Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 15:41

Cockerspanielit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 28

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 13:44  
+
0
^ Mäkin olin valjaita miettinyt, mut sit pari tuttua cockerin omistajaa totesi mun valjas-aikeista kuullessaan että ei missään nimessä, takuttaa turkin pilalle... Mut täytynee kattoa sit turkin mukaan yms. yms., ainakin meidän pennun äidillä on melko lyhkänen turkki luonnostaan ja tosi sileä eli jos meidän neidille tulee sellanen, niin valjaat on varmaan hyvä ratkaisu!

Lähdetään justiinsa ajelee pentuja katsomaan! Tänään varmistuu, kuka meille tulee, jännittää niin järjettömästi!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 21:56  
+
0
Nytpä käytiin katsomassa pentuja ja meille tuleva pentu varmistui! Jedi näyttää nyt paria päivää vaille neliviikkoisena tältä (Jedi on vasemman puoleinen):



Lisää kuvia löytyy blogista!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 22:09  
+
0
^ Ihana löttönenmöttönen. On ne cockerinpennut vaan ylisuloisia. :love:
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 28.11.2010 klo 22:36  
+
0
^ Samaa mieltä. En millään olisi raaskinut jättää Jediä kasvamaan vielä muutamaksi viikoksi! :love:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 09.12.2010 klo 10:43  
+
0
voi, koiranpennut sulattaa aina sydämen :love: !!

Vielä noista valjaista, että varmasti takuttaa sellaista pitempää turkkia. Meidän uros sattuu olemaan harvinaisen lyhytturkkinen, joten sen kannalta passaa mainiosti sille. Ainut kohta, mihin saattaa muodostua takkuja valjaiden takia on lyhytturkkisimmallakin "kainalot", siitä kun alkaa se jalkojen pidempi karvoitus, niin siihen sitten on muodostunut pikkukökköjä tälläkin. Mutta kyllä siitäkin selviää harjaa näyttämällä :o)
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 09.12.2010 klo 12:14  
+
0
^ Pitää katsoa, että millainen turkki Jedille lähtee kasvamaan. Emolla on melkoisen lyhyt turkki, mutta isällä sitten taas pidempi, eli ei osaa yhtään sanoa... Kasvattaja laittaa kuitenkin aluksi mukaan pentupannat, eli sillä selvitään varmaan varsin hyvin alussa ja katsotaan sitten, että mitä hankitaan seuraavaksi.

13 yötä ja sitten meilläkin tassuttelee cockeri kotona! Jänskättää!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 09.12.2010 klo 23:26  
+
0
kiivilintu, teillähän alkaa olemaan odottelu lopuillaan. Mahtaa olla ihanaa ja jännittävää, pääsette tuoksuttelemaan pientä pentua ja rapsuttelemaan sen pentuvauvamassua.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 11.12.2010 klo 12:35  
+
0

Jaijah kirjoitti:

kiivilintu, teillähän alkaa olemaan odottelu lopuillaan. Mahtaa olla ihanaa ja jännittävää, pääsette tuoksuttelemaan pientä pentua ja rapsuttelemaan sen pentuvauvamassua.



Niinpä! Oon ihan innoissani täällä, menispä aika tosi nopeesti! Tosin ens viikosta aika alkaa menee tosi nopeesti, ku mul on valmistujaishässäkät ku koulu loppuu ja seuraavana päivänä siitä pentu sitten tuleekin :love:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Lunatic

Lunatic
Viestimäärä: 1375

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 12.12.2010 klo 21:45  
+
0
onko cockerien väreillä eroja turkeissa? Tuli vaan villiksistä mieleen, kun niillähän on eriväreissä eri turkki laatuja.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 07:20  
+
0
^ Useimmiten kirjavat cockerit tuntuvat olevan vähäturkkisempia kuin yksiväriset ja mustilla on taipumusta runsaaseen ja kihartuvaan karvaan, muista eroista en ole itse kuullut.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 13.12.2010 klo 13:24  
+
0
Ite oon huomannut, että valkoinen ja vaalea turkki on sileämpi ja pehmeämpi, kun taas tumma on vähän ns. "karheampi", vaikka ei toi taida tulla oikea sana sitä kuvaamaan... :mietiskel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Riina

Riina
Viestimäärä: 15

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 19.12.2010 klo 17:55  
+
0
Meidän Selman pentueessa näkyi ainakin jo silloin seitsenviikkoisina, että mustaturkkiset olivat huomattavasti tuuheampiturkkisia kuin kirjavat ja näin on edelleenkin. Myös muissa tutuissa Cockereissa olen havainnut saman. Yhdyn siis Jaijah:n kommenttiin.

Onko teille puhuttu Cockereissa piilevästä raivosyndroomasta? Minulle kouluttaja mainitsi siitä, kun Selmalle tulee toisinaan kummallisia hepulikohtauksia, joiden aikana se puree ja ärisee. Tiesin kyllä, että kyseistä sairautta esiintyy, mutta olen suhtautunut asiaan hieman skeptisesti, koska aiheesta liikkuu niin monenlaisia huhuja ja mielipiteitä. Mitäs sanotte asiaan? Pohdiskelen tässä, mistä erotan normaalit pentuhepulit ja raivosyndroomakohtaukset.
Cockerspanielinarttu Selma 7/2010

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 00:22  
+
0
Kolme yötä odotusta jäljellä! Äsken saatiin taas muutama kuva Jedistä sähköpostilla, tosin meno oli sen verran villiä, että kuvat ei kauhean onnistuneita ollut :nauru: Onneksi on täynnä touhua nää vikat päivät, niin menee aikakin nopeemmin eikä tuu istuttua kotona... Muuten olisin keskiviikkoon mennessä varmaan ihan sekasin, nytkään en oikeen tiedä miten päin olla.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 20.12.2010 klo 14:02  
+
0

Riina kirjoitti:

Onko teille puhuttu Cockereissa piilevästä raivosyndroomasta?


Ei, itse olen kyllä aiheesta jotain lukenut. Raivosyndroomahan on harvinainen ja itse asiassa usein ihmettelyn alla olevan käytöksen taustalla tuntuvat olevan aivan muut syyt, kuten herkkyys, pelko, epilepsia jne. eikä niinkään raivosyndroomaksi nimitetty oireyhtymä/häiriö.

Ladysplit's Cocker Spaniels kirjoitti:

Raivosyndroomalle tyypillisiä oireita ovat yhtäkkiset raivoisat hyökkäykset ilman syytä. Koira saattaa olla nukkumassa, ja siiten täysin varoittamatta hyökätä. Sen pupillit laajenevat ja silmät saattavat muuttaa väriään ja leimuta kohtauksen aikana. Koira ei vastaa mihinkään yrityksiin keskeyttää tilanne ja se on kohtauksen aikana täysin sekaisin.
Koira on pahimmallaan illalla, ei pidä kirkkaista valoista, yrittää piiloutua nurkkiin tai tuolien alle sekä hamstraa outoja tavaroita ja vahtii niitä.



Tässä vielä linkki Kennel Ladysplit'sin artikkeliosioon.

Muoks. Lisään vielä linkin Cockerspanielit ryn kysyttyjen kysymysten osioon, jossa aihetta on myös käsitelty.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 20.12.2010 klo 14:09)

Riina

Riina
Viestimäärä: 15

VS: COCKERSPANIELIT - Tiistaina, 21.12.2010 klo 10:05  
+
0
Lueskelinkin jo Cockerspanielit ry:n sivuilta ja olen kirjoistakin yrittänyt tietoa etsiä.

Ilmeisesti ns. raivosyndroomaa on kuitenkin eri vakavuusasteita? Eräässä kirjassa raivosyndrooma yhdistettiin voimakkaimmin dominanssiaggressiivisuuteen. Todella sekavaa... Taitaa tuo raivosyndrooma olla aika häilyvä käsite. Mutta ainakin tuon Ladysplit's:n jutun mukaan meidän Selmalla ei kyllä raivosyndroomaa olisi. Kyllä niille hepuleille aina löytää jonkin selityksen melko helposti ja hepuleita tulee silloin kun se on innoissaan ja haluaa huomiota.
Cockerspanielinarttu Selma 7/2010

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 23.12.2010 klo 17:55  
+
0
Eilen haettiin reipas pikkuneiti kotiin ja Jedihän kotiutuu ihan täysillä, tänään ne jo nukku ton nuorimman kissan kanssa vierekkäin sohvalla!





Pääosassa Jedi ja ne toiset.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 27.12.2010 klo 00:23  
+
0
Kiva kun höpötän täällä yksin, mutta joo, tulipa mieleen tällainen kysymys että miten cockereilla periytyy värit? Eli voiko pystyykö esim. tumma blue roan saamaan värillisen puolison kanssa punaisia, taneja, maksan värisiä tai mustia pentuja eli siis kokovärittyneitä? Vai tuleeko tumma väri niin vahvasti, että vain kaksi värillistä saavat värillisiä? Oon taas onnistunut kehittämään itselleni tällaista mietintää ja nyt häiritsee kun en tiedä... :nauru:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 27.12.2010 klo 10:00  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Kiva kun höpötän täällä yksin, mutta joo, tulipa mieleen tällainen kysymys että miten cockereilla periytyy värit? Eli voiko pystyykö esim. tumma blue roan saamaan värillisen puolison kanssa punaisia, taneja, maksan värisiä tai mustia pentuja eli siis kokovärittyneitä? Vai tuleeko tumma väri niin vahvasti, että vain kaksi värillistä saavat värillisiä? Oon taas onnistunut kehittämään itselleni tällaista mietintää ja nyt häiritsee kun en tiedä... :nauru:



Olen huvikseni joskus hieman perehtynyt värien periytymiseen, mutta harmikseni täytyy todeta, että juuri noiden roan-värien periytymistä ei tarkalleen tunneta (ellei sitten ihan viime aikona ole tullut uutta tietoa).

En oikein tiedä mitä tarkoitat "värillisellä", ilmeisesti kirjavaa? Pääsääntö kuitenkin on, että yksiväriset voivat saada myös kirjavia pentuja mikäli niillä on resessiivisenä (siis "piilossa") tarvittavat kirjavuusgeenit. Kirjavat saavat keskenään vain kirjavia pentuja.

Esim. täällä on aika hyvä selvitys koirien väreistä, tosin en tiedä onko se ihan ajantasalla.

Muoks. Piti vielä lisätä sellainen yllättävä huomio, että Jedi on ihqu :heiluti:
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.12.2010 klo 10:04)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 27.12.2010 klo 11:22  
+
0
Kiitos Jedin puolesta :nauru:

Lähinnä tarkoitin värillisellä kirjavaa tai muuta kuin mustaa/harmaata/blue roania, ilmaisin asian vähän huonosti. Tää mietintähän lähti siitä, että minkä värisiä pentuja Jedi voisi mahdollisesti saada esim. punaisen, tanin tai kirjavan uroksen kanssa. Tosin pentuja ei ole tiedossa, kunhan omaksi iloksemme mietittiin ja alkoi häiritsemään kun en ollut varma että millaisia voi tulla... :mietiskel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 09.01.2011 klo 20:02  
+
0
kiivilintu, joko olet tämän lueskellut läpi?

Minä en ole väriasioihin perehtynyt, enkä niistä pahemmin ymmärrä mutta ajattelin linkitellä jos vaikka et ole tuota sivua vielä löytänyt aiemmin...
Manu 6/2008
Morris 3/2013

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 28
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 01:00)