Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 15:41

Cockerspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 22 23 24 ... 28

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 20.03.2013 klo 19:44  
+
0
Juu kuulin myös näitä kauhutarinoita siitä kuinka cockerspanielit oksentaa usen. Kiva kuulla, että ei mene maha helposti sekaisin. Eivät taida olla muutenkaan mitään hienohelmoja ruuan suhteen :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 21.03.2013 klo 00:04  
+
0
Mä olen vaihtanut tuon ruuan välillä ihan lennosta raasta nappuloihin ja nappuloista raakaan, eikä ole kertaakaan mennyt siitä sekaisin. Kerran ollut puolentoista vuoden aikana vatsa sekaisin, johtui täysin sopimattomasta ja ilmeisesti pilaantuneesta nappulasta.
Meillä tuo on aika ronkeli ruoan suhteen, siis mun muihin koiriin verrattuna (jotka vetävät vaikka pikkukiviä). Syö kyllä mutta jos on esim jotain "pahaa" nappulaa niin menee ikä ja terveys kun se niitä rouskuttelee. Raaka uppoaa aina salamana. Huomaa myös tuon pienen skeptisyyden siinä, jos antaa jotain tähteitä. Ensin tutkitaan, haistellaan ja nuolaistaan ja sitten vasta syödään :) ja tuo on siis kasvanut "laumassa" jossa olisi heti muita ottajia tähteille. Tuo ei vaan ole niin ahne. Motivoituu kyllä ruoasta, mutta paremmin syttyy lelusta.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 21.03.2013 klo 17:17  
+
0
Kiitos vastauksesta raggetti
Kuinka hyvin sopii tuo cockerspanieli opiskelijan arkeen? Onko omia kokemuksia?
Laittakaahan vähän kuvia ja kuulumisia turreistanne :hymy: Kiinnostaa tietää miten teillä menee :wink:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

Iiris

Iiris
Viestimäärä: 95

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 21.03.2013 klo 21:22  
+
0
Raggetti: Meillä nuo juoksuvälit vaihtelee, minimissään on ollut 8kk ja pisimmillään 11kk. Ylipäänsä juoksut olleet tosi vaivattomat, ne tulee ja ne menee, eikä oikeestaan koiran käytöksessä näy mitään muutosta.

Themaara: Cockerithan on yleensä varsin ahneita, eli ruokinnan kanssa harvemmalla on ongelmia. Meillä poikkeuksena on ollut sen verran ongelmaa, että anaalirauhaset tuppaa tukkeutumaan monesta ruuasta, mutta maha ei ole oikeastaan koskaan ollut sekaisin. Oksentelua on ajoittain, johtuen siitä että koira ahnehtii oikeita luita ja toisinaan nielaisee liian isoja paloja, jotka sitten tulee yöllä, kun maha muuten on tyhjä, ulos yläkautta... Ripulia/ normaalin ruuan takia oksentelua ei oo ollut kertaakaan. Ruuantähteitä varmastikin siis voit syöttää, mutta ota huomioon se, että cockeri on pieni koira ja lihoo todella, todella herkästi.. meillä tuo narttu syö kuivanappulaa noin 2,5dl/pv, eli varsin vähän verrattuna isompiin koiriin, eikä tuohon määrään paljoa herkkuja mahdu :hymy:

Pentukarvan nyppimisestä: Karva nypitään kun se on kypsää, eli silloin kun sitä alkaa irrota esim. harjatessa ja pyörii nurkissa tai kun kevyesti nyppäisemällä saat hyvin karvan irti. Yleensä se kypsyy, väristä riippuen, 7kk-1,5v välillä. Karva nypitään pääasiassa selän, kylkien ja reisien alueelta, joissain tapauksissa myös päästä. Yleensä parilla trimmikerralla nyppiminen riittää, sen jälkeen karvan pitäisi kasvaa pääasiassa suorana ja siistinä koiran loppuikä. Pentuvilla on todella pörheää höttöä, eli siitä kyllä näkee mikä on nypittyä ja mistä pitää vielä nyppiä että kiiltävä ja koiran myötäinen karva tulee esille. Muut alueet trimmataan erilaisilla saksilla ja trimmikoneella siistimällä. Tähän hommaan kannattaa ehdottomasti hankkia tekijäksi kasvattaja tai muu kokenut cockerin trimmaaja, eläinkaupoissa harvemmin osataan vaikka niin ehkä väitetäänkin.

Mulla on kokemusta tuosta opiskelijan arkielämästäkin cockerin kanssa. Hankin ensimmäisen oman cockerini juurikin sinä kesänä kun aloitin opiskelut yliopistolla. Pentuaikana cockeri tarvitsee paljon peruskoulutusta ja touhuilua ja yksinoloon se pitää totuttaa hyvin heti kun pentu on kotiutunut, ettei siitä tule eroahdistunutta p*rskärpästä.. Kaikenkaikkiaan cockeri tarttee paljon huomiota ja tekemistä, se haluaa olla ja tehdä ihmisten kanssa. Mikäli tämä passaa omiin ajatuksiin, ei varmasti ole mitään ongelmaa ottaa cockeria opiskeluaikanakaan :hymy: Itse en kuitenkaan ainakaan raaski enää pitkän työpäivän jälkeen lähteä ja jättää koiraa uudelleen yksin, vaikka se aina hyvin onkin pärjäillyt. Eli jos olet kova bilettämään aina ilta- ja yömyöhään ja haluat nauttia sen tyyppisestä opiskelijaelämästä, voisi olla parempi siirtää cockerin hankinta vähän myöhemmälle ajankohdalle :wink:

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 21.03.2013 klo 22:04  
+
0
Kiitos kattavasta vastauksesta Iiris
En ole biletyyppiä :hymy: Ennemminkin porukka tulee minun luokseni illanistujaisiin :hymy:
Tulee varmaan aikamoinen sokki tuosta ruokamäärästä kun oma bokseri syö sen n. 6 dl päivässä nappuloita :nauru:
Mulle voi myös laittaa yksärillä suosituksia/varoituksia kenneleistä pääkaupunkiseudulla ja muutenkin Etelä-Suomesta. Tulee vietettyä aika paljon aikaa eri kenneleiden sivustoilla, mutta vielä en oli päättänyt mistä sitä koiraa voisi lähteä hankkimaan.
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 22.03.2013 klo 09:05  
+
0
Kyllä minäkin uskoisin että cockeri menee hyvin opiskeluaikanakin, kyseessä on kuitenkin hyvin sopeutuva ja sosiaalinen rotu. Muistaa tosiaan vaan sen että koira oikeasti kaipaa sitä seuraa ja tekemistä, mutta ainakin kun itse opiskelin ja hankin koiran niin otin sen useimmiten mukaan jos oli vaan sellainen tapahtuma mihin pystyi ottamaan. Kannattaa myös vähän miettiä sitä budjettia etukäteen, vaikka cockeria on pieni koira ja esim syö vähän on sitten muita kuluja mitä suurilla sileäkarvaisilla roduilla ei ole, niin kuin esim turkinhoitovälineet ja trimmi.itsellä kun on aina ollut isoja sileäkarvaisia koiria niin tuli hieman yllätyksenä miten paljon rahaa saakaan menemään oikeasti hyvälaatuisiin trimmausvehkeisiin.
Niin ja eläinkauppoihin ei kannata viedä trimmattavaksi, vaikka sanoisivatkin että taitavat cockerin trimmin. Yleensä tuloksena on täysin kaljuksi ajeltu koira. Cockerspanielit ry- sivulla on trimmilista, aika kattavasti ympäri maata löytyy osaavia trimmaajia.

Tuohon ruoka-asiaan vielä: Yleensä cockerit vissiin on ahneita possuja ja selviävät olemattomalla ruoka-annoskella, mutta meillä ollaan vielä aikalailla vastakohta tuohon väittämään. Meillä on ongelmana ollut enemmänkin se, että miten saan tarpeaksi tujua ruokaa tuolle. Päädyin raakaruokintaan koska tuolla ei vaan riittänyt kiinnostus nappuloiden narskutteluun, kun niitä joutui syöttämään niin paljon. Tuo syö saman verran kun meidän labbis, joka tosin taasen on hyvinkin pieniruokainen. Raakaa menee n. 300-400g lihaa + 100g kasviksia päivässä, nappulaa menee n. 6 dl jos annan pelkästään nappulaa.
En tiedä jos ikä vaikuttaa tuohon ruoka-annoksen määrään, muistelisin että labbiskin söi kun hevonen kahden vuoden ikään asti ja sitten rupesi tasoittumaan tuo energian tarve. Kyllähän tuo liikkuu ja pyörii kuin väkkärä, ja varsinkin nyt talvella kun päivittäin juoksee hangessa, lumikenkäillään ja hiihdetään niin menee sitä energiaa. Ehkä tuo sitten vanhetessaan tasoittuu :)
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 22.03.2013 klo 15:55  
+
0
^Itsekin mainasin aloittaa raakaruokinnan tai ainakin 50/50 linjan, kun pakastin ei kuitenkaan ole niin suuri :) Jotenkin se vaikuttaa monelle cockerille sopivan hyvin. Lisäksi kennelissä, jota olen tarkkaillut, syötetään jo kai pennuille raakaruokaa joten sillä linjalla olisi hyvä jatkaa.
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 22.03.2013 klo 19:06  
+
0
Kasvattajalta voi kanssa kysellä trimmaajavinkkejä. Usein kavattajat tietää cockeri-ihmisiä eri kaupungeista ja saa nopeastikin tietoon hyviä trimmaajia, vaikkei heti tietoa olisikaan, kunhan selvittelevät hetken. Meillä oli Hämeenlinnassa asuessa se hyvä puoli, että kasvattajan ns. pentudiiliin kuuluu elinikäiset, ilmaiset trimmaukset ja matkaa ei ollut kuin 50km suuntaansa. Siinä sai sitten vaihdella kuulumiset ja näki Jedin sukulaisia samalla, kun kasvattaja trimmasi koiran.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

themaara

themaara
Viestimäärä: 259

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 23.03.2013 klo 15:31  
+
0
Se olisikin ihanteellinen tilanne, jos voisi viedä kasvattajalle trimmattavaksi. Koira näkisi tuttuja koiria ja ihmisiä ja kasvattajastakin olisi varmasti hauska tietää mitä koiralle kuuluu :hymy: Kun nyt olen kasvattajien sivuja lukenut niin aika moni sanoo että mielellään trimmaa omat kasvattinsa. Tosin opettelisin sen mielelläni myös itse :hymy:
Bokseri Cocoon's Galbea "Greta" 25.1.2004 - 6.11.2013

"Älä vingu, riittää kun tuuli vinkuu."
-Pikku Myy

Sininensankari

Sininensankari
Viestimäärä: 37

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 23.03.2013 klo 17:17  
+
0



meidän pieni on jo melkein 11-viikkoinen iso poika :)
(Viestiä on muokattu lauantaina, 23.03.2013 klo 17:18)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 23.03.2013 klo 17:44  
+
0
^ Ihanan värinen!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Iiris

Iiris
Viestimäärä: 95

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 24.03.2013 klo 09:58  
+
0
^^ Hienon näköinen kersa! Ja tosiaan, ihana vaalea väritys.. tykkään! :love:

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 04.04.2013 klo 19:34  
+
0
Harrastaako kukaan täällä cockerin kanssa agilitya? Millaisia koiria nää on siinä lajissa?:hymy:

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 01:09  
+
0
Me aksaillaan. Alkutalvella aloitettiin ja treenataan nyt I-luokkaa. Aksakoirana Jedi on tosi mahtava. Kilpaillaan medeissä,korkeutta Jedillä on 35,4cm, mutta nelikymppiset ei tuota mitään ongelmia. Vauhtisuorilla ollaan nostettu 45cm korkeuteen aidat. Jedi on äärettömän fiksu ja se kestää toistoja. Muutaman kerran jälkeen uusi asia hahmottuu ja mikään ei pelota. Ollaan saatu kaikilta kouluttajilta kehuja siitä miten hyvin pelataan yhteen. Toki samanlaista sulavuutta, kettteryyttä tai räjähtävää nopeutta Jediltä ei löydy kun vertaa vaikka mu sheltteihin, mutta ei cocerilla jalkoihin jää. Etenkään jos pääsee mineihin. Jedi tekee aksassa kaiken täysillä ja kestää painetta. Cockerimaisesti häntä heiluen kaiken aikaa. Jedillä ylipäänsäkin on korkea työmoraali lajissa kuin lajissa.

jedin putkirallia omatoimitreeneissä. Järkyttävää ohjaamista, mutta tossa näkyy hyvin miten cockeri menee radalla. Sen kanssa ehtii rauhassa hölkötellä pitkän putken ohi, kun taas sheltin kanssa saa oikeasti juosta minkä jaloistaan pääsee. Mutta hyvin noillakin on mahdolllisuus pärjätä. Jedin emokin on AVA.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 01:18)

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 09:20  
+
0
Vaikka nuo noutajat ovatkin kaikin puolin mainioita tapauksia, niin jostakin syystä spanielit ovat alkaneet salakavalasti kiinnostaa. Erityisesti käyttölinjainen cockerspanieli on vienyt mut ihan mennessään. Onko palstan cockeri-ihmisillä kokemusta näistä? Päälajihan meillä tulee varmasti olemaan agility, mutta rodunomaisia lajeja tullaan varmasti harrastamaan siinä sivussakin.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 12:07  
+
0
Kiivilintu: ihanaan menoa ja mitä vauhtiin tulee niin ihan kivastihan tuo menee. :nauru: Itsellä siis nyt näy-linjan labbis joten eipä minulla mikään tykki ole nytkään, tosin eipä sekään nyt ihan jalkoihin jää, sen verran energinen tapaus kyllä.

Meillä vastaan laittaa mies, kun sen mielestä coceri ei ole kivannäköinen koira!! :roll: Ihan kun sillä ulkonäöllä nyt hänelle olisi niin iso vaikutus, kun minähän sen koiran kanssa pääasiassa hääräisin.

Cockeria joskus miettinyt aiemmin, samoin kun enkku ja sprinkkua. Coceri voisi kokonsa puolesta olla hyvä kun lapsemme niin pienet vielä.

Eniten minua mietityttää se turkin hoito. Nyt kun labbistani tarvitsee sen kerran pari vuoteen pestä, useammin jos jossain ravassa pyörii. Ja harjaan pari kertaa vuodessa karvanlähdön aikaan.
Mitä vaaditaan ei näyttelycockerin turkin hoidolta? Siis jos pitää lyhyenä? Toki näyttelyyn jos meinaa muutamia kertoja osallistua niin toki sitten näyttelytrimmi. Osaako tuollaisen kotitrimmin tehdä kotona? Ja jos pitää lyhyenä niin kuinka usein turkki pitää ns. ajaa alas? Eli kuinka nopeasti kasvaa?
Lähteekö paljon karvaa?

Paljonko Cockerit maksaa?

Jos sais isännänpään käännettyä... :wink:

Muoks. Tulipahan kysymyksiä muuten!! :nauru:

No lisätään sitten vielä yksi eli jos joku tietää hyviä kasvattajia joilla pentuja esim. nyt luovutuksessa tai tulossa luovutukseen niin saa laittaa varmuudeksi vihia yv:nä, jos tuo mies vaikka lämpenisikin... Hän kun sanoo Cockeria mulkosilmäksi! :eitietoo: Mistä lie tuollaisen keksinyt ja mies kun ei ole niin perillä roduista niin se on tyyliin yhden kuvan joskus nähnyt riippaluomisesta cockerista ja se on sitten hänen päätelmänsä koko skaalasta! Ja roikkuuhan Lunallakin luomet, sen verrna löysähankainen on. :shifty:

(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 12:10)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 20:47  
+
0
Mullahan on aika hyvä vertauskohta suhun Lunatic kun mullakin on labbis ja cockeri :)
Mun mielestä tuon turkinhoidon oppi loppujen lopuksi aika helposti. Mulla siis ei ollut yhtään kokemusta trimmattavista roduista ennen tuota, ainoastaan hevosten klippaamisesta ja harjojen nyppimisestä ;)
Tuon turkinhoidon suhteen on mun mielestä tärkeintä säännöllisyys. Eli harjaaminen minimissään kerran viikkoon ja pesu kerran kuussa. Kotitrimmin oppii mun mielestä hyvinkin helposti, senhän voi tehdä ihan niin kuin itse tykkää. Eli vetää turkin alas koneella, tätä kannattaa kyllä miettiä moneen kertaan jos meinaa näyttelyssä käydä, tai sitten saksii vaan koristekarvat lyhyemäksi. Kotiturkin hoitoon et tarvitse oikeastaan muuta kuin teräskamman, mulla on sellainen missä on tiheämmät piikit yhdellä puolella ja harvat toisella, karstan, suorat yksipuoliset sakset, ohennussakset, tassusakset, laadukkaan shampoon ja hoitoaineen sekä ehkä takkujenselvittäjän. Trimmikone auttaa ja nopeuttaa trimmaamista mutta itse olen pärjännyt hyvin ilman, enkä nyt tiedä jos aijon sellaisen hankkia. Tietenkin jos meinaa pitää ihan lyhyeessä turkissa niin helpottaa huomattavasti hommaa.
En ihan pysty vastaamaan tuohon turkin alasajelemiseen ja miten se hoito sen jälkeen helpottuu, kun tuo oma on pitkässä turkissa. Tutulla on musta cockeri joka on lyhyessä turkissa, ja vetää ihan minimittaan noin 3-4viikon välein kesäisin ja talvella pidentää trimmausväliä noin 6 viikkoon.
Meillä ei juurikaan lähde karvaa kuin vaan harjauksen yhteydessä, voi olla että irtokarvoja lähtee enemmän jos turkki on lyhyeenä.

Hintapyynnöt taitaa liikkua siinä 1000-1100e tällä hetkellä.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 22:18  
+
0
Mä voin tulla kertomaan meidän lyhytturkkisen cockerin hoidosta. Jedi oli noin puolitoista, kun päätin vetästä turkin lyhyeksi ja päivääkään ei ole harmittanut! Ennen sai napsia (tai leikellä saksilla) keppejä, risuja ja käpyjä metsälenkin jälkeen irti karvoista, mutta nyt ei jää mikään kiinni. Kuivaaminen sadesäällä onnistuu paremmin ja ei jää lumipaakkuja kiinni talvella (Jedi näytti joka lenkin jälkeen tolta tai pahemmalta). Nyt riittää turkin hoidoksi kuolleiden karvojen nyhtäminen satunnaisesti furminaattorilla. Trimmaan itse kotona n. 1,5kk välein, mihin kuluu aikaa noin 2 tuntia. Tassut napsitaan saksilla, samoin häntää siistitään saksilla, mutta muuten trimmaan koneella. Korvissa oon pitänyt pitkää karvat ja avokin pyynnöstä jätän tukkaa Jedille, koska muuten siitä tulee kuulemma ruma (:nauru:).



Yllä olevassa kuvassa trimmistä on aikaa n. 4 viikkoa ja etenkin tassut on kamalan karvaiset jo. Itse jätän selän/niskan trimmaamatta kokonaan ja kyljet napsin myös saksilla. Takajaloista näkee hyvin, mistä on lähdetty vetämään koneella, kun alkaa pilkut. Ja niiden yläpuolella näkee furminoitavaa karvaa :nauru:

Mä sain sillon pennun ostajana neuvon, että mikäli haluan hakea ne pakko-H:t (että Jedi olisi voinut valioitua), niin turkkia ei saa vetää koneella lainkaan ennen kuin näyttelyura on takana. Ja miten muistelisin, että punaisilla cockereilla oli vielä joku erikoisjuttu...? Pitikö niitä nyppiä enemmän? Joku enemmän tietävä kertokoon lisää.

Tässä vielä linkkinä uudestaan parin sivun takainen kuva Jedistä lyhimmässä trimmissä, mitä sillä on ollut.

Ja sitten kaikille teille pentukuumeilijoille vähän vettä myllyyn (tuli selailtua blogin vanhoja kuvia...):



Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 22:24)

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 22:37  
+
0
Mitä olen ymmärtänyt niin voi aika turvallisin mielin vetää koneella mahan alusen ja jalat, mutta juuri selkään, niskaan ja päälakeen ei kannata koskea koneella jos ei halua hamppua turkin tilalle. Nämä alueet nypitään tai vedetään coat kingillä/furminaattorilla. Tosin tuo karvan kasvu on niin yksilöllistä noilla, että varmaksi ei voi sanoa miten konetus vaikuttaa turkin laatuun. Jos kuitenkin mielii näyttelyihin jossain vaiheessa kannattaisi ehkä vetää varman päälle ja vaan napsia koristekarvoja saksilla. Ja jos koristekarvat leikkaa pois, kannattaa varata melkein vuosi aikaa turkin palautumiselle ihan pitkäksi ja oikeaan trimmiin.
Mä en ole varma josko me mennään näyttelyihin ikinä, mieli tekis mutta kun tuon turkki ei vaan kasva pitkäksi tuolta vatsan seudulta. Epätoivoisesti yritän säästää ja vaalia tuon koristekarvoja, mutta tuntuu että ne vaan kuluu tuollaisiksi parin sentin mittaisiksi itsestään. En kuitenkaan raaski leikata noita loppuja koristekarvojakaan pois, vaikka turkinhoito helpottuisi huomattavasti sillä nyt tulevaa kurakautta ja kesää ajatellen. Jos kuitenkin käytäis nyt kesällä pari näyttelyä ja katsottaisiin sitten mitä tehdään. Hirveästi tekisi mieli mennä johonkin näyttämään tuota, mutta tuo turkki...
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: COCKERSPANIELIT - Perjantaina, 05.04.2013 klo 22:37  
+
0
.....
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.04.2013 klo 22:43)

  Siirry sivulle: 1 ... 22 23 24 ... 28
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28232
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6350
Viestejä yhteensä545775
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 15.05.2024 klo 07:00)