Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Maanantaina, 10.10.2011 klo 15:40

Bordercollie - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 36 37 38

Verde

Verde
Viestimäärä: 240

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Tiistaina, 08.03.2016 klo 14:39  
+
0
Voi itku kun tää on tämmöstä yksinkeskustelua, mutta laitanpa silti kuvan meidän sydänlapsesta :love:

Paimensukuinen lapinkoira n. Utu 04/11
Paimensukuinen lapinkoira u. Kuru 03/13
Sekatyöläinen bordercollie n. Aura 02/16

Arabialainen täysiverinen o. Ezon 06/09

Pienille ei saa olla pahoja. Isoja ei ole olemassakaan.

Mandi1

Mandi1
Viestimäärä: 98

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 17.03.2016 klo 17:54  
+
0
Onnea ihanasta pennusta verde! Hän on syötävän suloinen!
3 x bcn

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Keskiviikkona, 01.06.2016 klo 18:30  
+
0
Kovasti onnea pennusta!

Oma pikkuinen täyttää huomenna kuusi kokonaista vuotta! En voi käsittää, mihin tämä aika on mennyt.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Onnini15

Onnini15
Viestimäärä: 1

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 30.06.2016 klo 14:55  
+
0
Heippa kaikki!
En ole varma saanko tähän keskusteluun hypätä käyttäytymysasioilla, mutta sanokaa jos olen väärällä foorumilla :) Kaipaisin hieman apuanne 9 kk bc poitsuni kanssa. Poika on nimittäin aivan vallaton tättähäärä, enkä monista yrityksistäni huolimatta ole onnistunut opettamaan poitsua rauhoittumaan. Hieman ensin arjestamme, eli käymme päivittäin kaksi pitkää lenkkiä ja pari lyhyempää pissatuslenkkiä. Lenkit käydään joko remmilenkkeinä tai metsässä vapaana. Ja aivojumppaa tottakai päivittäin. Näihin toki leikkisessiot päälle. Poika on silmätulehdusta lukuunottamatta terve ja eittämättä fiksu. Oppii ja keskittyy hienosti tekemiseen, kun sitä tarjotaan. Mutta, kun se tarjottu ohjelma loppuu, alkaa ravi. Poitsu rauhoittuu oikein hienosti itse pötkölleen, jos sen kanssa on yksin kotona. Mutta, taloudessamme asuu kuitenkin kaksi ihmistä, ja kun toinenkin tulee kotiin, poika näyttää siltä että se saisi kohtauksen. Se ravaa ja hyppii kirjaimellisesti seinille, varsinkin jos kumpikin meistä erehtyy istahtamaan yhtäaikaa sohvalle. Toisinaan poika rauhoittuu suhteellisen nopeasti koiraportin taakse omalle paikalleen, joskus voi mennä vielä pitkäänkin ennenkuin vinkuminen loppuu. Kun poitsu on rauhoittunut ja sen päästää portin takaa, sama ralli jatkuu. Portin taa laittamalla en ole siis saanut rauhoittumaan. Erään kouluttajan vinkistä kokeilin sellaista, että esimerkiksi tv:tä katsellessa ottaa koiran talutushihnaan viereen. Ok, siihen se rauhoittui kuten portin taakse, mutta kun remmin irroitti, alkoi ravi. Olisin oikein kiitollinen, jos saisin teiltä joitain vinkkejä tähän hieman hermoja raapivaan asiaan :)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Perjantaina, 01.07.2016 klo 14:01  
+
0
^Heippa :heiluti:
Jos tähän keskusteluun ei nyt ihan äkkiä vastaajia eksy, niin huomasithan että koirat.comista löytyy koulutus- ja käyttäytyminen -palsta, jossa saattaisi olla aiheesta jo keskustelua?
Tässä linkki palstalle
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.07.2016 klo 15:04)

ajahka

ajahka
Viestimäärä: 15

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 25.03.2017 klo 20:58  
+
0
Heipskukkuu! :) Olen lukenut ristiriitaista tietoa bc:n soveltuvuudesta kerrostaloon. Toimiiko koira myös kerrostalossa/kaupungissa? Olisiko tällöin hyvä mahdollistaa irrallaan juokseminen jossain metsässä/pellolla/tmv viikottain?

(Tiivistetysti; olen siis hankkimassa avomieheni kanssa koiraa, asumme kaupunkialueella kerrostalossa 3h+k. Ulkoilua olisi tarjolla 1-2 pitkää lenkkiä + pissalenkit 2-3 krt/pvä. Mahdollisuus "temuta" omakotitalon pihassa vanhempieni luona harvemmin. Haluaisin myös aivojumpata koiraa päivittäin ja opetella kaikenlaista "jännää". :) )
Tuleeko bc:lle turhaa stressiä/tm kerrostaloasunnosta?
Korpimetsän kuiskinnasta, maasta mustien muistojen
pimeydestä pihkaisesta, tuoksusta tunturin tuulen
löysin sinut ja vapauden.


9.3.2017 ??

Bcpupu

Bcpupu
Viestimäärä: 1

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Torstaina, 25.05.2017 klo 16:23  
+
0
Heippa Kaikille!

Olen uusi palstalainen ja bordercollie ollut jo monta vuotta unelmana. Edellinen sekarotuinen koirani, joka oli bortsumix vein niin totaalisesti sydämeni ja hän oli kyllä ulkonäöllisesti ja luonteeltaan ihan bortsu. :) Nyt olemme menossa katsomaan mahdollista pentua. Kuinka tärkeänä pidätte, että kasvattaja on listautunut sbcak:n?

Toivonkin, että kasvattajiin enemmät perehtyneet voisivat laittaa minulle yksityisviestiä, jos jaksatte auttaa. Kiitos etukäteen!
(Viestiä on muokattu torstaina, 25.05.2017 klo 21:37)

belgilö

belgilö
Viestimäärä: 494

VS: BORDERCOLLIE - OSA 2 - Lauantaina, 09.09.2017 klo 09:41  
+
0
^
^
Kyllä mun mielestä bc voi asua myös kerrostalossa kunhan pääsee juoksemaan vapaanakin usein, mielellään päivittäin. Pelkillä hihnalenkeillä liikunnan tarve ei täyty. Aivojumppa ja tehtävien/temppujen opettelu on bclle tärkeää liikunnan ohella.
Suosittelen jonkun harrastuksen/harrastuksien aloittamisen pennun kanssa.

Omia kuulumisia:
Ei olekkaan tullut tällä palstalla pyörittyä aikoihin joten viimeisen jälkeen on kaikenlaista tapahtunut. Nykyään mulla on 2 kpl bordercollieita tervun lisäksi joten kiireitä on pidellyt.
Bortsupojat on nyt jo 3- ja 4-vuotiaita ja tervu on 8,5v.

Kaikki harrastaa agilityä 3-luokassa ja lisäksi tokoillaan. Nuorempi bc suoritti myös tänä kesänä vesipelastuksen SOVEn.

  Siirry sivulle: 1 ... 36 37 38
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään3
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 26.04.2024 klo 10:15)