Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Sunnuntaina, 27.06.2010 klo 15:41

Cockerspanielit

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 28

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 11:36  
+
0
Riina, meidän poitsun ensimmäinen trimmaus meni aikoinaan yllättävän hyvin. Ajateltiin, että eihän tuo nyt paikallaan malta olla ja kuinkahan se pelkää pöydällä olemista ja trimmauskonetta jne. Lopulta kuitenkin trimmaaja kehui Manua rohkeaksi tapaukseksi, vaikka vähän villimpi onkin. Teillä on kuitenkin vielä aikaa siihen trimmaukseen, joten kovasti vain harjoittelette pennun kanssa ettei hampaita saa käytellä muualle kuin leluihin ja luihin. Aiotteko trimmata itse vai viettekö muualle trimmattavaksi?

Onnea tulevasta pennusta kiivilintu! Minä kannatan kyllä jonkin sortin vaatetuksen hankkimista varsinkin kovimmille pakkasille, esimerkiksi fleecepusakka tai mantteli olisi hyvä hankinta. Ota huomioon pieni kasvuvara, mutta muista että on mahdotonta hankkia pennulle sellainen asu joka mahtuisi päälle myös vanhemmalla iällä.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Riina

Riina
Viestimäärä: 15

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 12:15  
+
0

Jaijah kirjoitti:

Aiotteko trimmata itse vai viettekö muualle trimmattavaksi?



Tarkoitus on ainakin ensin alkuun käydä ammattilaisella trimmauttamassa, mutta suunnitelmissa on opetella myös itse tuo homma. En ole ajatellut viedä Selmaa näyttelyihin, joten ammattimainen jälki ei nyt aivan välttämätön ole.

Onko teidän Cockereilla esiintynyt rähisemistä? Meillä pentu rähisee melkoisen paljon, varsinkin silloin kun sitä kieltää tai yrittää ottaa syliin silloin kun se on vauhdissa.
Cockerspanielinarttu Selma 7/2010
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.11.2010 klo 12:16)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 14:02  
+
0
Sadevaatetta ollaan ajateltu ihan ehdottomasti hankkia, mutta toivonmukaan jouluna olisi jo sellaiset säät ettei ennen kevättä tarttisi hankkia... Sormet ristiin siis! Pitänee alkaa koiratutuilta kyselee, että jos jollain olisi myytävänä tarpeeton (ja suhteellisen oikean kokoinen) takki, kun ne on aika hyvän hintaisia kaupasta ostettuna :roll: Mut jos ei löydy, niin pakkohan sellaseen on sijoittaa, ettei pentuparka palele koko talvea.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 15:36  
+
0
^ Kannattaa tarkastella internetin koiratarvikekauppoja ja keskustelupalstojen kirpputori-osastoja, niin voi löytyä sopiva väliaikainen mantteli tms. pennulle ja vielä suhteellisen halvalla. Me aikoinaan tilattiin nettikaupasta pennulle takki, joka sitten olikin käytössä kaksi talvea. Nyt on hankittu sitten mantteli aikuisempaan malliin ja vähän kalliimmalla hinnalla.

Riina kirjoitti:

Onko teidän Cockereilla esiintynyt rähisemistä? Meillä pentu rähisee melkoisen paljon, varsinkin silloin kun sitä kieltää tai yrittää ottaa syliin silloin kun se on vauhdissa.

Ainoastaan leikkiessä toisten koirien kanssa ja silloinkin todella vain leikkimielellä, varsinaista rähinää ei ole koskaan ollut. Innostuneen rähisemisen saa koulutuksen avulla vähenemään ellei pois kokonaan. Koiranpennulle tulee opettaa ettei se saa rähinällä huomiota ja ettei rähinää hyväksytä. Olet varmaan käynytkin jo koulutuspuolella vinkkejä kyselemässä?
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 16:02  
+
0
Aloin tossa kyselee ja talvitakki saadaan ekaks kuukaudeksi lainaan kaverilta (ei varmaan sen pidempään mee päälle) ja sen jälkee sama kaveri lupautu ompelee takin meidän neidille :jjei: Hieno homma, niin ei tartte laittaa pennun takkii kovin hirveesti rahaa kiinni, ku jää kuitenki pieneks. Ku koira on aikuinen ni voi laittaa vähä enemmän rahaa, ku siitä ei ainakaan pitäis koiran kasvaa ulos!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 16:18  
+
0
^ Hieno juttu! Pennut kasvavat niin nopeastikin ettei sitä tahdo silloin varustukseen niin kuluttaa, meilläkin kävi aikoinaan tuuri ja löydettiin halvalla pentuajan takki nettikaupan alennuksesta. Tuolla tallessa se on sekin takki, jos joskus tulee uudestaan tarvetta. ;)
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Sunnuntaina, 21.11.2010 klo 16:33  
+
0
^ Joo, kannattaa kyllä säästää aina, koska eihän ne paljoa kaapissa tilaa vie ja sitten on ainakin valmiina uutta pentua varten :wink:

MUOKS. Millasia pantoja ootte cockereillanne käyttäny? Selasin tos justiinsa aikani kuluksi keskustelupalstoja ja siel painotettiin, että pannan pitää olla justiinsa sopiva, ettei koiran iho ja turkki kärsi siitä... Ei kuitenkaa ollu mitää ohjetta, että millanen. Itse oon harkinnut Hurtan pehmustettua pantaa, onkohan ihan ok...? :eitietoo:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 21.11.2010 klo 16:36)

Riina

Riina
Viestimäärä: 15

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 22.11.2010 klo 13:43  
+
0

Jaijah kirjoitti:

Olet varmaan käynytkin jo koulutuspuolella vinkkejä kyselemässä?


Kävin kyselemässä, mutta neuvoja tuli niin monenlaisia ja toisiaan poissulkevia, että rupesin jo kyseenalaistamaan kaiken :D Tilasin meille koirakouluttajan kotiin katsastamaan tilannetta. Ehkä saisin selkeät ohjeet rähinän vähentämiseen.

kiivilintu kirjoitti:

Millasia pantoja ootte cockereillanne käyttäny?


Meillä on lenkillä käytössä aina valjaat. Ollaan pärjätty jo melkoisen pitkään samoilla, koska säätövaraa on mukavasti. Pentu vetää sen verran toisinaan, että olen kokenut valjaat turvallisemmiksi. Toistaiseksi Selma on ollut sisällä ilman pantaa. Pannattomuus ikään kuin jäi päälle, kun Selma sai hilsepunkin niskaansa. Pitäisiköhän käyttää myös sisällä pantaa?
Cockerspanielinarttu Selma 7/2010
(Viestiä on muokattu maanantaina, 22.11.2010 klo 13:49)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 22.11.2010 klo 15:49  
+
0

Riina kirjoitti:

Meillä on lenkillä käytössä aina valjaat. Ollaan pärjätty jo melkoisen pitkään samoilla, koska säätövaraa on mukavasti. Pentu vetää sen verran toisinaan, että olen kokenut valjaat turvallisemmiksi. Toistaiseksi Selma on ollut sisällä ilman pantaa. Pannattomuus ikään kuin jäi päälle, kun Selma sai hilsepunkin niskaansa. Pitäisiköhän käyttää myös sisällä pantaa?



Meille justiinsa sanottiin, ettei valjaita missään nimessä kun takuttaa niin paljon :eek:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 22.11.2010 klo 18:00  
+
0
Riina, neuvoja varmasti on paljon erilaisia kuten on koiranomistajia ja kouluttajiakin. Niistä eri tekniikoista pitää vain valita ne mitä itse kokeilee ja katsoa sitten mistä itselle olisi apua. Toivottavasti saatte kouluttajalta hyviä vinkkejä.

kiivilintu, meidän Manulla oli pentuna käytössä ohuehko nahkapanta, jota pidettiin myös sisällä jotta koiruus tottuisi pantaan eikä sitä ahdistaisi vaikka panta olisikin pidempään kaulassa. Myöhemmin panta jätettiin pois sisäkäytöstä ja nyt Manulla on vaihtelevasti käytössä kaksi puolikuristavaa pehmustettua pantaa ja yksi pistolukkopanta, kaikki mittatilattuja.

Hurtan pehmustettu panta on varmasti hyvä käyttöön, kunhan on sopivaksi säädetty koko.

Valjaista sen verran, että ihan käyttökelpoisia ovat nekin mutta malliin ja kokoon on niissäkin kiinnitettävä huomiota (varsinkin jos koiralla on pidempi turkki).

Muoks. Kirjoitusvirheitä korjattu.
Manu 6/2008
Morris 3/2013
(Viestiä on muokattu maanantaina, 22.11.2010 klo 18:04)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 22.11.2010 klo 18:09  
+
0
Eli kannattaisi siis hankkia joku kevyt panta pidettäväksi aluksi sisällä päällä? Toi saattaa olla vähän huono sisäkäyttöön toi Hurtan pehmustettu panta, vai mitä luulette? Etenkin jos se on päällä kaiken aikaa...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Maanantaina, 22.11.2010 klo 18:15  
+
0
^ En sanoisi sen olevan välttämätöntä, että ensin totutetaan pantaan sisälläkin. Me vaan todettiin sen olevan kätevää, että koira on niin tottunut pantaan ettei välitä vaikka joskus tulisikin tilanne jossa sillä olisi panta kaulassa pitkiäkin aikoja.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: COCKERSPANIELIT - Tiistaina, 23.11.2010 klo 21:03  
+
0
Täältä löytyy cockereita kaksinkappalein. 10-vuotias musta ja 3-vuotias blue roan, uroksia molemmat. :heiluti:

Meillä käytössä nahkapannat heijastinpinnalla varustettuna.
En ole tehnyt pennuille mitään numeroa pantaan totuttamisesta, panta kaulaan ja sillä siisti. Pentuaikana oli käytössä ohut nahkapanta.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Keskiviikkona, 24.11.2010 klo 23:07  
+
0
^ Tervetuloa pulisemaan.

Lisäänpä vielä tuohon panta-asiaan, että ei meilläkään lähdetty mitenkään pikkuhiljaa pantaan totuttelemaan vaan panta pistettiin kaulaan ja piste, kunhan tahdottiin että esim. vieraillessa jossain ei tarvitse alkaa pannan kanssa pläräämään vaan koira antaa pannan olla ja siksi pidettiin pantaa ensin jatkuvasti.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 25.11.2010 klo 16:51  
+
0
^ Mä oon meiän cockeri-basset-mixauksella (näkyy tossa mun profiilikuvassa, asuu tällä hetkellä meidän iskällä kun jäi sinne mun muuton yhteydessä joitain vuosia sitten) pitänyt nahkapantaa ihan kokoajan sen takia, että pienenä neiti hyppi ja pomppi ja oli varsin villi tapaus, niin oli helpompi kun sai pannasta sitten pidettyä kiinni ja aloillaan... Jostain vaan olin lukevinani, ettei cockerilla voi kaiken aikaa pantaa pitää, kun turkki menee niin huonoon kuntoon... :mietiskel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jaijah

Jaijah
Viestimäärä: 2048

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 25.11.2010 klo 18:54  
+
0
^ Mä en ole ikinä kuullutkaan moista ja muutamalla tutulla cockerilla on panta jatkuvasti kaulassa. Se on vähän niin ja näin, että miten itse tykkää.
Manu 6/2008
Morris 3/2013

Maru

Maru
Viestimäärä: 170

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 25.11.2010 klo 19:15  
+
0
Tuskinpa karva huonoon kuntoon pannasta menee. Ainut vaan, että jos näyttelyissä käyttää, ei kannata pitää pantaa jatkuvasti, koska kaulan turkkiin jää pannasta ruma painauma.

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: COCKERSPANIELIT - Torstaina, 25.11.2010 klo 20:50  
+
0
Ehkä pidän aluksi jotain kevyttä pantaa jatkuvasti ja kattelen myöhemmin, että mikä on tilanne. Haluun nimittäin pitää pantaa ainakin sillon, kun mennään esim. vanhemmille kylään, missä on muita koiria. Saa ainakin koiran helpommin kiinni, jos tulee esim. riitaa muiden kanssa...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Narsku

Narsku
Viestimäärä: 1

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 27.11.2010 klo 12:34  
+
0
Täälläkin haaveillaan jossain vaiheessa omasta cockerspanielista :> Onko joku menossa messariin ? Jos siellä uskaltais tulla jotain harrastajaa ja koiraa puhutteleen ja tutustuun paremmin rotuun :)
pk collie Pajukola Dara 05/03

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: COCKERSPANIELIT - Lauantaina, 27.11.2010 klo 23:01  
+
0
..Täällä on näköjään ollut juttua cockereitten pukeutumisesta ja pannoista :-)

Meillä on käytössä kaksi pukua; kevyempi (sellainen ohuella fleecevuorella, päältä ikäänkuin tuulipuvun kangasta) takki n. -6...-13 pakkasille sekä paksumpi, sellainen "toppatakki" sitten kovemmille pakkasille. Koirat tuntuu reagoivan yllättävänkin eri tavoilla säihin. Meidän poika on aina ollut sellainen höpsö vilujalka, että tosiaankin lenkki maistuu paremmin jo noilla muutamankin asteen pakkasilla ohuen takin kanssa :o) ja ei siis tule missään nimessä liian kuuma.

Pantaa meillä on käytetty ainoastaan aivan pentuaikana, sitten siirryttiinkin suoraan valjaisiin. Ainakaan tässä turkissa eivät ole takkuunnuttaneet lainkaan ja minusta valjaat on ehdottomasti parempi vaihtoehto. Mielipiteitä..mielipiteitä, mutta tätä mieltä olin jo edellisen koiran aikaan.
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 28
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545662
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään3
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 06:15)