Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KOIRARODUT - Tiistaina, 01.03.2011 klo 09:45

Colliet - osa 2

Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50

MaryCe

MaryCe
Viestimäärä: 37

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 01.06.2012 klo 16:53  
+
0
Tänään pentu tuli taloon! Kovasti jännittää miten pärjätään!
Auto matka meni ihan ok. Oksennus tuli vain kun auton sammutti ja päästiin perille. :( Onneksi olin varautunut pyyhkeellä!
Ollaan käyty ulkona ihmettelemässä ja kovasti Seljaa nukuttaa. :hymy:

muoks. kuvan lisäys
(Viestiä on muokattu perjantaina, 01.06.2012 klo 19:27)

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 16:59  
+
0
Onnea pennusta MaryCe!

Mä en tiedä ostinko aikoinani nahkapennun vai apinan...

Eli meni vähän persiilleen juokseminen tänään näyttelyissä kun Pongon mielestä oli hauskempaa hyppiä mua vasten ja purra kättä ja hihnaa. Seisoi onneksi hyvin ja antoi katsoa hampaat ja tutkia paikat, mutta toi juokseminen.. voi elämä :ttou:

Onneks seisoi tosiaan hyvin ja tulokseks saatiin NUO-EH1 eli vähän huononnettiin viimekerrasta. Vähän harmitti kun viimeks saatiin ERI, mutta sillon pysy korva paremmin ja ei ainakaan pelleilly niin paljoa kehässä. Hävetti kun toinen oli ihan apinan ja aasin risteytys siellä. Mutta onneks ollaan vielä nuoria, eli pelleilyä vähän sallitaan...
skcu Pongo

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 19:39  
+
0
Voi Seljaa, aivan ihana nuori neitokainen. :love: Äkkiä vaan lisää kuvia ja kuulumisia tänne!

Onnea virtahepolle Pongon kivasta tuloksesta! Ei yhtään huono tulos puolipystykorvaiselta! :) Ehkä mekin uskalletaan vielä joskus näyttelykehiin...

Tällä hetkellä täällä vain asustaa kuvan perusteella totaalisen lihasköyhä "muka sporttinen" skotlantilainen seefferi! :viheltel:

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 03.06.2012 klo 20:41  
+
0
^Katsoin tota teidän kuvaa blogistanne jo ja on se vaan ihan sikanäpäkkä! Ja kyllä noihin kehiin uskaltaa puolipystylläkin, miettii että saatiin puolipystyllä + välillä possukäytöksellä kuitenkin EH, niin voin olla tyytyväinen siihen kuitenkin.. Kyllä mä toivon ja uskon ja oon varpaat ja sormet ristissä että joskus saatais kun saataiskin se serti!! :D

Kasvattajan koira ja Pongon mummo valioitui tänään Mäntässä! :jjei: Wihiiiii
skcu Pongo

lumitassu

lumitassu
Viestimäärä: 1

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 04.06.2012 klo 10:46  
+
0
Moikka uudestaan!
Olin unohtanut vanhat salasanat yms. ja kirjauduin nyt uudestaan :)

Eli snowpaw kasvattaja Sanna täällä taas :)

Jäin lukiessa viestejänne pitkästä aikaa miettimään että oikeestikko Sonikin uros on 62cm korkea 10kk iässä?
tarkoittaa sitä että on korkeampi kuin meidän jenkkiurokset aikuisena :D

mulla on nyt pikkusen taukoa kasvattamisesta kun odotamme esikoista elokuun puolivälissä syntyväksi :)
mulla oli tossa keväällä ensimmäiset shelttipennut <3 aivan ihania mainioita pakkauksia :D

Frodolla on tapahtunut huimaa menestystä näyttelyissä kun on miehistynyt kunnolla. olemme keränneet vaadittavat sertit kasaan toukokuun näyttelyistä ja parin viikon päästä on luonnetesti, HUI!!
tavoite olikin tehdä siitä valio ennen kun mä jakaannun :D katsotaan onnistuuko.....

(Viestiä on muokattu maanantaina, 04.06.2012 klo 10:48)

MaryCe

MaryCe
Viestimäärä: 37

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 04.06.2012 klo 18:08  
+
0
Viikonloppu meni tutustuessa ja ihmetellessä. Käytiin pihalla oottelemassa jospa ne tarpeet tulisi. Välillä ne tulee hienosti ulos ja välillä taas omistajat on liian hitaita. :nolo: Kokoajan pitäisi olla ulkovaatteet ja kengät jalassa valmiudessa singahtamaan pihalle. :kieli:

Putsaatteko koirienne korvia millä? Huomasin että Seljan korviin on tullut jotain likaa/töhnää?
Ja kysyisin vielä että onko se ihan normaalia? :mietiskel:

Seljan mielestä on myös oikeutettua herättää minut klo 5 aamulla touhuumaan. Itsehän en ajatellu nousta niin aikaisin...
Tähän vielä sunnuntaina otettu kuva. Tänäänkin on tosiaan tällänen fiilis.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 04.06.2012 klo 18:49  
+
0
lumitassu Mittailin nyt tota jäbää vielä uudestaan, kun jäin hiukan miettimään et mittasinko ihan metsään tuon, jos teillä ei aikuisetkaan oo tuon kokoisia ollut. :hymy:
61cm sain nyt tuolle korkeudeksi, kun linttasin karvan kunnolla.
Virallista säkämittaahan mulla ei oo, vaan mittaan tuota 60cm korkeaa kevythäkkiä vasten ja nyt on siis jo suht selkeesti korkeampi kuin se.
Jättiläismöhkö :nauru:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 04.06.2012 klo 20:21  
+
0
MaryCe, itse kun Pongo oli pentu niin heräsin kyllä viideltä jo kuskaamaan sen ulos ja leikittämään hetkeksi ja siihen se sitten sen jälkeen nukahti taas. Ja siis nykyään, melkein puolitoistavuotiaana, herää juuri silloin kun minäkin ellei tule vinkumaan jos on ihan järkky hätä/ripaska jne. Korvia en ole nyt putsannut kun ei ole ollut aiheellista, mutta kun oli korvatulehdus niin siihen ihan sillä lääkkeellä ja jos nyt siellä jotain olisi niin varmaan jollain paperilla/rätillä niitä vähän pyyhkisin.
skcu Pongo

MaryCe

MaryCe
Viestimäärä: 37

VS: COLLIET - OSA 2 - Maanantaina, 04.06.2012 klo 23:20  
+
0
Miten muut on tehnyt pennun kanssa? Onko kaikki vienyt keskellä yötä ulos? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Lyyti on ihana :love:

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: COLLIET - OSA 2 - Tiistaina, 05.06.2012 klo 05:58  
+
0
Minä olen vienyt pennun keskellä yötä ulos samoin kuin vanhempanikin. Tuo collielikka juuri jokin aika sitten herätti ja uloshan se piti viedä. Meidän porokoira taas oli sellainen, että huusi heti alusta öisinkin ulos, jos pissahätä/kakkahätä yllätti. Se oli tosi helppo ja pissasi lattialle vain korkeintaan kymmenen kertaa koko pentuaikanaan, tämä collie on toista maata. Nyt 13-viikkoisena tosin tuonkin kanssa alkaa olla voiton puolella, kun vanhempani ovat hyvin jaksaneet sen kanssa panostaa tuohon sisäsiisteyteen.

Saa nähdä, mitä Tytti on mieltä, kun vanhempani jättävät sen ja Vili-vanhuksen tänne ja lähtevät muutamaksi päiväksi lomailemaan. Vili on meillä ollut useinkin, mutta Tytti jää tänne kakkoskotiin ensimmäistä kertaa ilman vanhempiani.

gaselli

gaselli
Viestimäärä: 735

VS: COLLIET - OSA 2 - Tiistaina, 05.06.2012 klo 23:58  
+
0
Ihana Selja-pentu! On se vielä niin pikkuinen :love:

Muistaakseni mä vein Ronjaa pentuna ulos välillä yölläkin, jos se vinkui. Ronja oppi nopeasti sisäsiistiksi eikä mielellään tehnyt paperille, siis tarkoitan että ennemmin se vinkui ja pyysi ulos, eikä heti mennyt paperille kyykylle. Joten kannattihan se viedä yöllä ulos, ettei tarvii aamulla siivota :jjei:

Mä hyvin harvoin putsaan Ronjan korvia, koska ne on aina puhtaat. Kannattaa varmaan ostaa jotain korvienpuhdistusainetta ja putsata vanutupolla. Jos ei mee ohi, niin käy näyttää eläinlääkärillä.

virtahepo, tutulta näyttää tuo riekkuminen, Ronjakin tykkää kauheesti näyttelyssä ottaa mun hihasta kiinni tai sitten omasta hihnasta. Mutta Ronja seisoo aina hyvin. Ronja täytti just 2 vuotta, toivon mukaan se jossain vaiheessa rauhoittuu :roll:
Collie "Ronja" 5/2010

Sheltti "Sani" 6/99 - 10/2011

Labbis "Vilma" 4/95 - 3/2010
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.06.2012 klo 00:04)

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 14:15  
+
0
Tytti on nyt ollut täällä yhden yön ilman vanhempiani ja lätäköitä ei ilmestynyt yöllä lattialle, kun käytin ulkona kahden maissa, kun alkoi kuulua levottomuutta osoittavia ääniä.

Näistä kahdesta ei saa järkevää kuvaa millään.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 14:48  
+
0
Ekana yönään Sumu pissas Savun punkkaan kolmesti ja kakkas mun takaovella (makkarista siis takapihalle ovi) olevaan skeittiin ja sen ympäristöön.. :ttou:
Savu oli suht nyreissään, että sen peti oli töhritty ja se olikin survonut itsensä Sumun pentupetiin kostoksi. :nauru:
Sen jälkeen rajattiin makkari puoliks, ettei pentu enää terrorisoi Savun unta. Laitettiin sinne Sumpan puolelle yks pissa alustakin, mutta olisko ollut parina yönä ihan pikkunen pissa siinä ja sen jälkeen ei tarvehtinut enää öisin.
Aamulla lorotti sit kyllä senkin edestä, jos sen hetkekskään laski sylistään lattialle. Helpoin oli vaan heittää panta kaulaan ja juosta ulos. :hymy:
Muutaman kerran tein sen virheen, että laskin sen eteisen lattialle kun laitoin takkia päälle. Talvella kun toi ulos juokseminen ei oo niin helposti suoritettu.

Ja just kun mä jo ristin käteni ja huokasin, et nyt toi on ihan 100% sisäsiisti ja ulkonakin käydään samalla aikataululla 4x päivässä, kun vanhemmankin kans. Ni eikös toi vääntänyt kaameet tortut eteiseen. :ttou: Tuli heti mieleen se kuva facebookista, jossa koira hymyilee ja tuumaa että "there's a shit in the hallway"
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Lyytikäinen

Lyytikäinen
Viestimäärä: 461

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 15:49  
+
0
Meillä myös vietiin ekat kaksi viikkoa pentua yöllä ulos niin, että illalla viimeisen kerran 11 maissa ja sitten mulla oli kolmelta herätyskello soimassa (ja kuuden, seitsemän maissa aamulla seuraavan kerran). Ideana oli, että minä herätän pennun ulos pissalle - ei toisin päin. Kahdessa viikossa sain pikkuhiljaa siirrettyä herätyskellon soittoaikaa puoli kuuteen, ja pentu tosiaankin oppi siihen että sitten vasta noustaan kun minä nousen ylös. Se ei siis öisin edes puuhaillut mitään, vaan nukkui sikeästi siihen asti kunnes herätyskello soi (sitten olikin jo kiire pihalle :D).

Pistin myös ylös sellaiset ajat, jolloin pentu kävi "isommalla hädällä." Tämä sen takia, että pystyin vähän aprikoimaan pidempää lenkkiä, ettei aina tarvinnut joka lenkillä odottaa ja ihmetellä sen isomman hädän tulemista. Lyhyellä pissalenkillä käytiin aina syömisen, leikkimisen, nukkumisen ja puuhailemisen jälkeen.

Tällä tyylillä pentu oli 14vk iässä jo kotona täysin sisäsiisti. Vieraissa paikoissa saattoi alkuinnostuksen jälkeen lorahtaa, mutta niitäkin pystyi välttämään kun vain jaksoi viedä pentua kunnolla ulos.

Meillä oli tänään toko/agitreeneissä kamera mukana...











Aina niin vakavana töitä tehdessä... :nauru:

ransa

ransa
Viestimäärä: 2013

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 16:00  
+
0
Voi että, olin ihan unohtanut, millaisia nämä ovat pentuna. Äiti sanoi, ettei ole saanut tuota oppimaan maahanmenoa ja kai puoli vitsillään antoi sitten tehtäväksi opettaa sen näiden neljän päivän aikana, jotka täällä meillä viettää. Tehtävä suoritettu, jäljellä vielä kolme vuorokautta. Mitähän seuraavaksi keksisi. Aivan varmasti äiti olisi saanut opetettua, jos olisi edes yrittänyt kunnolla, ei nimittäin ole tyhmä pentu.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: COLLIET - OSA 2 - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 16:22  
+
0
Sumu menee maahan niin että ojentaa vaan etutassut eteenpäin ja mäjähtää lattiaan. Salaman nopee liike ja koira on kanveesissa. :nauru:
Sivulle tulo on ollut hiukan haastavampi, kun toi ei oo namilla nenästä vedätettävissä. Haukkoo vaan kitaansa namia kohti, muttei seuraa sitä helpolla.

Jahka tässä nyt toipuilis tuosta omasta leikkurioperaatiostaan, ni pääsis taas ihan kunnolla panostaan treenaamiseen. :peukku:
Huomenna eka jälkitreeni metsässä ja esineruutua olis tarkotus alkaa kans opetteleen.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

pave

pave
Viestimäärä: 22

VS: COLLIET - OSA 2 - Perjantaina, 08.06.2012 klo 21:56  
+
0
Eksyin vika palstalle mutta onneksi löysin takaisin tänne,elikkäs nyt olis collienpentuja tarjolla mutta kyselen tässä teiltä jolla on taloudessa uros sekä narttu,mitenkä yhteiselo sujuu nartun juoksujen aikaan,onko yhtä itkua ja hammasten kiristystä. Minun nykyinen koirani tosin on kastroitu uros joten sinänsä mitään ei pääse tapahtumaan mutta mietin sitä onko silti nartun juoksujen aikaan elo hankalaa ja yhtä vahtaamista sillä luin jostain että uros voi silti astua nartun.
tressaako juoksut kovin molempia osapuolia etenkin narttua. Vähän nolottaa kysyä mutta mietin olisko sittenkin kaksi urosta taloudessa parempi vaihtoehto.

virtahepo

virtahepo
Viestimäärä: 1788

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 09.06.2012 klo 15:50  
+
0
^ No itsellä on nyt pelkkä uros, eikä ole kahta ollut samaan aikaan muutenkaan, mutta jos sulla on kastroitu uros niin ainakaan sitä pentujen "vaaraa" ei sitten ole juoksujen aikaan vaikka oliskin samoissa tiloissa. Eikä kastroitu uros oman kokemuksen mukaan ole todellakaan niin paljon tyttöjen perään kuin kastroimaton, mutta jos koira on nyt jo tosi kova tyttöjen perään ja erityisesti juoksuisten niin sitten voi olla, että juoksujen ajaksi olisi parempi viedä uros johonkin muuhun paikkaan tai ainakin eristää.

Mutta jos sun koiras ei oikein tuu urosten kanssa toimeen, niin on suurempi riski ottaa urokselle uros kaveriksi kuin urokselle narttu, niin ei ainakaan pitäisi olla niin suurta mahdollisuutta, että koirat eivät missään nimessä tule toimeen. Tokihan koko homma on koirakohtaista.

Tulkaa joku fiksumpi vielä kertomaan mielipiteitänne :nauru:
skcu Pongo

pave

pave
Viestimäärä: 22

VS: COLLIET - OSA 2 - Lauantaina, 09.06.2012 klo 18:00  
+
0
Meidän poikahan tulee toimeen kaikkien koirien kanssa mutta ajattelin muutes vaan että narttupentu vois olla vaihteeksi kiva kun olen aina ollut urosvoittoinen,siksi tietoni narttukoirista ovat niin vähäisiä.

mill

mill
Viestimäärä: 1617

VS: COLLIET - OSA 2 - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 22:06  
+
0
Ihania kuvia puikkonokista, niin pienistä kuin isoistakin. :)

Mulla on jäänyt mielikuva ettei viety Mistyä pentunakaan yöllä ulos. Illalla käytettiin ja mies käytti aamulla 4-6 välillä töihin lähtiessään. Misty oppi sisäsiistiksi 5kk iässä, voi olla että olisi oppinut aiemmin jos olisi viety yölläkin ulos - tiedä häntä. Pisin aika Mistyllä oli kuitenkin työpäivä kun ei päässyt ulos, viimeiset vahingot tuli juurikin työpäivän aikana.
Nykyisin Misty pääsee toki yölläkin ulos jos tarve iskee, kun tulee herättämään mut hienotunteisesti varastamalla mun tyynyn, työntämällä kuononsa mun posken alle ja heiluttamalla mun päätä kuononsa avulla. :peukku:
Pk collie Misty 08/2007
Punakorvakonna Stevie "Tiivis" synt. 1996.

Blogi


  Siirry sivulle: 1 ... 47 48 49 50
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28237
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6351
Viestejä yhteensä545776
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265916
(Tilastot päivitetty viimeksi 16.05.2024 klo 04:30)