mahdollinen, kaukosäätimistä kenkien kautta tapettien repimiseen.. Onneksi se iän myötä rauhottuu :wink:



Hui! Itselle on tulossa ensimmäinen belgi mahdollisesti kesällä, ja kyllä pelottaa se, että koira innostuu tuhoamaan paikkoja. Minä kun kuitenkin olen myös aika tarkka siitä, että koti on puhdas, kivasti sisustettu yms. Niin sitten koira tekeeki omia sisustusratkaisuja! :D No, sen näkee sitten..!

Olen uusi palstalla, joten hei hei hei ja hei kaikille! :) :heiluti:[/quote]

Kyllä se siitä rauhottuu iän myötä :wink:
3 x tervu, 1 x hoffi.

emppu97

emppu97
Viestimäärä: 278

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Lauantaina, 02.04.2011 klo 12:35  
+
0
Heippa!

Minulla ei belgiä ole mutta kiinnostus olisi kova tätä rotua kohtaan!
Tulevaisuudessa voisikin miettiä kun sen oman koiran sitten hankin:hymy:
Paljonko eri muunnokset mahtavat erota toisistaan luonteensa puolesta?
Voi olla että tuolla aikaisemmin asiasta on jo puhuttu, mutta nyt en heti ehtinyt kaikkea selata:viheltel: Joku päivä voisin katsoa sivut läpi jos kerkeäisin:wink:

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:39  
+
0
Mulla menee nin järki ton rakin kans, raivostuttava nirsoilija. :mad: MIKÄÄN kaupan "tavalllinen luu" ei kelpaa, eikä oikeitakaan luita saa pitkään aikaan. :roll:
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 03.04.2011 klo 15:40)

susu

susu
Viestimäärä: 49

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Maanantaina, 04.04.2011 klo 09:21  
+
0

dronttiedward kirjoitti:

Mulla menee nin järki ton rakin kans, raivostuttava nirsoilija. :mad: MIKÄÄN kaupan "tavalllinen luu" ei kelpaa, eikä oikeitakaan luita saa pitkään aikaan. :roll:



Meillä loppus Pinkin ruoka eilen illalla, tänään saan ostettua vasta uutta. Ajattelin, että kyllä se nyt yhden aamun voi Barbin ruokaa syödä.. Laitoin aamulla ruoan kuppiin ja annoin Pinksulle, neiti vaan kattos kuppiin "sä et voi olla tosissas, mä en tota syö". Ärsyttävää.. Olkoot syömättä sitte! Ei meilläkään noi kaupan luut kelpaa, pahoja kuulemma :roll:
3 x tervu, 1 x hoffi.

Sinji

Sinji
Viestimäärä: 572

VS: BELGIANPAIMENKOIRAT - Tiistaina, 05.04.2011 klo 11:58  
+
0
Ei meilläkään kaupan luita oikein harrasteta. Kaupan luista kelpaa vaan rustoluut ym. oikeat luut. Rouhetikkuja tai puristerullia on ihan turha antaa, jäävät koskemattomina pyörimään lattioille. Mutta joka säännössä on poikkeus: kaupan "luista" Sisu tykkää Dentasticksistä ja Jumbonesta.

  Siirry sivulle: 1 ... 11 12 13 ... 36
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28212
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6341
Viestejä yhteensä545735
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265871
(Tilastot päivitetty viimeksi 05.05.2024 klo 09:30)